-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Хлор рідкий в балонах згідно коду за ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник": 24310000-0-Основні неорганічні хімічні речовини (24311900-6 - Хлор)
Завершена
1 365 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 13 650.00 UAH
мін. крок: 1% або 13 650.00 UAH
Номер:
22ac01f3b04c408b84b209a8801d7832
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-05-04-000003
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
03.05.2023 00:00
Період моніторингу:
04.05.2023 15:04 - 26.05.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
03.05.2023 № 109
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Валентин ДОВГИЙ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 03.05.2023 № 109
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника 1 UA-2023-03-02-002306-a
02.03.2023 КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЗЕЛЕНОДОЛЬСЬКИЙ МІСЬКИЙ ВОДОКАНАЛ", код ЄДРПОУ
3262681
Інформація, отримана від органів державної влади, органів місцевого самоврядування про ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу Тетяна ПЕРЕВЕРЗЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону №922 та Особливостей встановлено порушення вимог абзацу першого частини третьої статті 22 Закону №922, пункту 28 особливостей в частині включення до тендерної документації (проєкту договору, який є Додатком 3 до тендерної документації) інформації не у відповідності до законодавства.
За результатами аналізу питання щодо відповідності умов договору чинному законодавству встановлено порушення пункту 1 статті 41 Закону №922 в частині включення до пункту 13.2. розділу 13 Договору інформації не у відповідності до законодавства.
За результатами розгляду тендерної пропозиції учасника-переможця торгів ТОВ "АГРОГАЗСЕРВІС" встановлено її невідповідність вимогам тендерної документації Замовника.
На порушення вимог підпункту 2 пункту 41 Особливостей Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ "АГРОГАЗСЕРВІС" із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 40 цих Особливостей.
За результатами аналізу питання щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922– порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель керуючись статтями 2, 5, 10 Закону України від 26.01.1993 №2939 «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі», Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю товарів від 22.03.2023 № 24/23 через укладання додаткової угоди з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України, притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 25 травня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про процедуру закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIIІ у редакції яка діяла на момент проведення закупівлі (далі Закон №922) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця та чинному законодавству.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель
КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА "ЗЕЛЕНОДОЛЬСЬКИЙ МІСЬКИЙ ВОДОКАНАЛ" (далі Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-03-02-001075-a), оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, яка затверджена протокольним рішенням Уповноваженої особи (протокол від 02.03.2023 № 03/02/1), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 14.03.2023 №03/14/2, тендерну пропозицію учасника-переможця торгів ТОВ "АГРОГАЗСЕРВІС", повідомлення про намір укласти договір опубліковане в електронній системі закупівель 14.03.2023, договір про закупівлю від 22.03.2023 № 24/23 (далі - Договір), пояснення на запит Східного офісу від 22.05.2023.
В ході проведення моніторингу у відповідності до частини п’ятої статті 8 Закону № 922, Східним офісом Держаудитслужби, 22.05.2023 направлено запит про надання пояснень з питань, які є предметом досліджень в рамках моніторингу. Надані Замовником пояснення не спростували виявлені порушення.
Моніторингом встановлено, що відповідно до підпункту 2 пункту 13.2. розділу 13 Договору про закупівлю від 22.03.2023 №24/23 та підпункту 2 пункту 13.2. розділу 13 ПРОЕКТУ Договору, що є невід’ємною частиною тендерної документації (Додаток 3 до тендерної документації) зазначено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов'язань Сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії.
Проте, пунктом 19 Особливостей зазначена зміна істотних умов не передбачена.
Поряд з цим, у Додатку 1 до договору про закупівлю від 22.03.2023 №24/23 відсутня інформація щодо виробника товару. При цьому, у Додатку 4, який є невід’ємною частиною тендерної документації, Замовник зазначив: у разі, якщо Учасник не є виробником товару що є предметом даної закупівлі, - надає копію договору купівлі-продажу, поставки товару чи ін. від виробника або постачальника. Такі документи у складі тендерної пропозиції учасника відсутні, що суперечить умовам тендерної документації та відповідно до припису підпункту 2 пункту 41 Особливостей тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та підлягає відхиленню.
