-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 33600000-6 - Фармацевтична продукція (лікарські засоби різні - 91 найменування)
Завершена
3 220 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 16 100.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 16 100.00 UAH
Номер:
4bb6b9d86ffd417d8c446dab34b8d652
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-06-02-000009
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
01.06.2023 00:00
Період моніторингу:
02.06.2023 14:22 - 24.06.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
01.06.2023 № 129
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Валентин ДОВГИЙ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 01.06.2023 № 129
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
19 UA-2023-03-01-005867-a 01.03.2023 Комунальне некомерційне підприємство Харківської обласної ради "Обласна клінічна психіатрична лікарня № 3"
Код ЄДРПОУ: 02003675 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу Тетяна ПЕРЕВЕРЗЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей встановлено порушення вимог пунктів 19, 41, підпунктів 3, 6, 12 пункту 44, пунктів 47, 48 Особливостей, частини шостої статті 33, частини четвертої статті 41 Закону № 922, пункту 18 та абзацу 4 пункту 46 Особливостей.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог абзацу шостого підпункту 2 пункту 41 Особливостей в частині не відхилення тендерної пропозиції переможця ТОВ "МОДЕРН-ФАРМ".
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5, 10 Закону України від 26.01.1993 №2939 «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі», Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю товарів від 16.03.2023 № 61, зокрема, через укладання відповідної додаткової угоди з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 16 червня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі Закон №922) та Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі Особливості), своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922, розгляду тендерних пропозицій, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства Харківської обласної ради "Обласна клінічна психіатрична лікарня № 3" (далі Замовник) ID: UA-P-2023-03-01-000340-a на 2023 рік, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи (далі тендерна документація), оголошення про проведення відкритих торгів, реєстр отриманих тендерних пропозицій та протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію учасника-переможця торгів - ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "МОДЕРН-ФАРМ" (далі ТОВ "МОДЕРН-ФАРМ"), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 10.03.2023 №202, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене 10.03.2023, договір про закупівлю товарів від 16.03.2023 № 61, пояснення замовника, отримані 15.06.2023 через електронну систему закупівель.
За результатами проведеного аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону № 922 та Особливостям встановлено, що тендерна документація Замовника складена з порушенням вимог законодавства у сфері закупівель, а саме:
- в підпунктах 3, 6, 12 пункту 5.2.3. розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовник зазначив про прийняття рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника стосовно службової (посадової) особи учасника процедури закупівлі, що суперечить нормі підпунктів 3, 6, 12 пункту 44 Особливостей, в якій визначено, що Замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли:
- керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією;
- керівник учасника процедури закупівлі був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку;
- керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми.
- в пункті 3 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації Замовник визначив підстави відхилення тендерної пропозиції, які не відповідають вимогам пункту 41 Особливостей в редакції, що діяла на дату оголошення закупівлі;
- в пункті 1 розділу «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовник визначив підстави відміни торгів, які не відповідають вимогам пунктів 47, 48 Особливостей;
- умова, зазначена у підпункті 4.3 розділу «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації та пунктах 3.5., 11.1.2 Проекту договору про закупівлю товарів (Додаток 2 до тендерної документації) cтосовно збільшення ціни за одиницю Товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого Товару на ринку у разі документально підтвердженого коливання ціни такого Товару на ринку, суперечить вимогам підпункту 2 пункту 19 Особливостей;
- умова, зазначена у підпункті 4.3 розділу «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації та пункті 11.1.6. Проекту договору про закупівлю товарів (Додаток 2 до тендерної документації) cтосовно зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку зі зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування, суперечить вимогам підпункту 6 пункту 19 Особливостей;
- в підпунктах 2, 6 пункту 3.4. Проекту договору про закупівлю за державні кошти (Додаток 2 до тендерної документації) Замовник визначив випадки зміни істотних умов договору, які не відповідають пункту 4 розділу «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації та вимогам підпунктів 2, 6 пункту 19 Особливостей;
- в пунктах 11.4., 11.6. Проекту договору про закупівлю за державні кошти (Додаток №4 до тендерної документації) Замовник зазначив про зміну основних (істотних) умов договору з посиланням на частину п’яту статті 41 Закону № 922, що не відповідає вимогам пункту 19 Особливостей.
Крім того, в Примітках до Проекту договору про закупівлю товарів (Додаток 2 до тендерної документації) тендерної документації Замовник визначив, що зазначені в цьому додатку основні вимоги до договору не є остаточними і вичерпними, і можуть бути доповнені і скориговані під час укладання договору з учасником-переможцем торгів в залежності від специфіки предмету, характеру, інших умов конкретного договору.
Однак, за нормою частини шостої статті 33 Закону № 922 та абзацу четвертого пункту 46 Особливостей Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. Згідно з частиною 4 статті 41 Закону № 922 та пункту 18 Особливостей умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Таким чином, встановлення у тендерній документації умови щодо можливості доповнення або корегування умов договору під час його укладання суперечить вимогам частини шостої статті 33, частини четвертої статті 41 Закону № 922, пункту 18, абзацу 4 пункту 46 Особливостей.
Пунктом 28 Особливостей визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону № 922 тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Аналізом тендерної пропозиції учасника-переможця торгів ТОВ "МОДЕРН-ФАРМ" встановлено її не відповідність вимогам, визначеним Замовником у тендерній документації.
