-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Поточний ремонт дороги по вул.Сокальська в м.Червоноград Львівської області (Червоноградський район)
Торги відмінено
599 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 5 990.00 UAH
мін. крок: 1% або 5 990.00 UAH
Номер:
4b6172ea96fb4ed3a75c01b252e2544f
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-06-22-000066
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
22.06.2023 00:00
Період моніторингу:
22.06.2023 14:17 - 14.07.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
22.06.2023 №191
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 22.06.2023 №191.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-02-24-003543-a, 24.02.2023. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ БУ 150 ТРЕСТУ «ПІВДЕНЗАХІДТРАНСБУД» та укладання з ним договору встановлено порушення вимог пункту 3 та підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178.
Крім того, встановлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону внаслідок ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178 - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, а саме на усунення порушення вимог пункту 3 та підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178 – шляхом відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ БУ 150 ТРЕСТУ «ПІВДЕНЗАХІДТРАНСБУД» та вчинення дій, передбачених пунктом 47 Особливостей №1178 (у випадку закінчення строку дії тендерних пропозицій).
Крім того, вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону при наданні інформації, документів у випадках, передбачених законом.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі: 12 липня 2023 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій та укладання договору з переможцем тендеру.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Комунальник» (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-02-24-001595-b); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію ТОВ БУ 150 ТРЕСТУ «ПІВДЕНЗАХІДТРАНСБУД»; протокольні рішення уповноваженої особи Замовника від 10.03.2023 №3 та від 16.03.2023 №4; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані ТОВ БУ 150 ТРЕСТУ «ПІВДЕНЗАХІДТРАНСБУД» як переможцем тендеру документи та інформацію; опубліковану Замовником під час моніторингу інформацію на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону № 2526-IX від 16.08.2022) постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Пунктом 3 Особливостей №1178 визначено, що замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей.
За умовами тендерної документації Замовника (частина 1 розділу ІІІ) тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями та завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, які повинні містити, зокрема, інформацію та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону та перелік інших документів, які учасник подає у складі тендерної пропозиції, згідно з умовами та вимогами тендерної документації.
Зокрема, за вимогами частини 1 «Інформація про спосіб документального підтвердження відповідності учасників встановлених замовником кваліфікаціним критеріям відповідно до статті 16 Закону» Додатку 1 до тендерної документації Замовника, учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати встановленої форми довідки за підписом керівника або особи уповноваженої учасником на підписання тендерної пропозиції про:
- наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій необхідних для надання послуг та її документальним підтвердженням;
- працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід та її документальним підтвердженням;
- наявність досвіду виконання аналогічного (-их)* за предметом закупівлі договору (-ів) та її документальним підтвердженням.
Крім того, відповідно до частини 3 «Перелік інших документів, які подає учасник у складі тендерної пропозиції» Додатку 1 до тендерної документації, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати встановленої форми довідку, що містить відомості про учасника, а також листи-гарантії про те, що учасник, не є резидентом Російської Федерації/Республіки Білорусь державної форми власності, юридичною особою, створеною та/або зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь, та/або юридичною особою, кінцевим бенефіціарним власником (власником) якої є резидент (резиденти) Російської Федерації/Республіки Білорусь, або фізичною особою (фізичною особою – підприємцем) – резидентом Російської Федерації/Республіки Білорусь, або є суб’єктом господарювання, що здійснює продаж товарів, робіт, послуг походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь та про дотримання вимог чинного законодавства із захисту довкіля при наданні послуг
Однак, проведеним моніторингом встановлено, що в недотримання вимог частин 1 та 3 Додатку 1 до тендерної документації учасником ТОВ БУ 150 ТРЕСТУ «ПІВДЕНЗАХІДТРАНСБУД» у складі тендерної пропозиції вищезазначені довідки та гарантійні листи не надано.
За нормою підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію, зокрема, у разі коли тендерна пропозиціям не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Таким чином, на порушення пункту 3 та підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178 Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ БУ 150 ТРЕСТУ «ПІВДЕНЗАХІДТРАНСБУД», а визначено його переможцем та оприлюднено повідомлення про намір укласти договір з цим учасником.
Слід зазначити, що за нормами абзацу четвертого пункту 46 Особливостей №1178 замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції.
Моніторингом встановлено, що згідно з частиною 4 розділу ІІІ тендерної документації тендерні пропозиції залишаються дійсними протягом 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій за процедурою – 04.03.2023.
Враховуючи вищезазначене, станом на час прийняття рішення про проведення моніторингу та опублікування повідомлення про початок проведення моніторингу, а також на час завершення моніторингу (12.07.2023) строк дії тендерних пропозицій учасників закінчився.
За нормами підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, якщо тендерна пропозиція є такою, строк дії якої закінчився.
Проте, станом на на час завершення моніторингу Замовником тендерну пропозицію учасника ТОВ БУ 150 ТРЕСТУ «ПІВДЕНЗАХІДТРАНСБУД» не відхилено.
Згідно з підпунктом 2 пункту 47 Особливостей №1178 замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Частиною п’ятою статті 8 Закону визначено, що протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Під час моніторингу (26.06.2023) Західним офісом Держаудитслужби через електронну систему закупівель надано Замовнику запит щодо надання пояснення, зокрема, щодо обґрунтування бюджетних призначень (джерело фінансування закупівлі - кошти місцевого бюджету), розміру очікуваної вартості предмета закупівлі, його технічних та якісних характеристик. При цьому, у запиті зазначено, що до пояснень необхідно обов’язково долучити їх документальне підтвердження.
Замовником у наданій (опублікованій) на вищевказаний запит відповіді лише зазначено, що закупівля буде відмінена відповідно до Закону та Особливостей №1178.
Однак, станом на час завершення моніторингу (12.07.2022) Замовником через електронну систему закупівель документальне підтвердження обґрунтування бюджетних призначень, розміру очікуваної вартості предмета закупівлі, його технічних та якісних характеристик не надано, чим порушено вимогу частини п’ятої статті 8 Закону.
Період усунення порушень:
14.07.2023 15:37 - 29.07.2023 00:00
Дата публікації висновку:
14.07.2023 15:37
Запити/Пояснення
Номер:
f15ac00937ea4550a008a37883faf096
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
26.06.2023 18:14
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
30.06.2023 00:00
Опис:
Дата: 26.06.2023
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості №1178), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2023-02-24-003543-a, яка проводиться КП «Комунальник» (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Зокрема, під час моніторингу досліджується питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування бюджетних призначень (джерело фінансування закупівлі - кошти місцевого бюджету), розміру очікуваної вартості предмета закупівлі, його технічних та якісних характеристик.
2. Надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
Відповідно до норм пункту 46 Особливостей №1178 (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції) замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, а у випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів.
Під час моніторингу встановлено, що Замовником 16.03.2023 опубліковано в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір з ТОВ Будівельне управління 150 тресту «Південзахідтрансбуд».
Водночас, станом на час початку моніторингу в електронній системі закупівель інформація щодо укладання договору про закупівлю з переможцем тендеру відсутня.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
3. Надати інформацію (з обов’язковим долученням документального тпідтвердження) про те, чи укладався Замовником договір про закупівлю.
4. У разі укладення договору про закупівлю – пояснити причини не опублікування його в електронній системі закупівель, а у разі не укладання договору – пояснити причини не відміни тендеру.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.