• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Хімічна продукція різна

Завершена

447 328.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 473.28 UAH
Номер: 8c4d33740e83433ab83bb3da12153fab
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-08-07-000105
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 07.08.2023 00:00
Автор: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40477150
Період моніторингу: 07.08.2023 17:40 - 29.08.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 07.08.2023 Одеса № 195 Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів. 4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою. Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Ірини ШЕВЕЛЬОВОЇ від 07.08.2023. Начальник Олександр СТАВНІЙЧУК Додаток до наказу Південного офісу Держаудитслужби від 07.08.2023 № 195 Витяг з переліку процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/ або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Відповідальні особи за проведення моніторингу закупівель унікальний номер дата оприлюднення 1 2 3 4 5 20 UA-2023-03-02-001884-a 02.03.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель Ірина ШЕВЕЛЬОВА
Адреса: Ukraine, Одеса
Контактна особа: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 48) 705-31-96, liana_gichka@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Порушення порядку визначення предмета закупівлі
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення вимог абзацу 8 пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі встановлено порушення абзацу 1 пункту 15 Особливостей та пункту 3 розділу І Порядку № 708. За результатами аналізу питання розміщення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 24 Особливостей та абзацу 3 пункту 14 Порядку № 1082. За результатами аналізу питання відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом складання ТД у відповідності до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей, визначення предмета закупівлі відповідно до абзацу 1 пункту 15 Особливостей та пункту 3 розділу І Порядку № 708, розміщення інформації про закупівлю відповідно до вимог пункту 24 Особливостей та Порядку № 1082 та шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 17 серпня 2023 року. Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення та розміщення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Одеська обласна станція переливання крові» Одеської обласної ради» (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену рішенням уповноваженої особи від 02.03.2023 № 28, тендерну пропозицію учасника товариства з обмеженою відповідальністю БІОМЕДІНВЕСТ, протокол щодо прийняття рішень уповноваженою особою від 10.03.2023 № 35, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене 10.03.2023 в електронній системі закупівель, договір від 20.03.2023 № 24 (далі – Договір), пояснення отримані 15.08.2023 через електронну систему закупівель. За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено. Відповідно до абзацу 1 пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Абзацом 5 пункту 28 Особливостей передбачено, що у тендерній документації відомості, наведені у пункті 2 частини другої статті 22 Закону, визначаються відповідно до вимог, зазначених в абзацах шостому – восьмому цього пункту. Відповідно до абзацу 8 пункту 28 Особливостей у тендерній документації обов’язково зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 44 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Також абзацом 15 пункту 44 Особливостей передбачено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту. Проте Замовником у підпункті 1, 2, 4 пункту 2.1 та у підпункті 1 пункту 2.2 додатку 2 до ТД зазначено підстави для відмови в участі у відкритих торгах та інформацію про спосіб підтвердження відсутності таких підстав для відхилення стосовно службової (посадової) особи учасника процедури закупівлі, що суперечить нормам підпунктів 3, 6, 12 пункту 44 Особливостей для переможця процедури закупівлі, якими передбачено таке підтвердження стосовно керівника учасника процедури закупівлі, чим порушено вимоги абзацу 8 пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі встановлено. Відповідно до абзацу 1 пункту 15 Особливостей, предмет закупівлі визначається замовником відповідно до вимог Закону та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708. Водночас відповідно до пункту 22 частини першої статті 1 Закону визначено, що предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник). Відповідно до пункту 3 розділу I Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 708, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09.06.2020 за № 500/34783 (далі – Порядок № 708), предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Відповідно до пункту 34 частини першої статті 1 Закону товари - продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів. Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів за номером ID: UA-2023-03-02-001884-a, де предметом закупівлі є: 1. ID-DiaCell ABO Набір ID-DiaCell ABO, 2. ID-DiaCell I-II-III Набір ID-DiaCell I-IIIII, 3. IH-QC1 IH-QC1 Контроль, 4. IH-QC2 IH-QC2 Контроль та 5. Microside SQ Очищуючий розчин для щотижневого обслуговування IH-500 та IH-1000 (код за ДК 021:2015:24960000-1 - Хімічна продукція різна). При цьому відповідно до технічної специфікації до предмета закупівлі (додаток 3 до тендерної документації) Замовник закуповує такі товари: 1. ID-DiaCell ABO Набір ID-DiaCell ABO за кодом НК 024:2019 52691 - стандартні еритроцити для перехресного визначення груп крові за системою AB0 IVD, набір реакція аглютинації; 2. ID-DiaCell I-II-III Набір ID-DiaCell I-II-III за кодом НК 024:2019 - 52544-Еритроцити для скринінгу антитіл IVD (діагностика in vitro), набір реакція аглютинації; 3. IH-QC1 IH-QC1 Контроль за кодом НК 024:2019 - 45310 Множинний імуногематологічний тест IVD, контрольний матеріал; 4. IH-QC2 IH-QC2 Контроль за кодом НК 024:2019 - 45310 Множинний імуногематологічний тест IVD, контрольний матеріал; 5. Microside SO Очищуючий розчин для щотижневого обслуговування IH-500 та IH-1000 за кодом НК 024:2019 - 59058 Миючий очищуючий розчин ІВД, для автоматизованих полуавтоматизованих систем. Виходячи з вищевикладеного, вищезазначені позиції внесено до національного класифікатора НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів», затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 05.02.2019 № 159, який діяв на момент проведення процедури закупівлі. На запит Південного офісу Держаудитслужби від 10.08.2023 щодо визначення предмета закупівлі та розміщення інформації в електронній системі закупівель, Замовник 15.08.2023 надає пояснення в якому підтверджує, що відбулась закупівля медичних виробів (у дужках були зазначені коди та назви медичних виробів відповідно до національного класифікатора НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 05 лютого 2019 року № 159). Разом з тим, слід зазначити, що закупівля вищезазначених товарів, які є предметом закупівлі, за своїми характеристиками відноситься до групи коду ДК 021:2015:33600000-6: Фармацевтична продукція, який містить коди відповідних виробів медичного призначення, які є предметом закупівлі. Отже, на порушення вимог абзацу 1 пункту 15 Особливостей та пункту 3 розділу I Порядку № 708 Замовник визначив предмет закупівлі медичних виробів за кодом ДК 021:2015:24960000-1 - Хімічна продукція різна. За результатами аналізу питання розміщення інформації про закупівлю встановлено. Відповідно до пункту 24 Особливостей замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 за № 610/34893 (далі – Порядок № 1082), та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Відповідно до абзацу 3 пункту 14 Порядку № 1082, під час внесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим-четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. Замовник в електронній системі закупівель оприлюднив оголошення про проведення відкритих торгів та зазначив предмет закупівлі ДК 021:2015:24960000-1: Хімічна продукція різна, назви номенклатурних позицій предмета закупівлі – ID-DiaCell ABO Набір ID-DiaCell ABO; ID-DiaCell I-II-III Набір ID-DiaCell I-IIIII, IH-QC1 IH-QC1 Контроль, IH-QC2 IH-QC2 Контроль, Microside SQ Очищуючий розчин для щотижневого обслуговування IH-500 та IH-1000 код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі – закупівлі ДК 021:2015:24960000-1: Хімічна продукція різна. Проте на порушення пункту 24 Особливостей та абзацу 3 пункту 14 Порядку № 1082 Замовник в оголошенні про проведення відкритих торгів в окремому електронному полі «Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі» не вказав коди товарів, визначені згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідають назвам номенклатурних позицій предмета закупівлі.
Період усунення порушень: 18.08.2023 09:39 - 02.09.2023 00:00
Дата публікації висновку: 18.08.2023 09:39

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Відповідь щодо висновку по моніторингу закупівлі. Замовником, КНП «Одеська ОСПК» ООР» прийнято до уваги та враховано зазначені під час моніторингу закупівлі встановлені порушення законодавства в сфері публічних закупівель та з огляду на вказане вище зазначається наступне. Для подальшого недопущення порушень норм ЗУ «Про публічні закупівлі» та іншого чинного Законодавства , що регулює питання публічних закупівель буде посилена увага та вжиті максимальні заходи у своїй подальшій роботі, а саме: 1. Уповноваженою особою будуть пройдені відповідні курси з підвищення кваліфікації фахівців публічних закупівель. 2. При складанні тендерної документації Замовник буде неухильно дотримуватися вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. 3. При закупівлі медичних виробів для визначення предмета закупівлі будуть залучатися фахівці з медичною освітою, для більш детального вивчення предмета закупівлі, відповідно до абзацу 1 пункту 15 Особливостей та пункту 3 розділу І Порядку № 708. 4. При розміщенні інформації про закупівлю відповідно до вимог пункту 24 Особливостей та Порядку № 1082 в окремих електронних полях обов'язково буде зазначатися інформація згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Дата публікації звіту: 22.08.2023 10:05

Запити/Пояснення