• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ПГВ 23Т-052_ДК 021:2015 - 42130000-9-Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (Засувка шиберна ЗМ-80х35К1)

Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська мова. Умови надання забезпечення тендерних пропозицій: відповідно до документації.

Завершена

4 985 148.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 2% або 99 702.96 UAH
Номер: 7f47a0aa1ced4f06bb4215f66866e6c8
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-06-02-000011
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 01.06.2023 00:00
Автор: Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40477689
Період моніторингу: 02.06.2023 14:37 - 24.06.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: 01.06.2023 № 129 Дніпро Про початок здійснення моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Валентин ДОВГИЙ Додаток до наказу Східного офісу Держаудитслужби від 01.06.2023 № 129 Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника 12 UA-2023-02-23-006446-a 23.02.2023 Укргазвидобування" в особі філії "Полтавагазвидобування Код ЄДРПОУ: 00153100 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу Тетяна ПЕРЕВЕРЗЄВА
Адреса: Ukraine, Дніпро
Контактна особа: Східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 56) 722-22-72, zakupki.hit@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено недотримання норм абзацу 3 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, питання розгляду тендерної пропозиції учасника VERNAI SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, – порушень не встановлено
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26. 01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 22 червня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідність тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2022 №922-VIII (далі – Закон №922) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), розгляд тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Акціонерне товариство «Укргазвидобування» в особі філії «Полтавагазвидобування» (далі Замовник) UA-P-2023-02-21-000101-c, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника від 23.02.2023 протокол №ПГВ 23Т-052, тендерну пропозицію учасника VERNAI SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ та ТОВ "МІО-КОМ" (в частині відхилення), вимогу про усунення невідповідностей, протокол №ПГВ 23Т-052 Вх від 23.03.2023 Рішення Уповноваженої особи філії ГПУ "Полтавагазвидобування" АТ "Укргазвидобування" про відхилення тендерної пропозиції учасника процедури відкритих торгів з особливостями, протокол №ПГВ 23Т-052 від 28.03.2023 про визначення учасника переможцем процедури відкритих торгів з особливостями, протокол №ПГВ 23Т-052 від 03.04.2023 щодо продовження строку для укладення договору, повідомлення про намір укласти договір, яке оприлюднене 28.03.2023, договір від 14.04.2023 №230/30-23, пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель 21.06.2023. Пунктом 28 Особливостей визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Моніторингом відповідності тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено, що при складанні тендерної документації у пункті 4. розділу ІІІ тендерної документації (Для переможця (ів) та у додатку 2.2 до тендерної документації Замовником недотримано норм абзацу 3 пункту 44 Особливостей, а саме, у тендерній документації зазначено: Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, тоді, як Особливостями визначено: Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. Однак, за результатами моніторингу встановлено, що під час cкладання тендерної документації Замовником не дотримано вимог абзацу 3 пункту 44 Особливостей.
