-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«ДК 021:2015: 98310000-9 Послуги з прання і сухого чищення (CPV) (Послуги з прання медичної білизни)»
Згідно пункту 35 Постанови 1178 аукціон у цій закупівлі проводитися не буде. Проте, в ЗУ "Про публічні закупівлі" ще залишилась вимога вказувати крок зниження ціни при оголошенні відкритих торгів. Тому технічним функціоналом електронного майданчика автоматично встановлено крок пониження 1%, що неможливо змінити чи видалити при оголошенні закупівлі. Під кількістю "1 послуга" слід розуміти - 40000 кілограм Під місцем надання послуг слід розуміти:вул. Коновальця, 20,22,24 м. Львів, 79013; вул. Ужгородська, 1, м. Львів, 79019; вул. Снопківська, 22, м. Львів, 79011;вул. Свенціцького, 3, м. Львів, 79011;вул. Котляревського 53, м.Львів, 79057; вул. Ген. Чупринки, 48, 45,43 м.Львів, 79013
Завершена
1 400 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 14 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 14 000.00 UAH
Номер:
3d8fc472c79e4ff98817ee7c21450894
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-06-22-000057
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
22.06.2023 00:00
Період моніторингу:
22.06.2023 14:03 - 14.07.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
22.06.2023 №189
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 22.06.2023 №189.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-02-28-008871-a, 28.02.2023. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Перший заступник начальника Володимир ВОЇНСЬКИЙ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, а саме своєчасності оприлюднення договору про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону та пункту 3 Особливостей №1178.
Крім того, Замовником допущено порушення частини п’ятої статті 8 Закону внаслідок не надання документів у випадках, передбачених законом.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій; виконання рішення Органу оскарження; своєчасності укладення договору про закупівлю; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи (зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому виявлених моніторингом порушень при оприлюдненні інформації про закупівлю та наданні інформації та документів, у випадках, передбачених законом.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 06 липня 2023 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій; виконання рішення органу оскарження; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Львівське територіальне медичне об'єднання «Клінічна лікарня планового лікування, реабілітації та паліативної допомоги» (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-02-28-002155-b); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника та внесені зміни до неї; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 14.03.2023; опубліковану інформацію щодо оскарження учасником ТОВ «ФІРМА «МЕДКЛІН» (скарга UA-2023-02-28-008871-a.a2) рішення Замовника про визначення переможцем процедури закупівлі ТОВ «ГРАНД МОДЕРН» та прийняття Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Орган оскарження) рішення за результатами розгляду вказаної скарги (рішення №3843-р/пк-пз від 28.03.2023); протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 03.04.2023 (щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ГРАНД МОДЕРН»); опубліковану вимогу про усунення порушення при проведенні Замовником процедури закупівлі (щодо неправомірного визначення переможця) та відповідь Замовника на таку вимогу; тендерну пропозицію ТОВ «ФІРМА «МЕДКЛІН»; опубліковану інформацію щодо оскарження учасником ТОВ «ГРАНД МОДЕРН» (скарга UA-2023-02-28-008871-a.b3) рішення Замовника про визначення переможцем процедури закупівлі ТОВ «ФІРМА «МЕДКЛІН» та прийняття Органом оскарження рішення за результатами розгляду вказаної скарги (рішення №5012-р/пк-пз від 18.04.2023); протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 03.04.2023 (щодо визначення переможцем ТОВ «ФІРМА «МЕДКЛІН»); повідомлення про намір укласти договір; опубліковані ТОВ «ФІРМА «МЕДКЛІН» як переможцем тендеру документи та інформацію після оприлюднення повідомлення про намір укласти договір; договір про закупівлю №227 від 26.04.2023; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
З врахуванням розгляду Органом оскарження скарг ТОВ «ФІРМА «МЕДКЛІН» (скарга UA-2023-02-28-008871-a.a2) та ТОВ «ГРАНД МОДЕРН» (скарга UA-2023-02-28-008871-a.b3), а також прийняття відповідних рішень за результатами такого розгляду (рішення №3843-р/пк-пз від 28.03.2023 та №5012-р/пк-пз від 18.04.2023), моніторинг щодо питань, порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Органом оскарження, не проводився.