Період усунення порушень:
26.05.2023 13:29 - 10.06.2023 00:00
Дата публікації висновку:
26.05.2023 13:29
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відповідно до висновку Східного офісу Держаудитслужби та п. 11.6 договором про закупівлю товарів від 22.03.2023 № 24/23, а саме «Сторона цього договору про закупівлю, яка вважає за необхідне розірвати договір про закупівлю достроково в односторонньому порядку, надсилає іншій стороні лист-повідомлення про розірвання договору про закупівлю не пізніше ніж за 30 днів до дати розірвання договору про закупівлю. Лист-повідомлення про розірвання договору про закупівлю надсилається поштовим та електронним листом з описом вкладення на адресу сторони, що зазначена в розділі „Реквізити цього договору“. Договір про закупівлю вважається розірваним з дати розірвання, зазначеної в листі-повідомленні про розірвання договору про закупівлю.» КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЗЕЛЕНОДОЛЬСЬКИЙ МІСЬКИЙ ВОДОКАНАЛ " припиняє дію договору про закупівлю товарів від 22.03.2023 № 24/23 з 29.06.2023 року.
Дата публікації звіту:
09.06.2023 16:21
Запити/Пояснення
Номер:
1e6f05db4101443fbf287d0aee932cc9
Назва:
Питання до пояснення
Дата опублікування:
22.05.2023 13:44
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
26.05.2023 00:00
Опис:
Питання у файлі
Номер:
64a04138dd3f4157876d1722a166cc08
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
24.05.2023 11:09
Опис:
Відповідно до пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості) моніторинг відкритих торгів здійснюється Держаудитслужбою та її міжрегіональними територіальними органами відповідно до статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Щодо Закупівлі за ідентифікатором: № UA-2023-03-02-002306-a органом державного фінансового контролю було оприлюднено рішення про початок моніторингу за ідентифікатором: № UA-M-2023-05-04-000003.
Відповідно до частини 5 стаття 8 Закону Протягом строку проведення моніторингу
процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
22.05.2023 через електронну систему закупівель надіслано запит замовнику на пояснення (далі - Запит) щодо Закупівлі наступного змісту:
«Запит про надання пояснень:
1. Яким чином та на підставі яких документів була визначена очікувана вартість предмета закупівлі?
2. У Додатку 1 до договору про закупівлю від 22.03.2023 №24/23 (далі Договір) відсутня інформація щодо виробника товару. При цьому, у Додатку 4, який є невід’ємною частиною тендерної документації, Замовник зазначив: у разі, якщо Учасник не є виробником товару що є предметом даної закупівлі, - надає копію договору купівлі-продажу, поставки товару чи ін. від виробника або постачальника. Чому у Додатку 1 до Договору відсутня інформація щодо виробника товару?»
По питанню першому:
Очікувана вартість закупівлі була визначена на підставі комерційної пропозиції від ТОВ «АГРОГАЗСЕРВІС» (вих. 139 від 22.02.2023), а також інформація про ціни товару, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, а саме в електронній системі закупівель "Prozorro" (закупівля за ідентифікатором: UA-2023-02-03-007918-a). При визначенні очікуваної вартості закупівлі були враховані тип упаковки (тара), графіку поставок, умов постачання.
По питанню другому:
Згідно Додатку 4 тендерної документації:
− У разі, якщо Учасник не є виробником товару що є предметом даної закупівлі, - надає копію договору купівлі-продажу, поставки товару чи ін. від виробника або постачальника.
Учасником у складі тендерної пропозиції була надана інформація стосовно виробника рідкого хлору (вих. 152 від 07.03.2023) та дилерський договір №121/22 від 25.07.2022.
При підписанні договору була допущена механічна (технічна) помилка, саме тому в Додатку 1 до договору відсутня інформація про виробника.
На даний чай Замовник та Постачальник узгодили підписання додаткової угоди для виправлення даної механічної (технічної) помилки.
Номер:
c970137a0d61439281dc4350a583b2a7
Назва:
Відповідь на висновок моніторінгу
Дата опублікування:
29.05.2023 13:56
Опис:
22.05.2023 через електронну систему закупівель надіслано запит замовнику на пояснення (далі - Запит) щодо Закупівлі наступного змісту:
«Запит про надання пояснень:
1. Яким чином та на підставі яких документів була визначена очікувана вартість предмета закупівлі?
2. У Додатку 1 до договору про закупівлю від 22.03.2023 №24/23 (далі Договір) відсутня інформація щодо виробника товару. При цьому, у Додатку 4, який є невід’ємною частиною тендерної документації, Замовник зазначив: у разі, якщо Учасник не є виробником товару що є предметом даної закупівлі, - надає копію договору купівлі-продажу, поставки товару чи ін. від виробника або постачальника. Чому у Додатку 1 до Договору відсутня інформація щодо виробника товару?»
