-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
15110000-2 - М’ясо
Забезпечення належного та безперебійного харчування учнів навчальних закладів освіти Полтавської міської територіальної громади
Завершена
4 888 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 24 440.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 24 440.00 UAH
Номер:
14d659ddb97146b2bee75005cb6f592b
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-04-27-000012
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
27.04.2023 00:00
Період моніторингу:
27.04.2023 19:42 - 19.05.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
27.04.2023 № 114
(дата)
м.Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка в.о. начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб’євої О.М. від 27.04.2023 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 27.04.2023 № 114
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
11 UA-2023-02-23-012993-a 23.02.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
В.о. начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Законодавства встановлено порушення вимог абзацу шостого пункту 44 Постанови №1178.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ФУДГРАНД» встановлено порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 41 Постанови № 1178 та абзацу другого підпункту 2 статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону, своєчасності його розміщення та виконання учасником, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, наявності підстав для внесення змін до договору, повноти надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства усфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 ЗаконуУкраїни «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 10 травня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VІІІ від 25.12.2015 (далі - Закон) та вимогам постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова №1178), відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону, своєчасності його розміщення та виконання учасником, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, наявності підстав для внесення змін до договору, повноти надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КП Добробут полтавської громади Полтавської міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік; оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація за предметом закупівлі: «15110000-2 - М’ясо», затверджена рішенням уповноваженої особи протоколом від 24.02.2023 №136 (зі змінами), протокол розкриття тендерних пропозицій, протокол №143 від 04.03.2023 щодо визначення переможця закупівлі, тендерні пропозиції ТОВ «ФУДГРАНД», повідомлення про намір укласти договір від 04.03.2023, договір про закупівлю товару №43-КП/2023 від 10.03.2023 (далі – Договір), додаткова угода №1 до Договору від 17.03.2023, пояснення Замовника, наданого через електронну систему закупівель 01.05.2023 та 03.05.2023 року.
Моніторингом відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Постанови №1178 встановлено, що Замовником при закупівлі товару у пункті 2 Додатку 1 до Тендерної документації передбачена вимога « У разі коли учасник процедури закупівлі має намір залучити інших суб’єктів господарювання як субпідрядників / співвиконавців в обсязі не менше ніж 20 відсотків вартості договору про закупівлю у випадку закупівлі робіт або послуг для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону, замовник перевіряє таких суб’єктів господарювання на відсутність підстав (у разі застосування до учасника процедури закупівлі), визначених у частині першій статті 17 Закону (крім пункту 13 частини першої статті 17 Закону)», що є порушенням вимог абзацу шостого пункту 44 Постанови №1178.
Моніторингом розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ФУДГРАНД» встановлено, що тендерна пропозиція ТОВ «ФУДГРАНД» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Так, вимогами підпуктів 13,15-16 пунту 4 Додатку 1 до тендерної документації встановлена вимога надання сканованого оригіналу діючого на момент розкриття пропозиції сертифікату на систему управління безпечністю харчових продуктів відповідно до ДСТУ ISO22000:2019 (ISO22000:2018,IDT), що виданий на ім’я учасника стосовно зберігання, складування, відвантаження, транспортування та торгівлі харчовими продуктами…; сканованого оригіналу діючого на момент розкриття пропозиції сертифікату про відповідність системи управління якістю вимогам ДСТУ ISO9001:2015 (ISO9001:2015,IDT), що виданий на ім’я учасника стосовно зберігання, складування, відвантаження, транспортування та торгівлі харчовими продуктами…; сканованого оригіналу діючого на момент розкриття пропозиції сертифікату про відповідність системи екологічного управління вимогам ДСТУ ISO14001:2015 (ISO14001:2015,IDT), що виданий на ім’я учасника стосовно зберігання, складування, відвантаження, транспортування та торгівлі харчовими продуктами…
При цьому, учасником ТОВ «ФУДГРАНД» надано сканований оригінал діючого на момент розкриття пропозиції сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів відповідно до ДСТУ ISO22000:2019 (ISO22000:2018,IDT), що виданий на ім’я учасника стосовно зберігання, складування, відвантаження, транспортування та торгівлі харчовими продуктами (підпукт 13 пунту 4 Додатку 1 до тендерної документації); сканований оригінал діючого на момент розкриття пропозиції сертифікат про відповідність системи управління якістю вимогам ДСТУ ISO9001:2015 (ISO9001:2015,IDT), що виданий на ім’я учасника стосовно зберігання, складування, відвантаження, транспортування та торгівлі харчовими продуктами (підпукт 15 пунту 4 Додатку 1 до тендерної документації) та сканований оригінал діючого на момент розкриття пропозиції сертифікат про відповідність системи екологічного управління вимогам ДСТУ ISO14001:2015 (ISO14001:2015,IDT), що виданий на ім’я учасника стосовно зберігання, складування, відвантаження, транспортування та торгівлі харчовими продуктами (підпукт 16 пунту 4 Додатку 1 до тендерної документації) де у додатках до сертифікатів не співпадає предмет закупівлі із тим, що вказаний в специфікації/оголошенні, а саме: не зазначено про можливість зберігання, складування, відвантаження, транспортування та торгівлі харчовими філе індика грудної частини охолоджене та/або заморожене та філе стегна індика охолоджене та/або заморожене або м'ясо
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східний офіс Держаудитслужби 01.05.2023 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень.