Період усунення порушень: 23.06.2023 15:05 - 08.07.2023 00:00
Дата публікації висновку: 23.06.2023 15:05

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Розглянувши висновок Східного офісу Держаудитслужби від 23.06.2023 р. по процедурі закупівлі: ПГВ 23Т-052_ДК 021:2015 - 42130000-9-Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (Засувка шиберна ЗМ-80х35К1) та на виконання зобов’язань, зазначених у ньому, повідомляємо, що Замовником здійснено заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення. Також проведено роз’яснювальну роботу, економічні навчання у сфері публічних закупівель щодо недопущення порушення норм абзацу 3 пункту 44 Особливостей №1178 (в редакції яка діяла на момент оголошення процедури закупівлі) при складанні тендерної документації. Разом із тим прошу врахувати наступну інформацію від Замовника. Процедура закупівлі ПГВ 23Т-052_ДК 021:2015 - 42130000-9-Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (Засувка шиберна ЗМ-80х35К1), ідентифікатор: UA-2023-02-23-006446-a, є відкриті торги з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та у порядку і згідно із умовами «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. №1178 (далі - Особливості) в редакції, чинній на момент оголошення процедури закупівлі (оголошено 23.02.2023 р.), а саме: в редакції станом на 03.01.2023 р. Абзацом 1 пункту 3 Особливостей визначено наступне: «Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей». Замовник наділений повноваженнями щодо розроблення на основі вимог Закону та у порядку, визначеному Особливостями, тендерної документації, якою визначаються конкретні умови закупівлі та спосіб підтвердження, в тому числі документального, встановленим умовам. Відповідно до п. 28. Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно із ч. 2 ст. 22 Закону, у тендерній документації зазначаються такі відомості: 2) один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації», та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Частина 3 цієї ж статті встановлює, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про доступ до публічної інформації», право на доступ до публічної інформації гарантується обов'язком розпорядників інформації надавати та оприлюднювати інформацію, крім випадків, передбачених законом. Згідно із п. 2 ч. 1 ст. 4 Закону України «Про доступ до публічної інформації», доступ до публічної інформації відповідно до цього Закону здійснюється на принципах вільного отримання, поширення та будь-якого іншого використання інформації, що була надана або оприлюднена відповідно до цього Закону, крім обмежень, встановлених законом. Відповідно до ч. 1 ст. 10-1 Закону України «Про доступ до публічної інформації», публічна інформація у формі відкритих даних – це публічна інформація у форматі, що дозволяє її автоматизоване оброблення електронними засобами, вільний та безоплатний доступ до неї, а також її подальше використання. З 24.02.2022 р. відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану» в Україні діє режим воєнного стану. Так, Указом Президента України від 24.02.2022 р. №64 (далі – Указ №64), зі змінами, введено воєнний стан в Україні, який триває і по даний час. Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 12.03.2022 р. №263 «Деякі питання забезпечення функціонування інформаційно-комунікаційних систем, електронних комунікаційних систем, публічних електронних реєстрів в умовах воєнного стану» установлено, що на період дії воєнного стану міністерства, інші центральні та місцеві органи виконавчої влади, державні та комунальні підприємства, установи, організації, що належать до сфери їх управління, для забезпечення належного функціонування інформаційних, інформаційно-комунікаційних та електронних комунікаційних систем, публічних електронних реєстрів, володільцями (держателями) та/або адміністраторами яких вони є, та захисту інформації, що обробляється в них, а також захисту державних інформаційних ресурсів, можуть вживати таких додаткових заходів як: зупиняти, обмежувати роботу інформаційних, інформаційно-комунікаційних та електронних комунікаційних систем, а також публічних електронних реєстрів. Відповідно до п. 44 Особливостей, Замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі в разі, коли наявні підстави, визначені статтею 17 Закону (крім пункту 13 частини першої статті 17 Закону). Тобто вищезазначені положення Особливостей вимагають саме від Замовника здійснити перевірку всіх підстав для відхилення Переможця, які визначені статтею 17 Закону, окрім п. 13 ч. 