• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Паливні брикети

Завершена

472 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 363.00 UAH
Номер: cb021548b17b453fa9cb7d0740975a12
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-04-25-000026
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 25.04.2023 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919605
Період моніторингу: 25.04.2023 12:55 - 17.05.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 25.04.2023 №36-з Вінниця Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області Олена ВАХНОВСЬКА Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області від 25.04.2023 №36-з Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 1. UA-2023-02-21-011779-a 21.02.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Вінниця
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 43) 266-13-92, Kolonyk91@meta.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
  • Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розміщення інформації про закупівлю установлено порушення вимог пункту 4-1 Постанови №710. За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Постанови №1178 установлено порушення вимог абзацу 2 пункту 29 Постанови №1178. За результатами аналізу питання щодо дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції встановлено порушення вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 41 Постанови №1178. За результатами аналізу питання щодо надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом установлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону. За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 15 травня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), із урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 в редакції чинній на час проведення закупівлі (далі – Постанова №1178), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Ліцею №2 м. Немирова Немирівської міської ради (далі - Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерні пропозиції ФОП «Некрасов Сергій Сергійович» та ФОП «Темченко Василь Петрович», вимогу про усунення невідповідностей до 16:06 год. 09 березня 2023 року, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 06 березня 2023 року №3, від 15 березня 2023 року №5, від 22 березня 2023 року №6, повідомлення про намір укласти договір, договір від 31 березня 2023 року №1 (далі – Договір) та пояснення від 01 травня 2023 року, отримане від Замовника через електронну систему закупівель. Пунктом 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року №710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами від 16 грудня 2020 року №1266) (далі – Постанова №710) зобов’язано головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктів господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити: оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що відповідно до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщеного на вебпорталі Open Budget - Державний вебпортал бюджету для громадян (https://openbudget.gov.ua/spending-agencies/23055972/profile) Замовник є розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня. На запит Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області (далі – Управління) від 26 квітня 2023 року про надання пояснень, зокрема, щодо посилання на сторінку власного вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, Замовник не надав зазначену інформацію. Отже, Замовник на порушення вимог пункту 4-1 Постанови №710 не оприлюднив інформацію про обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, яка розміщується на сторінці власного вебсайту (або головного розпорядника бюджетних коштів.). Відповідно до вимог абзацу 2 пункту 29 Постанови №1178 замовники, у разі проведення відкритих торгів для закупівлі твердого палива, не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). За результатами моніторингу закупівлі установлено, що предметом даної закупівлі є паливні брикети, вимоги щодо відповідності якості якого встановлюються Національним стандартом України, зокрема ДСТУ 8358:2015 «Брикети та гранули паливні з деревинної сировини» (далі – ДСТУ 8358:2015). Положеннями пункту 13.2 розділу 13 ДСТУ 8358:2015 встановлено, що кожну партію брикетів або гранул під час відвантаження споживачеві супроводжують документом про якість установленої форми, в якому вказують: назву й умовне позначення брикетів або гранул, призначеність брикетів або гранул, специфічні показники брикетів або гранул (групу якості, розміри, форму поперечного перерізу, сировину, зв’язувальну або іншу добавку і її кількість), вид спожитого паковання, номінальні габаритні розміри і масу спожитого пакування, загальну масу партії (її частини) нетто, номер партії, дату виготовлення, позначення цього стандарту, номер і дату Висновку санітарно-епідеміологічної експертизи, вимоги щодо умов транспортування і зберігання продукції, гарантійний строк зберігання брикетів або гранул, номер приймальника технічного контролю підприємства-виробника. Відповідно до пункту 14.1 розділу 14 ДСТУ 8358:2015 передбачено, що виробник повинен гарантувати відповідність якості брикетів або гранул вимогам цього стандарту. При цьому, наявність будь-яких інших документів, що стосуються підтвердження відповідності якості брикетів та гранул паливних з деревинної сировини, ДСТУ 8358:2015 не визначена. Однак, Замовником в тендерній документації встановлено вимоги до предмету закупівлі, а саме щодо надання: - сканованої копії протоколу випробувань на паливні брикети, виданого незалежною лабораторією на ім’я учасника або виробника, який включає наступні показники: волога, зольність, нижча теплота згорання, щільність, сірка, дрібні частинки, хлор, азот, діаметр (ширина) та довжина брикету. Протокол має бути виданий не раніше 2020 року незалежною акредитованою лабораторією, яка внесена у Реєстр акредитованих органів оцінки відповідності, що розміщений на офіційному сайті «Національного агентства з акредитації України» (пункт 2.1 додатку 2 до тендерної документації); - копії сертифікатів відповідності ДСТУ 8358:2015, ДСТУ ISO 14001:2015, ДСТУ ISO 9001:2015, ДСТУ ISO 45001:2019 (пункти 2.5, 2.6, 2.7, 2.8 додатку 2 до тендерної документації); - документів, які підтверджують, що паливні брикети, а також їх поставка відповідає вимогам безпеки для здоров’я і життя людини та охорони праці і довкілля, а саме: висновку державної санітарно епідеміологічної експертизи на брикети паливні та протоколу радіаційно - гігієнічних випробувань щодо відповідності «НРБУ-97» (пункт 2.9 додатку 2 до тендерної документації), чим порушено вимоги абзацу 2 пункту 29 Постанови №1178. Крім того моніторингом установлено, що тендерна пропозиція учасника ФОП «Темченко Василь Петрович», якого обрано переможцем торгів, не відповідає вимогам тендерної документації Замовника. Зокрема, відповідно до пункту 2.2 додатку 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - технічні вимоги до предмета закупівлі» тендерної документації Замовником встановлено вимогу щодо надання учасником процедури закупівлі сканованої копії довідки або листа на ім’я учасника (виробника), виданого органом, який проводив випробування, що зазначені в наданому учасником протоколі, про те що такий протокол є дійсним і надана в ньому інформація є достовірною. Зокрема, у складі тендерної пропозиції учасником ФОП «Темченко Василь Петрович» надано протокол випробувань брикетів паливних з деревинної твердих порід від 08.06.2021 року №0981, виданий Державним підприємством «Рівненький науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації», проте, сканована копія довідки або листа на ім’я учасника (виробника), виданого органом, який проводив випробування, що зазначені в протоколі від 08.06.2021 року №0981, про те що такий протокол є дійсним і надана в ньому інформація є достовірною в складі його тендерної пропозиції відсутня, чим порушено вимоги пункту 2.2 додатку 2 тендерної документації. Відповідно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 41 Постанови №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі невідповідності умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Однак, на порушення вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 41 Постанови №1178 Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ФОП «Темченко Василь Петрович» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а уклав з ним Договір на суму 468 000,00 грн. Також, установлено, що на запит Управління від 03 травня 2023 року про надання пояснення щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності Замовник не надав відповідних пояснень, чим порушив вимоги частини п’ятої статті 8 Закону.
Період усунення порушень: 15.05.2023 16:22 - 30.05.2023 00:00
Дата публікації висновку: 15.05.2023 16:22