На запит Північно-східного офісу Держаудитслужби Замовник 03.05.2023 надав пояснення наступного змісту: «При розгляді пропозиції учасника ТОВ «Фудгранд» на відповідність вимогам підпуктів 13, 15, 16 пунту 4 Додатку 1 до тендерної документації товар - філе індика грудної частини охолоджене та/або заморожене та філе стегна індика охолоджене та/або заморожене було віднесено до пункту 13 додатку до сертифікату, а саме: «Напівфабрикати кулінарні мясні». Напівфабрикати представляють собою сирі м’ясні продукти, попередньо підготовлені до кулінарної (теплової) обробки. М'ясні напівфабрикати за видом м'яса класифікують яловичі, свинячі, баранячі, телячі, кролячі, з м'яса птиці, а по способах обробки — натуральні (крупнокускові, порційні, у вигляді м'ясного фаршу, дрібнокускові, рублені і заморожені), паніровані, а за способом реалізації — вагові і штучні. Відповідно до термічного стану напівфабрикати поділяють на охолоджені або заморожені», яке не спростовує порушення в частині закупівлі м’яса (п.46 Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку»), а не закупівлі напівфабрикатів (високоякісні, різноманітні продукти харчування, які вже зазнали первинну обробку, але потребують подальшої кулінарної обробки) .
Крім цього моніторингом встановлено, що назва номенклатурної позиції предмета закупівлі - філе індика грудної частини охолоджене та/або заморожене та філе стегна індика охолоджене та/або заморожене.
Таким чином, Замовником на порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 41 Постанови № 1178 та абзацу другого підпункту 2 статті 31 Закону не відхилено тендерну пропозицію учаснгика ТОВ «ФУДГРАНД » як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, визначено переможцем та укладено з ним Договір.
Період усунення порушень:
10.05.2023 19:39 - 25.05.2023 00:00
Дата публікації висновку:
10.05.2023 19:39
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
ЗАПЕРЕЧЕННЯ ДО ВИСНОВКУ
Керуючись абзацом 2 частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», повідомляю:
1. Моніторингом відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Постанови №1178 встановлено, що Замовником при закупівлі товару у пункті 2 Додатку 1 до Тендерної документації передбачена вимога « У разі коли учасник процедури закупівлі має намір залучити інших суб’єктів господарювання як субпідрядників / співвиконавців в обсязі не менше ніж 20 відсотків вартості договору про закупівлю у випадку закупівлі робіт або послуг для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону, замовник перевіряє таких суб’єктів господарювання на відсутність підстав (у разі застосування до учасника процедури закупівлі), визначених у частині першій статті 17 Закону (крім пункту 13 частини першої статті 17 Закону)», що є порушенням вимог абзацу шостого пункту 44 Постанови №1178.
Стосовно наявності вимог по наданню документів в разі залучення субпідрядників / співвиконавців повідомляємо. Вимога пункту 2 Додатку 1 до Тендерної документації передбачена у випадку закупівлі робіт або послуг вона не стосується закупівлі товарів, в умовах цієї тендерної документації була залишена помилково після опрацювання типової документації. Дана помилка не вплинула на хід процедури закупівлі та зміст пропозиції учасників, не призвела до матеріальних втрат місцевого або державного бюджету. Станом на даний момент у замовника не має технічної можливості виправити встановлену невідповідність. При подальшому складанні тендерної документації обов’язково будуть враховані дані зауваження.
2. Моніторингом розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ФУДГРАНД» встановлено, що тендерна пропозиція ТОВ «ФУДГРАНД» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Так, вимогами підпуктів 13,15-16 пунту 4 Додатку 1 до тендерної документації встановлена вимога надання сканованого оригіналу діючого на момент розкриття пропозиції сертифікату на систему управління безпечністю харчових продуктів відповідно до ДСТУ ISO22000:2019 (ISO22000:2018,IDT), що виданий на ім’я учасника стосовно зберігання, складування, відвантаження, транспортування та торгівлі харчовими продуктами…; сканованого оригіналу діючого на момент розкриття пропозиції сертифікату про відповідність системи управління якістю вимогам ДСТУ ISO9001:2015 (ISO9001:2015,IDT), що виданий на ім’я учасника стосовно зберігання, складування, відвантаження, транспортування та торгівлі харчовими продуктами…; сканованого оригіналу діючого на момент розкриття пропозиції сертифікату про відповідність системи екологічного управління вимогам ДСТУ ISO14001:2015 (ISO14001:2015,IDT), що виданий на ім’я учасника стосовно зберігання, складування, відвантаження, транспортування та торгівлі харчовими продуктами… При цьому, учасником ТОВ «ФУДГРАНД» надано сканований оригінал діючого на момент розкриття пропозиції сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів відповідно до ДСТУ ISO22000:2019 (ISO22000:2018,IDT), що виданий на ім’я учасника стосовно зберігання, складування, відвантаження, транспортування та торгівлі харчовими продуктами (підпукт 13 пунту 4 Додатку 1 до тендерної документації); сканований оригінал діючого на момент розкриття пропозиції сертифікат про відповідність системи управління якістю вимогам ДСТУ ISO9001:2015 (ISO9001:2015,IDT), що виданий на ім’я учасника стосовно зберігання, складування, відвантаження, транспортування та торгівлі харчовими продуктами (підпукт 15 пунту 4 Додатку 1 до тендерної документації) та сканований оригінал діючого на момент розкриття пропозиції сертифікат про відповідність системи екологічного управління вимогам ДСТУ ISO14001:2015 (ISO14001:2015,IDT), що виданий на ім’я учасника стосовно зберігання, складування, відвантаження, транспортування та торгівлі харчовими продуктами (підпукт 16 пунту 4 Додатку 1 до тендерної документації) де у додатках до сертифікатів не співпадає предмет закупівлі із тим, що вказаний в специфікації/оголошенні, а саме: не зазначено про можливість зберігання, складування, відвантаження, транспортування та торгівлі харчовими філе індика грудної частини охолоджене та/або заморожене та філе стегна індика охолоджене та/або заморожене або м'ясо.
