-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
нафтопродукти
Завершена
6 136 800.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 61 368.00 UAH
мін. крок: 1% або 61 368.00 UAH
Номер:
c594dba7b7f74d4894664ab569ee11fa
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-05-29-000031
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
29.05.2023 00:00
Період моніторингу:
29.05.2023 13:49 - 20.06.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
29.05.2023 Одеса № 138
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку,
що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 29.05.2023 та доповідна записка завідувача сектору перевірок закупівель відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Ельвіри ЛУЗАН від 29.05.2023.
Начальник Наталія СТОЯНОВА
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 29.05.2023 № 138
Витяг з переліку
процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури
закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу
Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення
9 UA-2023-02-28-001531-a 28.02.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу
контролю у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення вимоги абзацу 8 пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом складання тендерної документації у відповідності до вимог Закону з урахуванням Особливостей, притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 08 червня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Сансервіс» Криворізької міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 28.02.2023 № 38-УО, тендерну пропозицію учасника приватного підприємства «НАФТАТРАНССЕРВІС», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 09.03.2023 № 50-УО, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 09.03.2023, договір на закупівлю нафтопродуктів від 15.03.2023 № 47-Б.
За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено.
Відповідно до абзацу 1 пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Абзацом 5 пункту 28 Особливостей передбачено, що у тендерній документації відомості, наведені у пункті 2 частини другої статті 22 Закону, визначаються відповідно до вимог, зазначених в абзацах шостому - восьмому цього пункту.
Водночас відповідно до абзацу 8 пункту 28 Особливостей у тендерній документації обов’язково зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 44 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та/або переможця, визначених пунктом 44 цих особливостей, у разі, коли така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації», та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, та/або може бути отримана електронною системою закупівель шляхом обміну інформацією з іншими державними системами та реєстрами.
Також абзацом 15 пункту 44 Особливостей передбачено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту.
Отже, на порушення абзацу 8 пункту 28 Особливостей Замовником у ТД не зазначено підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 44 Особливостей, та інформацію про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та переможця, визначених пунктом 44 Особливостей.
Також Замовником у пункті 3 розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» ТД зазначено підстави для відхилення тендерної пропозиції учасника, які не відповідають нормам пункту 41 Особливостей.
Період усунення порушень:
08.06.2023 15:53 - 23.06.2023 00:00
Дата публікації висновку:
08.06.2023 15:53
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
За результатами перевірки, що завершилася 08.06.2023р. та з огляду на вимоги, визначені у Висновку ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, що здійснювала моніторинг закупівлі UA-2023-02-28-001531-a, з метою забезпечення належного виконання вимог статті 22 Закону України «Про здійснення публічних закупівель» та з метою здійснення заходів щодо недопущення у подальшому порушення вимог абзацу 8 пункту 28 Особливостей, директором підприємства було видано Наказ № 136 від 14.06.2023р. про проведення роз’яснювальної бесіди уповноваженій особі, що здійснювала проведення закупівлі з метою вжиття заходів щодо уникнення порушень у сфері публічних закупівель у подальшому (сканкопія додається). На виконання цього наказу було складено «План заходів» та 15.06.2023р. проведено нараду під протокольний підпис працівника підприємства, що є уповноваженою особою (сканкопія додається).
Враховуючи нечіткість поставлених вимог щодо усунення виявлених порушень, можливість їх множинного тлумачення, КП «САНСЕРВІС» КМР вчинило вказані вище дії згідно власного розуміння суті вимог Офісу.
Разом з тим, зазначаємо, що КП «САНСЕРВІС» КМР не погоджується з висновками ДАСУ за результатами моніторингу закупівлі за номером ID: UA-2023-02-28-001531-a, вважає їх такими, що не зовсім відповідають дійсності, з огляду на таке: у межах проведення моніторингу закупівлі товарів «нафтопродукти» (код за ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта та дисталяти)(інформацію опубліковано в системі електронних закупівель за номером ID: UA-2023-02-28-001531-a), з огляду на результати моніторингу Замовник КП «САНСЕРВІС» КМР повідомляє, що на виконання абзацу 8 пункту 28 Особливостей Замовником у п. 3 Розділу 5 та Додатку 1 до тендерної документації зазначено підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені з урахуванням пункту 44 Особливостей, та інформацію про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та переможця, визначених пунктом 44 Особливостей. Згідно з пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Отже з наведеного випливає, що не можна сказати, що уповноважена особа зовсім не вписала в ТД вимоги Закону з особливостями з порушеного питання. Людський фактор з допущення технічних(механічних) помилок, допущених замовником при заповненні форм документів публічних закупівель не заборонено але і іншими нормативно-правовими актами не визначено механізм виправлення технічних(механічних) помилок, що в тому числі підтверджує Лист від 11.12.2019 № 24-10-08/21940 Державна казначейська служба України пояснила, що Законом чи іншими нормативно-правовими актами не визначено механізм виправлення технічних(механічних) помилок, допущених замовником при заповненні форм документів публічних закупівель, але і не заборонено.
В свою чергу, Замовник здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом складання тендерної документації у відповідності до вимог Закону з урахуванням Особливостей та з огляду на те, що зміни до Особливостей вносяться останнім часом досить часто і додатково направить уповноважену особу по виходу з додаткової навчальної відпустки на навчальні курси у Prometheus
Дата публікації звіту:
15.06.2023 11:18