Так, в Примітках до Проєкту договору про закупівлю товарів (Додаток 2 до тендерної документації) Замовник визначив вимогу: в пропозиції надати довідку з банку про відкриття поточного рахунку в Учасника видану (сформовану) не раніше 10 календарних днів відносно дати розкриття. Тендерних пропозицій.
В складі тендерної пропозиції учасника-переможця торгів ТОВ "МОДЕРН-ФАРМ" довідка з банку про відкриття поточного рахунку в Учасника відсутня.
Згідно з пунктом 3 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації та абзацу шостого підпункту 2 пункту 41 Особливостей, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
На порушення вимог абзацу шостого підпункту 2 пункту 41 Особливостей Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ "МОДЕРН-ФАРМ" та укладено договір про закупівлю товарів від 16.03.2023 № 61 на суму 3 216 722,44 гривень.
Надане Замовником протягом строку проведення моніторингу пояснення (інформація) через електронну систему закупівель на запит від 13.06.2023 щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, не спростувало виявлених порушень.
Період усунення порушень:
19.06.2023 13:01 - 04.07.2023 00:00
Дата публікації висновку:
19.06.2023 13:01
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Договір виконаний на суму 994870,59 грн. (дев`ятсот дев`яносто чотири тисячи вісімсот сімдесят гривень 59 коп.), включаючи ПДВ - 23936,58 грн. (двадцать три тисячи дев`ятсот тридцять шість гривень 58 коп.)
Дата публікації звіту:
21.06.2023 12:04
Запити/Пояснення
Номер:
7f7e4f9d8bf3482b965fa28422968065
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
13.06.2023 14:14
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
17.06.2023 00:00
Опис:
ПИтання до пояснення додаються у файлі
Номер:
72e8f94da1ae4e30b84840742ac5bbcf
Назва:
Відповідь на звернення.
Дата опублікування:
15.06.2023 11:03
Опис:
13.06.2023 року через електронну систему закупівель надіслано запит Східного офісу Держаудитслужби на пояснення з приводу закупівлі ДК 021:2015 33600000-6 - Фармацевтична продукція (лікарські засоби різні - 91 найменування).
На виконання норми частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», надаємо відповідь на запит органу державного фінансового контролю наступного змісту:
1. Щодо часткового врахування вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та постанови КМУ «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», зазначаємо, що Комунальним некомерційним підприємством Харківської обласної ради "Обласна клінічна психіатрична лікарня № 3" при проведенні закупівлі ДК 021:2015 33600000-6 - Фармацевтична продукція (лікарські засоби різні - 91 найменування) були застосовані норми чинного Законодавства України щодо порядку проведення закупівель, а саме – Закону України «Про публічні закупівлі».
Однак, у зв’язку зі складною енергетичною ситуацією, що склалась на час проведення закупівлі, а саме – великою кількістю блек-аутів та, водночас, динамічністю національного законодавства у частині внесення змін, Замовником було прийнято рішення про оголошення закупівлі за документацією, що складена у відповідності до чинного Закону України «Про публічні закупівлі», а також з урахуванням всіх основоположних принципів здійснення публічних закупівель. Крім того, Закон України «Про публічні закупівлі» як і інші закони за ієрархією має вищу юридичну силу у порівнянні з нормативними документами органів виконавчої влади, зокрема, Кабінету Міністрів України, та підлягає першочерговому застосуванню. Тобто, фактично, Замовник мав на меті дотримання норм Основного нормативно-правового акту у сфері публічних закупівель, щоб уникнути ситуації, коли внаслідок складнощів з електроенергією Замовник не зможе вчасно зреагувати на впровадженні зміни та дотриматись їх.
Аналогічного висновку щодо юридичної сили нормативно-правових актів доходить Верховний Суд у справі №804/330/17 від 16.04.2020 року: «Вища юридична сила закону полягає у тому, що всі підзаконні нормативно-правові акти приймаються на основі законів та за своїм змістом не повинні їм суперечити, а відтак, у випадку суперечності норм підзаконного акта нормам закону необхідно застосовувати норми закону, оскільки він має вищу юридичну силу. Аналогічний висновок щодо застосування закону як акта, який має вищу юридичну силу, ніж підзаконний нормативно-правовий акт, викладений у постановах Верховного Суду від 15.08.2019 у справі №281/459/17, від 24.10.2019 у справі № 761/14626/17 та у справі № 295/7219/16-а»
2. Щодо пояснення, в яких файлах тендерної пропозиції міститься довідка з банку про відкриття поточного рахунку в Учасника та долучення їх до пояснення зазначаємо, що, дійсно, під час розгляду пропозиції переможця не було встановлено відсутність зазначеної довідки, однак, зазначаємо, що відсутність довідки з банку жодним чином не впливає на зміст тендерної пропозиції переможця. Учасником було дотримано всіх технічних, якісних характеристик лікарських засобів, що необхідні для закупівлі. До того ж, у зв’язку з врахуванням особливостей захворювань, що підлягають лікуванню та нагальною потребою, буде прийняте рішення про підтвердження пропозиції даного Учасника.
Крім того, інформуємо, що з уповноваженою особою будуть проведені відповідні заходи, щодо недопущення у подальшому встановлених порушень Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, зокрема проведення роз’яснювальної роботи та/або додаткових навчань.
Пояснення нами надано у встановлений строк в електронній системі закупівель.