Стосовно невідповідності пропозиції ТОВ «ФУДГРАНД» умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації повідомляємо.
В складі умови п. 13, 15, 16 розділу 4 додатку 1 тендерної документації, як і в інших умовах тендерної документації відсутні окремі або додаткові умови щодо необхідності співпадіння предмету закупівлі із переліком товарів, зазначених у сертифікатах ДСТУ ISO або додатках до них. Також, умовами п. 13, 15, 16 розділу 4 додатку 1 тендерної документації, як і в інших умовах тендерної документації відсутні окремі або додаткові умови щодо необхідності наявності інформації у сертифікатах ДСТУ ISO або додатках до них інформації про можливість зберігання, складування, відвантаження, транспортування та торгівлі харчовими філе індика грудної частини охолоджене та/або заморожене та філе стегна індика охолоджене та/або заморожене .
Умовами тендерної документації, а саме п. 13 розділу 4 додатку 1 передбачено надання в складі пропозиції: «Сканований оригінал діючого на момент розкриття пропозиції сертифікату на систему управління безпечністю харчових продуктів відповідно до ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT), що виданий на ім’я учасника стосовно зберігання, складування, відвантаження, транспортування та торгівлі харчовими продуктами. Сертифікат повинен бути виданий органом сертифікації, що акредитований Національним агентством з акредитації України, в підтвердження чого в складі пропозиції надається сканований оригінал атестату про акредитацію органу сертифікації, при цьому даний атестат має свідчити про можливість проведення зазначеним органом сертифікації оцінки за видами діяльності, що зазначені у сертифікаті відповідності. Документи повинні бути надані в повному обсязі».
На виконання даної вимоги учасником ТОВ «Фудгранд» було надано в складі пропозиції сертифікат, яким посвідчувалось, що система керування безпечністю харчових продуктів ТОВ «Фудгранд» стосовно діяльності зі зберігання (складування, відвантаження) та транспортування харчових продуктів; оптової торгівлі харчовими продуктами та напоями відповідає вимогам ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT). Даний сертифікат було видано органом сертифікації, що акредитований Національним агентством з акредитації України, в підтвердження чого в складі пропозиції учасником надано сканований оригінал атестату про акредитацію органу сертифікації, при цьому даний атестат свідчить про можливість проведення зазначеним органом сертифікації оцінки за видами діяльності, що зазначені у сертифікаті відповідності (архів файлів «Основні документи» - 11 сертифікат 22000; 12 атестат до сертифікату; 13 сфера до атестата до сертифіката).
В зв’язку із тим, що в тендерній документації відсутні окремі вимоги встановлені до пункту п. 13 розділу 4 додатку 1, учасником ТОВ «Фудгранд» в повній мірі виконано умови даного пункту .
Аналогічно підтверджується відповідність пропозиції учасника ТОВ «Фудгранд» вимогам пунктів 15, 16 розділу 4 додатку 1 тендерної документації.
Умовами тендерної документації, а саме п. 15 розділу 4 додатку 1 передбачено надання в складі пропозиції: «Сканований оригінал діючого на момент розкриття пропозиції сертифікату про відповідність системи управління якістю вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT), що виданий на ім’я учасника стосовно зберігання, складування, відвантаження, транспортування та торгівлі харчовими продуктами. Сертифікат повинен бути виданий органом сертифікації, що акредитований Національним агентством з акредитації України, в підтвердження чого в складі пропозиції надається сканований оригінал атестату про акредитацію органу сертифікації, при цьому даний атестат має свідчити про можливість проведення зазначеним органом сертифікації оцінки за видами діяльності, що зазначені у сертифікаті відповідності. Документи повинні бути надані в повному обсязі».
На виконання даної вимоги учасником ТОВ «Фудгранд» було надано в складі пропозиції сертифікат, яким посвідчувалось, що система управління якістю ТОВ «Фудгранд» стосовно діяльності зі зберігання (складування, відвантаження) та транспортування харчових продуктів; оптової торгівлі харчовими продуктами та напоями відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015,IDT). Даний сертифікат було видано органом сертифікації, що акредитований Національним агентством з акредитації України, в підтвердження чого в складі пропозиції учасником надано сканований оригінал атестату про акредитацію органу сертифікації, при цьому даний атестат свідчить про можливість проведення зазначеним органом сертифікації оцінки за видами діяльності, що зазначені у сертифікаті відповідності (архів файлів «Основні документи» - 11 сертифікат 9001; 12 атестат до сертифікату; 13 сфера до атестата до сертифіката).
В зв’язку із тим, що в тендерній документації відсутні окремі вимоги встановлені до пункту п. 15 розділу 4 додатку 1, учасником ТОВ «Фудгранд» в повній мірі виконано умови даного пункту .
