-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Шкільні меблі
Завершена
1 028 720.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 143.60 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 143.60 UAH
Номер:
c1561143bfc249a3a87b3ee81ee5ce97
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-03-14-000040
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
14.03.2023 00:00
Період моніторингу:
14.03.2023 13:38 - 05.04.2023 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
14.03.2023 № 12-з
Хмельницький
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 20 квітня 2022 № 158,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Начальник Анатолій МАРЦЕНЮК
Додаток
до наказу
від 14.03.2023 № 12-з
Витяг із переліку процедур закупівель, щодо яких виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу;
унікальний номер; дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу.
Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі.
Особа, відповідальна за здійснення моніторингу.
17. UA-2023-02-27-001542-a; 27.02.2023
Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Наталія Пушкар.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Наталія БОЛДЕЦЬКА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення вимог абзацу сьомого пункту 28.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації щодо закупівлі, дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області зобов’язує врахувати виявлені порушення та дотримуватись вимог пункту 44 Особливостей під час розроблення тендерної документації.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 29 березня 2023 року.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації щодо закупівлі, дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2023 рік Навчально-виховний комплекс «Дошкільний навчальний заклад – загальноосвітній навчальний заклад І ступеня, гімназія» м. Славути Навчально-виховний комплекс «Дошкільний навчальний заклад – загальноосвітній навчальний заклад І ступеня, гімназія» м. Славути Хмельницької області (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 27.02.2023 № 78, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 07.03.2023, тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю меблева фабрика «МЕБЛІБУД» (далі – ТОВ меблева фабрика «МЕБЛІБУД»), протокол розгляду (відхилення) тендерної пропозиції ТОВ меблева фабрика «МЕБЛІБУД» від 14.03.2023 № 85, тендерну пропозицію Рівненського навчально-виробниче підприємство українського товариства глухих, протокольне рішення уповноваженої особи Замовника про визначення переможця процедури закупівлі від 20.03.2023 № 88, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 20.03.2023, пояснення та документи від 21.03.2023, отримані від Замовника через електронний кабінет Держаудитслужби в електронній системі закупівель.
Постановою Кабінету Міністрів України від 17.02.2023 № 157 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178» (далі – Постанова № 157), яка набрала чинності 25.02.2023 внесено зміни до пункту 44 Особливостей та встановлено підстави для відмови в участі учаснику процедури закупівлі, що передбачені статтею 17 Закону, з певними змінами до підпунктів 1, 3, 6, 7, 11, 12 цього пункту.
Так, підстави для відмови в участі учаснику процедури закупівлі та відхилення його тендерної пропозиції стосуються саме керівника учасника процедури закупівлі, а не службової (посадової) особи учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що в пункті 2 Додатку 1 до тендерної документації зазначено наступну вимогу: «Підтвердження відповідності УЧАСНИКА вимогам, визначеним у статті 17 Закону «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) відповідно до вимог Особливостей.
Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, визначених статтею 17 Закону (крім пункту 13 частини першої статті 17 Закону), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції».
Натомість, відповідно до абзацу четвертого пункту 44 Особливостей учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в цьому пункті (крім абзацу чотирнадцятого цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції.
Крім того, згідно пункту 3.1 «Документи, які надаються ПЕРЕМОЖЦЕМ (юридичною особою)» Додатку 1 до тендерної документації зазначені наступні підстави для відмови в участі у відкритих торгах переможця процедури закупівлі:
1. Службову (посадову) особу учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією (пункт 3 частини 1 статті 17 Закону);
2. Службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію, була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку (пункт 6 частини 1 статті 17 Закону);
3. Службову (посадову) особу учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми (пункт 12 частини 1 статті 17 Закону).
Аналогічні вимоги до переможця процедури закупівлі та підстави для відмови в участі у відкритих торгах встановлені Замовником для фізичної особи та фізичної особи-підприємця у пункті 3.2 Додатку 1 до тендерної документації.
Натомість, відповідно до пункту 44 Особливостей замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі, зокрема в разі, коли:
3) керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією;
5) фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено в установленому законом порядку;
6) керівник учасника процедури закупівлі був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку;
12) керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми.
Враховуючи викладене, за результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що в порушення вимог абзацу сьомого пункту 28 Особливостей вимоги, встановлені Замовником у Додатку 1 до тендерної документації до учасника/переможця процедури закупівлі та підстави для відмови учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах не відповідають вимогам, встановленим у пункті 44 Особливостей.
Період усунення порушень:
29.03.2023 13:15 - 13.04.2023 00:00
Дата публікації висновку:
29.03.2023 13:15
Запити/Пояснення
Номер:
2a1f4f46ceb34e89a7fa16493a1bb896
Назва:
Про надання інформації (пояснень)
Дата опублікування:
16.03.2023 15:36
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.03.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі (інформацію про закупівлю опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-02-27-001542-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні пояснення.
З 25.02.2023 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 17.02.2023 № 157 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178» (далі – Постанова № 157), зміни якої спрямовані на розв’язання питань, що пов’язані з правозастосуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).
