• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Борошно пшеничне вищого ґатунку, крупа гречана, рис, пшоно, крупа ячмінна, крупа пшенична, крупа вівсяна (пластівці вівсяні), крупа кукурудзяна, крупа саго, крупа перлова

Завершена

704 770.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 523.85 UAH
Номер: 0dfce5c64848401a871c0c3df8c78add
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-05-08-000144
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 08.05.2023 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919579
Період моніторингу: 09.05.2023 18:40 - 31.05.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 08.05.2023 № 31-З Житомир Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до перелікупроцедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області Людмила КОСТЮК Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 08.05.2023 №31-З. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 17. UA-2023-02-21-009232-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Житомир
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 98) 977-36-09, galunijyasinska@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель установлено, що тендерна документація не відповідає нормам абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції переможця ФОП Клинчук Юрій Сергійович установлено порушення вимог підпункту 2 пункту 41 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 22 травня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та вимог «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості, в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору про закупівлю, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Комунальної установи «Довбиський психоневрологічний інтернат» Житомирської обласної ради (далі - Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи Замовника від 21.02.2023, тендерна пропозиція переможця фізичної особи-підприємця Клинчука Юрія Сергійовича (далі – ФОП Клинчук Юрій Сергійович), повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей від 02.03.2023, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 03.03.2023, повідомлення про намір укласти договір від 03.03.2023, договір про закупівлю від 10.03.2023 № 61, додаткова угода від 12.05.2023 № 1, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю від 12.05.2023, пояснення Замовника, отримане через електронну систему закупівель 12.05.2023, звіт про виконання договору про закупівлю від 12.05.2023. За результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено, що в Додатку № 3 до тендерної документації Замовником зазначено, що «Проект Договору про закупівлю (включно із додатком) не є остаточним і вичерпним, і може бути доповнений і скоригований під час укладання Договору з учасником-переможцем торгів в залежності від специфіки предмету, характеру, інших умов конкретного Договору, змін законодавства щодо постачання предмету закупівлі». Водночас, за нормою абзацу 4 пункту 46 Особливостей визначено, що замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. Згідно з пунктом 18 Особливостей визначено, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону переможця процедури закупівлі, крім випадків: визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті; перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі; перерахунку ціни та обсягів товарів за результатами електронного аукціону в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки. Таким чином, встановлення у тендерній документації умови щодо можливості доповнення і коригування умов договору під час його укладання з переможцем торгів суперечить вимогам пункту 18 та абзацу 4 пункту 46 Особливостей в частині відповідності умов договору змісту тендерної пропозиції учасника - переможця та умовам тендерної документації (проєкту договору про закупівлю), чим не дотримано вимоги абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції переможця ФОП Клинчук Юрій Сергійович встановлено, що у складі тендерної пропозиції вказаним учасником не надано ряд документів, а саме: - витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, чим не дотримано вимоги підпункту 1.4.3 пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації; - довідку в довільній формі про гарантії застосування заходів із захисту довкілля при виконанні зобов’язань за договором, чим не дотримано вимоги підпункту 1.4.9 пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації; - гарантійного листа, складеного учасником в довільній формі про те, що він не є фізичною особою (фізичною особою – підприємцем) – резидентом Російської Федерації/Республіки Білорусь, а також не є суб’єктом господарювання, що здійснює продаж товарів, робіт, послуг походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь (за винятком товарів, робіт та послуг, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», чим не дотримано вимоги підпункту 1.4.11 пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації; - гарантійного листа щодо розірвання договору в односторонньому порядку в разі порушення термінів поставки, чим не дотримано вимоги пункту 2.1 розділу ІІ Додатку № 2 до тендерної документації; - копію наказу (або Витягу з наказу, повідомлення) «Про державну реєстрацію потужності» відповідно до статті 25 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 10.02.2016 року № 39 «Про затвердження Порядку проведення державної реєстрації потужностей, ведення державного реєстру потужностей операторів ринку та надання інформації з нього заінтересованим суб’єктам», чим не дотримано вимоги підпункту 3.1.1 пункту 3.1 розділу ІІІ Додатку № 2 до тендерної документації; - копію сертифікату на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці, щодо відповідності предмета закупівлі вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2019, IDT), який виданий державним органом з оцінки відповідності виробнику товару, чим не дотримано вимоги підпункту 3.1.5 пункту 3.1 розділу ІІІ Додатку № 2 до тендерної документації; - листа про намір учасника співпраці у 2023 році з виробником, якщо учасник не є виробником, чим не дотримано вимоги підпункту 3.1.7 пункту 3.1 розділу ІІІ Додатку № 2 до тендерної документації. Також, в порушення вимог підпункту 1.4.7 пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації, надано проєкт Договору не у відповідності до проєкту, представленому в Додатку № 3 до тендерної документації. Відповідно пункту 40 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження. Частиною 16 статті 29 Закону визначено, що повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію: 1) перелік виявлених невідповідностей; 2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності; 3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей. При цьому, згідно із пунктом 33 Особливостей тендерні пропозиції після закінчення кінцевого строку їх подання не приймаються електронною системою закупівель. Моніторингом встановлено, що Замовником оприлюднено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей від 02.03.2023, що були встановлені уповноваженою особою, а саме, в документах, подання яких вимагалося підпунктами 1.4.3, 1.4.7, 1.4.9 пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації. Встановлені невідповідності були усунені ФОП Клинчук Юрій Сергійович 02.03.2023. Поряд з цим, ФОП Клинчук Юрій Сергійович 02.03.2023 дозавантажено документи, що вимагалися підпунктом 1.4.11 пункту 1 розділу ІІІ та підпунктами 3.1.1, 3.1.5, 3.1.7 пункту 3.1 розділу ІІІ Додатку № 2 до тендерної документації. Однак, дані документи не можуть бути прийняті до уваги, оскільки надані після закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій (01.03.2023), а також в даному випадку не можливо застосувати норми пункту 40 Особливостей, так як дані невідповідності не виявлені Замовником під час розгляду тендерної пропозиції. Відповідно до підпункту 2 пункту 41 Особливостей визначено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли, тендерна пропозиція, зокрема, не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Отже, за результатами проведеного моніторингу установлено, що в порушення вимог підпункту 2 пункту 41 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію переможця ФОП Клинчук Юрій Сергійович, як таку, що не відповідала умовам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Разом з тим, відповідно до вимог підпункту 2 пункту 47 Особливостей встановлено імперативну умову, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. Слід відмітити, що Замовником на запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу процедури закупівлі, від 10.05.2023 щодо надання пояснення допущення вищевказаних порушень, додатковою угодою від 12.05.2023 № 1 розірвано договір про закупівлю від 10.03.2023 № 61.
Період усунення порушень: 22.05.2023 14:35 - 06.06.2023 00:00
Дата публікації висновку: 22.05.2023 14:35

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, здійснено заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи для уповноваженої особи замовника. Тендерна документація в подальшому буде сформована замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі). Зауваження щодо розгляду тендерної пропозиції взяті до уваги для недопущення порушень в подальшому.
Дата публікації звіту: 22.05.2023 16:50

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionBiddingDocuments: Так
  • corruptionAwarded: Так
  • corruptionCancelled: Так
Опис: Замовником порушення усунуто шляхом проведення роз’яснювальної роботи для уповноваженої особи замовника.
Дата публікації: 23.05.2023 13:54

Запити/Пояснення