• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Шини автомобільні вантажні

Завершена

4 970 280.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 24 851.40 UAH
Номер: 46a05c155ee84a918506bc475293b4da
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-05-29-000012
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 29.05.2023 00:00
Автор: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40477150
Період моніторингу: 29.05.2023 13:57 - 20.06.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 29.05.2023 Одеса № 138 Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів. 4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою. Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 29.05.2023 та доповідна записка завідувача сектору перевірок закупівель відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Ельвіри ЛУЗАН від 29.05.2023. Начальник Наталія СТОЯНОВА Додаток до наказу Південного офісу Держаудитслужби від 29.05.2023 № 138 Витяг до переліку № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Відповідальні особи за проведення моніторингу закупівель унікальний номер дата оприлюднення 1 2 3 4 5 16 UA-2023-03-03-010336-a 03.03.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу контролю у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Адреса: Ukraine, Одеса
Контактна особа: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 96) 683-68-36, dashiko91@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю та внесення змін до ТД встановлено порушення вимог абзацу 4 пункту 51 Особливостей. За результатами аналізу відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення абзацу 8 пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог підпункту 2 пункту 41 Особливостей. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за Договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 19 червня 2023 року. Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», які діяли на момент оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі (далі – Особливості), внесення змін до ТД, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель філії «Центр з будівництва та ремонту колії» АТ «Укрзалізниця» (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену рішенням уповноваженої особи від 03.03.2023 б/н, ТД (зі змінами), тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Сервісно-технічний центр «Укравтозапчастина» (далі – ТОВ «Сервісно-технічний центр «Укравтозапчастина»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 16.03.2023 № ЦБРК-02/УО, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене 16.03.2023 в електронній системі закупівель, договір про закупівлю від 04.04.2023 № ЦБРК-23-75 (далі - Договір), пояснення отримані 07.06.2023 через електронну систему закупівель. За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю та внесення змін до ТД встановлено наступне. Відповідно до абзацу 4 пункту 51 Особливостей зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення. Замовник 07.03.2023 та 10.03.2023 в електронній системі закупівель оприлюднив зміни до тендерної документації у вигляді нових редакцій тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Проте на порушення вимог абзацу 4 пункту 51 Особливостей Замовник разом із змінами до тендерної документації 07.03.2023 та 10.03.2023 в окремому документі не оприлюднив переліки змін, що вносяться. За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено. Відповідно до абзацу 1 пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Абзацом 5 пункту 28 Особливостей передбачено, що у тендерній документації відомості, наведені у пункті 2 частини другої статті 22 Закону, визначаються відповідно до вимог, зазначених в абзацах шостому - восьмому цього пункту. Водночас відповідно до абзацу 8 пункту 28 Особливостей у тендерній документації обов’язково зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 44 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Також абзацом 15 пункту 44 Особливостей передбачено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту. У розділі І додатка 6 до ТД Замовник зазначив, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. Проте на порушення абзацу 8 пункту 28 Особливостей Замовником не зазначено підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 44 Особливостей, а також не визначено спосіб підтвердження відсутності таких підстав для переможця. Постановою Кабінету Міністрів України від 17 лютого 2023 року № 157 були внесені зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, в тому числі до пункту 41 Особливостей, що не враховано Замовником у пункті 5.3 розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» ТД, а саме зазначено підстави для відхилення тендерної пропозиції учасника, які не відповідають нормам пункту 41 Особливостей. