-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Паливні брикети
Завершена
472 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 363.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 363.00 UAH
Номер:
cb021548b17b453fa9cb7d0740975a12
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-04-25-000026
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
25.04.2023 00:00
Період моніторингу:
25.04.2023 12:55 - 17.05.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
25.04.2023 №36-з
Вінниця
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби
у Вінницькій області Олена ВАХНОВСЬКА
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області
від 25.04.2023 №36-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
1. UA-2023-02-21-011779-a 21.02.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розміщення інформації про закупівлю установлено порушення вимог пункту 4-1 Постанови №710.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Постанови №1178 установлено порушення вимог абзацу 2 пункту 29 Постанови №1178.
За результатами аналізу питання щодо дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції встановлено порушення вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 41 Постанови №1178.
За результатами аналізу питання щодо надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом установлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 15 травня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), із урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 в редакції чинній на час проведення закупівлі (далі – Постанова №1178), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Ліцею №2 м. Немирова Немирівської міської ради (далі - Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерні пропозиції ФОП «Некрасов Сергій Сергійович» та ФОП «Темченко Василь Петрович», вимогу про усунення невідповідностей до 16:06 год. 09 березня 2023 року, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 06 березня 2023 року №3, від 15 березня 2023 року №5, від 22 березня 2023 року №6, повідомлення про намір укласти договір, договір від 31 березня 2023 року №1 (далі – Договір) та пояснення від 01 травня 2023 року, отримане від Замовника через електронну систему закупівель.
Пунктом 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року №710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами від 16 грудня 2020 року №1266) (далі – Постанова №710) зобов’язано головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктів господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити: оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що відповідно до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщеного на вебпорталі Open Budget - Державний вебпортал бюджету для громадян (https://openbudget.gov.ua/spending-agencies/23055972/profile) Замовник є розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня.
На запит Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області (далі – Управління) від 26 квітня 2023 року про надання пояснень, зокрема, щодо посилання на сторінку власного вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, Замовник не надав зазначену інформацію.
Отже, Замовник на порушення вимог пункту 4-1 Постанови №710 не оприлюднив інформацію про обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, яка розміщується на сторінці власного вебсайту (або головного розпорядника бюджетних коштів.).
Відповідно до вимог абзацу 2 пункту 29 Постанови №1178 замовники, у разі проведення відкритих торгів для закупівлі твердого палива, не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
За результатами моніторингу закупівлі установлено, що предметом даної закупівлі є паливні брикети, вимоги щодо відповідності якості якого встановлюються Національним стандартом України, зокрема ДСТУ 8358:2015 «Брикети та гранули паливні з деревинної сировини» (далі – ДСТУ 8358:2015).
Положеннями пункту 13.2 розділу 13 ДСТУ 8358:2015 встановлено, що кожну партію брикетів або гранул під час відвантаження споживачеві супроводжують документом про якість установленої форми, в якому вказують: назву й умовне позначення брикетів або гранул, призначеність брикетів або гранул, специфічні показники брикетів або гранул (групу якості, розміри, форму поперечного перерізу, сировину, зв’язувальну або іншу добавку і її кількість), вид спожитого паковання, номінальні габаритні розміри і масу спожитого пакування, загальну масу партії (її частини) нетто, номер партії, дату виготовлення, позначення цього стандарту, номер і дату Висновку санітарно-епідеміологічної експертизи, вимоги щодо умов транспортування і зберігання продукції, гарантійний строк зберігання брикетів або гранул, номер приймальника технічного контролю підприємства-виробника. Відповідно до пункту 14.1 розділу 14 ДСТУ 8358:2015 передбачено, що виробник повинен гарантувати відповідність якості брикетів або гранул вимогам цього стандарту. При цьому, наявність будь-яких інших документів, що стосуються підтвердження відповідності якості брикетів та гранул паливних з деревинної сировини, ДСТУ 8358:2015 не визначена.
Однак, Замовником в тендерній документації встановлено вимоги до предмету закупівлі, а саме щодо надання:
- сканованої копії протоколу випробувань на паливні брикети, виданого незалежною лабораторією на ім’я учасника або виробника, який включає наступні показники: волога, зольність, нижча теплота згорання, щільність, сірка, дрібні частинки, хлор, азот, діаметр (ширина) та довжина брикету. Протокол має бути виданий не раніше 2020 року незалежною акредитованою лабораторією, яка внесена у Реєстр акредитованих органів оцінки відповідності, що розміщений на офіційному сайті «Національного агентства з акредитації України» (пункт 2.1 додатку 2 до тендерної документації);
- копії сертифікатів відповідності ДСТУ 8358:2015, ДСТУ ISO 14001:2015, ДСТУ ISO 9001:2015, ДСТУ ISO 45001:2019 (пункти 2.5, 2.6, 2.7, 2.8 додатку 2 до тендерної документації);
- документів, які підтверджують, що паливні брикети, а також їх поставка відповідає вимогам безпеки для здоров’я і життя людини та охорони праці і довкілля, а саме: висновку державної санітарно епідеміологічної експертизи на брикети паливні та протоколу радіаційно - гігієнічних випробувань щодо відповідності «НРБУ-97» (пункт 2.9 додатку 2 до тендерної документації), чим порушено вимоги абзацу 2 пункту 29 Постанови №1178.