Відповідно до норм частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Під час моніторингу Західним офісом Держаудитслужби оприлюднено запит до Замовника щодо надання відповідної інформації (пояснень), зокрема, про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником визначено очікувану вартість предмета закупівлі. При цьому у запиті зазначено, що до пояснень необхідно обов’язково долучити їх документальне підтвердження.
Замовником у наданій (опублікованій) на вищевказаний запит відповіді зазначено, що очікувану вартість предмету закупівлі визначено згідно очікуваних обсягів закупівлі 40000 кг та на основі аналізу та моніторингу ринкових цін та вказано, що Замовник керувався при цьому в т.ч. Наказом МЕРТ від 18.02.2020 №275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі».
Слід зазначити, що Примірною методикою визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженою наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 18.02.2020 №275 (на яку у поясненні посилається Замовник) за методом розрахунку очікуваної вартості товарів/послуг шляхом порівняння ринкових цін (на підставі загальнодоступної відкритої інформації про ціни та інформації з отриманих цінових пропозицій та прайс-листів на момент вивчення ринку) передбачено здійснення пошуку, збору та аналізу загальнодоступної інформації про ціну (в мережі Інтернет у відкритому доступі, в т.ч. на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, в електронній системі закупівель «Prozorro» та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках; довідкові ціни, що публікуються в спеціалізованих виданнях, які випускаються в друкованій та електронній формі або розміщуються в мережі Інтернет тощо); направлення не менше 3-х письмових запитів цінових пропозицій виробникам, офіційним представникам та дилерам, постачальникам конкретного товару, надавачам послуг.
Проте, документальне підтвердження наведеної у поясненні інформації Замовником не надано, чим порушено вимогу частини п’ятої статті 8 Закону.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону №2526-IX від 16.08.2022) постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Відповідно до норм пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей.
За нормою пункту 46 Особливостей №1178 (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції) замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, а у випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів.
У пункті 46 Особливостей №1178 також зазначено, що у разі подання скарги до органу оскарження після оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю перебіг строку для укладення договору про закупівлю зупиняється.
Згідно з нормами пункту 10 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: договір про закупівлю та всі додатки до нього - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Моніторингом встановлено, що Замовником 03.04.2023 опубліковано в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір з ТОВ «ФІРМА «МЕДКЛІН». Одночасно, ТОВ «ГРАНД МОДЕРН» подано скаргу щодо неправомірного рішення Замовника про визначення переможця (скарга UA-2023-02-28-008871-a.b3, опублікована 07.04.2023), за результатами якої Органом оскарження винесено рішення про відмову у її задоволенні (рішення опубліковано в електронній системі закупівель 20.04.2023 (повна версія).
Водночас, станом на час початку моніторингу в електронній системі закупівель інформація щодо укладання договору про закупівлю з переможцем тендеру була відсутня, договір про закупівлю не опубліковано.
У наданому під час моніторингу поясненні щодо не опублікування станом на час початку моніторингу договору про закупівлю Замовником зазначено, що за результатами досліджуваної процедури закупівлі було визначено переможця ТОВ «ФІРМА «МЕДКЛІН», з яким укладено договір №227 від 26.04.2023, який було розміщено в електронній системі закупівель та накладено електронний кваліфікований підпис 27.04.2023, про що свідчить скрін-шот з електронного майданчику Zakupki.prom, а саме зазначено інформацію «договір розміщено, закупівля завершена».
Також у поясненні вказано, що відповідно до інформації, зазначеної в електронній системі закупівель, статус закупівлі «завершена», що підтверджує скрін-шот з сайту Prozorro та що такий статус закупівля отримує безпосередньо після розміщення інформації про договір та накладення кваліфікованого електронного підпису, чим підтверджується факт розміщення договору в електронній системі закупівель з дотриманням строків на оприлюднення інформації.
