-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Вершкове масло
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська, якщо інше не передбачено умовами документації Інформація про лот
Завершена
234 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 340.00 UAH
мін. крок: 1% або 2 340.00 UAH
Номер:
374dbddcb00f476eabfb8fe10a2f34ae
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-04-03-000064
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
03.04.2023 00:00
Період моніторингу:
03.04.2023 17:24 - 25.04.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
03.04.2023
№ 22-З
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до перелікупроцедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
В.о.начальника Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Сергій КОМАШНЯ
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 03.04.2023 №22-З.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
2. UA-2023-02-27-010124-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено, що тендерна документація не відповідає нормам абзаців 1 та 7 пункту 28 Особливостей, абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та суперечить вимогам пункту 18 та абзацу 4 пункту 46 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством встановлено порушення вимог частини 5 статті 8 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «Радивилівмолоко» установлено порушення вимог підпункту 3 пункту 41 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.
Питання дотримання Замовником вимог Постанови № 710, в тому числі, визначення Замовником під час проведення відкритих торгів з Особливостями технічних та якісних характеристик предмету закупівель, у зв’язку з не наданням Замовником через електронну систему закупівель відповідних пояснень та копій документів, дослідити не є можливим.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю від 27.03.2023 № 49, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 13 квітня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та вимог «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості), дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – постанова № 710), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Новоборівського дитячого будинку-інтернату Житомирської обласної ради (далі - Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація Замовника від 27.02.2023 року, тендерна пропозиція учасника ТОВ «Радивилівмолоко», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 17.03.2023 № 54, повідомлення про намір укласти договір від 17.03.2023 року, договір про закупівлю від 27.03.2023 № 49.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам законодавства у сфері закупівель установлено наступні порушення законодавства у сфері закупівель, а саме:
- на порушення вимог абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей, в абзаці 1 підпункту 1 пункту 3 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації зазначено підстави відхилення тендерних пропозицій, що визначені в пункті 41 Особливостей, в редакції, яка втратила чинність;
- на порушення вимог абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та абзацу 7 пункту 28 Особливостей, пункти 1, 3 та 4 розділу «Документи, які надаються ПЕРЕМОЖЦЕМ» Додатку № 2 до тендерної документації, містять вимоги щодо відмови учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах в редакції пункту 44 Особливостей, що з 25.02.2023 втратила чинність, при відсутності підстав для відмови в участі у відкритих торгах, встановлених підпунктами 3, 6 та 12 пункту 44 Особливостей редакції, яка є чинною з 25.02.2023;
Крім того, моніторингом встановлено, що в Додатку № 5 проєкту договору, Замовником встановлено умову, що «Наведений проект договору не є остаточним і вичерпним і може бути доповнений і скоригований під час укладання договору з учасником-переможцем закупівлі».
Водночас, за нормою абзацу 4 пункту 46 Особливостей визначено, що замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Згідно з пунктом 18 Особливостей визначено, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону переможця процедури закупівлі, крім випадків: визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті; перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі; перерахунку ціни та обсягів товарів за результатами електронного аукціону в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки.
Таким чином, встановлення у тендерній документації умови щодо можливості уточнення умов договору під час його укладання з переможцем торгів суперечить вимогам пункту 18 та абзацу 4 пункту 46 Особливостей в частині відповідності умов договору змісту тендерної пропозиції учасника - переможця та умовам тендерної документації (проєкту договору про закупівлю), чим не дотримано вимоги абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей.
За результатами моніторингу питання дотримання Замовником законодавства щодо своєчасності та повноти надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством встановлено, що на порушення вимог частини 5 статті 8 Закону, Замовником на запит через електронну систему закупівель посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу процедури закупівель від 04.04.2023, не надано пояснення та копій документів яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість.
Враховуючи вищевикладене, питання дотримання Замовником вимог Постанови № 710, у зв’язку з не наданням Замовником через електронну систему закупівель відповідних пояснень та копій документів, дослідити не є можливим.
Відповідно до пунктів 1, 3 та 4 Додатку № 2 до тендерної документації, на виконання вимог визначених абзацом 7 пункту 28 та абзацом 15 пункту 44 Особливостей, Замовником встановлено умову, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель, зокрема, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених підпунктами 3, 6, 12 пункту 44 Особливостей, а саме:
- інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, згідно з якою не буде знайдено інформації про корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення службової (посадової) особи учасника процедури закупівлі, яка надається в період відсутності функціональної можливості перевірки інформації на веб -ресурсі Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, яка не стосується запитувача);
- повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» сформований у паперовій або електронній формі, що містить інформацію про відсутність судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України щодо службової (посадової) особи учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію (документ повинен бути не більше тридцятиденної давнини від дати подання документа).
Слід відмітити, що підпунктом 6 пункту 44 Особливостей визначено, що замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли керівник учасника процедури закупівлі був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку.
Аналогічно, підпунктом 3 пункту 44 Особливостей визначено, що замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією.
Однак, моніторингом установлено, що на виконання вище вказаних вимог, переможець ТОВ «Радивилівмолоко», у строк визначений абзацом 15 пункту 44 Особливостей та Додатком № 2 тендерної документації, шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель, надав повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» та інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення на юриста Данильчука Романа Дмитровича та на фінансового директора Солонюк Інну Михайлівну, а не на керівника Грисюка Анатолія Івановича, чим не дотримано вимоги абзацу 15 пункту 44 Особливостей та пунктів 1, 3 та 4 Додатку № 2 до тендерної документації.
Отже, переможцем ТОВ «Радивилівмолоко» не підтверджено відсутність підстав, визначених підпунктами 3, 6, 12 пункту 44 Особливостей, а відтак не дотримано вимоги абзацу 15 пункту 44 Особливостей та пунктів 1, 3 та 4 Додатку № 2 до тендерної документації.
Таким чином, за результатами проведеного моніторингу установлено, що на порушення підпункту 3 пункту 41 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Радивилівмолоко» як такого, що не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 44 цих особливостей.
Разом з тим, відповідно до вимог підпункту 2 пункту 47 Особливостей встановлено імперативну умову, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Період усунення порушень:
14.04.2023 14:16 - 29.04.2023 00:00
Дата публікації висновку:
14.04.2023 14:16
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Договір №49 від 27.03.2023р. розірвано.
Дата публікації звіту:
03.05.2023 14:14
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- corruptionAwarded: Так
- corruptionCancelled: Так
- corruptionFailureDocuments: Так
Опис:
Порушення усунуто шляхом розірвання договору
Дата публікації:
03.05.2023 14:42
Запити/Пояснення
Номер:
a8ad6056a86f4c29aa3ab72745260531
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
04.04.2023 11:16
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
08.04.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі по предмету: «Вершкове масло» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-02-27-010124-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів), яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.