Крім того моніторингом установлено, що тендерна пропозиція учасника ФОП «Темченко Василь Петрович», якого обрано переможцем торгів, не відповідає вимогам тендерної документації Замовника.
Зокрема, відповідно до пункту 2.2 додатку 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - технічні вимоги до предмета закупівлі» тендерної документації Замовником встановлено вимогу щодо надання учасником процедури закупівлі сканованої копії довідки або листа на ім’я учасника (виробника), виданого органом, який проводив випробування, що зазначені в наданому учасником протоколі, про те що такий протокол є дійсним і надана в ньому інформація є достовірною.
Зокрема, у складі тендерної пропозиції учасником ФОП «Темченко Василь Петрович» надано протокол випробувань брикетів паливних з деревинної твердих порід від 08.06.2021 року №0981, виданий Державним підприємством «Рівненький науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації», проте, сканована копія довідки або листа на ім’я учасника (виробника), виданого органом, який проводив випробування, що зазначені в протоколі від 08.06.2021 року №0981, про те що такий протокол є дійсним і надана в ньому інформація є достовірною в складі його тендерної пропозиції відсутня, чим порушено вимоги пункту 2.2 додатку 2 тендерної документації.
Відповідно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 41 Постанови №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі невідповідності умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Однак, на порушення вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 41 Постанови №1178 Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ФОП «Темченко Василь Петрович» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а уклав з ним Договір на суму 468 000,00 грн.
Також, установлено, що на запит Управління від 03 травня 2023 року про надання пояснення щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності Замовник не надав відповідних пояснень, чим порушив вимоги частини п’ятої статті 8 Закону.
Період усунення порушень:
15.05.2023 16:22 - 30.05.2023 00:00
Дата публікації висновку:
15.05.2023 16:22
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Інформація про вжиття заходів щодо усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель за результатами здійснення моніторингу закупівлі UA-M-2023-04-25-000026 ● cb021548b17b453fa9cb7d0740975a12 Північного офісу Держаудитслужби
Дата публікації висновку про результати моніторингу: 15 травня 2023 року
В системі електронних торгів Prozorro опубліковано висновок про результати моніторингу UA-M-2023-04-25-000026 ● cb021548b17b453fa9cb7d0740975a12 від 15 травня 2023 року (надалі по тексту - Висновок), який складений головним державним аудитором Ільченко Юлія Валентинівна.
Частиною 8 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) передбачено, що протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
За Висновком встановлено зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень):
«За результатами аналізу питання розміщення інформації про закупівлю установлено порушення вимог пункту 4-1 Постанови №710.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Постанови №1178 установлено порушення вимог абзацу 2 пункту 29 Постанови №1178.
За результатами аналізу питання щодо дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції встановлено порушення вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 41 Постанови №1178.
За результатами аналізу питання щодо надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом установлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не установлено».
Щодо посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року №710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Зазначаємо, що виключно Закон України «Про публічні закупівлі» встановлює вимоги до замовників торгів щодо порядку проведення процедур закупівель. Так, преамбулою Закону передбачено «Цей Закон визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад». Інші нормативно-правові акти, в тому числі зазначена постанова Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» не встановлює норм права, які б зобов’язували уповноважену особу вносити інформацію в інше місце крім системи Prozorro
Частиною 4 статті 10 Закону передбачено, що інформація, зазначена у частині першій цієї статті, може додатково оприлюднюватися замовником в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
Тобто, Закон не визначає обов’язку для Замовника здійснювати оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів).
Єдиний веб-сайт, на якому Законом зобов’язується Замовнику оприлюднювати інформацію про закупівлю є веб-портал Уповноваженого органу з питань закупівель - інформаційно-телекомунікаційна система, яка має комплексну систему захисту інформації з підтвердженою відповідністю згідно із Законом України "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах", до складу якої входять модуль електронного аукціону і база даних, та є частиною електронної системи закупівель. Веб-портал Уповноваженого органу є онлайн-сервісом, що забезпечує створення, зберігання, оприлюднення всієї інформації про закупівлі, проведення електронного аукціону, автоматичний обмін інформацією і документами та користування сервісами з автоматичним обміном інформацією, доступ до якого здійснюється за допомогою мережі Інтернет. Забезпечення функціонування веб-порталу Уповноваженого органу здійснюється, у тому числі, за рахунок надання авторизованим електронним майданчикам платного доступу до нього.