Умовами тендерної документації, а саме п. 16 розділу 4 додатку 1 передбачено надання в складі пропозиції: «Сканований оригінал діючого на момент розкриття пропозиції сертифікату про відповідність системи екологічного управління вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT), що виданий на ім’я учасника стосовно зберігання, складування, відвантаження, транспортування та торгівлі харчовими продуктами. Сертифікат повинен бути виданий органом сертифікації, що акредитований Національним агентством з акредитації України, в підтвердження чого в складі пропозиції надається сканований оригінал атестату про акредитацію органу сертифікації, при цьому даний атестат має свідчити про можливість проведення зазначеним органом сертифікації оцінки за видами діяльності, що зазначені у сертифікаті відповідності. Документи повинні бути надані в повному обсязі.».
На виконання даної вимоги учасником ТОВ «Фудгранд» було надано в складі пропозиції сертифікат, яким посвідчувалось, що система екологічного управління ТОВ «Фудгранд» стосовно діяльності зі зберігання (складування, відвантаження) та транспортування харчових продуктів; оптової торгівлі харчовими продуктами та напоями відповідає вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT). Даний сертифікат було видано органом сертифікації, що акредитований Національним агентством з акредитації України, в підтвердження чого в складі пропозиції учасником надано сканований оригінал атестату про акредитацію органу сертифікації, при цьому даний атестат свідчить про можливість проведення зазначеним органом сертифікації оцінки за видами діяльності, що зазначені у сертифікаті відповідності (архів файлів «Основні документи» - 11 сертифікат 14001; 12 атестат до сертифікату; 13 сфера до атестата до сертифіката).
В зв’язку із тим, що в тендерній документації відсутні окремі вимоги встановлені до пункту п. 16 розділу 4 додатку 1, учасником ТОВ «Фудгранд» в повній мірі виконано умови даного пункту .
Таким чином, тендерна пропозиція Учасника ТОВ «Фудгранд» відповідає умовам тендерної документації, а Замовником дотримано вимоги Закону та Особливостей щодо визначення Учасника переможцем.
Окремо зауважуємо, що Замовник завжди дотримується вимог постанови Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку», в тому числі пункту 46 «Для приготування страв з м’яса слід використовувати м’ясо птиці (курки, індички), очищене від шкіри, нежирну свинину, телятину, яловичину». Підтвердженням цього є найменування товару (додаток 4 тендерної документації) та назва продукту (додаток 2 тендерної документації).
Також, окремо повідомляємо, що Напівфабрикати представляють собою сирі м’ясні продукти, попередньо підготовлені до кулінарної (теплової) обробки. М'ясні напівфабрикати за видом м'яса класифікують яловичі, свинячі, баранячі, телячі, кролячі, з м'яса птиці, а по способах обробки — натуральні (крупнокускові, порційні, у вигляді м'ясного фаршу, дрібнокускові, рублені і заморожені), паніровані, а за способом реалізації — вагові і штучні. Відповідно до термічного стану напівфабрикати поділяють на охолоджені або заморожені.
Напівфабрикати існують різні. Є напівфабрикати, які пройшли попередню термічну обробку або є напівдоготованими стравами, а є інші.
До інших відносяться, напівфабрикати м’ясні натуральні, отримані від комплексного ділення яловичини, свинини або м’яса свійської птиці за кулінарним призначенням (напівфабрикати) та призначені для безпосереднього вживання в їжу після термічного обробляння, до них відносяться в тому числі філе стегна і філе грудної частини. Тобто, філе стегна і філе грудної частини є напівфабрикатом, оскільки механічно відокремлені від основної тушки та кісток.
Щодо зобов’язання щодо усунення порушень (порушення) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у Висновку:
«З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів»
Після публікації Договору в електронній системі закупівель, процедура закупівлі вважається завершеною. Сторони договору діють у відповідності до умов договору, норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України. Умови договору про закупівлю № 43-КП/2023 від 10.03.2023 року (далі – Договір) передбачають наступні підстави для його дострокового розірвання.
1) Відповідно до пункту 11.4 Договору визначено, що Договір може бути достроково розірваний:
• за згодою сторін;
• за рішенням суду;
• за рішенням Покупця у випадку відмови Постачальника від виконання Договору;
• в односторонньому порядку за рішенням Покупця у випадках, передбачених даним Договором.
2) Відповідно до п.6.2. Договору, Покупець має право:
• пункт 6.2.1. Договору - В односторонньому порядку достроково розірвати цей Договір у разі одноразового невиконання та/або неналежного виконання зобов’язань Постачальником у тому числі, але не виключно при порушенні вимог встановлених п. 5.1. Договору строку поставки товарів на один день або більше, у будь-якому закладі освіти, що зазначені у п. 5.2. Договору та Додатку № 3, що є невід’ємною частиною цього Договору, повідомивши про це Постачальника у строк не пізніше ніж за 10 календарних днів до дати розірвання;
• пункт 6.2.2. Договору - В односторонньому порядку достроково розірвати цей Договір у разі одноразового невиконання та/або неналежного виконання зобов’язань Постачальником згідно вимог встановлених п.п. 5.3- 5.4 Договору та вимог додатку 2 Договору, що є невід’ємною частиною цього Договору, повідомивши про це Постачальника у строк не пізніше ніж за 10 календарних днів до дати розірвання;
• пункт 6.2.3. Договору - В односторонньому порядку достроково розірвати цей Договір за умови відсутності фінансування Покупця, повідомивши про це Постачальника у десятиденний термін з моменту отримання листа Покупця;
• пункт 6.2.4. Договору - В односторонньому порядку достроково розірвати цей Договір за умови необґрунтованої відмови з боку Постачальника від зменшення ціни, запропонованої Покупцем, повідомивши його про це у десятиденний термін з моменту отримання листа Покупця.
