-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги зі збирання, перевезення та утилізації побутових ламп розжарювання (на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 10.01.2023 № 25 «Про реалізацію експериментального проекту щодо створення сприятливих умов для забезпечення ефективного споживання електричної енергії населенням»)
Завершена
1 600 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 8 000.00 UAH
Номер:
a0e982a5ad1144d8a2bac3e7b6ed69c0
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-04-24-000055
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
24.04.2023 00:00
Період моніторингу:
24.04.2023 16:40 - 16.05.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
24.04.2023 № 18-з
Луцьк
Про початок моніторингу
процедури закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 12 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №113.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедури закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Анатолій ОМЕЛЬЧУК
Додаток №1
до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області
від 24.04.2023 № 18-з
Перелік процедур закупівель для моніторингу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області.
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2023-03-06-000534-a від 06.03.2023. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі - інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено частини 1 статті 5 Закону та підпункту 1 пункту 42 Особливостей.
За результатами аналізу питання визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації, документів у випадках передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущим через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 05 травня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2023 рік Управління екології та природних ресурсів Волинської обласної державної адміністрації (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 06.03.2023 №5/3 (далі – тендерна документація); тендерні пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «ІСКРА-ТРАНС-ЛОГІСТИК» та Дочірнього підприємства «БОДНАРІВКА» Львівського комунального підприємства «ЗЕЛЕНИЙ ЛЬВІВ»; протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 16.03.2023 №5/5 та від 21.03.2023 №5/8; повідомлення про намір укласти договір від 25.03.2023; договір про надання послуг від 29.03.2023 №14; відповідь Замовника від 27.04.2023 на запит органу державного фінансового контролю, оприлюднені в електронній системі закупівель.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «ІСКРА-ТРАНС-ЛОГІСТИК» (далі – ТОВ «ІСКРА-ТРАНС-ЛОГІСТИК») встановлено наступне.
Відповідно реєстру отриманих тендерних пропозицій найнижчою запропонованою ціною була пропозиція ТОВ «ІСКРА-ТРАНС-ЛОГІСТИК» з пропозицією 678 000,00 гривень.
Проведеним аналізом інформації розміщеної в електронній системі закупівель встановлено, що оскільки ТОВ «ІСКРА-ТРАНС-ЛОГІСТИК» надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, яка є аномально низькою, 14.03.2023 системою автоматично оприлюднено інформацію про необхідність надання обґрунтування аномально низької ціни.
Відповідно частини 14 статті 29 Закону Учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції.
Моніторингом установлено, що ТОВ «ІСКРА-ТРАНС-ЛОГІСТИК» 14 березня 2023 10:31 розмістив в електронній системі закупівель обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції (файл – «Довідка АНЦ.pdf»), а саме: «утилізація/переробка ламп розжарювання є альтернативним видом діяльності підприємства і здійснюється на партнерських засадах, на потужностях єдиного національного виробника ламп розжарення ПрАТ «Львівський електроламповий завод «ІСКРА». Гарантуємо виконання робіт, які визначені у технічній специфікації замовника, за ціною вказаною нами за результатами аукціону, та інформуємо, що низька ціна тендерної пропозиції зумовлена досягненнями економії у технології проведення робіт відповідно до наданої нами кошторисної документації».
Разом з тим, уповноваженою особою Замовника протокольним рішенням від 16.03.2023 №5/5 відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ІСКРА-ТРАНС-ЛОГІСТИК» на підставі ненадання кошторисної документації до обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції.
В ході проведення моніторингу 25.04.2023 Замовнику направлено запит про надання інформації про вимоги тендерної документації чи нормативно-правових документів, якими передбачено надання кошторисної документації до обґрунтування аномально низької ціни.
Відповідно оприлюдненої Замовником в електронні системі закупівель 27.04.2023 відповіді на запит органу державного фінансового контролю надання кошторисної документації до обґрунтування аномально низької ціни тендерною документацією та іншими нормативно-правовими документами не вимагалось.
Крім того, Замовником в поясненні на запит органу державного фінансового контролю не спростовано можливість ТОВ «ІСКРА-ТРАНС-ЛОГІСТИК» виконання робіт, які визначені у технічній специфікації замовника, за запропонованою ціною.
Отже, Замовником в порушення частини 1 статті 5 Закону та підпункту 1 пункту 42 Особливостей без належного обґрунтування відхилено найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію ТОВ «ІСКРА-ТРАНС-ЛОГІСТИК».