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено наступне. Відповідно до пункту 1 додатку 2 до ТД Замовником зазначено, що учасник має надати довідку, складену у довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та завірену печаткою, яка має містити відомості про юридичну особу, а саме: реквізити (місцезнаходження (місце проживання), телефон, факс, телефон для контактів); керівництво та/або уповноважена(і) особа(и) учасника для підписання тендерної пропозиції та договору про закупівлю (посада, прізвище, ім’я, по батькові); інформація про реквізити банківського рахунку, за якими буде здійснюватися оплата за договором. На запит Південного офісу Держаудитслужби від 02.06.2023 щодо ненадання учасником ТОВ «Сервісно-технічний центр «Укравтозапчастина» у складі тендерної пропозиції вищезазначеної довідки, Замовник 07.06.2023 надав пояснення, в якому зазначив, що така інформація містилась в інших документах та ненадання даної довідки не впливає на зміст пропозиції. Проте учасником ТОВ «Сервісно-технічний центр «Укравтозапчастина» у складі тендерної пропозиції не надано довідку, складену у довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та завірену печаткою, яка має містити відомості про юридичну особу, а саме: реквізити (місцезнаходження (місце проживання), телефон, факс, телефон для контактів); керівництво та/або уповноважена(і) особа(и) учасника для підписання тендерної пропозиції та договору про закупівлю (посада, прізвище, ім’я, по батькові); інформація про реквізити банківського рахунку, за якими буде здійснюватися оплата за договором, чим не дотримано вимоги пункту 1 додатку 2 до ТД. Відповідно до пункту 3.2 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД Замовником зазначено, що тендерна пропозиція, яка подається учасником процедури закупівлі, повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідні технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності згідно з додатком 1. Додатком 1 передбачено порівняльну таблицю технічних та якісних характеристик з інформацією: вимоги Замовника та пропозиція учасника. Відповідно до пункту 6 таблиці додатка А «Технічні характеристики» додатка 1 до ТД Замовником зазначено: «вид шини: Шина 14R20 (370R508), тип протектора – ПП. Маса шини – 110-122 кг. Норма шарування – 16-20 Позначення обода – 254Г (10,0Г) / 216В (8.5В) Зовнішній діаметр – 1200 ± 10 мм Норма профілю без навантаження, не більше – 380 / 360 мм Норма профілю при максимально дозволеному навантаженні,не більше – 415 / 395 мм Максимальне навантаження, при швидкості 50 км/год – 3850-4260 кгс Тиск, що відповідає максимальному навантаженню при швидкості 50 км/год – 4,2-5,3 кгс/см2 Мінімальне навантаження, при швидкості 50 км/год – 2500 кгс Тиск, що відповідає мінімальному навантаженню при швидкості 50 км/год – 2,0 кгс/см2, (або еквівалент)». Відповідно до додатка А додатка 1 до ТД усі показники еквіваленту мають бути не гіршими, ніж у товару, зазначеного в цьому переліку, а також шини повинні бути виготовлені за технологічним регламентом, затвердженим встановленим порядком та відповідати Правилам ЄЕК ООН № 106 та/або Правилам ЄЕК ООН № 54 (або еквівалент). Учасником ТОВ «Сервісно-технічний центр «Укравтозапчастина» у складі тендерної пропозиції надано порівняльну таблицю технічних та якісних характеристик від 15.03.2023 № 14, в якій зазначено, що запропонований товар відповідає вимогам нормативно-технічної документації, згідно з якою виготовляється, а саме Правилам ЄЕК ООН № 54, а також у пункті 6 зазначено, що на вимогу Замовника такого товару, як шина 14R20 (370R508) - індекс навантаження 3850-4260, індекс швидкості 50 км/год, учасником пропонується шина Neumaster E-2 W-16A (універсальна) 14.00 R20 153A6 PR16 - індекс навантаження 153, індекс швидкості А6. Відповідно до пункту 14 розділу ІІ додатка 4 до Правил технічної експлуатації коліс та пневматичних шин колісних транспортних засобів категорій L, M, N, O та спеціальних машин, виконаних