-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Нафта і дистиляти
Завершена
9 002 035.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 90 020.35 UAH
мін. крок: 1% або 90 020.35 UAH
Номер:
be8bcfdec56449d3b3a53731292f60cc
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-06-29-000021
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
29.06.2023 00:00
Період моніторингу:
29.06.2023 11:10 - 21.07.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ІВАНО-ФРАНКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
29.06.2023 №41-з
Івано-Франківськ
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 115 та на виконання доручення Держаудитслужби від 21.04.2023 №003100-18/4590-2023
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівлі відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Начальник Богдан ГРИЦАК
Додаток
до наказу Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Івано-Франківській
області від 29.06.2023 №41-з
Перелік процедур закупівель для моніторингу
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 9 UA-2023-03-02-005997-a 02.03.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю
у сфері закупівель Олена ПЕТРИНА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Постанови №1178 в редакції від 25.02.2023 встановлено порушення вимог пункту 29, абзацу дев’ятого пункту 28 Постанови №1178 в редакції від 25.02.2023.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Енерговін», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, правомірності внесення змін до договору – порушень, із врахуванням пояснення Замовника, не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) встановлених порушень вимог пункту 29, абзацу дев’ятого пункту 28 Постанови №1178 в редакції від 25.02.2023 при складанні тендерної документації та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу закупівлі: 13 липня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (зі змінами) (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 №1178 (зі змінами) (далі – Постанова №1178 в редакції від 25.02.2023), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, правомірності внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Територіальне медичне об’єднання «Вінницький обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Вінницької обласної ради» (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «Енерговін» (далі – ТОВ «Енерговін»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 13.03.2023 №75, повідомлення про намір укласти договір від 13.03.2023 року, договір від 20.03.2023 №131, повідомлення про внесення змін до договору від 04.05.2023 року, додаткову угоду від 04.05.2023 №1, відповідь Замовника на запит про надання пояснення від 06.07.2023 року.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що у підпунктах 1.1 та 1.2 пункту 1 Додатку 3 до ТД на підтвердження відповідності учасника кваліфікаційному критерію «наявність обладнання та матеріально-технічної бази» Замовник вимагає надати довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, що Учасник забезпечить поставку товару, передбаченого у тендерній документації (зразок довідки додається) та довідку про розташування найближчих АЗС Учасника (власних /орендованих /партнерських /тих, що знаходяться у користуванні на ін. договірних засадах) до відділень екстреної медичної допомоги (зразок довідки додається).
Пунктом 29 Постанови №1178 в редакції від 25.02.2023 визначено, що: «У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.»
Отже, Замовник застосував у тендерній документації положення пункту 1 частини другої статті 16 Закону (наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій), чим порушив вимоги пункту 29 Постанови №1178 в редакції від 25.02.2023.
На порушення вимог абзацу дев’ятого пункту 28 Постанови №1178 в редакції від 25.02.2023 в ТД Замовника не зазначено умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності підставам, визначеним пунктом 44 Постанови №1178 в редакції від 25.02.2023 для об’єднання учасників.
Період усунення порушень:
13.07.2023 11:15 - 28.07.2023 00:00
Дата публікації висновку:
13.07.2023 11:15
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
У відповідь на Ваш висновок по моніторингу закупівлі UA-2023-03-02-005997-a Бензин А-95 (талони), Дизельне паливо (талони), ДК 021:2015: 09130000-9 «Нафта і дистиляти», щодо зобов’язання здійснити заходи направлені на недопущення у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) встановлених порушень вимог пункту 29, абзацу дев’ятого пункту 28 Постанови №1178 в редакції від 25.02.2023 при складанні тендерної документації, повідомляю наступне:
Мною, як уповноваженою особою комунального некомерційного підприємства «Територіальне медичне об’єднання «Вінницький обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Вінницької обласної Ради» здійснено заходи направлені на недопущення у подальшому зауважень та порушень при складанні тендерної документації, зазначених у висновку, тобто проведено повторне опрацювання Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (зі змінами) та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 №1178 (зі змінами).