1 ст. 17 Закону. Разом із тим, в абз. 3 п. 44 особливостей зазначено: Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів. Тобто, перше речення вищезазначеного абзацу встановлює безпосередньо Переможцю обов’язок документально підтвердити відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 ч. 1 та ч. 2 ст.17 Закону. Друге ж речення цього абзацу встановлює Замовнику обов’язок не вимагати документального підтвердження Переможцем публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель. Проте, у випадку коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів Замовник повинен самостійно визначити вимогу про документальне підтвердження відсутності підстав, визначених статтею 17 Закону (крім пункту 13 частини першої статті 17 Закону), для відхилення Переможця. Слід зазначити, що Особливості та Закон не містять прямої заборони встановлювати спосіб підтвердження відсутності підстав для відмови Переможцю, визначених пунктами 2, 8, 10 частини 1 статті 17 Закону – на відміну від встановленої прямої заборони вимагати від Переможця закупівлі підтвердження відсутності підстави, передбаченої пунктом 13 частини першої статті 17 Закону. Також, Особливості не унормовують і не регламентують порядок дій Замовника щодо встановлення вимог до документів, які надаються ПЕРЕМОЖЦЯМИ, у випадках, коли доступ до публічної інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів. Згідно із абзацами четвертим та п’ятим пункту 44 Особливостей (в редакції від 03.01.2023): «Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в абзаці першому цього пункту, шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції. Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених в абзаці першому цього пункту, крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу четвертого цього пункту». Отже, Особливості прямо забороняють Замовнику вимагати будь-які документи від УЧАСНИКА на підтвердження відсутності підстав для відмови, визначених в частині 1 статті 17 Закону. Але частина 1 статті 17 Закону зобов’язує Замовника прийняти рішення та відхилити пропозицію тендерну пропозицію Учасника в разі, якщо: … «2) відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення; 8) учасник процедури закупівлі визнаний у встановленому законом порядку банкрутом та стосовно нього відкрита ліквідаційна процедура; 10) юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень (у тому числі за лотом);». Разом з тим, Замовник не має права вимагати саме від Учасника будь-яких документів, що підтверджують відсутність цієї підстави, крім самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції. Зазначені норми законодавства України ставлять Замовника в таке безвихідне положення, що у будь-якому випадку з боку контролюючих органів до нього будуть питання (або чому Замовник вимагав у Переможця виконання вимог пунктів 2, 8, 10 частини 1 статті 17 Закону або як Замовник перевіряв відсутність підстав по пунктам 2, 8, 10 частини 1 статті 17 Закону для Переможця). Згідно роз’яснень Мінекономіки №3304-04/34835-06 від 03.06.2020 р. «Щодо застосування статті 17 Закону» перевірка підстав для відхилення Переможця, зокрема, передбачених пунктами 2, 8, 10 ч. 1 ст. 17 Закону, здійснюється наступним чином: - п. 2 ч. 1 ст. 17 Закону «Відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення» - перевіряється безпосередньо замовником у Єдиному державному реєстрі осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, документи від переможця не вимагаються. - п. 8 ч. 1 ст. 17 Закону «Учасник процедури закупівлі визнаний у встановленому законом порядку банкрутом та стосовно нього відкрита ліквідаційна процедура» - перевіряється безпосередньо замовником у Єдиному реєстрі підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство, документи від переможця не вимагаються. - п. 10 ч. 1 ст. 17 Закону «Юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень (у тому числі за лотом)» - надається учасниками копія антикорупційної програми або копія наказу про призначення Уповноваженого з реалізації антикорупційної програми. Тобто інформація, яка підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 2, 8, 10 частини 1 ст.17 Закону міститься або в єдиних державних реєстрах або у безпосередньому володінні Переможця (Антикорупційна програма або наказ про призначення уповноваженої особи з реалізації антикорупційної програми), що також підтверджується Листом Мінекономіки від 16.01.2020 р. №3304-04/2361-06 «Щодо інформації про перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним». На