Одночасно, у поясненні Замовником зазначено, що враховуючи технічний збій електронного майданчику Zakupki.prom інформація, завантажена уповноваженою особою, не відображалась в електронній системі закупівель, а саме, в розділі «договір» зазначена інформація «очікуємо контракт від ЦБД», та що уповноважена особа не могла ніяк вплинути на електронну систему закупівель та пришвидшити процес публікації, а також що уповноважена особа не несе відповідальності за технічні неполадки і збої в електронній системі закупівель.
До наданого пояснення Замовником додано скрін-шоти з електронного майданчику Zakupki.prom, які містять інформацію про те, що договір розміщено на майданчику (а не в електронній системі закупівель).
Проте, відповідно до норм пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за №610/34893 (далі – Порядок №1082) розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника.
Згідно з пунктом 5 Порядку №1082 замовник самостійно та безоплатно розміщує/оприлюднює інформацію, а за нормою пункту 10 Порядку №1082 оприлюдненням/розміщенням інформації вважається її наявність в електронній системі закупівель в інтерактивному режимі реального часу.
При цьому, за вимогами пункту 3 Порядку №1082 після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на веб-порталі у вигляді документа, доступного для друку. Оприлюднення інформації на веб-порталі здійснюється електронною системою закупівель автоматично.
Окрім того, відповідно до пункту 6 Порядку №1082 у разі технічного збою під час унесення та/або заповнення інформації через автоматизоване робоче місце, що призводить до того, що інформація не розміщується або не оприлюднюється на веб-порталі чи в електронній системі закупівель, замовник отримує технічну підтримку на авторизованому електронному майданчику, на якому здійснюється внесення та заповнення інформації документів, а також у разі потреби замовник здійснює свої дії повторно відповідно до вимог та в межах строків, установлених Законом.
Також, згідно з пунктом 21 Порядку функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 №166, оператор електронного майданчика повинен забезпечити для замовників на безоплатній основі можливість вчинення усіх необхідних дій для проведення закупівлі та виконання інших вимог, встановлених Законом.
Замовником при наданні під час моніторингу пояснення документально не підтверджено наявності технічного збою (технічних неполадок) на майданчику в період, у якому укладений за результатами досліджуваної процедури закупівлі договір було розміщено на майданчику. Також Замовником не надано жодних документів, які б підтверджували повторне здійснення ним дій відповідно до вимог та в межах строків, установлених Законом, щодо оприлюднення договору про закупівлю в електронній системі закупівель.
Договір про закупівлю опубліковано в електронній системі закупівель (наявний в електронній системі закупівель в інтерактивному режимі реального часу) з накладенням кваліфікованого електронного підпису посадової особи Замовника лише під час моніторингу (23.06.2023).
Згідно з наявними на майданчику Zakupki.prom інструкціями щодо проведення закупівель (джерело інформації: https://prozakupki.prom.ua/yak-derzhavnomu-zamovniku-zavantazhiti-dogovir-zakupivli-u-prozorro) після внесення усієї інформації щодо договору та завантаження файлу з відсканованим та підписаним договором слід натиснути кнопку «Завантажити» та застосувати КЕП, щоб завершити закупівлю.
Також, аналізом наявної інформації на майданчику Zakupki.prom щодо закупівлі UA-2023-02-28-008871-a встановлено, що електронний підпис посадової особи Замовника на розміщений на вказаному майданчику договір накладено 23.06.2023.
Таким чином, на порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону та пункту 3 Особливостей №1178, Замовником договір про закупівлю від 26.04.2023 №227 оприлюднено в електронній системі закупівель з порушенням (перевищенням) визначеного Законом строку (протягом трьох робочих днів з дня його укладення).
