-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
"Гіпохлорит натрію марки А; Коагулянт для очищення води на основі алюмінію; Хлор рідкий в балонах" Код ДК 021:2015-24310000-0 "Основні неорганічні хімічні речовини"
Завершена
10 837 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 54 187.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 54 187.50 UAH
Номер:
b5769c04507547eca8d3829fb8f379f9
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-03-28-000076
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
28.03.2023 00:00
Період моніторингу:
29.03.2023 10:45 - 20.04.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
28.03.2023
№ 21-З
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до перелікупроцедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 28.03.2023 №21-З.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
5. UA-2023-02-23-013427-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, установлено, що тендерна документація не відповідає вимогам пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, дотримання вимог постанови № 710, розгляд тендерної пропозиції учасника ТОВ «Гідрохім», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом притягнення до матеріальної або дисциплінарної відповідальності осіб, якими допущено порушення вимог передбачених пунктом 44 Особливостей, а також протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 13 квітня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та вимог «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі - постанова № 710), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Міського комунального підприємства «Бердичівводоканал» (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація Замовника від 23.02.2023 № 91, тендерна пропозиція переможця ТОВ «Гідрохім», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 08.03.2023 № 110, повідомлення про намір укласти договір від 08.03.2023 року, договір про закупівлю від 15.03.2023 № 103, пояснення Замовника з копіями документів, отримані через електронну систему закупівель 03.04.2023.
Відповідно до пункту 44 Особливостей учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в цьому пункті (крім абзацу чотирнадцятого цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції.
Також, замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у цьому пункті (крім абзацу чотирнадцятого цього пункту), крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого цього пункту.
Однак, моніторингом встановлено, що Замовником встановлено вимогу, що учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, визначених статтею 17 Закону (крім пункту 13 частини першої статті 17 Закону), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції та поданням у складі своєї тендерної пропозиції довідки, що є порушення пункту 44 Особливостей.
Період усунення порушень:
14.04.2023 14:14 - 29.04.2023 00:00
Дата публікації висновку:
14.04.2023 14:14
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
МКП "Бердичівводоканал" повідомляє про вжиття заходів з метою недопущення в подальшому порушень, визначених у висновку УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ від 14.04.2023р. у вигляді притягнення до дисциплінарної відповідальності особи, винної в порушенні.
Дата публікації звіту:
20.04.2023 16:43
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
Опис:
Порушення усунуто шляхом притягнення уповноваженої особи до дисциплінарної відповідальності
Дата публікації:
20.04.2023 16:49
Запити/Пояснення
Номер:
c3b4ad2dbfb442fca3bcde48576f5fb0
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
29.03.2023 12:03
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
04.04.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі по предмету: «Гіпохлорит натрію марки А; Коагулянт для очищення води на основі алюмінію; Хлор рідкий в балонах" Код ДК 021:2015-24310000-0 "Основні неорганічні хімічні речовини» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-02-23-013427-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів), яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість.
2) Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації, для підтвердження технічним та інші вимоги до предмета закупівлі вимагалося надати:
- Копію сертифікату управління якості згідно вимог міжнародного стандарту ISO 9001:2015, який має бути дійсний на момент подачі тендерної пропозиції;
- Копію сертифікату ISO 45001:2018 виробника Товару який має бути дійсний на момент подачі тендерної пропозиції;
Запропонований Товар має бути таким, що не має негативного впливу на навколишнє середовище, тобто Учасник гарантує, що технічні, якісні характеристики предмета закупівлі відповідають встановленим законодавством нормам. Підтвердження даної інформації забезпечується шляхом надання учасником копії сертифікату системи екологічного менеджменту виробника Товару згідно з вимогами міжнародного стандарту ISO 14001:2015 або ISO 14001:2018, який має бути дійсний на момент подачі пропозиції.
На виконання даної вимоги учасник ТОВ «Гідрохім» надав Сертифікати ISO 9001:2015, 14001:2015 та 45001: 2018 на іноземній мові, та переклад цих сертифікатів перекладеним керівником учасника ТОВ «Гідрохім» Філатовою Оленою Борисівною.
Пунктом 7 розділу I тендерної документації зазначено: «Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою, а також за рішенням замовника одночасно всі документи можуть мати автентичний переклад іншою мовою».
Згідно із законодавством, перекладати документи має право лише перекладач з дипломом, який підтверджує знання певної мови.
Відповідно до ст. 79 Закону України "Про нотаріат" засвідчення вірності перекладу документа з однієї мови на іншу здійснюється нотаріусом (як державним, так і приватним), якщо він знає відповідні мови.