Як можемо простежити наочно, інформація на веб-сайті Уповноваженого органу розміщена належним чином за посиланням:
https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2023-02-21-003473-a
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-02-21-011779-a
Щодо решта виявлених порушень, то замовник дотримався описаних зобов’язань згідно висновку моніторингу, а саме здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору (на адресу постачальника надіслано претензію). Відтак, з дотриманням строків, що не перевищує п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку Замовником оприлюднено через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Сподіваємось вжитих заходів достатньо для унеможливлення застосування адміністративної відповідальності по описаним порушенням у відповідності до статті 164-14 КУпАП.
Додатки:
1. Додаткова угода №1 до Договору про закупівлю товару №1 від 31.03.2023 року.
2. Претензія до про повернення перерахованих коштів у сумі 468000,00 грн
згідно виконаного Договір про закупівлю товарів №1 від 31.03.2023 року (копія).
Дата публікації звіту:
22.05.2023 15:15
Запити/Пояснення
Номер:
133e1a397bc842b6aac30ac0ebee84a0
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
26.04.2023 16:55
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
02.05.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі паливних брикетів (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2023-02-21-011779-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснень з питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість? Також надати посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
2. З яких підстав в тендерній документації наявні вимоги, що суперечать абзацу 2 пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 (далі – Постанова №1178), в частині не встановлення вимог до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмету закупівлі), а саме щодо надання учасником наступних документів ( додаток 2 до тендерної документації):
- копії протоколу випробувань на паливні брикети, виданого незалежною лабораторією на ім’я учасника або виробника, який включає наступні показники: волога, зольність, нижча теплота згорання, щільність, сірка, дрібні частинки, хлор, азот, діаметр (ширина) та довжина брикету. Показники діаметру (ширина) та довжина мають відповідати ДСТУ 8358:2015 та мають бути відображені у протоколі випробувань. Протокол має бути виданий не раніше 2020 року незалежною акредитованою лабораторією, яка внесена у Реєстр акредитованих органів оцінки відповідності, що розміщений на офіційному сайті «Національного агентства з акредитації України»;
- копії сертифікату відповідності ДСТУ 8358:2015, виданого на ім’я виробника паливних брикетів, із зазначенням відповідності вимогам щодо: класифікації згідно пп.4.1 ДСТУ 8358:2015, розмірів згідно пп.5.1.1 ДСТУ 8358:2015, якості згідно пп.6.1 (Таблиці 1 ДСТУ 8358:2015 ряд. 1,3,4,5,6,7,8,9) та наявності контролю радіонуклідів у сировині згідно пп.7.19 ДСТУ 8358:2015;
- копії сертифікату відповідності ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування» (ISO 14001:2015, IDT), виданого на ім’я учасника або виробника;
- копії сертифікату відповідності ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» (ISO 9001:2015, IDT), виданого на ім’я учасника або виробника;
- копії сертифікату відповідності ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» (ISO 45001:2018, IDT), виданого на ім’я учасника або виробника?
Відповідні пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
650427d36f6048dc8146ae4b8f86a03b
Назва:
Пояснення з власної ініціативи
Дата опублікування:
01.05.2023 20:00
Опис:
Пояснення на Запит
Північного офісу Держаудитслужби
за результатами здійснення моніторингу закупівлі
UA-M-2023-04-25-000026 ● cb021548b17b453fa9cb7d0740975a12
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: 25 квітня 2023 12:55.
Дата публікації запиту замовнику на пояснення: 2023-04-26 16:55:38.
