Технічні вимоги повинні відповідати екологічним нормам, Державним стандартам України, технічним вимогам заводу виробника та вимогам ДСТУ. Товар повинен відповідати температурному режиму експлуатації транспортних засобів в регіонах України. Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля. Учасник повинен мати не менше однієї суміщеної АЗС/АГЗС (наявність на заправній станції бензину, дизельного палива та газу нафтового скрапленого автомобільного) з цілодобовим режимом роботи , що знаходяться у межах радіусу 5 кілометрів від виїзних воріт Замовника, розташованих за адресою: 62103,Харківська обл., м .Богодухів, вул.Замісцева,49. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі повинні відповідати встановленим/зареєстрованим діючим нормативним актам законодавства (державним стандартам, технічним умовам), які передбачають застосування заходів із захисту довкілля. Мета використання товару: для задоволення потреб Замовника, до 31.12.2023 року. Замовник, крім переліченого вище, повинен мати можливість отримати товар за талонами Постачальника на всіх його власних, орендованих, партнерських АЗС/АГЗС як у межах міста Богодухів, так і в межах Харківської та інших областей України.
Завершена
253 000.00UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 265.00 UAH
Період моніторингу:04.04.2023 17:37 - 26.04.2023 00:00
Статус:Порушення виявлені
Опис:ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
04.04.2023 № 94
(дата)
м.Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка в.о. начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб’євої О.М. від 03.04.2023 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 04.04.2023 № 94
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
11. UA-2023-02-23-004548-a 23.02.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель.
В.о. начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:Виявлені
Тип порушень:
Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів установлено порушення вимог абзацу 3 пункту 14 Наказу №1082 та пункту 24 Постанови №1178.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС» встановлено порушення вимог абзацу 3 підпункту 2 пункту 41 Постанови №1178.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; відповідності оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону та Постанови № 1178; відповідності тендерної документації вимогам Закону та Постанові № 1178; умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; дотримання законодавства при укладанні договору; дотримання законодавства в частині внесення змін до договору; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:Дата закінчення моніторингу: 25 квітня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі - Закон) та Постанові Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова №1178); відповідності тендерної документації вимогам Закону та Постанові № 1178; розгляду тендерної пропозиції; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; дотримання законодавства при укладанні договору; дотримання законодавства в частині внесення змін до договору; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КУ «Богодухівський психоневрологічний інтернат» (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями UA-2023-02-23-004548-a, тендерну документацію замовника, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 23.02.2023 №14-23.02.2023, протокол розкриття від 03.03.2023 №17, тендерну пропозицію Товариство з обмеженою відповідальністю «ОІЛ КАРТ СЕРВІС» ( далі – ТОВ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС», учасник - переможець), повідомлення про намір укласти договір під час застосування процедури відкритих торгів з особливостями від 03.03.2023, договір про закупівлю від 15.03.2023 №1503-1 на загальну суму 225 800,00 грн, додаткову угоду від 21.03.2023 №1, пояснення Замовника, отримане через електронну систему закупівель 10.04.2023 та 21.04.2023 року (далі – Пояснення).
Моніторингом повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів установлено, що відповідно до пункту 24 Постанови №1178 Замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі» від 11.06.2020 №1082 (далі – Наказ №1082), та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Разом з тим, пунктом 14 Наказу №1082 передбачено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо: назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі; коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
При цьому, на порушення вимог пункту 14 Наказу №1082 в оголошенні про проведення відкритих торгів в окремих електронних полях недостовірно зазначена інформація щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі, а саме: замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів за предметом закупівлі зазначено лише код ДК 021 : 2015 : 09130000 – 9 : Нафта і дистиляти, тоді як Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року №1749 містить наступні позиції щодо товару, який має намір придбати Замовник, а саме : 09133000-0 Нафтовий газ скраплений, 09132000-3- Бензин, 09134200-9 – Дизельне паливо.
Моніторингом розгляду тендерної пропозиції встановлено, що пунктом 7 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» обумовлено, що під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою, а також за рішенням замовника одночасно всі документи можуть мати автентичний переклад іншою мовою. Визначальним є текст, викладений українською мовою. Проте, учасником ТОВ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС» в тендерній пропозиції надано паспорт якості на паливо дизельне клас F від 18.11.2022 №161125_4798697 на російській мові.
Проте, учасником ТОВ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС» в тендерній пропозиції надано паспорт якості на паливо дизельне клас F від 18.11.2022 №161125_4798697 на російській мові, чим порушено вимоги пункту 7 розділу III «Інструкція з підготовки тендерних пропозицій» тендерної документації.