момент оприлюднення (23.02.2023 р.) оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями по закупівлі ПГВ 23Т-052_ДК 021:2015 - 42130000-9-Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (Засувка шиберна ЗМ-80х35К1) доступ до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення (п. 2 ч. 1 ст. 17 Закону), Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство (п. 8 ч. 1 ст. 17 Закону), Антикорупційної програми та наказу про призначення Уповноваженого з реалізації антикорупційної програми (оскільки перебуває у безпосередньому володінні Переможця) (п. 10 ч.1 ст.17 Закону) був обмежений, що також підтверджується Листом Мінекономіки від 23.06.2022 р. №3323-04/40967-06 «Щодо застосування статті 17 Закону у зв’язку із введенням воєнного стану» та додатками до нього. Щодо п. 2 ч. 1 ст. 17 Закону: Згідно офіційного веб-сайту Національного агентства з питань запобігання корупції за посиланням (https://corruptinfo.nazk.gov.ua/) доступ до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення закрито і на даний час, про що мається інформація наступного змісту: «Функції пошуку та перегляду відомостей про осіб, притягнутих до кримінальної, адміністративної, дисциплінарної відповідальності за вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення, перевірка довідок Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, а також доступ до публічного АРІ будуть відновлені після закінчення воєнного стану в Україні». До червня 2023 року довідка про відсутність у ЮРИДИЧНОЇ ОСОБИ корупційних та пов’язаних з корупцією правопорушень була недоступною в електронній системі закупівель. Так, за інформацією із веб-порталу уповноваженого органу від 16.06.2023 р. лише в червні 2023 року Система Prozorro інтегрувалась з Реєстром корупціонерів від НАЗК https://prozorro.gov.ua/news/systema-prozorro-integruvalas-z-reyestrom-korupcioneriv-vid-nazk, https://infobox.prozorro.org/articles/integraciya-z-nazk. Отже, до червня 2023 р. єдиний шлях перевірити Учасника на предмет відсутності підстави, визначеної пунктом 2 частини 1 статті 17 Закону, у спосіб отримання від Учасника, котрий визначений Переможцем, Інформаційної довідки з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення за посиланням https://nazk.gov.ua/uk/reyestr-koruptsioneriv/ → Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення (Реєстр корупціонерів) https://corruptinfo.nazk.gov.ua/ → «отримати особисту довідку юридичної особи». Слід зазначити, що ця Інформаційна довідка формується виключно на основі пошуку записів в реєстрі за кодом ЄДРПОУ, що зчитується з КЕП особи (на яку отримується ця Інформаційна довідка). КЕП повинен мати можливість підпису та направленого шифрування (тобто в сертифікатах відкритого ключа КЕП, в полі «Використання ключів» повинно бути вказано «КЕП. Неспростовність» та «Протоколи розподілу ключів»). В результаті пошуку буде завантажено архів з особистою довідкою та цифровим підписом НАЗК. Тобто, таку Довідку може отримати лише Учасник-Переможець за власним КЕПом. Також зазначена інформація підтверджується і пояснювальним матеріалом за посиланням https://smarttender.biz/blog/view/yak-ta-de-otrimati-dokumenti-dlya-pidtverdzhennya-vidsutnosti-pidstav-za-st-17-u-voyenniy-chas-instruktsiya-vid-yuristiv-smarttender/ авторизованого майданчика «SmartTender» в статті під назвою «Як та де отримати документи для підтвердження відсутності підстав за ст. 17 Закону у воєнний час — інструкція від юристів SmartTender». Вищезазначене підпадає під виключний випадок, визначений в абзаці 3 пункту 44 Особливостей (в редакції станом на 03.01.2023 р.), а саме: випадки, коли доступ до публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів. Висновок: Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Враховуючи: 1) обов’язок Замовника відхилити пропозицію Учасника у разі наявності підстави для відмови, визначеної пунктом 2 частини першої статті 17 Закону; 2) відсутність на момент оприлюднення оголошення процедури закупівлі відкритого доступу до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення (Реєстр корупціонерів); 3) відсутність на момент оприлюднення оголошення процедури закупівлі інтеграції Системи Prozorro з Реєстром корупціонерів від НАЗК з подальшим автоматичним формуванням в електронній системі закупівель відповідної довідки на юридичну особу; 4) пряму заборону вимагати саме від Учасників будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених в абзаці першому пункту 44 Особливостей, крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі, Замовником