Період усунення порушень:
05.05.2023 15:26 - 20.05.2023 00:00
Дата публікації висновку:
05.05.2023 15:26
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Про вирішення питання виконання зобов'язань, викладених у висновку Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області від 05.05.2023 за результатами здійсненого моніторингу, щодо розірвання договору із переможцем відкритих торгів (з Особливостями) Дочірнім підприємством "Боднарівка" Львівського комунального підприємства "Зелений Львів" по предмету закупівлі: Послуги зі збирання, перевезення та утилізації побутових ламп розжарювання (на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 10.01.2023 № 25 «Про реалізацію експериментального проекту щодо створення сприятливих умов для забезпечення ефективного споживання електричної енергії населенням») за ЄЗС ДК 021:2015 90510000-5 Утилізація / видалення сміття та поводження зі сміттям. Інформація про усунення порушення розміщена у протоколі від 12.05.2023 року №9 та листі від 12.05.2023 року №935/1.15/2-23.
Дата публікації звіту:
12.05.2023 13:15
Запити/Пояснення
Номер:
7ac0cc03931f4fa1981d1e589643fab0
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
25.04.2023 15:56
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
29.04.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі «Послуги зі збирання, перевезення та утилізації побутових ламп розжарювання (на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 10.01.2023 № 25 «Про реалізацію експериментального проекту щодо створення сприятливих умов для забезпечення ефективного споживання електричної енергії населенням»)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-03-06-000534-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178, частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №113, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1) Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2) Протольним рішенням від 16.03.2023 №5/5 Замовником було відхилена тендерна пропозиція Товариства з обмеженою відповідальністю «ІСКРА-ТРАНС-ЛОГІСТИК» по причині не надання кошторисної документації до обґрунтування аномально низької ціни. Яким пунктом тендерної документації чи нормативно-правовим документом передбачено надання кошторисної документації до обґрунтування аномально низької ціни?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
7266dd33405e4fa885a148dc64d9847e
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
27.04.2023 12:54
Опис:
1) Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість? Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення очікуваної вартості здійснено з врахуванням:
- аналізу цінових пропозицій аналогічних закупівель (на момент прийняття рішення), інформація про які міститься в електронній системі закупівель «Prozorro»;
- на нарадах з питань проведення закупівлі послуги зі збирання, перевезення та утилізації побутових ламп розжарювання (на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 10.01.2023 № 25 «Про реалізацію експериментального проєкту щодо створення сприятливих умов для забезпечення ефективного споживання електричної енергії населенням») за участю представників Волинської дирекції АТ «Укрпошта», департаменту фінансів, департаменту економічного розвитку, зовнішніх зносин та з питань туризму і курортів, управління екології та природних ресурсів, управління внутрішнього аудиту облдержадміністрації погоджено розроблену тендерну документацію та, на підставі проведеного моніторингу щодо аналогічних закупівель в інших областях (зокрема: Чернігівської, Тернопільської, Запорізької, Львівської, Рівненської та інших), визначено очікувану вартість закупівлі.
Крім того, очікуваний обсяг асигнувань на виконання зазначеного заходу, обговорювався на засіданні постійної комісії обласної ради з питань екології, раціонального використання природних ресурсів.
Посилання на сторінку офіційного веб-сайту Волинської обласної державної адміністрації: https://voladm.gov.ua/article/110/.
2) Протокольним рішенням від 16.03.2023 №5/5 Замовником було відхилена тендерна пропозиція Товариства з обмеженою відповідальністю «ІСКРА-ТРАНС-ЛОГІСТИК» по причині не надання кошторисної документації до обґрунтування аномально низької ціни. Яким пунктом тендерної документації чи нормативно-правовим документом передбачено надання кошторисної документації до обґрунтування аномально низької ціни?
Відповідно до підпункту 1 пункту 42 Особливостей, замовник може відхилити тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі надав неналежне обґрунтування щодо ціни або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції, що є аномально низькою.
Виходячи з аналізу наведеної норми вбачається, що фактично за змістом, обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції дає можливості (право) замовнику відхилити тендерну пропозицію, якщо обґрунтування такої ціни учасником є недостатнім.
Натомість, обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції є обов`язком учасника процедури.
Учасник процедури закупівлі ТзОВ "ІСКРА-ТРАНС-ЛОГІСТИК" дійсно надав замовнику процедури закупівлі Довідку пояснення від 14.03.2023 № 14/314 про аномально низьку ціну. Викладені обґрунтування аномально низької ціни пропозиції були оцінені та визнані у подальшому неналежними, у зв`язку з чим відповідна тендерна пропозиція була відхилена з наступних причин.
Пояснення ТзОВ "ІСКРА-ТРАНС-ЛОГІСТИК" фактично містять загальні фрази з використанням абстрактних тверджень щодо умов досягнення економії у технології проведення робіт (відсутні будь-які докази таких доводів).
Учасник у наданій ним Довідці пояснення про аномально низьку ціну, вказав наступне «…низька ціна тендерної пропозиції зумовлена досягненнями економії у технології проведення робіт відповідно до наданої наданої нами кошторисної документації». При цьому, вказана кошторисна документація, як достатня підстава обгрунтування аномально низької ціни, яку самостійно визначив учасник, не була додана ТзОВ "ІСКРА-ТРАНС-ЛОГІСТИК" до Довідки пояснення про аномально низьку ціну. Також жодної кошторисної документації ТзОВ "ІСКРА-ТРАНС-ЛОГІСТИК" не було надано у складі Тендерної документації (така кошторисна документація дійсно не вимагалась Тендерною документацією).