Дострокове розірвання Договору оформлюється листом Покупця, шляхом надсилання його на електронну пошту Постачальника, зазначену в Договорі, оформленого на фірмовому бланку за підписом особи Покупця, уповноваженої на підписання господарських договорів і який має юридичну силу та є невід’ємною частиною цього Договору.
Доказом отримання Постачальником листа Покупця вважати лист-підтвердження про направлення листа від адміністратора поштового домену (провайдера) Покупця.
• пункт 6.2.6. Договору - Розірвати Договір, або зменшити обсяги поставки в односторонньому порядку у разі, якщо відпала потреба у закупівлі товару.
На даний час договір виконується в повному обсязі, Постачальник не порушував умови укладеного договору. Умови Договору не передбачають розірвання договору в односторонньому порядку на підстави висновку моніторингу органу державного фінансового контролю.
Необхідно зауважити, що ні Закон України «Про публічні закупівлі», ні Закон України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» не визначає повноваження Державної аудиторської служби України за результатом здійсненого моніторингу закупівлі зобов`язувати замовника вчиняти дії по усуненню виявлених порушень шляхом припинення зобов`язань за договором. Зокрема, такі повноваження відсутні і у статтях 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні».
Відповідно до статті 525 Цивільного кодексу України передбачено, що одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
Відповідно до статті 651 Цивільного кодексу України передбачено, що зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.
Відповідно до статті 188 Господарського кодексу України встановлено порядок зміни та розірвання господарських договорів:
1. Зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором.
2. Сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором.
3. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду.
З огляду на викладене, єдина можливість припинити зобов’язання за договором про закупівлю № 43-КП/2023 від 10.03.2023 року це надіслати пропозицію про це до іншої сторони. Тому, на виконання висновку моніторингу державної аудиторської служби України КП «ДОБРОБУТ Полтавської громади Полтавської міської ради» було направлено листа до ТОВ «Фудгранд» з пропозицією щодо припинення зобов’язань за договором № 43-КП/2023 від 10.03.2023 року.
При цьому додаємо копію листа на адресу ТОВ «Фудгранд» щодо припинення зобов’язань за договором № 43-КП/2023 від 10.03.2023 року на 2 арк.
Дата публікації звіту:
16.05.2023 15:20
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Відсутній механізм
- corruptionAwarded: Так
Опис:
договір про закупівлю №43-КП від 10.03.2023 розірвано згідно додаткової угоди №2 від 22.05.2023
Дата публікації:
14.06.2023 23:00
Запити/Пояснення
Номер:
5b0ce64a02a34867ab4282af4b542dbb
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
28.04.2023 09:37
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
04.05.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «15110000-2 - М’ясо», ДК 021:2015:15110000-2: М’ясо (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2023-02-23-012993-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення за кошторисом та визначено його очікувану вартість?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обгрунтовують позицію замовника з поставленого (-их) питання (-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
a8517ee25b394f529b530a678918846a
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
01.05.2023 16:17
Опис:
У відповідь на запит ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ м.Харків на закупівлю UA-2023-02-23-012993-a за кодом ДК 021:2015: 15110000-2: М’ясо повідомляємо наступне.
У межах проведення моніторингу закупівлі «15110000-2 - М’ясо», ДК 021:2015:15110000-2: М’ясо (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2023-02-23-012993-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме: 1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення за кошторисом та визначено його очікувану вартість? Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обгрунтовують позицію замовника з поставленого (-их) питання (-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Пояснюємо:
Відповідно до п.30 ч.1 ст. 2 Бюджетного кодексу України, кошторис - основний плановий фінансовий документ бюджетної установи, яким на бюджетний період встановлюються повноваження щодо отримання надходжень і розподіл бюджетних асигнувань на взяття бюджетних зобов'язань та здійснення платежів для виконання бюджетною установою своїх функцій та досягнення результатів, визначених відповідно до бюджетних призначень;
Відповідно до п.38 ч.1 ст. 2 Бюджетного кодексу України, одержувач бюджетних коштів - суб'єкт господарювання, громадська чи інша організація, яка не має статусу бюджетної установи, уповноважена розпорядником бюджетних коштів на здійснення заходів, передбачених бюджетною програмою, та отримує на їх виконання кошти бюджету, витрачають бюджетні кошти відповідно до плану використання бюджетних коштів.
КП «ДОБРОБУТ ПОЛТАВСЬКОЇ ГРОМАДИ ПОЛТАВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ» не є бюджетною установою, витрачає бюджетні кошти, як одержувач відповідно до плану використання бюджетних коштів (ч.6 ст.22 Бюджетного кодексу України)
КП «Добробут Полтавської громади Полтавської міської ради» повідомляє, що під час формування очікуваної вартості, виконує вимоги постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №170 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) у тому числі заходи щодо ефективного та раціонального використання державних коштів, передбачених для утримання органів державної влади та інших державних органів, утворених органами державної влади підприємств, установ та організацій, які використовують кошти державного бюджету.
Для забезпечення виконання вимог вищезазначеної Постанови, КП «Добробут Полтавської громади Полтавської міської ради», виконує встановлені заходи щодо ефективного та раціонального використання державних коштів, передбачених для утримання органів державної влади та інших державних органів, утворених органами державної влади підприємств, установ та організацій, які використовують кошти державного бюджету, у тому числі пункт 26. Забезпечення прозорості обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі.