встановлено вимогу щодо надання Інформаційної довідки з Реєстру корупціонерів для юридичної особи на етапі завантаження учасником-Переможцем документів згідно із вимогами Додатку 2.2. до ТД та пункту 4 Розділу ІІІ ТД. Щодо п. 8 ч. 1 ст. 17 Закону: На офіційному веб-сайті Міністерства Юстиції України зазначено, наступне: «З 21.06.2022 у зв’язку з відсутністю доступу до онлайн сервісу з надання інформаційних довідок з Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство (далі – Єдиний реєстр підприємств), відомості з Єдиного реєстру підприємств можна отримати у формі інформаційного листа» (https://minjust.gov.ua/m/otrimannya-vidomostey-z-edinogo-reestru-pidpriemstv-schodo-yakih-porusheno-provadjennya-u-spravah-pro-bankrutstvo-u-razi-vidsutnosti-dostupu-do-onlayn-servisu). У листі Мінюсту від 26.12.2022 р. також вказано, що наразі обмежено доступ до онлайн-сервісу з надання інформаційних довідок з Реєстру і запроваджено надання відомостей у формі інформаційного листа за відповідним запитом (відповідно до наказу Міністерства юстиції України від 16.06.2022 № 2513/5) (https://minjust.gov.ua/news/ministry/poryadok-nadannya-vidomostey-z-edinogo-reestru-pidpriemstv-schodo-yakih-porusheno-provadjennya-u-spravi-pro-bankrutstvo). Пунктом 3.6 розділу ІІІ Положення про Єдиний реєстр підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 15.09.2011 р. №3018/5 (далі – Положення), встановлено порядок надання відомостей з Єдиного реєстру підприємств у формі інформаційних листів. Зокрема, відповідно до встановленого цим наказом порядку, надання відомостей з Єдиного реєстру підприємств у формі інформаційних листів здійснюється за відповідним запитом (письмовим або електронним) у разі обмеження в установлених законодавством випадках доступу до вебсайту, на якому подається електронний запит на отримання скороченої чи повної інформаційної довідки, або наявності протягом більше як однієї доби технічних проблем із доступом до такого офіційного вебсайту. Запит про надання відомостей з Єдиного реєстру підприємств у формі інформаційного листа надсилається до відповідного міжрегіонального управління Міністерства юстиції України за місцезнаходженням суб’єкта, щодо якого запитується інформація, або до Міністерства юстиції України – у разі необхідності в одночасному отриманні відомостей щодо декількох суб’єктів, які зареєстровані в областях, віднесених до сфери повноважень різних міжрегіональних управлінь Міністерства юстиції України». Також зазначена інформація підтверджується пояснювальним матеріалом за посиланням https://smarttender.biz/blog/view/yak-ta-de-otrimati-dokumenti-dlya-pidtverdzhennya-vidsutnosti-pidstav-za-st-17-u-voyenniy-chas-instruktsiya-vid-yuristiv-smarttender/ авторизованого майданчика «SmartTender» в статті під назвою «Як та де отримати документи для підтвердження відсутності підстав за ст. 17 Закону у воєнний час — інструкція від юристів SmartTender». Отже, на момент оприлюднення (23.02.2023 р.) оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями по закупівлі ПГВ 23Т-052_ДК 021:2015 - 42130000-9-Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (Засувка шиберна ЗМ-80х35К1) також не функціонує онлайн-сервіс з надання інформації з Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство, адміністратором якого є Мін’юст (доступ обмежено). Вищезазначене підпадає під виключний випадок, визначений в абзаці 3 пункту 44 Особливостей (в редакції станом на 03.01.2023 р.), а саме: випадки, коли доступ до публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів. Висновок: Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Враховуючи: 1) обов’язок Замовника відхилити пропозицію Учасника у разі наявності підстави для відмови, визначеної пунктом 8 частини першої статті 17 Закону; 2) відсутність на момент оприлюднення оголошення процедури закупівлі відкритого доступу до Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство; 3) пряму заборону вимагати саме від Учасників будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених в абзаці першому пункту 44 Особливостей, крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі, Замовником встановлено вимогу щодо надання Відомостей про банкрутство (п. 8 ч. 1 ст. 17) на етапі завантаження учасником-Переможцем документів згідно із вимогами Додатку 2.2. до ТД та пункту 4 Розділу ІІІ ТД. Щодо п. 10 ч. 1 ст. 17 Закону: Як зазначено в Додатку до листа-роз’яснення Мінекономіки № 3304-04/34835-06 від 03.06.2020 року «Щодо застосування статті 17 Закону», перевірка