Звертаємо Вашу увагу, що кошторисна документація була самостійно визначена ТзОВ "ІСКРА-ТРАНС-ЛОГІСТИК" в якості основного пояснення щодо аномально низької ціни тендерної пропозиції. Відсутність зазначеної кошторисної документації унеможливлювала проведення належної (повної та всебічної) оцінки наданим ТзОВ "ІСКРА-ТРАНС-ЛОГІСТИК" поясненням про аномально низьку ціну.
Отже, неподання ТзОВ "ІСКРА-ТРАНС-ЛОГІСТИК" вказаної кошторисної документації, означає неналежне обґрунтування щодо ціни або вартості послуги тендерної пропозиції, що є аномально низькою.
Враховуючи вищевикладене та вимоги підпункту 1 пункту 42 Особливостей, замовник не має підстав для перегляду свого рішення, визначеного протоколом від 16 березня 2023р. № 5/5.
Номер:
7c8dc4d8e40a4f249dffa36dfe8ca74e
Назва:
Роз'яснення щодо висновку
Дата опублікування:
08.05.2023 16:59
Опис:
Відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» просимо надати роз'яснення змісту висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-03-06-000534-а від 05 травня 2023 року та зобов'язань замовника, визначених у висновку.
За результатами розгляду висновку зазначаємо наступне.
Відповідно до пункту 1 Розділу V. «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації:
«Замовник може відхилити аномально низьку тендерну пропозицію, у разі якщо учасник не надав належного обґрунтування вказаної у ній ціни або вартості, та відхиляє аномально низьку тендерну пропозицію у разі ненадходження такого обґрунтування протягом строку, визначеного згідно цього пункту.
Обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про:
- досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва;
- сприятливі умови, за яких учасник процедури закупівлі може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальну цінову пропозицію (знижку) учасника процедури закупівлі;
- отримання учасником процедури закупівлі державної допомоги згідно із законодавством».
Фактично учасником ТОВ «ІСКРА-ТРАНС-ЛОГІСТИК» під час надання обґрунтування аномально низької ціни жоден із критеріїв не був врахований, що призвело до визначення обґрунтування недостатнім, відхилення пропозиції ТОВ «ІСКРА-ТРАНС-ЛОГІСТИК» та укладання договору з учасником закупівлі Дочірнім підприємством «БОДНАРІВКА» Львівського комунального підприємства «ЗЕЛЕНИЙ ЛЬВІВ», який надав наступну найнижчу пропозицію.
Укладений договір може бути розірваний лише на підставах, встановлених законом та/або на підставах, встановлених договором.
У відповідності до ст. 629 Цивільного кодексу України (далі – ЦК України) договір є обов`язковим для виконання сторонами. Статтею 651 ЦК України передбачено, що зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.
Згідно частини 1 статті 652 ЦК України, у разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору, договір може бути змінений або розірваний за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або не випливає із суті зобов'язання.
Відповідно до частини 1 статті 188 Господарського кодексу України (далі – ГК України), зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором.
Укладений управлінням договір про надання послуги від 29 березня 2023 року № 14 дозволяє замовнику розірвати договір в односторонньому порядку лише у разі невиконання та/або неналежного виконання зобов'язань виконавцем, у разі, якщо такі порушення з боку виконавця відсутні – замовник не має законних підстав ініціювати розірвання договору. Звертаємо вашу увагу, що виконання договору між замовником та переможцем вже розпочато, жодні порушення зобов'язань згідно умов договору з боку виконавця відсутні (відповідно до акту здачі-приймання наданих послуг від 07.04.2023 № 67 виконавцем прийнято від Волинської дирекції АТ «Укрпошта», перевезено та утилізовано 267 529 шт. ламп розжарювання та отримано оплату в сумі 152 491,53 грн).
Розірвання договору потягне несприятливі наслідки для прав, свобод та інтересів суб'єкта господарювання.
Виходячи з вищевикладеного, просимо надати роз'яснення щодо:
- підстави (конкретної норми права), яка може бути зазначена у листі виконавцю про намір розірвати укладений договір;
- подальших дій у випадку розірвання договору (потреба в оголошенні нової процедури відкритих торгів (з особливостями) на закупівлю послуги зі збирання, перевезення та утилізації побутових ламп розжарювання (на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 10.01.2023 № 25 «Про реалізацію експериментального проекту щодо створення сприятливих умов для забезпечення ефективного споживання електричної енергії населенням») чи укладання договору з учасником попередньої закупівлі, який надав найнижчу цінову пропозицію, а саме з ТОВ «ІСКРА-ТРАНС-ЛОГІСТИК»).