• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Дров'яна деревина

Завершена

1 398 150.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 990.75 UAH
Номер: dc22427f5d6740019242e6d3fc20f05f
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-01-08-000037
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 08.01.2024 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 08.01.2024 17:16 - 30.01.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 08.01.2024 №2-з Вінниця Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, та згідно з підпунктом 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області Олена ВАХНОВСЬКА Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області від 08.01.2024 №2-з Витяг з переліку закупівель № з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 1. UA-2023-03-03-011216-a 03.03.2023 Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 43) 266-13-92, 02sosliuk@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції установлено порушення вимог абзацу 5 підпункту 2 пункту 41 Постанови №1178. За результатами аналізу питання щодо внесення змін до договору установлено порушення вимог підпунктів 2, 4 пункту 19 Постанови 1178. За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону із урахуванням вимог Постанови №1178, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому та притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 29 січня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 в редакції чинній на час здійснення закупівлі (далі – Постанова №1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти, сім'ї, молоді, культури, спорту та туризму Копайгородської селищної ради (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 03 березня 2023 року (протокол №5, далі – тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ФОП Жук Сергій Олександрович, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей ФОП Жук Сергій Олександрович до 16 березня 2023 року, рішення уповноваженої особи від 16 березня 2023 року (протокол №6), повідомлення про намір укласти договір, договір про закупівлю товару від 22 березня 2023 року №37 (далі – Договір), звіт про результати проведення процедури закупівлі від 22 березня 2023 року, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, додаткові угоди від 31 травня 2023 року №1, від 16 червня 2023 року №2, від 31 серпня 2023 року №3, звіт про виконання договору про закупівлю та пояснення (інформацію та документи) Замовника, отримані 22 січня 2024 року через електронну систему закупівель. За результатами моніторингу установлено невідповідність тендерної пропозиції учасника ФОП Жук Сергій Олександрович, якого рішенням уповноваженої особи від 16 березня 2023 року (протокол №6) визначено переможцем торгів, вимогам тендерної документації Замовника. Так, Замовником у пункті 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної пропозиції встановлено вимогу щодо надання учасником процедури закупівлі інформації про підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у відкритих торгах, встановлених пунктом 44 Постанови №1178 у відповідності до вимог визначених у Додатку №2 до тендерної документації. Зокрема, вимогами пункту 13 Додатку №2 «Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі» тендерної документації передбачено надання учасником процедури закупівлі довідки в довільній формі про те, що між ним і замовником раніше не було укладено договору про закупівлю, за яким учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків – протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору або учасник процедури закупівлі, що перебуває в обставинах, зазначених в абзаці 14 пункту 44 Постанови №1178, може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у відкритих торгах. Для цього він повинен довести, що сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків. Однак тендерна пропозиція учасника ФОП Жук Сергій Олександрович не містить вищевказаної довідки або підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у відкритих торгах, чим порушено вимоги пункту 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та пункту 13 Додатку №2 «Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі» тендерної документації. Згідно з абзацом 5 підпункту 2 пункту 41 Постанови №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі невідповідності вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону. Однак, на порушення вимог абзацу 5 підпункту 2 пункту 41 Постанови №1178 Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ФОП Жук Сергій Олександрович, як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону, а обрав його переможцем торгів та уклав з ним Договір загальною вартістю 1 254 033,00 грн (без ПДВ). Умовами Договору передбачено, що ФОП Жук Сергій Олександрович приймає на себе зобов’язання з передачі Замовнику у власність дров’яної деревини в кількості 717 куб.м за ціною 1 749,00 грн за 1 куб.