-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
М'ясо (Яловичина свіжа охолоджена, свинина м'ясна охолоджена)
Місцезнаходження замовника - 50071, Дніпропетровська обл., місто Кривий Ріг, вул. Володимира Великого, будинок 32. Категорія замовника - підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Закупівля здійснюється у відповідності до положень Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Завершена
3 857 545.36
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 19 287.73 UAH
мін. крок: 0.5% або 19 287.73 UAH
Номер:
ecd80ad44fa24d1d836a1331c0000f83
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-06-05-000026
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
05.06.2023 00:00
Період моніторингу:
05.06.2023 16:51 - 27.06.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХЕРСОНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
05.06.2023 №19-з
Херсон
Про початок моніторингів
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинги процедур закупівель відповідно до переліку, що додається
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингів закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: лист Державної аудиторської служби України №003100-18/4590-2023 від 21.04.2023, доповідна записка заступника начальника управління – начальника відділу контролю у сфері закупівель Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області Владислава Щербенка від 05.06.2023.
Начальник управління Дмитро КРУКОВСЬКИЙ
Додаток
до наказу Управління Південного офісу
Держаудитслужби в Херсонській області
05.06.2023 №19-з
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, оприлюднений на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-02-22-006116-a. Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі: пункт 4 частини другої статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі".
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання повноти та своєчасності відображення інформації, документів про закупівлю встановлено недотримання вимог пункту 4-1 Постанови №710.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення вимог абзацу першого пункту 28, абзацу четвертого пункту 44 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання укладання договору про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 18 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерних пропозицій, внесення змін до договору– порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
У зв’язку з виявленими порушеннями Закону при складанні тендерної документації та з огляду на відсутність механізму їх усунення за наявності укладаного договору про закупівлю, Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області зобов’язує здійснити заходи щодо притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення.
З огляду на встановлені порушення при укладанні договору про закупівлю, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом внесення змін до умов договору та приведення до відповідності умов залишку терміну зберігання на момент поставки продуктів до умов, що були визначені в тендерній документації Замовника та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 19 червня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; повноти та своєчасності відображення інформації, документів, передбачених пунктом 4¹ постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» зі змінами від 16.12.2020 № 1266 (далі Постанова № 710); відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості №1178); розгляду тендерних пропозицій; укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти виконкому Саксаганської районної у місті ради (далі – Замовник) на 2023 рік; офіційний сайт виконавчого комітету Саксаганської районної у місті ради за адресою https://srvk.gov.ua/; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 02.02.2023; тендерну пропозицію ФОП Шишов Віктор Володимирович; повідомлення про намір укласти договір від 02.03.2023; договір про закупівлю від 09.03.2023 №8ВТ, додаткова угода №1 від 22.05.2023; пояснення на запит від 16.06.2023.
За результатами проведеного моніторингу установлено, що Замовником не оприлюднено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів), чим недотримано вимоги пункту 4-1 Постанови №710.
Також, моніторингом установлено, що відповідно до пункту 5 Розділу ІІІ тендерної документації Замовником визначені документи, що має надати переможець торгів не пізніше ніж чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6, 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону.
Так, Замовник встановив умови надання документів наступного змісту: «надати витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», сформований у паперовій або електронній формі, що містить інформацію про відсутність судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України щодо осіб (особи) та обставин, визначених пунктами 3, 5, 6, 12 частини першої статті 17 Закону».
Разом з цим, відповідно до пункту 3 частини першої статті 17 Закону, Замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника або відмовити в участі у переговорній процедурі закупівлі в разі, якщо службову (посадову) особу учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією;
Таким чином, витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» не може бути документальним підтвердженням інформації щодо особи, яку не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією, чим порушено вимоги абзацу четвертого пункту 44 Особливостей №1178 (в редакції від 03.01.2023).
Крім того, моніторингом установлено, що пунктом 5.8 розділу V проекту договору про закупівлю Додатку №6 до тендерної документації, Замовник встановив вимоги щодо фасування та промаркування Товару, які встановлені Технічним регламентом щодо правил маркування харчових продуктів, затвердженого наказом Держспоживстандарту України № 487 від 28.10.2010 та вимог до маркування за ДСТУ 4518:2008.
Проте, вищезазначені наказ Держспоживстандарту України та ДСТУ на дату проведення закупівлі втратили чинність, а отже встановлення цих умов не відповідає вимогам абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону в частині включення до тендерної документації інформації, яка передбачена законодавством.
Відповідно до норм абзацу першого пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Таким чином, Замовником при складанні тендерної документації не враховано норми Закону, чим порушено вимоги абзацу першого пункту 28 Особливостей №1178.
Також, моніторингом установлено, що у додатку №3 до тендерної документації Замовник визначив технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупіві, в тому числі щодо залишку терміну зберігання товару, який на момент поставки продуктів повинен бути не менше 80% від терміну зберігання, який встановлений підприємством-виробником.
