-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
М'ясо свинини, філе куряче (код ДК 021:2015 1511000-2 - М'ясо)
Закупівля здійснюється з урахуванням «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178
Завершена
289 980.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 2 899.80 UAH
мін. крок: 1% або 2 899.80 UAH
Номер:
bf6de893e1944b098676fbb9cbaf8932
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-03-22-000037
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
22.03.2023 00:00
Період моніторингу:
22.03.2023 19:40 - 13.04.2023 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
22.03.2023 Одеса № 67
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку,
що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 21.03.2023 та доповідна записка завідувача сектору перевірок закупівель відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Ельвіри ЛУЗАН від 21.03.2023.
Начальник Наталія СТОЯНОВА
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 22.03.2023 № 67
Витяг
з переліку процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури
закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Відповідальні особи за проведення моніторингу закупівель
унікальний номер дата оприлюднення
1 2 3 4 5
2 UA-2023-02-27-007863-a 27.02.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю
у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення пунктів 44 та 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено порушення абзацу 5 підпункту 2 пункту 41 Особливостей.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 28 березня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти, молоді та спорту Тарутинської селищної ради (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 27.02.2023, тендерну пропозицію учасника підприємства споживчої кооперації «Райкоопзаготпром Саратської райспоживспілки» (далі – ПСК «Райкоопзаготпром Саратської райспоживспілки»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 10.03.2023 № 36, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 10.03.2023, договір від 22.03.2023 № 65.
За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено.
Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Постановою Кабінету Міністрів України від 17.02.2023 № 157 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178» (далі – постанова № 157) внесено зміни до Особливостей, які набрали чинності з 25.02.2023.
Зазначеною постановою внесено зміни до пункту 44 Особливостей та встановлено підстави для відмови в участі учаснику процедури закупівлі, що передбачені статтею 17 Закону, з певними змінами до підпунктів 1, 3, 6, 7, 11, 12 цього пункту.
Проте Замовником пункт 4 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД та додаток № 2 до ТД викладено без урахування зазначених змін, чим не дотримано вимоги пунктів 44 та 28 Особливостей.
Також слід зазначити, що постановою № 157 внесено зміни до пункту 41 Особливостей, якими виключено підставу для відхилення, якщо тендерна пропозиція викладена іншою мовою (мовами), ніж мова (мови), що передбачена тендерною документацією та змінено підстави для відхилення тендерної пропозиції, якщо учасник процедури закупівлі не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником та тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 40 Особливостей. Проте Замовником пункт 3 Розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» ТД викладено без урахування зазначених змін.
Крім того, у пункті 40 Особливостей зазначено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Проте Замовником пункт 1 Розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» ТД в частині розміщення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації або документах викладено у редакції вимог частини шістнадцятої статті 29 Закону без врахування вимог пункту 40 Особливостей.
Також постановою № 157 внесено зміни до пункту 18 Особливостей щодо умов договорів про закупівлі, що можуть відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі та внесено зміни до підпункту 4 пункту 19 Особливостей продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
Проте Замовником пункт 4 Розділу VІ «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» ТД викладено без урахування зазначених змін.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено.
У пункті 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД Замовником визначено, що відповідно до частини третьої статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
Учасник повинен накласти кваліфікований електронний підпис (КЕП) в цілому (якщо учасник надає в складі тендерної пропозиції хоча б один сканований документ) або на кожен електронний документ тендерної пропозиції окремо (якщо такі документи надані у формі електронного документа). Якщо тендерна пропозиція містить скановані документи і документи в електронній формі, то учасник повинен накласти КЕП на пропозицію в цілому та на кожен електронний документ окремо.
Відповідно до пункту 23 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.
Відповідно до пункту 44 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» удосконалений електронний підпис – електронний підпис, створений за результатом криптографічного перетворення електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис, з використанням засобу удосконаленого електронного підпису та особистого ключа, однозначно пов’язаного з підписувачем, і який дає змогу здійснити електронну ідентифікацію підписувача та виявити порушення цілісності електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис.