Згідно з пунктом 2 Постанови № 157 ця постанова набирає чинності з дня її опублікування, крім підпунктів 14, 15, 17, абзацу п’ятого підпункту 19 та підпункту 23 пункту 2 змін, затверджених цією постановою, які набирають чинності з 3 липня 2023 року.
Постановою № 157 внесено зміни до пункту 44 Особливостей та встановлено підстави для відмови в участі учаснику процедури закупівлі, що передбачені статтею 17 Закону, з певними змінами до підпунктів 1, 3, 6, 7, 11, 12 цього пункту.
Так, підстави для відмови в участі учаснику процедури закупівлі та відхилення його тендерної пропозиції будуть стосуватись саме керівника учасника процедури закупівлі, а не службової (посадової) особи учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі.
- чому вимоги, встановлені Замовником у Додатку 1 до тендерної документації до учасника/переможця процедури закупівлі та підстави для відмови учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах не відповідають вимогам, встановленим у пункті 44 Особливостей.
- яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, та визначено його очікувану вартість?
- яким чином забезпечено виконання вимог наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» в частині формування очікуваної вартості предмету закупівлі?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснення необхідно долучити його документальне підтвердження.
Номер:
26b219f5ee764ece93be693129dd2ba6
Назва:
Відповідь на запит про надання інформації (пояснень)
Дата опублікування:
21.03.2023 17:28
Опис:
УПРАВЛІННЮ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
У відповідь на запит про надання інформації (пояснень) від 16.03.2023 року в межах проведення моніторингу процедури закупівлі за номером ID: UA-2023-02-27-001542-a, повідомляємо про наступне:
Стосовно першого питання повідомляємо, що Замовник при формуванні у Додатку 1 до тендерної документації до учасника/переможця процедури закупівлі та підстави для відмови учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах дійсно здійснив технічну описку та вчасно не врахував зміни до Постанови КМУ № 1178, які визначені в Постанові КМУ від 17.02.2023 № 157 та набрали чинності 25 лютого 2023 року.
Разом з тим, слід зазначити, що станом на дату подання Учасниками процедури закупівлі свої тендерних пропозицій, якою є 06 березня 2023 року на майданчику не було впроваджено технічної можливості Учасникам підтвердити відповідність критеріям по ст.17 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням змін відповідно Постанови КМУ від 17.02.2023 № 157.
Беручи до уваги та той факт, що в певний час після набрання чинності Постанови КМУ від 17.02.2023 № 157 виникла своєрідна колізія, коли в Учасників не було технічної можливості виконати на майданчику вимоги, які в них вимагалися у вищевказаній постанові. Тому внесення Замовником змін до Тендерної документації створило би для Учасників завідомо невиконувані зобов’язання.
Оскільки процедура закупівлі на даний момент знаходиться на завершальній стадії, станом на 20.03.2023 року визначено переможця процедури закупівлі, яким стало РІВНЕНСЬКЕ НВП УТОГ, на нашу думку, скасування процедури закупівлі на даному етапі є недоцільним та створить збитки Учасникам, що в свою чергу потягне за собою судові позови до Замовника стосовно упущеної вигоди.
В подальшому ми, як Замовник, в розумінні Закону зобов’язуємося вчасно реагувати на зміни законодавства у сфері публічних закупівель, щоб унеможливлювати негативні наслідки як для Учасників так і для Замовників.
Стосовно другого та третього питання інформуємо Вас, що технічні та якісні характеристики закупівлі визначені відповідно по потреб Замовника та вимог чинних в Україні законодавчих актів та стандартів ДСТУ, а саме: ДСТУ ГОСТ 22046:2004 Меблі для навчальних закладів, ДСТУ 1729-1:2004 Меблі. Стільці та столи для навчальних закладів, ДСТУ 1729-2:2004 Меблі. Стільці та столи для навчальних закладів. Частина 2. Вимоги безпеки та методи випробування, ДСТУ ГОСТ 16371:2016 Меблі. Загальні технічні умови, ДСТУ ГОСТ 19917:2016 19917:2016 Меблі для сидіння та лежання. Загальні технічні умови, ГОСТ 12029-93 Меблі. Стільці і табурети. Визначення міцності і довговічності.
Очікувана вартість предмета закупівлі становить 1 028 720,00 грн.
Розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі було сформовано з урахуванням рекомендацій Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Мінекономіки від 18.02.2020; 275 ( зі змінами), шляхом моніторингу інформації про ціни на аналогічні товари, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, в тому числі на спеціалізованих торгівельних майданчиках та електронній системі публічних закупівель, а також комерційних пропозиціях Постачальників/Виробників.
Розмір бюджетного призначення визначено рішенням Славутської міської ради Хмельницької області 23 сесії міської ради восьмого скликання «Про внесення змін до бюджету Славутської міської територіальної громади на 2023 рік (код бюджету2254500000)» від 03.02.2023р. Довідка головного розпорядника коштів Управління освіти виконавчого комітету Славутської міської ради № 5 від 06.02.2023 року.