Дата публікації звіту:
18.07.2023 15:25
Запити/Пояснення
Номер:
fb6c12d2900945c390801950620a3be1
Назва:
Запит Замовнику про надання пояснень
Дата опублікування:
04.07.2023 15:12
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
08.07.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі предмету «Нафта і дистиляти» (ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти) (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-03-02-005997-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації, документів) із наступних питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
2. У частині 1 розділу 3 тендерної документації Замовник встановив, що: «Відповідно до частини 3 статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги". Учасники процедури закупівлі подають тендерні пропозиції у формі електронного документа чи скан-копій через електронну систему закупівель.
Тендерна пропозиція учасника має відповідати ряду вимог:
1) документи мають бути чіткими та розбірливими для читання;
2) тендерна пропозиція учасника вцілому повинна бути підписана кваліфікованим електронним підписом (КЕП);
3) якщо тендерна пропозиція містить і скановані, і електронні документи, потрібно накласти КЕП на тендерну пропозицію в цілому та на кожен електронний документ окремо.»
Учасником ТОВ «Енерговін» в складі тендерної пропозиції надано файл «Електронний підпис» (sign.p7s) (накладено електронний цифровий підпис на тендерну пропозицію). За результатами перевірки файлу «sign.p7s» на веб-порталі Центрального засвідчувального органу (далі – ЦЗО) встановлено, що тендерна пропозиція ТОВ «Енерговін» не містить саме кваліфікований електронний підпис, оскільки, за результатами перевірки файлу «sign.p7s» на веб-порталі ЦЗО, з’являється інформація, що тип підпису «удосконалений», а не «кваліфікований», тип носія особистого ключа «незахищений», а не «захищений».
Чи враховано Замовником при розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «Енерговін» те, що ним тендерна пропозиція в цілому підписана удосконаленим електронним підписом (УЕП), а не кваліфікованим електронним підписом (КЕП), як вимагалось у частині 1 розділу 3 ТД ?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому, до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
528f86cd0ce04626a8026a01d5c1ee73
Назва:
відповідь
Дата опублікування:
06.07.2023 11:46
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Управління Західного офісу Держаудитслужби
в Івано-Франківській області
Уповноваженою особою комунального некомерційного підприємства «Територіальне медичне об’єднання «Вінницький обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Вінницької обласної Ради» розглянуто запит про надання інформації по закупівлі UA-2023-03-02-005997-a Бензин А-95 (талони), Дизельне паливо (талони), ДК021:2015: 09130000-9 «Нафта і дистиляти» на суму 9 002 035 грн., за результатами якого повідомляю наступне:
1) яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Очікувану вартість предмета закупівлі було визначено відповідно до наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» від 18.02.2020 № 275 (зі змінами).
Відповідно до п.1 Розділу ІІІ «Методи визначення очікуваної вартості»:
Визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі може здійснюватися наступними методами:
1. Розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг методом порівняння ринкових цін.
Метод порівняння ринкових цін - це метод визначення очікуваної вартості на підставі даних ринку, а саме загальнодоступної відкритої інформації про ціни. Таким чином, уповноваженою особою, за допомогою моніторингу відкритих джерел (сайтів), отримано інформацію про ціни різних провідних операторів на ринку України та внаслідок їх аналізу було визначено очікувану вартість, як середньоарифметичне значення масиву отриманих даних, що розраховується за такою формулою:
Цод = (Ц1 +… + Цк) / К,
де: Цод - очікувана ціна за одиницю;
Ц1, Цк - ціни, отримані з відкритих джерел по провідних операторах на території України;
К - кількість цінових пропозицій;
Очікувана вартість сформована на підставі оприлюднених даних на момент формування розрахунків (сайтів):
п/п Провідні оператори цінова пропозиція ДП за 1 л (грн.) цінова пропозиція Бензин А-95 за 1 л (грн.)
1 ОККО 52,00 48,99
2 Chipo 51,20 48,30
3 Авіас 50,00 50,00
Середня ціна 51,07 49,10
Отже, розрахункова очікувана вартість на товар складає :
Дизельне паливо : 170 500 л *51,07 грн.= 8 707 435,00 грн.
Бензин (А-95): 6000 л * 49,10 грн. = 294 600,00 грн.