В системі електронних торгів Prozorro опубліковано Запит замовнику на пояснення (надалі по тексту - Запит), що подано в рамках Моніторингу UA-M-2023-04-25-000026. За Запитом сформовано наступні питання:
«У межах проведення моніторингу закупівлі паливних брикетів (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2023-02-21-011779-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснень з питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість? Також надати посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
2. З яких підстав в тендерній документації наявні вимоги, що суперечать абзацу 2 пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 (далі – Постанова №1178), в частині не встановлення вимог до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмету закупівлі), а саме щодо надання учасником наступних документів ( додаток 2 до тендерної документації):
- копії протоколу випробувань на паливні брикети, виданого незалежною лабораторією на ім’я учасника або виробника, який включає наступні показники: волога, зольність, нижча теплота згорання, щільність, сірка, дрібні частинки, хлор, азот, діаметр (ширина) та довжина брикету. Показники діаметру (ширина) та довжина мають відповідати ДСТУ 8358:2015 та мають бути відображені у протоколі випробувань. Протокол має бути виданий не раніше 2020 року незалежною акредитованою лабораторією, яка внесена у Реєстр акредитованих органів оцінки відповідності, що розміщений на офіційному сайті «Національного агентства з акредитації України»;
- копії сертифікату відповідності ДСТУ 8358:2015, виданого на ім’я виробника паливних брикетів, із зазначенням відповідності вимогам щодо: класифікації згідно пп.4.1 ДСТУ 8358:2015, розмірів згідно пп.5.1.1 ДСТУ 8358:2015, якості згідно пп.6.1 (Таблиці 1 ДСТУ 8358:2015 ряд. 1,3,4,5,6,7,8,9) та наявності контролю радіонуклідів у сировині згідно пп.7.19 ДСТУ 8358:2015;
- копії сертифікату відповідності ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування» (ISO 14001:2015, IDT), виданого на ім’я учасника або виробника;
- копії сертифікату відповідності ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» (ISO 9001:2015, IDT), виданого на ім’я учасника або виробника;
- копії сертифікату відповідності ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» (ISO 45001:2018, IDT), виданого на ім’я учасника або виробника?
Відповідні пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.»
Ліцей №2 м. Немирова Немирівської міської ради під час здійснення публічних закупівель є замовником торгів відповідно до пункту 3 частини 4 статті 2 Закону «Про публічні закупівлі» №922-VIII від 25.12.2015 року (далі – Закон): підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої цієї статті, а саме: юридичні особи, які є підприємствами, установами, організаціями (крім тих, які визначені у пунктах 1 і 2 цієї частини) та їх об’єднання, які забезпечують потреби держави або територіальної громади, якщо така діяльність не здійснюється на промисловій чи комерційній основі, за наявності однієї з таких ознак: юридична особа є розпорядником, одержувачем бюджетних коштів; органи державної влади чи органи місцевого самоврядування або інші замовники володіють більшістю голосів у вищому органі управління юридичної особи; у статутному капіталі юридичної особи державна або комунальна частка акцій (часток, паїв) перевищує 50 відсотків.
Ліцей №2 м. Немирова Немирівської міської ради (далі – Замовник) було оголошено процедуру відкритих торгів по предмету Паливні брикети (Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015 - ДК 021:2015 09110000-3 Тверде паливо) (ідентифікатор закупівлі UA-2023-02-21-011779-a) за адресою www.prozorro.gov.ua.
Замовник надає пояснення на запит.
1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість? Також надати посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі?
Розмір бюджетного призначення (очікуваного) та визначення очікуваної вартості предмета закупівлі здійснено відповідно до «Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 18.02.2020 № 275. Разом з тим, ідентично до вказаного наказу, Замовник затвердив власну методику визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, копія якої додавати до пояснень не вбачаємо за необхідне, адже зміст методика визначення очікуваної вартості предмета закупівлі є ідентичною до вказаного попереду наказу Мінекономіки №275 від 18.02.2020 року.
Визначення очікуваної вартості складалося з таких етапів:
1. Визначення потреби в товарі (номенклатура, кількісні та якісні показники тощо) здійснюється на підставі наявного обладнання, котре забезпечує теплопостачанням та гарячою водою закладу, а також аналізом фактичного використання характерного товару (паливних брикет) для забезпечення діяльності замовника відповідно до минулих періодів та з урахуванням запланованих поточних завдань замовника в 2023 році.
2. Формування опису предмета закупівлі із зазначенням технічних і якісних характеристик здійснено з урахуванням г ДСТУ 8358:2015 «Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови» (надалі ДСТУ 8358:2015).
3. Аналіз ринку.
На цьому етапі проаналізовано загальнодоступну інформацію щодо цін на товари, які міститься у відкритих джерелах (у тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, зокрема: https://www.olx.ua; https://prom.ua/ua/Toplivnye-brikety.html; https://bio.ukr.bio/ua/catalogue/category/5; тощо, та в електронній системі закупівель "Prozorro"), так і інформацію, отриману шляхом проведення ринкових консультацій, а саме шляхом направлення не менше 3-х письмових запитів цінових пропозицій різним виробникам, офіційним представникам та дилерам, постачальникам товару, що відповідає предмету закупівлі. Інформація про таких виробників, офіційних представників та дилерів Замовником була отримана з електронній системі закупівель "Prozorro" та з мережі інтернет, з урахуванням санкційного законодавства.
Таким чином, Замовник вважає оголошення закупівлі на визначену очікувану вартість предмета закупівлі є вмотивованим.