Період усунення порушень:
06.07.2023 12:17 - 21.07.2023 00:00
Дата публікації висновку:
06.07.2023 12:17
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
У відповідь на ваш Висновок про результати моніторингу закупівлі UA-2023-02-28-008871-a від 06 липня 2023 року повідомляємо наступне:
Щодо документального підтвердження очікуваної вартості
Відповідно до річного плану даної закупівлі фінансування здійснюється за рахунок коштів НСЗУ, які за правовим статусом не є бюджетним фінансуванням. Очікувану вартість предмету закупівлі визначено згідно очікуваних обсягів закупівлі 40000 кг та на основі аналізу та моніторингу ринкових цін. Керувались при цьому, в тому числі, Наказом МЕРТ від 18.02.2020 р. №275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі». Так, відповідно до пункту 1 частини 2 розділу 3 Наказу МЕРТ №275, одним із способів, що рекомендуються для отримання інформації про ціну товарів та послуг: направити не менше 3-х письмових запитів цінових пропозицій (електронною поштою) виробникам, офіційним представникам та дилерам, постачальникам конкретного товару, надавачам послуг. В свою чергу, відповідно до пункту 1 Наказу МЕРТ, запит цінових пропозицій - документ, лист-звернення замовника до учасників ринку з проханням надати свої комерційні пропозиції на зазначений товар або послугу.
Таким чином, Замовником при визначені очікуваної вартості предмета закупівлі «ДК 021:2015: 98310000-9 Послуги з прання і сухого чищення (CPV) (Послуги з прання медичної білизни)» було дотримано усіх норм чинного законодавства. На підтвердження надаємо три цінові пропозиції від:
1) Фізичної особи-підприємця Головко Марти Василівни
2) Фізичної особи-підприємця Засєкіної Наталії Василівни
3) Товариства з обмеженою відповідальністю «ГРАНД СЕРВІС ЛЬВІВ»
Щодо інформації про укладений договір
За результатами процедури закупівлі «ДК 021:2015: 98310000-9 Послуги з прання і сухого чищення (CPV) (Послуги з прання медичної білизни)» було визначено переможця ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ФІРМА "МЕДКЛІН" з яким укладено договір про надання послуг №227 від 26 квітня 2023 року, який було розміщено в електронній системі закупівель та накладено електронний кваліфікований підпис 27 квітня 2023, з дотриманням усіх строків на оприлюднення інформації, встановлених Законом України «Про публічні закупівлі» та Постановою КМУ №1178, про що свідчить скриншот з електронного майданчику Zakupki.prom, а саме зазначено інформацію «договір розміщено, закупівля завершена». Враховуючи специфіку та функціонал електронних майданчиків, зрозуміло, що інформація про такий договір була розміщена на підписана КЕП. Також, зауважимо, що відповідно до інформації, зазначеної в електронній системі закупівель, статус закупівлі «завершена», що підтверджує скриншот з сайту Prozorro. Також, просимо врахувати, що такий статус закупівля отримує безпосередньо після розміщення інформації про договір та накладення кваліфікованого електронного підпису. Відтак, уся ця інформація підтверджує факт розміщення уповноваженою особою договору про закупівлю в електронній системі закупівель з дотриманням строків на оприлюднення інформації. Проте, враховуючи технічний збій електронного майданчику Zakupki.prom інформація, завантажена уповноваженою особою не відображалась в електронній системі закупівель. А саме, в розділі «договір» зазначена інформація «очікуємо контракт від ЦБД». Повідомляємо, що уповноважена особа не могла ніяк вплинути на електронну систему закупівель та пришвидшити процес публікації. Також, уповноважена особа не несе відповідальності за технічні неполадки і збої в електронній системі закупівель. Договір про надання послуг №227 від 26 квітня 2023 року було розміщено в електронній системі закупівель та накладено електронний кваліфікований підпис 27 квітня 2023, з дотриманням усіх строків на оприлюднення інформації, встановлених Законом України «Про публічні закупівлі» та Постановою КМУ №1178.
Зважаючи на Висновок про результати моніторингу процедури відкритих торгів щодо закупівлі товарів: «ДК 021:2015: 98310000-9 Послуги з прання і сухого чищення (CPV) (Послуги з прання медичної білизни)», порушення, які були виявлені під час проведення моніторингу (ідентифікатор UA-M-2023-06-22-000057), Уповноваженою особою було виконано висновок ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ та проведено заходи направлені на недопущення під час проведення майбутніх закупівель встановлених та будь яких інших порушень. Зокрема, Уповноважена особа провела детальний аналіз висновку моніторингу проведеного Західним офісом Державної аудиторської служби, Закону України «Про публічні закупівлі», Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022 р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами) та інших нормативно-правових актів в сфері публічних закупівель. Також, Уповноважена особа планує відвідати онлайн навчання для підвищення кваліфікації Уповноважених осіб щодо проведення публічних закупівель. Уповноважена особа, зобов’язується в майбутньому не допускати порушень та проводити всі закупівлі виключно з відповідністю до чинного законодавства.