Однак, на порушення вимог абзацу 3 підпункту 2 пункту 41 Постанови №1178, Замовник не відхилив пропозицію учасника ТОВ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС» як таку, що викладена іншою мовою (мовами), ніж мова (мови), що передбачена тендерною документацією, визначив переможцем та уклав договір про закупівлю від 15.03.2023 №1503-1 на загальну суму 225 800,00 гривень.
Період усунення порушень:26.04.2023 19:49 - 11.05.2023 00:00
Дата публікації висновку:26.04.2023 19:49
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:З огляду на встановлений висновок по результатах проведення моніторингу було прийнято рішення розірвати договір № №1503-1 від 15.03.2023 року між Замовником КУ Богодухівський психоневрологічний інтернат та учасником ТОВ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС». Протокол рішення про розірвання Договору та Додаткову угоду про розірвання Договору прикріплюємо.
Опис:У межах проведення моніторингу закупівлі «Газ скраплений нафтовий, талон; Бензин А-95 (Євро 5), талон; 5 Бензин А-92 (Євро), талон; Дизельне паливо (Євро 5), талон» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2023-02-23-004548-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Яким чином і на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Просимо надати посилання на сторінку власного вебсайту (або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
62103, Україна, Харківська область, м. Богодухів, вул. Замісцева 49
Категорія:
Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади
Опис:05.04.2023 в електронній системі закупівель замовнику надійшов запит на отримання пояснення (інформації та документів) стосовно того, яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначено його очікувану вартість. Крім того, запитано надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Замовником проведена процедура відкритих торгів з особливостями №UA-2023-02-23-004548-a. з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”.
Закупівля проводиться на очікувану вартість, яка визначена з урахуванням фактичних обсягів споживання палива у 2022 році та ринкових цін на даний вид товару на момент оголошення закупівлі, з врахуванням можливого росту ціни.
Розмір бюджетного призначення визначений виходячи з потреб КУ Богодухівський психоневрологічний інтернат, згідно кошторису від 12.01.2023 року на 2023 рік.
На Ваш моніторинг № UA-M- 2023-04-04-000076 повідомляємо, що ПКМУ №710 від 11.10.2016р. в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель носить рекомендаційний характер.
При цьому, положення статті 10 Закону не містять як вимог щодо публікації замовником на своєму веб-сайті інформації щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, так і вимог щодо обов'язку замовника оприлюднювати зазначену інформацію. Відповідна інформація наводиться замовником у тендерній документації, відповідно до вимог Закону.».
Опис:У межах проведення моніторингу закупівлі «Газ скраплений нафтовий, талон; Бензин А-95 (Євро 5), талон; 5 Бензин А-92 (Євро), талон; Дизельне паливо (Євро 5), талон» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2023-02-23-004548-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо надання переможцем торгів ТОВ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС» про право підписання договору про закупівлю та достовірну інформацію про наявність у нього чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом.
2. Вимогами тендерної документації передбачено надання завірених підписом Учасника копій або оригіналів сертифікатів (паспортів або свідоцтва) якості на товар або інший документ в якому міститься інформація про технічні характеристики товару, що пропонується до постачання. Одночасно передбачено, що якість товару повинна відповідати вимогам діючих державних стандартів і підтверджуватись відповідними сертифікатами якості виробника або сертифікатами відповідності (чи іншими документами, що підтверджують якість такого Товару (продукції)). Договір набуває чинності з дати його підписання Сторонами або їх уповноваженими представниками і скріплення печатками Сторін (тобто з березня 2023 року) та діє до 31 грудня 2023 року.
Поряд з цим, згідно ДСТУ 7688:2015 «ПАЛИВО ДИЗЕЛЬНЕ ЄВРО», за кліматичними умовами використання встановлено такі три марки дизельного палива: літнє (Л), зимове (3), арктичне (Арк). За показниками якості марка Л відповідає марці С, марка 3 відповідає марці F згідно з EN 590:2013.
Однак, у складі тендерної пропозиції надано сертифікат відповідності, декларація про відповідність та паспорт якості лише на паливо дизельне класс F (тобто лише зимове дизельне паливо).
Прошу надати пояснення стосовно відсутності у складі тендерної пропозиції завірених підписом Учасника копій або оригіналів сертифікатів (паспортів або свідоцтва) якості на товар або інших документів в яких міститься інформація про технічні характеристики товару Дизельне паливо літнє (марка С згідно з EN 590:2013).
3. Учасником паспорт якості на паливо дизельне клас F від 18.11.2022 №161125_4798697 на російській мові.
При цьому, тендерною документацією передбачено, що документи або копії документів (які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї), які надаються Учасником у складі тендерної пропозиції, викладені іншими мовами, повинні надаватися разом із їх автентичним перекладом українською мовою.