У відповідь по другому питанню Замовник надав пояснення, а саме:
«По питанню другому:
Згідно Додатку 4 тендерної документації:
− У разі, якщо Учасник не є виробником товару що є предметом даної закупівлі, - надає копію договору купівлі-продажу, поставки товару чи ін. від виробника або постачальника.
Учасником у складі тендерної пропозиції була надана інформація стосовно виробника рідкого хлору (вих. 152 від 07.03.2023) та дилерський договір №121/22 від 25.07.2022.
При підписанні договору була допущена механічна (технічна) помилка, саме тому в Додатку 1 до договору відсутня інформація про виробника.
На даний чай Замовник та Постачальник узгодили підписання додаткової угоди для виправлення даної механічної (технічної) помилки.»
Також Замовник при наданні відповіді через електронний майданчик додав документ який завантажив Постачальник при наданні пропозиції, а саме «Про походження товару та безпечність тари.pdf», який містить в собі наступні документи:
1. Довідка про походження товару та безпечність тари.
2. Висновок державної санітарно-епідеміологічної служби (виробник: АТ «ДНІПРОАЗОТ»).
3. Висновок державної санітарно-епідеміологічної служби (виробник: “SC Chimcomplex SA Borzesti”).
4. Сертифікат відповідності (виробник: “SC Chimcomplex SA Borzesti”).
5. ДИЛЕРСЬКИЙ ДОГОВІР 121/22 ВІД 22.07.2022 НА ПОСТАЧАННЯ РІДКОГО ХЛОРУ.
6. Дозвіл на експлуатацію устаткування, пов’язане з використанням, зберіганням, транспортуванням, застосуванням небезпечних речовин 1 і 2 класу небезпеки, маса яких дорівнює або перевищує нормативи порогових мас, що визначені постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2002 р. № 956 «Про ідентифікацію та декларування безпеки об’єктів підвищеної небезпеки. (Офіційний вісник України, 2002 р. №29, ст. 1357)».
7. Дозвіл виконувати заповнення, злив балонів, контейнерів, цистерн та інших ємностей із стисненням, зрідженим, отруйним газом, їх зберігання.
8. Дозвіл виконувати
- використанням, зберіганням, транспортуванням, застосуванням небезпечних речовин 1 і 2 класу небезпеки, маса яких дорівнює або перевищує нормативи порогових мас, що визначені постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2002 р. № 956 «Про ідентифікацію та декларування безпеки об’єктів підвищеної небезпеки. (Офіційний вісник України, 2002 р. №29, ст. 1357);
- газонебезпечні роботи;
- роботи в колодязях, замкнутому просторі (ємностях);
- роботи в діючих електроустановках і на кабельних лініях напругою понад 1000 В;
- злив, очистка, нейтралізація тари та інших ємностей з-піл лугів;
- вантажно-розвантажувальні роботи за допомогою машин і механізмів.
Замовник не погоджується з висновком Східного офісу Держаудитслужби в частині порушення вимог підпункту 2 пункту 41 Особливостей, а саме з тим, що не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «АГРОГАЗСЕРВІС» із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 40 цих Особливостей, так як згідно Додатку 4, який є невід’ємною частиною тендерної документації, зазначено: у разі, якщо Учасник не є виробником товару що є предметом даної закупівлі, - надає копію договору купівлі-продажу, поставки товару чи ін. від виробника або ПОСТАЧАЛЬНИКА. У свої тендерній пропозиції Постачальник надав ДИЛЕРСЬКИЙ ДОГОВІР № 121/22 ВІД 22.07.2022 (документ «6. 6 про походження товару та безпечність тари.pdf» в тендерній пропозиції) з ТОВ «АУЛЬСЬКА ХЛОРОПЕРЕЛИВНА СТАНЦІЯ», який є ПОСТАЧАЛЬНИКОМ рідкого хлору (документи додаються).
Таким чином тендерна пропозиція ТОВ «АГРОГАЗСЕРВІС», відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмету закупівлі тендерної документації. Тому Замовник не мав права відхилити тендерну пропозицію Учасника, оскільки це суперечить чинному законодавству.
Також Замовник хоче зазначити, що він не зміг спростувати виявлені порушення оскільки в запиті на пояснення стояло питання «Чому у Додатку 1 до Договору відсутня інформація щодо виробника товару?». Сама на це питання і було надано відповідь.