м (пункти 1.1. та 1.2. розділу 1. Договору) у строк з моменту укладання Договору (22 березня 2023 року) до 31 травня 2023 року (пункт 5.1. розділу 5. Договору). Водночас моніторингом установлено, що ФОП Жук Сергій Олександрович, як учасником процедури відкритих торгів, у складі тендерної пропозиції надано листи (від 09 березня 2023 року №39, №31, №54), згідно з інформацією в яких він гарантував поставку дров’яної деревини в кількості 717 куб.м у строк до 31 травня 2023 року. Отже, ФОП Жук Сергій Олександрович, як учасник та переможець торгів, усвідомлював строки поставки товару до 31 травня 2023 року. Додатковими угодами від 31 травня 2023 року №1 та від 31 серпня 2023 року №3 до Договору, Замовником посилаючись на підпункт 4 пункту 19 Постанови №1178 та підпункт 4 пункту 11.3. Договору, внесені зміни, а саме умови пункту 5.1. розділу 5. Договору викладено в нових редакціях, згідно з якими поставка товару (дров’яної деревини) здійснюватиметься в терміни до 31 серпня 2023 року та 15 жовтня 2023 року відповідно. Згідно з поясненням (інформацією та документами), наданими Замовником на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області (далі – Управління), додаткові угоди від 31 травня 2023 року №1 та від 31 серпня 2023 року №3 до Договору укладені на підставі листів ФОП Жук Сергій Олександрович (від 31 травня 2023 року №103 та від 28 серпня 2023 року №104), в яких він звертається з проханням до Замовника щодо продовження термінів поставки товару до 31 серпня та 15 жовтня 2023 року 2023 року в зв’язку з реорганізацією лісокористувачів у Вінницькій області та погодними умовами. Відповідно до норм підпункту 4 пункту 19 Постанови №1178 істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім виключного переліку випадків, зокрема продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Водночас зазначена норма Постанови №1178 передбачена в підпункті 4 пункту 11.3. розділу 11. Договору, в якому також визначено, що у вищевказаному випадку сторони погоджуються, що продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань відбувається на підставі письмового звернення сторони Договору із зазначенням підстав, обґрунтування продовження строку дії Договору та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат Замовника, а також із доданим документом (документами), що документально підтверджують об’єктивні обставини, що спричинили таке продовження. Також в підпунктах 8.1. та 8.2. розділу 8. Договору зазначено, що сторона звільняється від визначених Договором та (або) чинним законодавством України відповідальності за повне чи часткове порушення Договору, якщо вона доведе, що таке порушення сталося внаслідок дії форс-мажорних обставин (непереборної сили та випадку у розумінні визначеному пунктами 8.3. та 8.4. розділу 8. Договору), за умови що їх настання було засвідчене згідно з порядком, передбаченим у Договорі. Однак документів, які б підтверджували виникнення об’єктивних обставин, у тому числі непереборної сили, що спричинили продовження строку поставки дров’яної деревини, згідно з внесеними змінами до Договору додатковими угодами від 31 травня 2023 року №1 та від 31 серпня 2023 року №3, Замовником на пояснення не надано. При цьому, умовами пункту 6.2.1. розділу 6. Договору визначено, що Замовник має право достроково розірвати Договір в односторонньому порядку у разі істотного порушення зобов’язань постачальником, повідомивши про це його шляхом направлення повідомлення (листа) на електронну пошту з накладанням КЕП (УЕП) уповноваженої особи або вручення оригіналу листа представнику іншої сторони особисто під підпис, не менш як за 5 календарних днів до дня розірвання Договору. Істотним порушенням в розумінні Договору є порушення постачальником вимог його розділів 2 та 5. Також умовами пунктів 7.1.-7.3. розділу 7. Договору передбачено, що у разі невиконання або неналежного виконання своїх зобов’язань за Договором сторони несуть відповідальність, передбачену законами та Договором, зокрема при порушенні строків поставки товарів з постачальника стягується пеня у розмірі 1% вартості товарів, з яких допущено прострочення поставки за кожний день прострочення, а за прострочення понад 30 днів додатково стягується штраф у розмірі 7 % вказаної вартості. Враховуючи вищевикладене та те, що ФОП Жук Сергій Олександрович, згідно з умовами Договору, погодився та зобов’язався поставити товар (дров’яну деревину) в кількості 717 куб.м до 31 травня 2023 року, продовження строку його поставки на підставі листів зазначеного постачальника не є документально підтвердженими об’єктивними обставинами для продовження строків його поставки, у тому числі обставин непереборної сили. Зважаючи на зазначене, додаткові угоди від 31 травня 2023 року №1 та від 31 серпня 2023 року №3 до Договору укладені з порушенням вимог підпункту 4 пункту 19 Постанови №1178. Крім того Замовником, посилаючись на норми підпункту 2 пункту 19 Постанови №1178 та підпункту 2 пункту 11.2. Договору, до істотних умов Договору внесені зміни додатковою угодою від 16 червня 2023 року №2, зокрема пункт 1.2. розділу 1. Договору викладено в новій редакції, а саме: з 16 червня 2023 року ціна на постачання товару (дров’яної деревини) в кількості 631,81 куб.