-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Екскаватор-навантажувач Caterpillar 428 або еквівалент
Екскаватор-навантажувач Caterpillar 428 або еквівалент
Завершена
3 967 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 39 670.00 UAH
мін. крок: 1% або 39 670.00 UAH
Номер:
5b7b8d0364ea4d0c910dc7ceac17e8ba
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-03-13-000027
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
13.03.2023 00:00
Період моніторингу:
13.03.2023 13:43 - 04.04.2023 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
13.03.2023 № 15-З
Черкаси
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Черкаській області Тетяна ВЕЛЬКО
Додаток
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області
13.03.2023№15-З
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі UA-2023-02-21-014620-a, 21.02.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі встановлено порушення вимог підпункту 2 пункту 41 Особливостей.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей; внесення змін до тендерної документації; надання Замовником відповіді на звернення за роз’ясненнями до тендерної документації; надання інформації, документів у випадках, передбачених законом; укладення договору про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пунктом 5 частини сьомої статті 8 Закону та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема, шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням вимог Господарського та Цивільного кодексів України, надалі не допускати таких порушень, та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в України та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості); внесення змін до тендерної документації; надання відповіді на звернення за роз’ясненнями до тендерної документації; розгляду тендерної пропозиції та визначення переможця процедури закупівлі; дотримання вимог законодавства під час укладення договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план Жашківського виробничого управління житлово-комунального господарства (далі – Замовник) на 2023 рік; оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 23.02.2023 №55 (зі змінами); запитання та вимоги до процедури закупівлі та відповіді на них; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «АК«ІНТЕР АВТО-ТРЕЙДИНГ» (далі – ТОВ «АК«ІНТЕР АВТО-ТРЕЙДИНГ»); протокольне рішення уповноваженої особи від 03.03.2023 №68; повідомлення про намір укласти договір; документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, з урахуванням пункту 44 Особливостей, надані переможцем відкритих торгів з особливостями у спосіб, визначений тендерною документацією; пояснення Замовника, отримане 17.03.2023 в електронній системі закупівель; договір від 09.03.2023 № 1/23; звіт про результати проведення процедури закупівлі.
Перевіркою питання розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі встановлено, що Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ "АК "ІНТЕР АВТО-ТРЕЙДИНГ" як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, так як ТОВ "АК"ІНТЕР АВТО-ТРЕЙДИНГ" не надано гарантійного листа, яким учасник гарантує, що ступінь локалізації товару, визначеного підпунктом 2 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 922, що є предметом закупівлі, дорівнює чи перевищує 15 відсотків, чим порушено підпункт 2 пункту 41 Особливостей.
Так, підпунктом 5.5 та 5.6 пункту 5 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації визначено, що відповідно до підпункту 1 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує 15 відсотків. Згідно з абзацом 9 підпункту 1 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону ступінь локалізації виробництва визначається самостійно виробником такого товару та підтверджується Уповноваженим органом у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Таким порядком є Порядок підтвердження локалізації виробництва товарів, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 № 681. У разі якщо вартість оголошеного замовником предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, надається гарантійний лист, яким учасник гарантує, що ступінь локалізації товару, визначеного підпунктом 2 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону, що є предметом закупівлі, дорівнює чи перевищує 15 відсотків, а також містить інформацію про включення такого товару до Переліку та відповідний пункт Переліку, за яким відображається інформація про товар (інформація про включення такого товару до Переліку та відповідний пункт Переліку, за яким відображається інформація про товар, не зазначаються у разі відсутності Переліку в загальному доступі). Вимога щодо надання гарантійного листа не застосовується до закупівель товарів, вартість яких дорівнює або перевищує суми, зазначені в Угоді про державні закупівлі, укладеній 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 р. в м. Женеві, а також положеннях про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, зокрема угодах про вільну торгівлю, в гривневому еквіваленті на дату закупівлі і країною походження яких є країни, з якими Україна уклала такі угоди, та країни, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі», що підтверджується сертифікатом про походження товару, про що надається лист-пояснення (у разі ненадання гарантійного листа або листа-пояснення тендерна пропозиція учасника буде відхилена як така, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства).
Учасник надав лист-пояснення щодо ненадання гарантійного листа щодо ступеня локалізації товару від 24.02.2023 №23/02/15 (далі – Лист №23/02/15), відповідно до якого вимога щодо надання гарантійного листа не застосовується до закупівель, які підпадають під дію положень Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі», а також положень про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України. Відповідно до п. 3 Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 серпня 2022 № 861, дія цього Порядку не застосовується до закупівель, товарів вартість яких дорівнює або перевищує суми, зазначені в Угоді про державні закупівлі, укладеній 15 квітня 1994 в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 р. в м. Женеві (далі – Угода про державні закупівлі ), а також положеннях про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, зокрема угодах про вільну торгівлю, в гривневому еквіваленті на дату закупівлі і країною походження яких є країни, з якими Україна уклала такі угоди, та країни, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі», що підтверджується сертифікатом про проходження товару. Угода про політичне співробітництво, вільну торгівлю і стратегічне партнерство між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії була підписана 08.10.2020, ратифікована 16.12.2020, набрала чинності 31.12.2020 (далі - Угода).