Дата публікації звіту:
13.07.2023 10:45
Запити/Пояснення
Номер:
134165e3022340809c86e85215f86314
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
22.06.2023 18:36
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
28.06.2023 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості №1178), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу процедури закупівлі за ID: UA-2023-02-28-008871-a, яка проведена Комунальним некомерційним підприємством «Львівське територіальне медичне об'єднання «Клінічна лікарня планового лікування, реабілітації та паліативної допомоги» (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати інформацію (з обов’язковим долученням документального тпідтвердження) про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
Відповідно до норм пункту 46 Особливостей №1178 (у чинній ддля досліджуваної процедури закупівлі редакції) замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, а у випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів.
У пункті 46 Особливостей №1178 також зазначено, що у разі подання скарги до органу оскарження після оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю перебіг строку для укладення договору про закупівлю зупиняється.
Під час моніторингу встановлено, що Замовником 03.04.2023 опубліковано в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір з ТОВ «ФІРМА «МЕДКЛІН».
Одночасно, скаржником ТОВ «ГРАНД МОДЕРН» подано скаргу щодо неправомірного рішення Замовника про визначення переможця (скарга UA-2023-02-28-008871-a.b3, опублікована 07.04.2023), за результатами якої Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель винесено рішення про відмову у її задоволенні (рішення опубліковано в електронній системі закупівель 20.04.2023 (повна версія).
Водночас, станом на час початку моніторингу в електронній системі закупівель інформація щодо укладання договору про закупівлю з переможцем тендеру відсутня.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
3. Надати інформацію (з обов’язковим долученням документального тпідтвердження) про те, чи укладався Замовником договір про закупівлю.
4. У разі укладення договору про закупівлю – пояснити причини не опублікування його в електронній системі закупівель, а у разі не укладання договору – пояснити причини не відміни тенеру.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
372bb1c83929418c85eb9a5ead4e1e26
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
27.06.2023 09:15
Опис:
Обґрунтування розміру очікуваної вартості: Відповідно до річного плану даної закупівлі фінансування здійснюється за рахунок коштів НСЗУ, які за правовим статусом не є бюджетним фінансуванням. Очікувану вартість предмету закупівлі визначено згідно очікуваних обсягів закупівлі 40000 кг та на основі аналізу та моніторингу ринкових цін. Керувались при цьому в т.ч. Наказом МЕРТ від 18.02.2020 р. №275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі»
Обґрунтування технічних та якісних характеристик закупівлі: Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені відповідно до прогнозованих потреб замовника вирахуваних на основі минулорічних періодів та щорічних додаткових зростаючих потреб, а також з урахуванням потреби, яка передбачена в службовій записці Головної медичної сестри КНП «Львівське ТМО 2». Вимоги до технічних та якісних характеристик предмету закупівлі встановлені відповідно до специфіки закладу, де надаватимуться послуги. При підготовці технічного завдання щодо закупівлі, використано загальноприйняті для лікувальних установ стандарти до вибору дезінфікуючих засобів при пранні згідно ТУ, ДСТУ, враховано те, що технологічний процес прання повинен здійснюватися згідно Інструкції зі збору, сортування, транспортування, зберігання, дезінфекції та прання білизни у закладах та необхідність наявності в потенційних учасників сертифікатів відповідності/якості чи висновків санітарно-епідеміологічної експертизи на миючі та дезінфікуючі засоби. 1) Технологічний процес обробки медичної білизни в пральні повинен включати: підготовчі операції приймання, сортування, комплектування виробничих партій; підготовка води і рідких миючих розчинів, які подаються автоматичною системою дозування; дезінфекція; прання білизни (прання, нейтралізація, полоскання); віджимання; сушіння білизни; прасування; усунення браку прання; видача медичної білизни Замовнику. Технологічний процес передбачає можливість прання білизни в розчинних мішках типу Біоблок білизни інфекційних хворих, забруднену кров’ю та іншими біологічними виділеннями. Забезпечено обов’язкову наявності в технології прання операційної медичної білизни дезінфекційного засобу з ензимними складовими та використання відповідно до методичних рекомендацій.Враховано, що білизна має бути випрана (виварена), випрасувана, складена та спакована .У разі втрати та/або пошкодження білизни, переданої для прання, Виконавець зобов’язується відшкодувати Замовнику спричинені цим збитки за ціною нової білизни.