Щодо надання посилання на сторінку власного веб-сайту (або головного розпорядника), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), інформуємо що такий ресурс існує за наступним посиланням: https://nvk2nemyriv.net.ua/. Однак маємо відзначити, що виключно Закон України «Про публічні закупівлі» встановлює вимоги до замовників торгів щодо порядку проведення процедур закупівель. Так, преамбулою Закону передбачено «Цей Закон визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад». Інші нормативно-правові акти, в тому числі зазначена постанова Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» не встановлює норм права, які б зобов’язували уповноважену особу вносити інформацію в інше місце крім системи Prozorro
Частиною 4 статті 10 Закону передбачено, що інформація, зазначена у частині першій цієї статті, може додатково оприлюднюватися замовником в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
Тобто, Закон не визначає обов’язку для Замовника здійснювати оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів).
Єдиний веб-сайт, на якому Законом зобов’язується Замовнику оприлюднювати інформацію про закупівлю є веб-портал Уповноваженого органу з питань закупівель - інформаційно-телекомунікаційна система, яка має комплексну систему захисту інформації з підтвердженою відповідністю згідно із Законом України "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах", до складу якої входять модуль електронного аукціону і база даних, та є частиною електронної системи закупівель. Веб-портал Уповноваженого органу є онлайн-сервісом, що забезпечує створення, зберігання, оприлюднення всієї інформації про закупівлі, проведення електронного аукціону, автоматичний обмін інформацією і документами та користування сервісами з автоматичним обміном інформацією, доступ до якого здійснюється за допомогою мережі Інтернет. Забезпечення функціонування веб-порталу Уповноваженого органу здійснюється, у тому числі, за рахунок надання авторизованим електронним майданчикам платного доступу до нього.
Як можемо простежити наочно, інформація на веб-сайті Уповноваженого органу розміщена належним чином за посиланням:
https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2023-02-21-003473-a
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-02-21-011779-a
2. З яких підстав в тендерній документації наявні вимоги, що суперечать абзацу 2 пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 …, а саме щодо надання учасником наступних документів ( додаток 2 до тендерної документації):…?
Як Вам напевне відомо, що з початку повномасштабного вторгнення Російської Федерації на територію України, наша держава мусила переформатовати діюче законодавство. Не оминуло вказаних обставин і Закон України «Про публічні закупівлі», котрий зазнав змін відповідно до Закону України «Про внесення змін до Закону України "Про публічні закупівлі" та інших законодавчих актів України щодо здійснення оборонних та публічних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» від 16.08.2022 № 2526-IX. Так Законом № 2526-IX було доповнено Розділ X "Прикінцеві та перехідні положення" Закон України "Про публічні закупівлі" пунктами 3-7 і 3-8 такого змісту: "3-7. Установити, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
3-8. Установити, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні в разі здійснення замовником закупівлі без використання електронної системи закупівель, за умови що вартість закупівлі дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень, замовник оприлюднює в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня укладення такого договору. Замовники можуть не публікувати інформацію про своє місцезнаходження та/або місцезнаходження постачальників (виконавців робіт та надавачів послуг), та/або місце поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг, якщо поширення такої інформації несе ризики для безпеки замовника та/або постачальників (виконавців робіт та надавачів послуг)".
В свою чергу, Кабінетом Міністрів України 12 жовтня 2022 року було прийнято Постанову №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі - Особливості).
Однак, Особливості з моменту їхнього прийняття станом на дату формування даних пояснень зазнавали коригувань, вказані зміни до Особливостей в кількісному обсязі становлять 7 редакцій. Саме через надмірну частоту змін до Особливостей та не вчасного оприлюднення діючих редакцій на веб-сайті законодавчого органу України за посиланням: https://zakon.rada.gov.ua/laws можливо зумовило відповідну розбіжність та власне породження Вашого запиту.
Однак, маємо наголосити, що відповідно до розділу 12 «Методи контролювання» ДСТУ 8358:2015 встановлено: «12.1. Для перевіряння якості брикетів або гранул паливних проводять:
- приймально-здавальні випробування за всіма вимогами цього стандарту під час розробляння нової продукції;
- кваліфікаційні (сертифікаційні) випробування згідно з вимогами цього стандарту, за винятком пп. 5 і 6 таблиці 1, під час організації нового виробництва брикетів або гранул типових форм, структури та складу за визначеною технологічною документацією;
- періодичність випробувань брикетів та гранул, що виготовлені згідно з технологічною інструкцією, проводять відповідно до пп.1-4 таблиці 1 цього стандарту та розділів 5,6,8,9,10,11,12,13 (відхили від установлених технологічних режимів або відсутність технологічної інструкції є підставою для проведення випробувань відповідно до вимог цього стандарту);
- геометричні розміри брикетів або гранул вимірюють штангенциркулем згідно ДСТУ ГОСТ 166.
