-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Нафта і дистиляти
Завершена
3 173 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 31 735.00 UAH
мін. крок: 1% або 31 735.00 UAH
Номер:
8ba36606cd324bc59dae6772f1141cbf
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-05-08-000048
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
08.05.2023 00:00
Період моніторингу:
08.05.2023 16:04 - 30.05.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
08.05.2023 №39-з
Вінниця
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами, доручення Державної аудиторської служби України від 21 квітня 2023 року №003100-18/4590-2023,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби
у Вінницькій області Олена ВАХНОВСЬКА
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області
від 08.05.2023 №39-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
5. UA-2023-03-06-003483-a 06.03.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо повноти оприлюднення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів установлено порушення вимог пункту 14 Наказу №1082.
За результатами аналізу питання щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону із урахуванням вимог Постанови №1178 та внесення змін до неї встановлено порушення вимог абзаців 2, 5, 6 та 7 підпункту 1, абзаців 2 та 5 підпункту 2, абзаців 3 та 6 підпункту 3 пункту 41, підпунктів 3, 6 та 12 пункту 44 Постанови №1178.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, та притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 26 травня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти оприлюднення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 в редакції чинній на час проведення закупівлі (далі – Постанова №1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Національного природного парку «Залісся» (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи (протокол від 06 березня 2023 року №7), реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ТОВ «Авто Ойл», протокол розкриття тендерних пропозицій, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про намір укласти договір від 16 березня 2023 року №8, вимогу про усунення порушень від 21 березня 2023 року №UA-2023-03-06-003483-a.b1, рішення Замовника від 22 березня 2023 року, звіт про результати проведення процедури закупівлі від 27 березня 2023 року, договір від 27 березня 2023 року №888/7 та пояснення від 16 травня 2023 року, отримане від Замовника через електронну систему закупівель.
Пунктом 24 Постанови №1178 визначено, що замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 року №1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 року за №610/34893 (далі – Порядок №1082), та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що Замовником на порушення вимог пункту 14 Порядку №1082, в оголошенні про проведення відкритих торгів в окремих електронних полях не зазначена інформація щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Так, Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів зазначено код предмета закупівлі ДК 021:2015: 09130000-9 — «Нафта і дистиляти», тоді як Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року №1749 містить наступні позиції товарів, які має намір придбати Замовник, а саме: 09134200-9 – «Дизельне паливо», 09132000-3 – «Бензин» та 09133000-0 – «Нафтовий газ скраплений».
Крім того, моніторингом установлено, що тендерна документація Замовника складена не у відповідності із вимогами Постанови №1178.
Так, в підпунктах 1, 2 та 3 пункту 4 розділу V. «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації зазначено, що:
- замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом другим частини п’ятнадцятої статті 29 Закону; не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 Закону; визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог частини другої статті 28 Закону; учасник процедури закупівлі є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім тих, що проживають на території України на законних підставах), юридичною особою, створеною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь, юридичною особою, створеною та зареєстрованою відповідно до законодавства України з кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків, якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь, громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім тих, що проживають на території України на законних підставах), або юридичною особою, створеною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь, чим не дотримано вимоги абзаців 2, 5, 6 та 7 підпункту 1 пункту 41 Постанови №1178;
- замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 40 Постанови №1178, чим не дотримано вимоги абзаців 2 та 5 підпункту 2 пункту 41 Постанови №1178;
- замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, з урахуванням пункту 44 Постанови №1178; надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом 2 частини п’ятнадцятої статті 29 Закону, чим не дотримано вимоги абзаців 3 та 6 підпункту 3 пункту 41 Постанови №1178.
Також установлено, що у додатку 1 «Документи, які повинен надати учасник для підтвердження свого права на участь у процедурі закупівлі у відповідності до статті 17 Закону» тендерної документації зазначено, що переможець торгів повинен надати документи, які підтверджують відсутність підстав для відмови учаснику у участі в процедурі закупівлі (які подаються переможцем торгів), а саме: інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення та витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» на службову (посадову) особу учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі та яка підписала тендерну пропозицію (або уповноважену на підписання договору в разі переговорної процедури закупівлі), чим не дотримано вимоги підпунктів 3, 6, 12 пункту 44 Постанови №1178.
Період усунення порушень:
26.05.2023 14:27 - 10.06.2023 00:00
Дата публікації висновку:
26.05.2023 14:27
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Замовник погоджується з висновком Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області проведеного моніторингу щодо закупівлі за номером ID: UA-2023-03-06-003483-a код ДК 021:2015 – 09130000-9 Нафта і дистиляти (бензин А95, дизельне паливо, газ СПБТ)
На виконання зобов'язання щодо усунення можливих порушень законодавства в сфері державних закупівель встановлених в ході проведення моніторингу закупівлі за предметом «ДК 021:2015 – 09130000-9 Нафта і дистиляти (бензин А95, дизельне паливо, газ СПБТ)» повідомляємо наступне: Замовником на виконання Висновку було проведено роз’яснювальну роботу та вжиті заходи, зокрема найближчим часом будуть проведенні навчання у сфері публічних закупівель, для підвищення рівня знань уповноважених осіб, з урахуванням Особливостей запроваджених Постановою Кабміну від 12 жовтня 2022 р. № 1178 зі змінами. Прийнято рішення про необхідність посилення уваги на недопущення в подальшому порушень законодавства у сфері публічних закупівель. На підставі викладеного, враховуючи інформацію про допущені помилки Замовником проведено роботу та вжито заходів, за результатами яких буде оголошено проведення наступних процедур відкритих торгів, з урахуванням всіх отриманих зауважень від Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області з дотриманням діючого законодавства з питань публічних закупівель, зокрема Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178.