підстав для відхилення Учасника процедури закупівлі за пунктом 10 частини першої статті 17 Закону здійснюється шляхом надання учасниками копії антикорупційної програми або копії наказу про призначення Уповноваженого з реалізації антикорупційної програми. Акцентується, що копія Антикорупційної програми або копія наказу про призначення Уповноваженого з реалізації антикорупційної програми будь-якого Учасника будь-якої процедури закупівель визначально у вільному доступі відсутні, а саме: - у публічній інформації, оприлюдненій у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації»; - у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним; - у публічній інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, а саме – в тій, яка формується в електронній системі закупівель на підставі автоматичної інтеграції Системи «Прозорро»: • із Державною податковою службою України; • із Реєстром корупціонерів, що адмініструється Національним агентством з питань запобігання корупції; • із Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань; • із Зведеними відомостями Антимонопольного комітету України. Отже, Антикорупційна програма або Наказ про призначення Уповноваженого з реалізації антикорупційної програми будь-якого Учасника знаходяться у безпосередньому володінні Учасника процедури закупівлі, тобто доступ до цієї інформації є обмеженим для Замовника. Слід зазначити, що перевірка переможця за п. 10 ч. 1 ст. 17 Закону здійснюється у випадку якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень (у тому числі за лотом). Враховуючи, що очікувана вартість закупівлі ПГВ 23Т-052_ДК 021:2015 - 42130000-9-Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (Засувка шиберна ЗМ-80х35К1) становила 4 985 148,00 грн. Замовник навіть не вимагав у переможця подання документального підтвердження даного пункту (в списку документів 1-8 Додатку 2.2. до ТД такі документи відсутні). Висновок: Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Враховуючи: 1) обов’язок Замовника відхилити пропозицію Учасника у разі наявності підстави для відмови, визначеної пунктом 10 частини першої статті 17 Закону; 2) відсутність відкритого доступу до Антикорупційної програми або Наказу про призначення Уповноваженого з реалізації антикорупційної програми будь-якого Учасника, оскільки вони знаходяться в безпосередньому володінні Учасника; 3) пряму заборону вимагати саме від Учасників будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених в абзаці першому пункту 44 Особливостей, крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі, Замовником встановлено в пункті 4 Розділу ІІІ ТД та Додатку 2.2. до ТД вимогу щодо надання Замовнику Переможцем процедури закупівлі у строк, що не перевищує 4 дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документів, які підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 10 ч. 1 ст. 17 Закону. Разом із цим, зазначена вимога діє лише у випадку якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень (у тому числі за лотом). На підставі вищевикладеного, у зв’язку із тим, що Замовнику імперативно законодавчими нормами встановлена вимога щодо перевірки Переможця на наявність підстав, передбачених, зокрема, пунктами 2, 8, 10 частини 1 статті 17 Закону, а доступ до публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах доступ до яких є вільним, або до публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель − обмежено на момент оголошення процедури закупівлі, та на виконання вимог Закону і Особливостей з урахуванням Листа-роз’яснення Мінекономіки від 23.06.2022 року №3323-04/40967-06 у якому зокрема зазначено, що: «під час проведення торгів, замовник самостійно з урахуванням вимог законодавства правового режиму воєнного стану та інформації, вказаної у вищеперелічених листах, визначає у тендерній документації у який спосіб підтверджується відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, передбачених у статті 17 Закону», Замовником встановлено вимогу в пункті 4 Розділу ІІІ ТД та Додатку 2.2. до ТД щодо документального підтвердження відсутності підстав, передбачених, зокрема, пунктами 2, 8, 10 частини першої статті 17 Закону. Встановлення зазначених вимог в тендерній документації є єдиним законодавчо реалізованим шляхом перевірки Переможців за цією процедурою закупівлі щодо відсутності підстав для відмови за статтею 17 Закону. Викладене також узгоджується з вимогами ч. 3 ст. 22 Закону, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Дата публікації звіту: 27.06.2023 13:48

Запити/Пояснення