12.2. Показники якості брикетів або гранул під час випробувань визначаються відповідно до таблиці 2. Готують зразки для аналізування згідно з ДСТУ-П CEN/TS 14780.
12.3. Вихідний контроль сировинних матеріалів проводять згідно з вимогами ГОСТ 24297 за переліком матеріалів, що підлягають вихідному контролю, затвердженим у встановленому порядку, чинним на підприємстві-виробнику брикетів або гранул.». Далі ДСТУ 8358:2015 наводить показники якості брикетів та гранул, які визначаються під час випробувань за таблицею 2. До складу нормативних документів для визначення показників якості згаданої таблиці 2 входять: ДСТУ-П CEN/TS 15150; ГОСТ 25133 або ДСТУ EN14774-1 або ДСТУ EN14774-2; ГОСТ 11022-95 або ДСТУ-П CEN/TS 14775; ДСТУ EN15149-1; ДСТУ EN15149-2; ДСТУ ISO 1928; ДСТУ EN 15289; ДСТУ-П CEN/TS 15297.
Відповідно до розділу 7 «Вимоги щодо безпеки та охорони довкілля» ДСТУ 8358:2015 встановлено: «7.1 Сировинні матеріали, брикети та гранули необхідно зберігати у спеціально відведених для цього приміщеннях згідно з вимогами нормативних документів.
7.2 Під час виготовлення і зберігання брикети та гранули не повинні виділяти в навколишнє середовище шкідливих речовин у кількостях, що перевищують гранично допустимі концентрації згідно з чинним нормативним документом.
7.3. Брикети та гранули виготовляють, дотримуючись санітарних норм до повітря робочої зони згідно з ГОСТ 12.1.005, в якому можливе виділення пилу деревини, ГДК якого становить 6 мг/м3, 4 класу небезпеки.
…
7.9. Під час виробництва треба дотримуватися вимог ГОСТ 12.2.002 та санітарних правил організації технологічних процесів згідно з СП 1042.
…
7.16. Охорону ґрунтів від забруднення побутовими і виробничими відходами забезпечують згідно з Державними санітарними нормами та правилами утримання територій населених місць та ДСанПін 2.2.7.029
…
7.19 Контролюють наявність радіонуклідів у продукції згідно з чинним нормативним документом.»
Тут слід зауважити, що результатом описаних випробувань згідно ДСТУ 8358:2015 саме і є Протокол випробувань/Сертифікат відповідності, котрий формується органом з оцінки відповідності. Згідно Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» визначено, що «Оцінка відповідності» - процес доведення того, що задані вимоги, які стосуються продукції, процесу, послуги, системи, особи чи органу, були виконані; «сертифікація» - підтвердження відповідності третьою стороною, яке стосується продукції, процесів, послуг, систем або персоналу; «орган з оцінки відповідності» - орган (підприємство, установа, організація чи їх структурний підрозділ), що здійснює діяльність з оцінки відповідності, включаючи калібрування, випробування, сертифікацію та інспектування. Поряд з тим, згідно статті 24 Закону №124-VIII встановлено, добровільна оцінка відповідності здійснюється на добровільних засадах, в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, та на відповідність будь-яким заявленим вимогам. Орган з оцінки відповідності залучається до здійснення добровільної оцінки відповідності на умовах, визначених договором між заявником і таким органом. А частина 4 статті 25 того ж закону визначає, що для виконання завдань з оцінки відповідності можуть бути залучені такі органи з оцінки відповідності:
- призначені органи;
- визнані незалежні організації;
- акредитовані внутрішні органи з оцінки відповідності виробників.
Відтак, якщо Орган фінансового контролю вважає коректним придбання не якісного товару, а «кота в мішку», то звісно Замовник не матиме іншого виходу, як прийняти відповідну позицію та надалі діяти з врахуванням такої позиції. Але саме завдяки таким документам, як Протокол випробування та Сертифікат відповідності виданий уповноваженим органом, слугує підтвердженням відповідності по якості запропонованої продукції учасника до вимог згідно відповідних ТУ, ДСТУ.
Разом з тим, ДСТУ 8358:2015 неодноразово містить відсилочне положення на діючи санітарні норми, а тому доцільно вказати, що керуючись Законом України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" (далі – Закон №4004-XII), задля безпечності санітарного та епідемічного благополуччя Замовник просить від Учасників або від їх виробників дотримуватися діючого законодавства, а в якості підтвердження такого дотримання встановлено вимогу про подання протокол випробувань та сертифікату відповідності.