Дата публікації звіту:
31.05.2023 10:36
Запити/Пояснення
Номер:
ea0805d1feae4a26896163caee4f1414
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
11.05.2023 16:05
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
17.05.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі нафти і дистилятів (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2023-03-06-003483-a ) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснення з питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. Також надайте посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі?
2. Чому оголошення про проведення відкритих торгів в окремих електронних полях не містить коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11 червня 2020 року №1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 року №610/34893?
3. З яких підстав тендерна документація, оприлюднена в електронній системі закупівель, складена не у відповідності до вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 №1178 (далі – Постанова №1178), а саме з недотриманням: підпунктів 2, 5, 6 та 7 пункту 19, абзаців 2, 5, 6 та 7 підпункту 1, абзаців 2 та 5 підпункту 2, абзаців 3 та 6 підпункту 3 пункту 41, підпунктів 3, 6 та 12 пункту 44 Постанови №1178?
Відповідні пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
0ee5fd12dcba464fba8d83ef55f9784c
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
16.05.2023 16:03
Опис:
ПОЯСНЕННЯ
на запит Державної аудиторської служби України у межах проведення моніторингу закупівлі ID: UA-2023-03-06-003483-a.
На виконання вимог, викладених у запиті Державної аудиторської служби України у межах проведення моніторингу щодо закупівлі за номером ID: UA-2023-03-06-003483-a Національний природний парк "Залісся" повідомляє про наступне: У відповідності до положень Закону України «Про публічні закупівлі» зі змінами та доповненнями (надалі за текстом - Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами) «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» уповноваженою особою Національного природного парку "Залісся" «06» березня 2023 року через авторизований електронний майданчик було оприлюднено тендерну документацію та оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю: ДК 021:2015: код 09130000-9 Нафта і дистиляти (бензин А95, дизельне паливо, газ СПБТ) Ідентифікатор закупівлі UA-2023-03-06-003483-a. «08» травня 2023 року на підставі Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області в особі Начальника Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області від 08.05.2023 №39-з через електронну систему закупівель опубліковано рішення про початок моніторингу закупівлі ID: UA-2023-03-06-003483-a та «11» травня 2023 року було сформовано запит Замовнику на пояснення з наступних питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. Також надайте посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі?
2. Чому оголошення про проведення відкритих торгів в окремих електронних полях не містить коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11 червня 2020 року №1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 року №610/34893? 3. З яких підстав тендерна документація, оприлюднена в електронній системі закупівель, складена не у відповідності до вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 №1178 (далі – Постанова №1178), а саме з недотриманням: підпунктів 2, 5, 6 та 7 пункту 19, абзаців 2, 5, 6 та 7 підпункту 1, абзаців 2 та 5 підпункту 2, абзаців 3 та 6 підпункту 3 пункту 41, підпунктів 3, 6 та 12 пункту 44 Постанови №1178? Відповідні пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідь Замовника на питання:
По першому питанню, Національний природний парк "Залісся" повідомляє, що обґрунтування якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначення його очікуваної вартості здійснювалось відповідно до кошторису на 2023 рік від 30.12.2022 року виданий Державним управлінням справами. Джерело фінансування закупівлі: кошти державного бюджету України в сумі 3 173 500 грн. Розрахунок потреби в предметі закупівлі здійснювався на підставі аналізу фактичного використання товарів для забезпечення діяльності НПП «Залісся» у минулих періодах та з урахуванням запланованих поточних завдань. Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі здійснювалося з проведенням моніторингу цін, шляхом пошуку, збору та аналізу загальнодоступної інформації про ціни, що містяться в мережі Інтернет у відкритому доступі . Так, враховуючи вимоги п. 31 частини першої ст. 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою ст. 22 Закону, зокрема інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз «або еквівалент». Тендерна документація була розроблена відповідно до вимог Закону.
Разом з тим, надаємо посилання на сторінку веб-сайту на якому в установлений строк оприлюднено інформацію щодо процедур закупівель на виконання п. 41 Постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» із змінами внесеними Постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 р. № 1266 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 631 і від 11 жовтня 2016 р. № 710» Національний парк "Залісся": Головна https://zalissia-park.in.ua
По другому питанню
Щодо суті порушення Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, відповідно п. 2 ч. 2 ст. 21 Закону № 922-VIII оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити назву предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності). Дана закупівля по лотах не передбачена, тому і визначається за показником четвертої цифри.
Пунктом 22 ч. 1 ст. 1 Закону № 922-VIII передбачено, що предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.
По третьому питанню
В Тендерній документації п.5.3 зазначено, що Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та/або переможця, визначених пунктом 44 особливостей, у разі, коли така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, та/або може бути отримана електронною системою закупівель шляхом обміну інформацією з іншими державними системами та реєстрами, а в Додатку 1 Тендерної документації зазначено, що Документи, які повинен надати Учасник для підтвердження свого права на участь у процедурі закупівлі у відповідності до ст. 17 Закону, так як Учасник підтверджує відсутність підстави шляхом самостійного декларування відсутності такої підстави в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції, а саме самим майданчиком Zakupki.prom.ua не були внесені зміни у відповідності до вимог особливостей здійснення публічних закупівель товару, робіт, послуг передбачених цим Законом.