Відповідно до статті 141 Угоди глава 8 «Державні закупівлі» Угоди застосовується до контрактів, вартість яких перевищує порогові значення, встановлені Додатком XVI-C (від 130 000 EUR).
Таким чином, враховуючи, що вартість закупівлі 3 967 000, 00 грн є меншою, ніж порогові межі, визначені в Угоді, Учасник повинен підтвердити ступінь локалізації відповідно до чинного законодавства та вимог тендерної документації, тобто надати гарантійний лист, яким учасник гарантує, що ступінь локалізації товару, визначеного підпунктом 2 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 922, що є предметом закупівлі, дорівнює чи перевищує 15 відсотків,
З огляду на зазначене, тендерна пропозиція ТОВ "АК "ІНТЕР АВТО-ТРЕЙДИНГ" підлягала відхиленню як така, що не відповідає вимогам встановленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Період усунення порушень:
23.03.2023 12:57 - 07.04.2023 01:00
Дата публікації висновку:
23.03.2023 12:57
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Сторони дійшли згоди розірвати договір 1/23 від 09.03.2023 року, в
зв’язку з висновком моніторингу закупівлі та винесеним рішенням Управлінням Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області про припинення зобов’язань за договором 1/23 від 09.03.2023 року.Договір розірвано 27.03.2023 року
Дата публікації звіту:
27.03.2023 15:49
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionAwarded: Так
Опис:
Порушення усунуто шляхом розірвання договору
Дата публікації:
29.03.2023 13:04
Запити/Пояснення
Номер:
03d6b0aa4d914ae1bb143c18bb4d79c1
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
15.03.2023 10:25
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
21.03.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом ДК 021:2015:43260000-3: Механічні лопати, екскаватори та ковшові навантажувачі, гірнича техніка (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-02-21-014620-а) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) з питань щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі:
- яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість по даній закупівлі?
- чому Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ "АК "ІНТЕР АВТО-ТРЕЙДИНГ" як таку, що не відповідає вимогам, встановленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону № 922, так як ТОВ "АК"ІНТЕР АВТО-ТРЕЙДИНГ" не надано гарантійного листа, яким учасник гарантує, що ступінь локалізації товару, визначеного підпунктом 2 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 922, що є предметом закупівлі, дорівнює чи перевищує 15 відсотків.
Зокрема, учасник надав лист-пояснення щодо ненадання гарантійного листа щодо ступеня локалізації товару від 24.02.2023 №23/02/15 (далі – Лист №23/02/15), відповідно до якого вимога щодо надання гарантійного листа не застосовується до закупівель, які підпадають під дію положень Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі», а також положень про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України. Відповідно до п. 3 Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 серпня 2022 № 861, дія цього Порядку не застосовується до закупівель товарів, вартість яких дорівнює або перевищує суми, зазначені в Угоді про державні закупівлі, укладеній 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 р. в м. Женеві (далі – Угода про державні закупівлі ), а також положеннях про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, зокрема угодах про вільну торгівлю, в гривневому еквіваленті на дату закупівлі і країною походження яких є країни, з якими Україна уклала такі угоди, та країни, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі», що підтверджується сертифікатом про проходження товару. Угода про політичне співробітництво, вільну торгівлю і стратегічне партнерство між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії була підписана 08.10.2020, ратифікована 16.12.2020, набрала чинності 31.12.2020 (далі - Угода).
Відповідно до статті 141 глава 8 «Державні закупівлі» Угоди застосовується до контрактів, вартість яких перевищує порогові значення, встановлені Додатком XVI-C (від 130 000 EUR).
Таким чином, враховуючи, що вартість закупівлі 3 967 000, 00 грн є меншою, ніж порогові, межі визначені в Угоді, учасник повинен підтвердити ступінь локалізації відповідно до чинного законодавства.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
7b81a9c7a8db4d2ab19c3faeee08d560
Назва:
Надання пояснення
Дата опублікування:
18.03.2023 09:42
Опис:
Ґрунтовні пояснення на Запит
Управління Північного офісу Державної аудиторської служби України
в Черкаській області за результатами моніторингу закупівлі
UA-M-2023-03-13-000027 ● 5b7b8d0364ea4d0c910dc7ceac17e8ba
Номер:
6b8c48eedd654119b9513181b87f4862
Назва:
Ґрунтовні пояснення на Запит Управління Північного офісу Державної аудиторської служби України в Черкаській області за результатами моніторингу закупівлі UA-M-2023-03-13-000027
Дата опублікування:
17.03.2023 09:53
Опис:
Ґрунтовні пояснення на Запит
Управління Північного офісу Державної аудиторської служби України
в Черкаській області за результатами моніторингу закупівлі
UA-M-2023-03-13-000027 ● 5b7b8d0364ea4d0c910dc7ceac17e8ba
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: 13 березня 2023 року: 13:43.