-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Медичні матеріали, код 33140000-3 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська
Завершена
7 420 259.03
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 74 202.59 UAH
мін. крок: 1% або 74 202.59 UAH
Номер:
9ea805c691334813814779f49e3c6503
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-06-05-000009
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
05.06.2023 00:00
Період моніторингу:
05.06.2023 17:14 - 27.06.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
05.06.2023
№ 35-З
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до перелікупроцедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 05.06.2023 № 35-З.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
5. UA-2023-03-05-000352-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам Закону установлено, що тендерна документація не відповідає нормам абзацу 8 частини 2 статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, дотримання вимог постанови № 710, розгляду тендерної пропозиції учасника-переможця ТОВ «АЛЕКСФАРМ», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель та керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом притягнення до дисциплінарної або матеріальної відповідальності осіб, якими допущені порушення вимог абзацу 8 частини 2 статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей, а також протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 26 червня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості), дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі - Постанова № 710), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерної пропозиції, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасність надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Національного військово-медичного клінічного центру «Головний військовий клінічний госпіталь» (далі - Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація Замовника, тендерна пропозиція учасника-переможця ТОВ «АЛЕКСФАРМ», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 17.03.2023, повідомлення про намір укласти договір від 17.03.2023, договір про закупівлю від 24.03.2023 року № 35 та пояснення Замовника отримане через електронну систему закупівель 13.06.2023 року.
Пунктом 8 частини 2 статті 22 Закону визначено, що тендерна документація повинна містити проєкт договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.
При цьому, відповідно до підпункту 5 пункту 12.3 розділу 12 проєкту договору встановлено умову, що істотні умови цього договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов'язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, а саме: «зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS регульованих цін (тарифів) і нормативів, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни».
Проте, моніторингом встановлено, що в порушення вимог пункту 8 частини 2 статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей проєкт договору не містить самого порядку змін його умов, зокрема, у випадках, встановлених підпунктом 7 пункту 19 Особливостей.
Період усунення порушень:
28.06.2023 13:54 - 13.07.2023 00:00
Дата публікації висновку:
28.06.2023 13:54
Оскарження висновку в суді
Опис:
Провадження №: 320/46843/23
Дата публікації:
18.12.2023 11:56
Дата відкриття провадження:
13.12.2023 00:00
Номер відкриття провадження:
320/46843/23
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
68f384d361f64be98234c1de5b17d8f4
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
08.06.2023 11:23
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
14.06.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі по предмету: «Медичні матеріали, код 33140000-3 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-03-05-000352-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів), яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість.
Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
5c361f92249c414086dc83df38d04bd9
Назва:
Пояснення Замовника по суті моніторингу UA-M-2023-06-05-000009
Дата опублікування:
13.06.2023 18:31
Опис:
На виконання вимог частини 5 статті 8 Закону України “Про публічні закупівлі”, надаємо пояснення на запит органу державного фінансового контролю наступного змісту.
Обґрунтування обсягів закупівлі. Обсяг закупівлі визначено відповідно до річної потреби (звіт-заявки), рапорту начальника сховища ВЗ (ВМП) НВМКЦ “ГВКГ” та потреби військових частин адміністративно-територіальної зони відповідальності враховуючи витрату, наявність витратного медичного майна на період оголошення процедури закупівлі та прогнозованої витрати даного медичного майна шляхом статистичного аналізу.
Обґрунтування очікуваної ціни закупівлі/бюджетного призначення. Очікувана вартість вичначено відповідно до загальнодоступної цінової інформації за письмовими запитами цінових пропозицій (електронною поштою) (Додаток 1). Постанови Кабінету Міністрів України №224 «Про затвердження переліку товарів (у тому числі лікарських засобів, медичних виробів та/або медичного обладнання), необхідних для виконання заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби С0VID-19, спричиненої коронавірусом SARS-СоV-2, які звільняються від сплати ввізного мита та операції з ввезення яких на митну територію України та/або операції з постачання яких на митній території України звільняються від оподаткування податком на додану вартість», з урахуванням військового стану та коливання цін на оптово-роздрібному вітчизняному фармацевтичному ринку України, з використанням вільної у доступі інформації щодо цінованої політики на сайтах онлайн-аптек мережі інтернет.