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Інформація про вжиття заходів щодо усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель за результатами здійснення моніторингу закупівлі UA-M-2023-04-25-000026 ● cb021548b17b453fa9cb7d0740975a12 Північного офісу Держаудитслужби Дата публікації висновку про результати моніторингу: 15 травня 2023 року В системі електронних торгів Prozorro опубліковано висновок про результати моніторингу UA-M-2023-04-25-000026 ● cb021548b17b453fa9cb7d0740975a12 від 15 травня 2023 року (надалі по тексту - Висновок), який складений головним державним аудитором Ільченко Юлія Валентинівна. Частиною 8 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) передбачено, що протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. За Висновком встановлено зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень): «За результатами аналізу питання розміщення інформації про закупівлю установлено порушення вимог пункту 4-1 Постанови №710. За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Постанови №1178 установлено порушення вимог абзацу 2 пункту 29 Постанови №1178. За результатами аналізу питання щодо дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції встановлено порушення вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 41 Постанови №1178. За результатами аналізу питання щодо надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом установлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону. За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не установлено». Щодо посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року №710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами). Зазначаємо, що виключно Закон України «Про публічні закупівлі» встановлює вимоги до замовників торгів щодо порядку проведення процедур закупівель. Так, преамбулою Закону передбачено «Цей Закон визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад». Інші нормативно-правові акти, в тому числі зазначена постанова Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» не встановлює норм права, які б зобов’язували уповноважену особу вносити інформацію в інше місце крім системи Prozorro Частиною 4 статті 10 Закону передбачено, що інформація, зазначена у частині першій цієї статті, може додатково оприлюднюватися замовником в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Тобто, Закон не визначає обов’язку для Замовника здійснювати оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів). Єдиний веб-сайт, на якому Законом зобов’язується Замовнику оприлюднювати інформацію про закупівлю є веб-портал Уповноваженого органу з питань закупівель - інформаційно-телекомунікаційна система, яка має комплексну систему захисту інформації з підтвердженою відповідністю згідно із Законом України "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах", до складу якої входять модуль електронного аукціону і база даних, та є частиною електронної системи закупівель. Веб-портал Уповноваженого органу є онлайн-сервісом, що забезпечує створення, зберігання, оприлюднення всієї інформації про закупівлі, проведення електронного аукціону, автоматичний обмін інформацією і документами та користування сервісами з автоматичним обміном інформацією, доступ до якого здійснюється за допомогою мережі Інтернет. Забезпечення функціонування веб-порталу Уповноваженого органу здійснюється, у тому числі, за рахунок надання авторизованим електронним майданчикам платного доступу до нього. Як можемо простежити наочно, інформація на веб-сайті Уповноваженого органу розміщена належним чином за посиланням: https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2023-02-21-003473-a https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-02-21-011779-a Щодо решта виявлених порушень, то замовник дотримався описаних зобов’язань згідно висновку моніторингу, а саме здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору (на адресу постачальника надіслано претензію). Відтак, з дотриманням строків, що не перевищує п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку Замовником оприлюднено через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. Сподіваємось вжитих заходів достатньо для унеможливлення застосування адміністративної відповідальності по описаним порушенням у відповідності до статті 164-14 КУпАП. Додатки: 1. Додаткова угода №1 до Договору про закупівлю товару №1 від 31.03.2023 року. 2. Претензія до про повернення перерахованих коштів у сумі 468000,00 грн згідно виконаного Договір про закупівлю товарів №1 від 31.03.2023 року (копія).
Дата публікації звіту: 22.05.2023 15:15

Запити/Пояснення