Щодо питання встановлення вимог про подання учасниками копії сертифікату відповідності: ДСТУ ISO 14001:2015; ДСТУ ISO 9001:2015; ДСТУ ISO 45001:2019, варто зауважити, що відповідні вимоги не встановлені задля підтвердження учасниками кваліфікаційних критеріїв згідно статті 16 Закону. Нормативним обґрунтуванням таким вимогам слугує частина 3 статті 22 Закону - Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Перераховані сертифікати ISO згідно Додатку №2 до тендерної документації підтверджують наявність в учасника не лише факт проходження сертифікації, а в першу чергу запроваджених в учасника закупівлі відповідних технологій, що відповідають сучасному законодавству.
Так, ISO 14001 установлює вимоги до системи екологічного управління, що їх організація може використовувати для підвищення своєї екологічної дієвості.
Призначення цього стандарту – надати організаціям загальну схему діяльності задля охорони довкілля та реагування на зміни умов довкілля в рівноважному поєднанні із соціально-економічними потребами.
Цей міжнародний стандарт було впроваджено до національної системи стандартизації шляхом тотожного перекладу у грудні 2015 року. ДСТУ ISO 14001:2015 Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування (ISO 14001:2015, IDT) почав діяти в Україні з 01.07.2016 року.
Системний підхід до екологічного управління забезпечить керівництво інформацією, яка буде корисною для досягнення довгострокового успіху та набуття можливостей, що сприятимуть сталому розвитку, завдяки:
• збереженню стану довкілля, запобіганню або зменшенню несприятливих впливів на нього;
• зменшенню потенційного несприятливого впливу та умов довкілля на організацію, її працівників та мешканців населених пунктів, де вона розташована;
• сприянню організації у виконанні обов’язкових для дотримання відповідності вимог;
• підвищенню екологічної дієвості;
• контролю (або впливу на них) способів розроблення продукції та послуг організації, їх виготовлення, розподілення, споживання та видалення з урахуванням аспектів передбачуваного життєвого циклу, що сприятиме запобіганню впливу на довкілля від непередбачуваного переходу з однієї стадії життєвого циклу в іншу протягом усього життєвого циклу;
• досягненню фінансових переваг і переваг у функціюванні, що можуть бути наслідком запровадження екологічно обґрунтованих альтернативних підходів, які зміцнюють позиції організації на ринку;
• обміну екологічною інформацією із зацікавленими сторонами.
Дотримання цього стандарту сприяє запобіганню забрудненню, раціональному використанню ресурсів, пом’якшенню наслідків зміни клімату, захисту біорізноманіття тощо, тобто запровадження на підприємстві, установі чи організації технології екологічної політики. Підтвердженням дотримання даного стандарту та запровадження відповідної технології слугує саме свідоцтво/сертифікат ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування».
В свою чергу, запровадження системи управління якістю, що відповідає ДСТУ ISO 9001:2015 «Система управління якістю» забезпечить:
а) здатність постійно постачати продукцію та послуги, які задовольняють вимоги замовників, а також застосовні законодавчі та регламенту вальні вимоги;
b) створення можливостей для підвищення задоволеності замовників;
c) урахування ризиківі можливостей, пов’язаних із середовищем і цілями організації;
d) здатність демонструвати відповідність установленим вимогам до системи управління якістю. Цей стандарт дає змогу організації використовувати процес ний підхід, поєднаний з циклом PDCA («Плануй – Виконуй – Перевіряй – Дій») та ризик-орієнтованим мисленням, щоб узгодити чи зінтегрувати її систему управління якістю з вимогами інших стандартів на системи управління. Основним аспектом для Замовника, в якості кінцевого споживача, щодо запровадження управління якістю в організації учасника є інформаційний зв'язок із замовниками, який охоплює:
1) надання інформації стосовно продукції та послуг;
2) опрацювання запитів, контрактів або замовлень, зокрема змін до них;
3) отримання інформації за зворотнім зв’язком від замовників стосовно продукції та послуг, зокрема скарг замовників;
4) поводження із власністю замовників або її контролювання;
5) установлення конкретних вимог щодо дій у непередбачених ситуаціях, коли доречно.
Також, іншим не менш суттєвим аспектом запровадження управління такої системи є контроль вимог, щодо продукції та супровідних послуг, що гарантує в своїй мірі для Замовника отримання якісного товару, оскільки учасник/виробник повинен:
- контролювати виготовлення продукції та надання послуг;
- забезпечувати ідентифікацію та простежуваність;
- належне збереження;
- аналізувати та контролювати зміни у виготовлені продукції чи наданні послуг.