Необхідно зазначити, що жодним нормативно-правовим актом сфери публічних закупівель на сьогодні не встановлено зобов’язання та алгоритму для обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пунктом 4 Постанови КМУ №710 від 11.10.2016 року «Про ефективне використання державних коштів « (зі змінами) встановлено рекомендацію а не обов’язок: «Рекомендувати органам місцевого самоврядування - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель».
Також чинне законодавство не встановлює вимог до оформлення вказаного обґрунтування, відповідно головне, щоб інформація, що містить обґрунтування містила вичерпну інформацію та була зрозуміла суспільству.
Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України затверджена примірна методика визначення очікуваної вартості предмета закупівлі від 18 лютого 2020 року №275, якою передбачені методи визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, а саме : 1) здійснення пошуку, збору та аналіз загальнодоступної інформації про ціну товару (інформація про ціни, що містяться в мережі інтернет у відкритому доступі, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, в електронній системі закупівель Prozorro, тощо; 2) отримання комерційних (цінових) пропозицій від виробників, офіційних представників (дилерів), постачальників; 3) у разі обмеження конкуренції на ринку певних товарів та враховуючи їх специфіку при розрахунку використовуються ціни попередніх закупівель аналогічного товару та/або минулих періодів (з урахуванням індексу інфляції, зміни курсів іноземних валют).
Для формування очікуваної вартості предмета закупівлі, було здійснено всі заходи, які встановлені у постанові Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №170 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), у тому числі було враховано середньо-ринкові ціни на товар, який є предметом закупівлі, які склалися на території м.Полтави та Полтавської області, також враховано технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, так як даний товар призначений для харчування дітей та повинен відповідати найвищим державним стандартам України.
Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі обумовлено аналізом споживання (річного та місячного) обсягу товару за календарний рік (бюджетний період) 2022-2023 років.
КП «Добробут Полтавської громади Полтавської міської ради» було визначено потребу в товарах, що є предметом закупівлі на підставі аналізу фактичного використання товарів згідно норм харчування у закладах освіти відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021р. № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» (надалі – Постанова КМУ від 24 березня 2021р. № 305) з урахуванням додатково запланованих потреб.
Технічні і якісні характеристики предмету закупівлі були встановлені у відповідності до Постанови КМУ від 24 березня 2021р. № 305.
Враховуючи норми та Порядку організації харчування у закладах освіти (Постанова КМУ від 24 березня 2021р. № 305), технічні та якісні характеристики предмету закупівлі товару, призначеного для харчування дітей, КП «Добробут Полтавської громади Полтавської міської ради» аналізує пропозиції на ринку товару найвищої якості, що відповідає чинним державним стандартам України.
Замовником здійснено розрахунок очікуваної вартості товарів методом порівняння ринкових цін відповідно до примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, яка затверджена наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 18.02.2020 № 275, а також моніторингом динаміки цін на вказаний товар через систему закупівель Prozorro за посланням https://prozorro.gov.ua/. Здійснено пошук, збір та аналіз загальнодоступної цінової інформації, в тому числі проведено аналіз очікуваної вартості закупівель розпорядників бюджетних коштів вищого рівня, використовується загальнодоступна інформація щодо цін та асортименту товарів, яка міститься у відкритих джерелах (у тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах тощо) з урахуванням індексу інфляції, інших чинників, що впливають на ціну товарів, як, наприклад, сезонні коливання цін та ін, що дозволяє визначити обґрунтовану очікувану вартість та вимоги до поставки і оплати.
При цьому розрахунок очікуваної вартості проводився згідно з аналізом цін діючого постачальника товару на дату формування очікуваної вартості предмета закупівлі. До ціни товару включена вартість товару, закупованого постачальником на ринку, послуги з навантаження/розвантаження товару, доставка власним або орендованим автотранспортом до місць Замовника, торгова націнка постачальника та всі визначені законодавством податки та збори.
Інформація про очікувану вартість закупівлі, а також вимоги до поставки і оплати, які є одними з критеріїв формування очікуваної вартості були оприлюднені на порталі "Prozorro". Тобто, КП «Добробут Полтавської громади Полтавської міської ради» було оприлюднено обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі.
Очікувана вартість та/або розмір бюджетного призначення зазначається в річному плані в пункті 8 «Розмір бюджетного призначення за кошторисом або очікувана вартість предмета закупівлі».
Річний план, що оприлюднений КП «Добробут Полтавської громади Полтавської міської ради» містить інформацію щодо очікуваної вартісті предмета закупівлі та джерел фінансування для здійснення закупівлі товарів, що є предметом закупівлі.
Необхідно зазначити, що при публікації річного плану по закупівлю UA-2023-02-23-012993-a за кодом ДК 021:2015: 15110000-2: М’ясо 23.02.2023р. було опубліковано через систему закупівель Prozorro за посланням https://prozorro.gov.ua/ ОБҐРУНТУВАННЯ технічних та якісних характеристик закупівлі товару, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Відповідно КП «Добробут Полтавської громади Полтавської міської ради» діяло в межах своїх повноважень та можливостей.
Відповідно до ч.1, п.3 ч.2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об`єктом авторського права та/або суміжних прав. У тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених ч.4 ст.5 цього Закону. Частина 6 ст.10 Закону України «Про публічні закупівлі» визначає, що доступ до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, є безоплатним та вільним. Інформація про закупівлю, визначена цим Законом, розміщується в електронній системі закупівель безоплатно через авторизовані електронні майданчики.