Щодо посилання на сторінку власного веб-сайту
Відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами): оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) передбачене для головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня) та суб’єктів господарювання державного сектору економіки.
Згідно з реєстром розпорядників та одержувачів бюджетних коштів Комунальне некомерційне підприємство "Львівське територіальне медичне об'єднання "Клінічна лікарня планового лікування, реабілітації та паліативної допомоги" не є одержувачем бюджетних коштів. Відтак положення, що передбачене п. 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) не поширюється на Комунальне некомерційне підприємство "Львівське територіальне медичне об'єднання "Клінічна лікарня планового лікування, реабілітації та паліативної допомоги"
Також зазначаємо, що відповідно до річного плану до закупівлі «ДК 021:2015: 98310000-9 Послуги з прання і сухого чищення (CPV) (Послуги з прання медичної білизни)» (UA-P-2023-02-28-002155-b) дана закупівля здійснюється за кошти НСЗУ, що не є бюджетними коштами, відтак на їх витрати не поширюється дія Постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів». Взаємодія Замовника з НСЗУ регулюється виключно Господарським, а не Бюджетним кодексом, відтак кошти, які він отримує від служби за надані послуги, передбачені договором, для нього не є бюджетними.
Щодо інформації про укладений договір: За результатами процедури закупівлі «ДК 021:2015: 98310000-9 Послуги з прання і сухого чищення (CPV) (Послуги з прання медичної білизни)» було визначено переможця ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ФІРМА "МЕДКЛІН" з яким укладено договір про надання послуг №227 від 26 квітня 2023 року, який було розміщено в електронній системі закупівель та накладено електронний кваліфікований підпис 27 квітня 2023, з дотриманням усіх строків на оприлюднення інформації, встановлених Законом України «Про публічні закупівлі» та Постановою КМУ №1178, про що свідчить скрін-шот з електронного майданчику Zakupki.prom, а саме зазначено інформацію «договір розміщено, закупівля завершена». Враховуючи специфіку та функціонал електронних майданчиків, зрозуміло, що інформація про такий договір була розміщена на підписана КЕП. Також, зауважимо, що відповідно до інформації, зазначеної в електронній системі закупівель, статус закупівлі «завершена», що підтверджує скрін-шот з сайту Prozorro. Також, просимо врахувати, що такий статус закупівля отримує безпосередньо після розміщення інформації про договір та накладення кваліфікованого електронного підпису. Відтак, уся ця інформація підтверджує факт розміщення уповноваженою особою договору про закупівлю в електронній системі закупівель з дотриманням строків на оприлюднення інформації. Проте, враховуючи технічний збій електронного майданчику Zakupki.prom інформація, завантажена уповноваженою особою не відображалась в електронній системі закупівель. А саме, в розділі «договір» зазначена інформація «очікуємо контракт від ЦБД». Повідомляємо, що уповноважена особа не могла ніяк вплинути на електронну систему закупівель та пришвидшити процес публікації. Також, уповноважена особа не несе відповідальності за технічні неполадки і збої в електронній системі закупівель. Договір про надання послуг №227 від 26 квітня 2023 року було розміщено в електронній системі закупівель та накладено електронний кваліфікований підпис 27 квітня 2023, з дотриманням усіх строків на оприлюднення інформації, встановлених Законом України «Про публічні закупівлі» та Постановою КМУ №1178.