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі. Технічні та якісні характеристики визначені у Додатку 3 вимог тендерної документації замовника, яка розроблена на виконання вимог Закону України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) з врахуванням Особливостей затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 та постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. № 1495 “Зміни, що вносяться до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
При визначені технічних та якісних вимог, зазначених у Додатку 3 вимог тендерної документації, Замовник керувався Указом Президента України
від 7 лютого 2003 р. №91 “Про заходи щодо поліпшення забезпечення населення лікарськими засобами і виробами медичного призначення, а також підвищення ефективності державного управління у цій сфері”, Постановою Кабінету Міністрів від 9 листопада 2004 р. N 1497 “ Про затвердження Порядку державної реєстрації медичної техніки та виробів медичного призначення”, згідно з яким Державній реєстрації підлягають виготовлені в Україні та імпортовані медичні вироби за переліком, який визначається Держлікінспекцією МОЗ.
Замовником здійснюється закупівля виробів медичного призначення після їх державної реєстрації в установленому законодавством порядку.
Посилання на сторінку веб сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі. Замовник – заклад Міністерства Оборони України у сфері охорони здоров’я та є найбільшою багатопрофільною лікувально-діагностичною установою у Збройних Силах України, який забезпечує спеціалізованою та високоспеціалізованою медичною допомогою поранених військовослужбовців та цивільне населення.
У зв’язку із вторгненням російської федерації на територію суверенної держави Україна та веденням воєнного стану на території України; відповідно до статті 64 Конституції України, статті 12-1 Закону України «Про правовий режим воєнного стану, Указу Президента України від 24 лютого 2022 р. № 64 “Про введення воєнного стану в Україні” Кабінет Міністрів України (зі змінами та доповненнями) та відповідно до наказу Головнокомандувача Збройних Сил України від 3 березня 2022 року № 73, що встановлює перелік відомостей, розголошення яких може призвести до обізнаності противника про дії Збройних Сил України та інших складових сил оборони, негативно вплинути на хід виконання завдань за призначенням під час дії правового режиму воєнного стану.
Для недопущення розголошення відомостей, розголошення яких може призвести до обізнаності противника про дії Збройних Сил України та інших складових сил оборони, негативно вплинути на хід виконання завдань за призначенням під час дії правового режиму воєнного стану на виконання наказу Головнокомандувача Збройних Сил України від 3 березня 2022 року № 73 Замовником на період дії правового режиму воєнного стану було закрити офіційний веб сайт, що унеможливлює оприлюднення обґрунтування.
Головним розпорядником бюджетних коштів Замовника є Міністерство Оборони України — центральний орган виконавчої влади і військового управління, у підпорядкуванні якого перебувають Збройні сили України.
У зв’язку із ведення воєнного стану на території України та для недопущення розголошення відомостей, розголошення яких може призвести до обізнаності противника про дії Збройних Сил України та інших складових сил оборони, негативно вплинути на хід виконання завдань за призначенням під час дії правового режиму воєнного стану на офіційному веб сайті Міністерства Оборони України у розділі закупівлі міститься оголошення (https://www.mil.gov.ua/diyalnist/zakupivli-pmm/ogoloshennya.html): Міністерство оборони України (далі – Міноборони) інформує, що у зв’язку із набранням чинності Закону України “Про внесення змін до Закону України “Про оборонні закупівлі” щодо запровадження прозорості в оборонних закупівлях (крім відомостей про закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю) із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні” 24 квітня 2023 року (далі – Закон) усі оголошення щодо закупівель оприлюднюватимуться на веб-порталі уповноваженого органу з питань закупівель та/або в електронній системі закупівель, що унеможливлює оприлюднення обґрунтування на офіційному сайті головного розпорядника коштів Замовника.