Якщо нотаріус не знає відповідних мов, переклад документа може бути зроблено перекладачем, справжність підпису якого засвідчує нотаріус. У сільських населених пунктах уповноважені на це посадові особи органу місцевого самоврядування вчиняють такі нотаріальні дії:засвідчують справжність підпису на документах п.5 ст.37 Закону України "Про нотаріат"
Також засвідчують вірність перекладу документів з однієї мови на іншу консульські установи України п.7ст.38 Закону України "Про нотаріат".
Однак, перекладені Сертифікати ISO 9001:2015, 14001:2015 та 45001: 2018 Філатовою Оленою Борисівною засвідчені тільки підписом учасника, про що говорить про не достовірність перекладу.
Відповідно до підпункту 2 пункту 41 Особливостей учасник відхиляє тендерну пропозицію якщо не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Таким чином, чому вами не було відхилено учасника ТОВ «Гідрохім», як таку що не відповідає вимогам підпункту 2 пункту 41 Особливостей.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
48a19e16416c469892af21625a6562d8
Назва:
Відповідь на звернення з додатками
Дата опублікування:
03.04.2023 18:47
Опис:
До ПІВНІЧНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
29 березня 2023 року в електронній системі закупівель Північним офісом Держаудитслужби оприлюднено Рішення про початок моніторингу закупівель згідно Наказу «Про початок моніторингу закупівель» №21-3 від 28.03.2023р., зокрема, закупівлі Міського комунального підприємства "Бердичівводоканал" по товару: «Гіпохлорит натрію марки А; Коагулянт для очищення води на основі алюмінію; Хлор рідкий в балонах" Код ДК 021:2015-24310000-0 "Основні неорганічні хімічні речовини» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-02-23-013427-a).
29 березня 2023 року в електронній системі закупівель Північним офісом Держаудитслужби оприлюднено запит про надання пояснень(інформації та документів), а саме:
1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість.
2. Чому вами не було відхилено учасника ТОВ «Гідрохім», як таку що не відповідає вимогам підпункту 2 пункту 41 Особливостей?
На виконання вимог, зазначених в запиті від 29.03.2023р. повідомляємо наступне:
1. Відповідно до абз. 1 п. 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості)(в редакції, чинній на час виникнення правовідносин), Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до вимог п. 29 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі»(далі – Закон), тендерна документація розробляється та затверджується Замовником і повинна містити перелік складових, визначених ч.2 ст. 22 Закону, зокрема інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. За приписами ч. 4 ст. 5 Закону, замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Враховуючи викладене, Замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства в цілому.
Аналогічна позиція висловлена Міністерством економіки України на офіційному сайті за посиланням https://www.me.gov.ua/InfoRez/Print?id=d571d75d-0e55-4019-bd3c-b874fd659ca6&tagId=7758c77b-e410-44ea-a07d-37f1799e11e5&tag=ZapitiKoristuvachiv у відповіді на запит 232/2016 у розділі «Консультації з питань публічних закупівель», що підтверджується скрін-шотом з офіційного сайту.
В даному випадку технічні характеристики предмета закупівлі були визначені відповідно до реальних потреб Замовника та оптимального співвідношення ціни та якості, вимог до предмета закупівлі попередніх періодів з дотриманням вимог чинного законодавства, та на підставі службової записки інженера-технолога МКП “Бердичівводоканал”, що підтверджується службовою запискою інженера-технолога МКП «Бердичівводоканал» від 10.02.2023р.
Очікувана вартість предмета закупівлі була розрахована з урахуванням рекомендацій Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Мінекономіки від 18.02.2020р. № 275, зокрема використовуючи метод порівняння ринкових цін на такі товари, доступні у відкритих джерелах інформації (Мережі інтернет) та 3-ох комерційних пропозицій, отриманих на запит Замовника від Постачальників, а саме: ТОВ «Марілайф» від 17.02.2023р., ТОВ «Зовнішагротранс-1» від 22.02.2023р., ТОВ «Вотерголд» від 22.02.2023р., що підтверджується вказаними комерційними пропозиціями.
Обсяги закупівлі визначено відповідно до очікуваної потреби, обрахованої Замовником на основі фактичного використання хімічних речовин у попередньому році.
2. Відповідно до п. 24 Особливостей, Замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
23 лютого 2023 року Замовником оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів(з особливостями) на закупівлю товару: «Гіпохлорит натрію марки А; Коагулянт для очищення води на основі алюмінію; Хлор рідкий в балонах" Код ДК 021:2015-24310000-0 "Основні неорганічні хімічні речовини» (ідентифікатор закупівлі: UA-2023-02-23-013427-a).