Прошу надати пояснення стосовно відсутності у складі тендерної пропозиції перекладу на українську мову паспорта якості на дизельне паливо марки F.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
62103, Україна, Харківська область, м. Богодухів, вул. Замісцева 49
Категорія:
Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади
Опис:Інформацію та її документальне підтвердження щодо надання переможцем торгів ТОВ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС» про право підписання договору про закупівлю та достовірну інформацію про наявність у нього чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом. Така інформація зазначена в документах поданих з тендерною пропозицією (Ліцензія, Статут, Виписка з ЄДР).
Тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами, далі – Закон), з урахуванням «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178 “Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (далі – Особливості) та інших нормативно-правових актів у сфері закупівель.
Пунктом 29 Особливостей установлено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з Особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим пункту 29 цих Особливостей (вищеперелічених предметів закупівель), замовники не можуть встановлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (у разі наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Найуживаніші стандарти до якості, які замовники використовують у разі закупівлі бензину та дизелю, визначені в національних технічних стандартах, таких як ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови»; ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови»; Технічний регламент щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднового та котельного палива (затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927).
Тобто вимоги по якості щодо, зокрема, бензину та дизельного палива вже встановлені на території України, є єдиними та обов’язковими для всіх учасників ринку.
Замовником не вимагались характеристики сезонності палива.
Згідно результатів розкриття тендерних пропозицій закупівлі № UA-2023-02-23-004548-a стало відомо, що однією і найбільш економічно вигідною була визнана тендерна пропозиція учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС» (код ЄДРПОУ 44355507), цінова пропозиція 225800,00 грн., з ПДВ.
Учасником були надані всі документи, передбачені тендерною документацією та гарантії від нього про відповідність якості товару діючим національним технічним стандартам. Документи оприлюднені на сайті закупівлі.
Стосовно відсутності у складі тендерної пропозиції завірених підписом Учасника копій або оригіналів сертифікатів (паспортів або свідоцтва) якості на товар або інших документів, в яких міститься інформація про технічні характеристики товару Дизельне паливо літнє (марка С згідно з EN 590:2013). Документи відповідно сезонності не вимагались від учасника.
Оскарження відкритих торгів з особливостями, оголошених відповідно до Постанови № 1178 від 12.10.2022, відбувається відповідно до пунктів 52-64 Особливостей з урахуванням положень ст. 18 ЗУ “Про публічні закупівлі”.
Скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, встановленого до внесення змін до тендерної документації.
Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися протягом 10 днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але не пізніше ніж за чотири дні до встановленого на момент прийняття такого рішення, дії чи бездіяльності замовника кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом 10 днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Проте, на всьому етапі проведення даної закупівлі оскарження з вищезазначених підстав не було.
Щодо надання документів без перекладу:
Відповідно до п. 7 розділу І тендерної документації : Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою.
Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою, крім тих випадків, коли використання букв та символів української мови призводить до їх спотворення (зокрема, але не виключно інтернет-адреси, адреси електронної пошти, торгівельної марки/знаку, загальноприйняті міжнародні терміни). Використання латинських та інших символів при написанні українських слів не допускається.
Стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення у вигляді скорочень і термінологія, пов’язана з предметом закупівлі, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами, викладаються мовою їх загальноприйнятого застосування.
У разі надання інших документів складених мовою іншою ніж українська мова, такі документи повинні супроводжуватися перекладом українською мовою, переклад (або справжність підпису перекладача) – засвідчений нотаріально або легалізований у встановленому законодавством України порядку. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою.
Виключення:
1. Замовник не зобов’язаний розглядати документи, які не передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї та які учасник додатково надає на власний розсуд, у тому числі, якщо такі документи надані іноземною мовою без перекладу.
2. У випадку надання учасником на підтвердження однієї вимоги кількох документів, викладених різними мовами, та за умови, що хоча б один з наданих документів відповідає встановленій вимозі, в тому числі щодо мови, замовник не розглядає інший(і) документ(и), що учасник надав додатково на підтвердження цієї вимоги, навіть якщо інший документ наданий іноземною мовою без перекладу.
Відповідно тендерної документації в додатку 2 в таблиці технічна специфікація в колонці 5 прописані технічні вимоги до товару: «Якість товару повинна відповідати вимогам діючих державних стандартів і підтверджуватись відповідними сертифікатами якості виробника або сертифікатами відповідності (чи іншими документами, що підтверджують якість такого Товару (продукції))». В період прийому пропозицій Учасником були прикріплені саме сертифікати відповідності товару в документах поданих з тендерною пропозицією. Тобто замовник не розглядав інший документ, що учасник надав додатково на підтвердження цієї вимоги, такий як паспорт якості на паливо дизельне клас F від 18.11.2022 №161125_4798697.