Номер:
8d26e4259dca440d92e2366f28312dd4
Назва:
Запит Замовника по суті висновку моніторингу UA-M-2023-06-05-000009
Дата опублікування:
03.07.2023 14:42
Опис:
Національний військово-медичний клінічний центр «Головний військовий клінічний госпіталь» повідомляється: тендерна документація Замовника розроблена на виконання вимог Закону України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) з врахуванням Особливостей затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 та постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. № 1495 “Зміни, що вносяться до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.”
У чинній редакції Закону наведено вичерпний перелік з 8 пунктів, в яких викладені випадки, за наявності яких замовник має право змінити істотні умови договору.
Так, відповідно до частини п`ятої статті 41 Закону основними вимогами до договору та внесення змін до нього є те, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім 8 встановлених у вказаній частині випадків.
Тендерної документацією Замовника, згідно з пунктом 4 розділу VI цієї документації передбачено перелік істотних та основних умов, які обов’язково будуть включені до договору про закупівлю.
Відповідно до пункту 8 частини 2 статті 22 Закону тендерна документація Замовника містить проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. При цьому, у розділу 12 проекту договору встановлено перелік істотних умов цього договору про закупівлю.
Замовник не обтяжений обов`язком включати до умов договору про закупівлю порядк змін його усіх умов, за яких можлива зміна істотних умов договору, а може самостійно визначати зміст даного розділу договору з дотриманням чинного законодавства, виходячи зі змісту угоди та об`єктивних чинників.
Правова норма, що розглядається, не містить імперативного припису щодо обов`язкового порядку умов змін його істотних умов договору про закупівлю у перелічених Законом випадках і, відповідно, зазначення даної вимоги в проекті договору про закупівлю не є обов`язком Замовника, оскільки дана вимога встановлена Законом про закупівлю та в будь-якому випадку виконується сторонами.
Відповідно до частини першої статті 628 ЦК України зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов`язковими відповідно до актів цивільного законодавства.
Замовником встановлено, відповідно до статті 41 Закону, вичерпний перелік підстав для зміни істотних умов договору та які повинні бути включені до проекту договору у складі тендерної документації замовника.
Керуючись частиною 8 статті 8 Закону України “Про публічні закупівлі” та відповідно до вище зазначеного, Національний військово-медичний клінічний центр «Головний військовий клінічний госпіталь» Просить надати роз’яснення, щодо висновку про результати моніторингу процедури закупівлі
UA-2023-03-05-000352-a, а саме в частині що стосується порушення вимог пункту 8 частини 2 статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей: проект договору не містить самого порядку змін його умов, зокрема, у випадках, встановлених підпунктом 7 пункту 19 Особливостей.
Номер:
ea61831ae5e8416d893a0e049b5b821a
Назва:
Управлінням Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області надається відповідь на звернення за роз'ясненням щодо висновку про результати моніторингу процедури закупівлі.
Дата опублікування:
06.07.2023 10:07
Опис:
Відповідно до пункту 31 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Пунктом 8 частини 2 статті 22 Закону визначено, що тендерна документація повинна містити проєкт договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.
При цьому, відповідно до підпункту 5 пункту 12.3 розділу 12 проєкту договору встановлено умову, що істотні умови цього договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов'язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, а саме: «зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS регульованих цін (тарифів) і нормативів, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни».
Відповідно до підпункту 7 пункту 19 Особливостей визначено, що істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку «на добу наперед», що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни.
Проте, моніторингом встановлено, що в порушення вимог пункту 8 частини 2 статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей проєкт договору не містить самого порядку змін його умов, зокрема, у випадках, встановлених підпунктом 7 пункту 19 Особливостей.