Згідно з п. 26 Особливостей, оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону. За нормами ч. 2 ст. 21 Закону України «Про публічні закупівлі»(далі – Закон), оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити наступну інформацію: 1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія; 2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності); 3) кількість та місце поставки товарів, обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг; 4) очікувана вартість предмета закупівлі; 5) строк поставки товарів, виконання робіт, надання послуг; 6) кінцевий строк подання тендерних пропозицій; 7) умови оплати; 8) мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції; 9) розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати); 10) дата та час розкриття тендерних пропозицій, якщо оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону; 11) розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону у межах від 0,5 відсотка до 3 відсотків очікуваної вартості закупівлі або в грошових одиницях; 12) математична формула для розрахунку приведеної ціни (у разі її застосування). В оголошенні про проведення відкритих торгів може зазначатися інша інформація.
За приписами абз. 1 п. 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Водночас ч. 2 ст. 22 Закону визначено перелік складових, які повинна містити тендерна документація.
Згідно з п. 1 та п. 13 ч. 2 ст. 22 Закону, тендерна документація повинна містити інструкцію з підготовки тендерних пропозицій та інформацію про мову (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції.
Відповідно до Пункту 7 Розділу І Тендерної документації по процедурі відкриті торги(з особливостями) на закупівлю товару: «Гіпохлорит натрію марки А; Коагулянт для очищення води на основі алюмінію; Хлор рідкий в балонах» Код ДК 021:2015-24310000-0 «Основні неорганічні хімічні речовини»(далі – Тендерна документація), Замовником визначено, що «Мова тендерної пропозиції – українська… Тендерна пропозиція та всі документи, які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї, складаються українською мовою. Документи або копії документів (які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї), які надаються Учасником у складі тендерної пропозиції, викладені іншими мовами, повинні надаватися разом із їх автентичним перекладом українською мовою.»
Автентичний переклад – переклад офіційного документа, який має однакову юридичну силу з оригіналом (з наук. літ.).
Тендерна документація Замовника не містить окремих вимог щодо форми надання автентичного перекладу українською мовою, не визначає, що буде вважатися автентичним перекладом (яким чином має бути здійснено переклад документів, хто повинен його завірити тощо). В той час Тендерна документація містить вимогу щодо їх автентичного перекладу українською мовою.
Учасником процедури закупівлі ТОВ «Гідрохім» в складі тендерної пропозиції надано Сертифікати ISO 9001:2015, 14001:2015 та 45001:2018, викладені іноземною мовою та їх автентичний переклад українською мовою, здійснений керівником ТОВ «Гідрохім» Філатовою Оленою Борисівною із зазначнням: «Переклад з англійської на українську мову зроблений мною, директором ТОВ «Гідрохім» Філатовою Оленою Борисівною. Автентичність перекладу підтверджую».
В свою чергу, відповідно до п. 32 ч. 1 ст. 1 Закону, учасник подає замовнику тендерну пропозицію щодо предмета закупівлі або його частини (лота) відповідно до вимог тендерної документації.
Аналогічна позиція висловлена Міністерством економіки України на офіційному сайті за посиланням https://www.me.gov.ua/InfoRez/Print?id=2c9452ab-23a0-4964-b28c-1b5ed84d09aa&tagId=7758c77b-e410-44ea-a07d-37f1799e11e5&tag=ZapitiKoristuvachiv&lang=uk-UA у відповіді на запит 745/2021 у розділі «Консультації з питань публічних закупівель», що підтверджується скрін-шотом з офіційного сайту.
Отже Замовник, дотримуючись законодавства в цілому та принципів здійснення закупівель, встановлених ст. 3 Закону, самостійно зазначає у тендерній документації вимогу щодо мови тендерної пропозиції, а також конкретизує, який текст є визначальним, у випадку мовних розбіжностей.
Відтак у Замовника були відсутні правові підстави для відхилення тендерної пропозиції Учасника – ТОВ «Гідрохім» як такої, що не відповідає вимогам підпункту 2 пункту 41 Особливостей, оскільки в Тендерній документації відсутня вимога щодо перекладу документів, викладених іноземною мовою перекладачем з дипломом, який підтверджує знання певної мови та/або засвідчення вірності перекладу документа з однієї мови на іншу нотаріусом та/або переклад документа перекладачем, справжність підпису якого засвідчує нотаріус.
Враховуючи вищевикладене, можна дійти висновку, що якщо Замовник чітко не встановив окрему вимогу щодо надання нотаріального перекладу або перекладу, здійсненого перекладачем, Учасник процедури закупівлі надає переклад у будь-якому вигляді, навіть, зроблений самостійно.
Додатки:
1. Службова записка інженера-технолога МКП «Бердичівводоканал» від 10.02.2023р.;
2. Комерційні пропозиції ТОВ «Марілайф» від 17.02.2023р., ТОВ «Зовнішагротранс-1» від 22.02.2023р., ТОВ «Вотерголд» від 22.02.2023р.;
3. Скрін-шот з офіційного сайту Міністерства економіки України.
4. Скрін-шот з офіційного сайту Міністерства економіки України.
5.
З повагою,
Уповноважена особа
МКП «Бердичівводоканал»
Юлія ПОЛІЩУК