м становить 1923,90 грн (без ПДВ). Згідно з поясненням (інформацією та документами), наданими Замовником на запит Управління, ФОП Жук Сергій Олександрович звернувся до відділу освіти Копайгородської селищної ради з листом від 12 червня 2023 року №105, в якому повідомив про зростання ринкових цін на дров’яну деревину та надав експертний висновок Вінницької торгово-промислової палати від 09 червня 2023 року №В-154 (далі – Експертний висновок), як документальне підтвердження зміни ціни за одиницю товару. Отже, Замовником факт зміни ціни товару (дров’яної деревини) на ринку документально підтверджується Експертним висновком. Так, в Експертному висновку зазначено, що підставою для проведення експертизи є заявка ФОП Жук Сергій Олександрович (від 06 червня 2023 року) щодо визначення рівня оптово-ринкової вартості (з урахуванням ПДВ) дров’яної деревини для непромислового використання 1-ї групи (дрова паливні твердих порід) за 1 куб.м з врахуванням послуг навантаження, розвантаження та доставки до 50 км, станом на 06 червня 2023 року на території Вінницької області. Водночас у даному Експертному висновку визначено, що за результатами дослідження, аналізуючи стан цін на території Вінницької області, встановлено рівень оптових ринкових цін, з урахуванням ПДВ (інформаційно), на деревину дров’яну станом на 06 червня 2023 року в розмірі: 1770,00 грн – 2080,00 грн. Отже наведена в Експертному висновку інформація свідчить про рівень мінімальної та максимальної ціни за одиницю товару (1 куб.м дров’яної деревини) станом на 06 червня 2023 року на території Вінницькій області, а відтак документально не підтверджує коливання ціни зазначеного товару на ринку, що відбулося з моменту укладання Договору (22 березня 2023 року) до дати укладання додаткової угоди (16 червня 2023 року). Водночас, інших документальних підтверджень, які б слугували підставами для внесення змін до Договору, в частині збільшення ціни за одиницю товару (1 куб.м дров’яної деревини), Замовником не надано. Згідно з підпунктом 2 пункту 19 Постанови №1178 істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім виключного переліку випадків, зокрема: погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення. Вищезазначена норма Постанови №1178 передбачена в підпункті 2 пункту 11.3. розділу 11. Договору, в якому також визначено, що у вищевказаному випадку сторони погоджуються, що зміна ціни здійснюється у такому порядку: документальним підтвердженням коливання ціни на ринку можуть бути надані документи, які видані уповноваженими на це органами (ДП «Зовнішінформ», Торгово-промисловою палатою тощо) та які підтверджують коливання ціни на ринку такого товару, або інші факти, на які посилається сторона або інші документи органу, установи чи організації, які мають повноваження здійснювати моніторинг цін на товари, визначати зміни ціни такого товару на ринку. Документальне підтвердження коливання ціни на ринку має містити: інформацію про стан цін щонайменше на дві дати, що визначають початок (дату укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару) та кінець часового інтервалу, у якому здійснювалося дослідження цін; результат порівняння цін у відсотковому вираженні. Враховуючи що інформація про стан цін на товар (дров’яну деревину) щонайменше на дві дати, що визначають початок (дату укладення Договору) та кінець часового інтервалу, у якому здійснювалося дослідження цін, а також результат порівняння цін у відсотковому вираженні не містяться в Експертному висновку, то він не є документальним підтвердженням коливання ціни на ринку зазначеного товару. Зважаючи на зазначене Замовником додаткову угоду від 16 червня 2023 року №2 до Договору укладено з порушенням вимог підпункту 2 пункту 19 Постанови 1178 та підпункту 2 пункту 11.3. розділу 11. Договору.
Період усунення порушень: 29.01.2024 17:06 - 13.02.2024 00:00
Дата публікації висновку: 29.01.2024 17:06

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Відділом освіти Копайгородської сели щної ради на виконання висновку Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області від 29 січня 2024 року про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-03-03-011216-a за предметом Дров'яна деревина (ДК 021:2015:03410000-7: Деревина), щодо зобов’язання замовника здійснити заходи направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому, та притягнення до відповідальності осіб, якими допущене порушення,інформує про виконання наступних заходів: - із фахівцем з публічних закупівель відділу освіти Копайгородської селищної ради було проведено роз’яснювальну роботу: наголошено про неухильність дотримуватися вимог чинного законодавства та постійно вивчати та удосконалювати свої знання у сфері публічних закупівель, зокрема особливу увагу приділити процедурі проведення відкритих торгів із особливостями та звернути увагу на пункти в яких були допущені помилки.
Дата публікації звіту: 05.02.2024 16:37

Запити/Пояснення