Загальна сума: 9 002 035,00 грн. (Дев’ять мільйонів дві тисячі тридцять п’ять грн. 00 коп.) з ПДВ.
Також підприємством на виконання вимог п.4.1 Постанови КМУ від 11.10.2016 року № 710 було оприлюднення обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість шляхом розміщення на власному веб-сайті за наступним посиланням vinemd.org.ua, у вкладці «Державні закупівлі».
2) Чи враховано Замовником при розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «Енерговін» те, що ним тендерна пропозиція в цілому підписана удосконаленим електронним підписом (УЕП), а не кваліфікованим електронним підписом (КЕП), як вимагалось у частині 1 розділу 3 ТД ?
При розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «Енерговін», мною, як уповноваженою особою замовника було враховано той факт, що учасник підписав тендерну пропозицію удосконаленим електронним підписом (УЕП), а не кваліфікованим електронним підписом (КЕП), проте даний факт потребував додаткового опрацювання з мого боку та не давав підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника з наступних причин:
1. учасник підписав свою пропозицію відповідно до частини 3 статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) в якій зазначено, що під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги" про що було зазначено в ч.1 розділу 3 тендерної документації;
2.відповідно до ч.3. ст.15 ЗУ "Про електронні довірчі послуги" передбачається використання як кваліфікованого так і удосконаленого електронних підписів, також відповідно до частин 23, 44 ст.1 цього ж Закону визначено терміни таких підписів, що дає підстави стверджувати про їх аналогічність та чинність;
3.відповідно до п. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 17.03.2022 №300 «Деякі питання забезпечення безперебійного функціонування системи надання електронних довірчих послуг» на період воєнного стану на території України та протягом шести місяців з дня його припинення чи скасування дозволяється використання електронних підписів чи печаток, що базуються на сертифікатах відкритого ключа, виданих кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг, без відомостей про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки, користувачами електронних довірчих послуг для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб, що також свідчить про законність накладення як кваліфікованих електронних ключів, так і удосконалених електронних ключів;
4.згідно з п.6 ч.24 постанови Кабінету Міністрів України від 09.12.2020 №1236 передбачено, що на період дії карантину тимчасово дозволяється: використання електронних підписів чи печаток, що базуються на сертифікатах відкритого ключа, який відповідно до постанови, Кабінет Міністрів України від 23.12.2022 №1423 «Про внесення змін до розпорядження Кабінету Міністрів України від 25 березня 2020р. №338 і постанови Кабінету Міністрів України від 9 грудня 2020р. №1236» продовжено карантин та запроваджено обмежувальні протиепідемічні заходи з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, до 30.04.2022.
5.відповідно до п. 44 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та відповідно до вимог ч.3 розділу 5 Тендерної документації чітко визначено вичерпні підстави з яких Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель. В визначених законодавством підставах, жоден пункт не містить застережень про невідповідність типу підпису накладеного на тендерну пропозицію.
А отже, провівши додаткове опрацювання законодавчих актів, відповідно до ч.3 ст.12 Закону України «Про публічні закупівлі», під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги". Із зазначеного вище випливає, що для цього підходить і УЕП, і КЕП. Також варто відмітити, що Закон України «Про публічні закупівлі» чіткого правила підписання документів не містить, тому учасники можуть використовувати УЕП і накладати його, зокрема, на електронні документи, що утворюються/подаються у складі тендерної пропозиції до закінчення військового стану та протягом шести місяців після його скасування.
Враховуючи вище викладене, мною, як Уповноваженою особою при розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «Енерговін» прийнято рішення про визнання його переможцем, що призвело до економії коштів в сумі 88 785,00 грн. та забезпечило дотримання вимог ст.5 Закону в частині максимальної економії та ефективності.
Додатки:
1. Витяг з загальнодоступної відкритої інформації сайту vseazs.com від 27.02.2023 на Дизельне паливо в кількості 2 аркуша;
2. Витяг з загальнодоступної відкритої інформації сайту vseazs.com від 27.02.2023 на Бензин А-95 в кількості 2 аркуша;
3. Витяг з веб-сайту підприємства про оприлюднене обґрунтування даної закупівлі в кількості 1 аркуш.