Авторизований електронний майданчик - це авторизована Уповноваженим органом інформаційно - телекомунікаційна система, яка має комплексну систему захисту інформації з підтвердженою відповідністю згідно із Законом України «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах», є частиною електронної системи закупівель та онлайн-сервісом, що забезпечує реєстрацію осіб, автоматичне розміщення, отримання і передання інформації та документів під час проведення закупівель, користування сервісами з автоматичним обміном інформацією, доступ до якого здійснюється за допомогою мережі Інтернет (п.1 ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Визначення процедури розміщення інформації про публічні закупівлі, яка оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу у складі електронної системи закупівель (далі - веб-портал), подання інформації, документів, звернень та скарг, одержання повідомлень через електронну систему закупівель передбачено Порядком розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11 червня 2020 року № 1082 (далі - Порядок № 1082).
Частиною 3 Порядку № 1082 передбачено, що розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником /ЦЗО/ учасником/ постачальником/органом оскарження /органами державного фінансового контролю шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника /ЦЗО/ учасника/постачальника/ органу оскарження/ органів державного фінансового контролю.
У разі якщо інформація, розміщена в електронній системі закупівель шляхом завантаження документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних полів, автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів.
Оприлюднення інформації на веб-порталі здійснюється електронною системою закупівель автоматично.
Номер:
07709d039b6b4a7da95466702890ff21
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
01.05.2023 21:30
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
05.05.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «15110000-2 - М’ясо», ДК 021:2015:15110000-2: М’ясо (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2023-02-23-012993-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1.Чому пунктом 2 Додатку 1 до Тендерної документації передбачена вимога « У разі коли учасник процедури закупівлі має намір залучити інших суб’єктів господарювання як субпідрядників / співвиконавців в обсязі не менше ніж 20 відсотків вартості договору про закупівлю у випадку закупівлі робіт або послуг для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону, замовник перевіряє таких суб’єктів господарювання на відсутність підстав (у разі застосування до учасника процедури закупівлі), визначених у частині першій статті 17 Закону (крім пункту 13 частини першої статті 17 Закону)» тоді як пунктом 7 Інформація про субпідрядника /співвиконавця розділу 3 Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації залучення субпідрядника /співвиконавця не передбачено?
2. До яких продуктів харчування із перелічених у додатках до сертифікатів відноситься предмет закупівлі - філе індика грудної частини охолоджене та/або заморожене та філе стегна індика охолоджене та/або заморожене, а саме:
у сканованому оригіналі діючого на момент розкриття пропозиції сертифікату на систему управління безпечністю харчових продуктів відповідно до ДСТУ ISO22000:2019 (ISO22000:2018,IDT), що виданий на ім’я учасника стосовно зберігання, складування, відвантаження, транспортування та торгівлі харчовими продуктами (підпукт 13 пунту 4 Додатку 1 до тендерної документації);
у сканованому оригіналі діючого на момент розкриття пропозиції сертифікату про відповідність системи управління якістю вимогам ДСТУ ISO9001:2015 (ISO9001:2015,IDT), що виданий на ім’я учасника стосовно зберігання, складування, відвантаження, транспортування та торгівлі харчовими продуктами (підпукт 15 пунту 4 Додатку 1 до тендерної документації);
у сканованому оригіналі діючого на момент розкриття пропозиції сертифікату про відповідність системи екологічного управління вимогам ДСТУ ISO14001:2015 (ISO14001:2015,IDT), що виданий на ім’я учасника стосовно зберігання, складування, відвантаження, транспортування та торгівлі харчовими продуктами (підпукт 16 пунту 4 Додатку 1 до тендерної документації)?
3 Чому у Додатку 4 до тендерної документації – Форма цінової пропозиції «пропозиція» (форма, яка подається Учасником на фірмовому бланку) у пункті 1 зазначено « Ми погоджуємося дотримуватися умов цієї пропозиції протягом 120 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, встановленого Вами. Наша пропозиція буде обов'язковою для нас і може бути акцептована Вами у будь-який час до закінчення зазначеного терміну» тоді як пунктом 4 Строк, протягом якого тендерні пропозиції є дійсними розділу 3 Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації зазначено, що «Тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 90 (дев’яноста) днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. До закінчення зазначеного строку замовник має право вимагати від учасників процедури закупівлі продовження строку дії тендерних пропозицій. Учасник процедури закупівлі має право: відхилити таку вимогу, не втрачаючи при цьому наданого ним забезпечення тендерної пропозиції; погодитися з вимогою та продовжити строк дії поданої ним тендерної пропозиції і наданого забезпечення тендерної пропозиції (у разі якщо таке вимагалося). У разі необхідності учасник процедури закупівлі має право з власної ініціативи продовжити строк дії своєї тендерної пропозиції, повідомивши про це замовникові через електронну систему закупівель»?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обгрунтовують позицію замовника з поставленого (-их) питання (-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
9b03a6014dc64f6f99663874d6be79cd
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
03.05.2023 16:02
Опис:
У відповідь на запит від 01.05.2023 ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ м.Харків на закупівлю UA-2023-02-23-012993-a за кодом ДК 021:2015: 15110000-2: М’ясо повідомляємо наступне.