Разом з цим, згідно пункту 2.3 проекту договору Додатку №6 до тендерної документації Замовник встановив вимогу: «Залишок терміну зберігання на момент поставки продуктів повинен бути не менше 70% від терміну зберігання, який встановлений підприємством-виробником».
Таким чином, тендерна документація містить суперечливу інформацію щодо залишку терміну зберігання продукції.
У зв’язку з тим, що проект договору, це частина тендерної документації, яка визначає саме основні та істотні умови договору, тобто обов’язок при підписанні договору узгодити таку умову як залишок терміну зберігання, однак сам показник визначається згідно технічного завдання, Замовник та переможець торгів повинні були підписати договір на умовах терміну зберігання товару на рівні не менше 80% від терміну зберігання, який встановлений підприємством-виробником.
Проте, моніторингом установлено, що умовами пункту 2.3 договору про закупівлю від 01.03.2023 №51 визначено термін зберігання товару на рівні не менше 70% від терміну зберігання, який встановлений підприємством-виробником, що не відповідає умовам тендерної документації та є порушенням вимог пункту 18 Особливостей №1178.
Відповідно до пояснень, що надані Замовником через електронну систему закупівель від 16.06.2023 вищезазначене порушення допущено внаслідок технічної помилки.
Період усунення порушень:
19.06.2023 16:50 - 04.07.2023 00:00
Дата публікації висновку:
19.06.2023 16:50
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Додаткова угода
Дата публікації звіту:
21.06.2023 16:08
Запити/Пояснення
Номер:
07a3bba45f144a4db23bc56c7524c2ff
Назва:
Запит Замовнику на пояснення
Дата опублікування:
14.06.2023 12:14
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
20.06.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі товарів за кодом ДК 021:2015:15110000-2: М’ясо (інформацію про закупівлю оприлюднено в інформаційно-телекомунікаційній системі Prozorro за номером ID: UA-2023-02-22-006116-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року №43, постала потреба в отриманні пояснення з питання:
1) просимо надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року №710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2) відповідно до якого нормативно-правового акту Замовником встановлена вимога по предмету закупівлі щодо залишкв терміну зберігання на момент поставки продуктів до закладів освіти?
3) чому умовами п. 2.3 договору про закупівлю за №51 від 01.03.2023 визначено термін зберігання товару на рівні не менше 70% від терміну зберігання, який встановлений підприємством-виробником, що не відповідає умовам додатку №3 до тендерної документації, в якому Замовник визначив технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупіві, в тому числі щодо залишку терміну зберігання товару, який на момент поставки продуктів повинен бути не менше 80% від терміну зберігання ?
Пояснення, інформацію та документи з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
2165552fe8ca4e8eaba47d780be17c1d
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
16.06.2023 19:19
Опис:
На запитання органу державного фінансового контролю щодо моніторингу процедури, інформацію про яку оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-02-22-006116-a повідомляємо.
1. Посилання на сторінку: https://docs.google.com/document/d/1A4Ww9yNQF-0mx6gnMmVwXSWgPQHfoKYwU8WQeeOlrgs/edit?usp=sharing
1. Щодо питання про те, відповідно до якого нормативно-правового акту Замовником встановлена вимога по предмету закупівлі щодо залишкв терміну зберігання на момент поставки продуктів до закладів освіти зазначаємо наступне. Предметом вищезазначеної закупівлі є: М'ясо (Яловичина свіжа охолоджена, свинина м'ясна охолоджена)
ДК 021:2015:15110000-2: М’ясо, яловичина свіжа охолоджена в обсязі 12560 кілограм, свинина м'ясна охолоджена в обсязі 8568 кілограм . В тендерній документації в Додатку №3 прописано що залишок терміну зберігання на момент поставки продуктів повинен бути не менше 80% від терміну зберігання, який встановлений підприємством-виробником. Згідно ДСТУ 6030:2008 від 01.04.2009 М’ясо. Яловичина та телятина в тушках, півтушках і четвертинах, визначено вимоги до зберігання щодо температурного режиму від 0 до 4 градусів, параметри повітря в камері зберігання -1 градус С, строк придатності з урахуванням транспортування не більше ніж 16 діб. При визначенні % співвідношення бралося до уваги, що продукція доставлялась до закладів освіти та використовувалась для харчування дітей. Також враховано необхідний час доставки продукції виробника до місця постаки. Оскільки сроки використання м’ясної продукції є досить стислими, а продукція повинна бути свіжою враховувався відсоток для обох сторін.
3. Умовами договору п. 2.3 про закупівлю за 8 ВТ від 09.03.2023 визначено термін зберігання товару на рівні не менше 70% від терміну зберігання, який встановлений підприємством-виробником, що не відповідає умовам додатку №3 до тендерної документації, в якому Замовник визначив технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупіві, в тому числі щодо залишку терміну зберігання товару, який на момент поставки продуктів повинен бути не менше 80% від терміну зберігання в зв’язку з технічною помилкою.