Учасник ПСК «Райкоопзаготпром Саратської райспоживспілки» подав свою тендерну пропозицію з накладенням електронного підпису. Водночас під час перевірки зазначеного електронного підпису на сайті Центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/verify) установлено, що тип носія особистого ключа «незахищений» та тип підпису «удосконалений», що свідчить про накладення на тендерну пропозицію учасника електронного підпису, який не є кваліфікованим, що не відповідає вимогам пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД.
У пункті 2 Додатка № 2 «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі» до ТД Замовник визначив, що на підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасник має надати:
довідку в наведеній формі або довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (не менше одного договору);
не менше 1 копії договору, зазначеного у довідці у повному обсязі (з усіма укладеними додатковими угодами, додатками та специфікаціями до договору);
копії документів на підтвердження виконання не менше ніж одного договору, зазначеного в наданій учасником довідці.
У складі тендерної пропозиції учасника ПСК «Райкоопзаготпром Саратської райспоживспілки» надано довідку б/д та б/н, в якій наведена інформація про наявність в учасника досвіду у виконанні аналогічного договору купівлі-продажу харчової продукції від 23.11.2020 № 14 (далі – Договір), укладеного з Плахтіївським НВК «ЗОШ № 2 І-ІІІ ступенів-гімназія».
Також у складі тендерної пропозиції учасника ПСК «Райкоопзаготпром Саратської райспоживспілки» надано скановану копію Договору та копії видаткових накладних від 25.11.2020 № 1086 на суму 820,04 грн без ПДВ, від 02.12.2020 № 1085 на суму 95,16 грн без ПДВ, від 08.12.2020 № 1084 на суму 5445,70 грн без ПДВ.
У пункті 3.1 Договору зазначено, що ціна цього договору становить 21 465,00 гривень.
Відповідно до пункту 1.2 зазначеного договору найменування, ціна, кількість, асортимент та види кожної партії продукції вказуються у видаткових накладних, які є невід’ємною частиною даного договору, з моменту їх підписання уповноваженими представниками сторін.
Проте на порушення вимог пункту 2 Додатка № 2 «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі» до ТД учасником ПСК «Райкоопзаготпром Саратської райспоживспілки» у складі тендерної пропозиції надано копію аналогічного договору не з усіма додатками, які відповідно до пункту 1.2 Договору є його невід’ємною частиною, а саме: надано не всі копії видаткових накладних.
Отже, на порушення абзацу 5 підпункту 2 пункту 41 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ПСК «Райкоопзаготпром Саратської райспоживспілки», як таку, що не відповідає вимогам, установленим у ТД відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Період усунення порушень:
29.03.2023 10:43 - 13.04.2023 00:00
Дата публікації висновку:
29.03.2023 10:43
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
За результатами висновку ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Одеська обл.), у зв’язку з виявленими порушеннями прийнято рішення розірвати договір № 65від 22 березня 2023 року з підприємством споживчої кооперації «РАЙКООПЗАГОТПРОМ САРАТСЬКОЇ РАЙСПОЖИВСПІЛКИ» щодо закупівлі М'ясо свинини, філе куряче (код за ДК 021:2015 код 15110000-2 – М'ясо) ID UA-2023-02-27-007863-a за взаємною згодою 30 березня 2023 року, з причини неможливості усунення порушення, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель. Жодних проплат за вказаним договором не проводилося. Обсяг зобов’язань за Договором № 65 від «22» березня 2023 р. 00 грн. 00 коп. (нуль грн. 00 коп.). Таким чином виявлені ПІВДЕННИМ ОФІСОМ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Одеська обл.) ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель усунуто.
Копія додаткової угоди про розірвання Договору №65 від 22 березня 2023 року та копія протоколу від 30 березня 2023 року № 43 додається.
Уповноважена особа
відділу освіти, молоді та спорту
Тарутинської селищної ради Юлія БЄРІЛ
Дата публікації звіту:
30.03.2023 11:29
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- corruptionAwarded: Так
Опис:
.
Дата публікації:
03.04.2023 11:38