У межах проведення моніторингу закупівлі «15110000-2 - М’ясо», ДК 021:2015:15110000-2: М’ясо (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2023-02-23-012993-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме: 1.Чому пунктом 2 Додатку 1 до Тендерної документації передбачена вимога « У разі коли учасник процедури закупівлі має намір залучити інших суб’єктів господарювання як субпідрядників / співвиконавців в обсязі не менше ніж 20 відсотків вартості договору про закупівлю у випадку закупівлі робіт або послуг для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону, замовник перевіряє таких суб’єктів господарювання на відсутність підстав (у разі застосування до учасника процедури закупівлі), визначених у частині першій статті 17 Закону (крім пункту 13 частини першої статті 17 Закону)» тоді як пунктом 7 Інформація про субпідрядника /співвиконавця розділу 3 Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації залучення субпідрядника /співвиконавця не передбачено? 2. До яких продуктів харчування із перелічених у додатках до сертифікатів відноситься предмет закупівлі - філе індика грудної частини охолоджене та/або заморожене та філе стегна індика охолоджене та/або заморожене, а саме: у сканованому оригіналі діючого на момент розкриття пропозиції сертифікату на систему управління безпечністю харчових продуктів відповідно до ДСТУ ISO22000:2019 (ISO22000:2018,IDT), що виданий на ім’я учасника стосовно зберігання, складування, відвантаження, транспортування та торгівлі харчовими продуктами (підпукт 13 пунту 4 Додатку 1 до тендерної документації); у сканованому оригіналі діючого на момент розкриття пропозиції сертифікату про відповідність системи управління якістю вимогам ДСТУ ISO9001:2015 (ISO9001:2015,IDT), що виданий на ім’я учасника стосовно зберігання, складування, відвантаження, транспортування та торгівлі харчовими продуктами (підпукт 15 пунту 4 Додатку 1 до тендерної документації); у сканованому оригіналі діючого на момент розкриття пропозиції сертифікату про відповідність системи екологічного управління вимогам ДСТУ ISO14001:2015 (ISO14001:2015,IDT), що виданий на ім’я учасника стосовно зберігання, складування, відвантаження, транспортування та торгівлі харчовими продуктами (підпукт 16 пунту 4 Додатку 1 до тендерної документації)? 3 Чому у Додатку 4 до тендерної документації – Форма цінової пропозиції «пропозиція» (форма, яка подається Учасником на фірмовому бланку) у пункті 1 зазначено « Ми погоджуємося дотримуватися умов цієї пропозиції протягом 120 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, встановленого Вами. Наша пропозиція буде обов'язковою для нас і може бути акцептована Вами у будь-який час до закінчення зазначеного терміну» тоді як пунктом 4 Строк, протягом якого тендерні пропозиції є дійсними розділу 3 Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації зазначено, що «Тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 90 (дев’яноста) днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. До закінчення зазначеного строку замовник має право вимагати від учасників процедури закупівлі продовження строку дії тендерних пропозицій. Учасник процедури закупівлі має право: відхилити таку вимогу, не втрачаючи при цьому наданого ним забезпечення тендерної пропозиції; погодитися з вимогою та продовжити строк дії поданої ним тендерної пропозиції і наданого забезпечення тендерної пропозиції (у разі якщо таке вимагалося). У разі необхідності учасник процедури закупівлі має право з власної ініціативи продовжити строк дії своєї тендерної пропозиції, повідомивши про це замовникові через електронну систему закупівель»? Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обгрунтовують позицію замовника з поставленого (-их) питання (-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Пояснюємо:
По першому питанню: вимога пункту 2 Додатку 1 до Тендерної документації передбачена у випадку закупівлі робіт або послуг вона не стосується закупівлі товарів, в умовах цієї тендерної документації була залишена помилково після опрацювання типової документації. Дана помилка не вплинула на хід процедури закупівлі та зміст пропозиції учасників, не призвела до матеріальних втрат місцевого або державного бюджету. Станом на даний момент у замовника не має технічної можливості виправити встановлену невідповідність. При подальшому складанні тендерної документації обов’язково будуть враховані дані зауваження.
По другому питанню: При розгляді пропозиції учасника ТОВ «Фудгранд» на відповідність вимогам підпуктів 13, 15, 16 пунту 4 Додатку 1 до тендерної документації товар - філе індика грудної частини охолоджене та/або заморожене та філе стегна індика охолоджене та/або заморожене було віднесено до пункту 13 додатку до сертифікату, а саме: «Напівфабрикати кулінарні мясні». Напівфабрикати представляють собою сирі м’ясні продукти, попередньо підготовлені до кулінарної (теплової) обробки. М'ясні напівфабрикати за видом м'яса класифікують яловичі, свинячі, баранячі, телячі, кролячі, з м'яса птиці, а по способах обробки — натуральні (крупнокускові, порційні, у вигляді м'ясного фаршу, дрібнокускові, рублені і заморожені), паніровані, а за способом реалізації — вагові і штучні. Відповідно до термічного стану напівфабрикати поділяють на охолоджені або заморожені.
По третьому питанню: невідповідність стосовно різних строків дії тендерної пропозиції були залишена помилково після опрацювання тендерної документації попередніх закупівель. Дана помилка не вплинула на хід процедури закупівлі та зміст пропозиції учасників, не призвела до матеріальних втрат місцевого або державного бюджету. Станом на даний момент у замовника не має технічної можливості виправити встановлену невідповідність. При подальшому складанні тендерної документації обов’язково будуть враховані дані зауваження.