ІSО 45001 — це новий міжнародний стандарт у сфері професійної безпеки та здоров’я (OH&S), який має на меті впровадження системи профілактики нещасних випадків на виробництві, професійних захворювань, інцидентів тощо, збереження життя і здоров’я працівників, скорочення витрат на сплату штрафів, виконання приписів наглядових органів в галузі охорони праці, ведення бізнесу більш ефективним шляхом зниження невиробничих втрат (на ліквідацію наслідків аварій та інцидентів, сплату штрафів та реалізацію приписів), покращення іміджу компанії як соціально орієнтованої і т. ін. Стандарт призначений для впровадження організаціями будь-якого розміру та сфери діяльності. Усі його вимоги добре інтегруються з процесами управління організацією.
За даними Міжнародної організації праці (МОП) щодня від нещасних випадків на виробництві або хвороб гине понад 6300 працівників — це майже 2,3 мільйона на рік. Тягар витрат, пов’язаних з професійних травмами і захворюваннями, є досить значним як для роботодавців окремих підприємств, так і для економіки загалом. Для збереження трудового потенціалу та уникнення зайвих втрат розроблено новий стандарт ISO 45001, який допомагає організаціям зменшити цей тягар, створюючи основу для підвищення безпеки працівників, зниження ризиків на робочому місці та створення більш безпечних умов праці, в усьому світі.
Запровадження технології управління професійною безпекою та здоров’ям за допомогою стандарту ISO 45001 дозволить працівникам відчути, що їхні потреби щодо професійної безпеки враховуються, знизить ризики виникнення нещасних випадків, аварій та аварійних ситуацій, тим самим скоротивши витрати організацій. Так само, як оновлені ISO 9001 та ISO 14001 у 2015 році надали узгоджені рішення з питань управління якістю та охорони навколишнього середовища на світовому ринку, ISO 45001 з 2018 року допоможе реалізовувати рішення для підвищення безпеки працівників у всьому світі. Стандарт докорінно змінює ситуацію з охороною праці шляхом впровадження найкращих світових практик в інтегровані системи управління підприємств. Все це позитивно впливає на створення корпоративної культури та іміджу організацій.
Тому, правовою основою по встановленню даних вимог, щодо надання сертифіката ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», ISO 45001 «Системи управління професійною безпекою та здоров’ям. Вимоги та настанови до застосування» та сертифікату на систему менеджменту якості відповідно до вимог ISO 9001, слугує частина 3 статті 22 Закону: Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. А підґрунтям що забезпечує об’єктивність встановлення відповідних вимог слугує зокрема: Закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища», а також розроблених відповідно до нього Земельного, Водного, Лісового кодексів, Законів України «Про охорону атмосферного повітря», «Про відходи», «Про поводження з радіоактивними відходами», Закон України "Про охорону праці", Закон України "Про пожежну безпеку", Закон України "Про відпустки", Кодекс законів про працю України, та інші нормативно правові акти з питань охорони праці, тощо.
Поряд з тим, Замовник сприйняв належним чином акцентування Вашої уваги на вказані розбіжності та гарантує в майбутньому контролювати відповідність положень тендерної документації до діючої редакції Особливостей і Закону.
Номер:
67b51fdb21ff4c75a20bd3ef7ad4b06e
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
03.05.2023 15:54
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
09.05.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі паливних брикетів (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2023-02-21-011779-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснення з питання:
Яким чином учасником ФОП «Темченко Василь Петрович», якого визнано переможцем торгів, виконано вимогу пункту 2.2 додатку 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - технічні вимоги до предмета закупівлі» тендерної документації, в частині надання сканованої копії довідки або листа на ім’я учасника (виробника), виданого органом, який проводив випробування, що зазначені в наданому учасником протоколі, про те, що такий протокол є дійсним і надана в ньому інформація є достовірною, зокрема, протоколу випробувань від 08.06.2021 року №0981, виданого органом Державним підприємством «Рівненький науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації, який надано в складі пропозиції учасника ФОП «Темченко Василь Петрович»?
Тоді як, згідно з рішенням уповноваженої особи (протокол від 15 березня 2023 року №5) тендерну пропозицію учасника ФОП «Некрасов Сергій Сергійович» відхилено, у зв’язку з тим, що учасник ФОП «Некрасов Сергій Сергійович» не надав в складі своєї тендерної пропозиції сканованої копії довідки або листа на ім’я учасника (виробника), виданого органом ТОВ «Сучасна сертифікація та інспекція «ССІ», який проводив випробування, що зазначені в наданому учасником протоколі (протокол випробувань від 08.07.2022 року №UA 0848/2022/3.1, виданий органом ТОВ «Сучасна сертифікація та інспекція «ССІ»), про те що такий протокол є дійсним і надана в ньому інформація є достовірною.
Відповідні пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.