на їх шасі, затверджених наказом від 26.07.2013 № 549, який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 22 серпня 2013 р. за № 1452/23984 (далі - Правила), індекс несівної здатності шин, які відповідають Правилам ЄЕК ООН № 54, складається з одного числа або з двох чисел, розділених між собою знаком дробу "/", наприклад 154 або 154/150 означає величину допустимої навантаги відповідно на одинарну або одинарну і здвоєні шини за номінальної швидкості, яку зазначають відповідною категорією швидкості; індекси несівної здатності і відповідні величини навантаг наведено в таблиці 5 цього додатка. Відповідно до пункту 15 розділу ІІ додатка 4 до Правил символи категорії швидкості і відповідні величини швидкості наведено в таблиці 6 цього додатка. Відповідно до пункту 5 розділу І Правил категорія швидкості - найбільша швидкість, яку може витримати шина і яка позначається символом категорії швидкості. Відповідно до таблиці 5 «Індекси несівної здатності (ІНЗ) і відповідні їм величини навантаги» додатка 4 до Правил індекс несівної здатності 153 становить 3650 кг (шина Neumaster E-2 W-16A (універсальна) 14.00 R20 153A6 PR16 запропонована ТОВ «Сервісно-технічний центр «Укравтозапчастина»), що не відповідає технічним характеристикам, які вимагаються Замовником у пункті 6 таблиці додатка А додатка 1 до ТД. Відповідно до таблиці 6 «Символи категорії швидкості і відповідні їй величини швидкості» символ категорії швидкості А6 становить 30 км/год (шина Neumaster E-2 W-16A (універсальна) 14.00 R20 153A6 PR16 запропонована ТОВ «Сервісно-технічний центр «Укравтозапчастина»), що не відповідає технічним характеристикам, які вимагаються Замовником у пункті 6 таблиці додатка А додатка 1 до ТД. На запит Південного офісу Держаудитслужби від 02.06.2023 щодо невідповідності вимогам ТД запропонованого учасником ТОВ «Сервісно-технічний центр «Укравтозапчастина» у складі тендерної пропозиції товару, а саме шини Neumaster E-2 W-16A (універсальна) 14.00 R20 153A6 PR16, показники якої як еквіваленту є гіршими, ніж у шини 14R20 (370R508), яка зазначена Замовником у пункті 6 додатка А «Технічні характеристики» додатка 1 до ТД, Замовник 07.06.2023 надав пояснення, в якому зазначив, що тендерна пропозиція учасника ТОВ «Сервісно-технічний центр «Укравтозапчастина» в даній частині відповідає вимогам, які були визначені ТД Замовника, а також зазначив, що шина Neumaster E-2 W-16A (універсальна) 14.00 R20 153A6 PR16 ще не була поставлена покупцю в рамках укладеного договору, як наслідок Замовник звернувся до постачальника ТОВ «Сервісно-технічний центр «Укравтозапчастина» щодо внесення змін до діючого договору відповідно до пункту 19 Особливостей (покращення якості предмета закупівлі без зміни вартості). Слід зазначити, що відповідно до пункту 18 Особливостей умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, крім певних випадків. При цьому відповідно пункту 19 Особливостей істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім певних випадків. Проте технічні та якісні характеристики запропонованого учасником ТОВ «Сервісно-технічний центр «Укравтозапчастина» у складі тендерної пропозиції товару, а саме шини Neumaster E-2 W-16A (універсальна) 14.00 R20 153A6 PR16, не відповідають вимогам щодо шини 14R20 (370R508), яка зазначена Замовником у пункті 6 додатка А «Технічні характеристики» додатка 1 до ТД, так як показники першої як еквіваленту є гіршими ніж ті, що вимагаються Замовником, чим не дотримано вимоги пункту 3.2 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД та додатка А « Технічні характеристики» додатка 1 до ТД. Однак на порушення вимог підпункту 2 пункту 41 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «Сервісно-технічний центр «Укравтозапчастина» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а також як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Період усунення порушень: 19.06.2023 16:24 - 04.07.2023 00:00
Дата публікації висновку: 19.06.2023 16:24

Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності

Номер протоколу: 15-0138/2023/пр
Дата відкриття провадження: 17.08.2023 00:00
Номер відкриття провадження : 3-7233/23
Номер протоколу: 15-0137/2023/пр
Дата відкриття провадження: 08.08.2023 00:00
Номер відкриття провадження : б/н

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Щодо усунення порушень
Дата публікації звіту: 29.06.2023 09:13

Запити/Пояснення