• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з постачання готової їжі для харчування пацієнтів

Завершена

16 059 247.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 160 592.47 UAH
Номер: 6de42c40de40488189750e02d0b8fcbf
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-04-21-000010
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 21.04.2023 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 21.04.2023 11:59 - 13.05.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 21.04.2023 № 109 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Голова Алла БАСАЛАЄВА Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 33 UA-2023-02-21-001795-a 21.02.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту моніторингу закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 425-51-73, i.a.levytska@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ОЛІМПІУС КОНСАЛТ» установлено порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання Договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 10 травня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального некомерційного підприємства «Клінічна лікарня швидкої медичної допомоги» Дніпровської міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника протоколом від 21.02.2023 зі змінами, затвердженими рішенням уповноваженої особи Замовника протоколом від 22.02.2023, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ОЛІМПІУС КОНСАЛТ» (далі – ТОВ «ОЛІМПІУС КОНСАЛТ»), повідомлення про намір укласти договір від 01.03.2023, договір про надання послуг від 14.03.2023 № Т-10 на суму 14 359 630,54 грн. без ПДВ, відповідь Замовника на запит органу державного фінансового контролю від 02.05.2023/ За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що відповідно Додатку 1 до тендерної документації Замовник встановив вимогу що учасник торгів для підтвердження кваліфікаційного критерію «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази» якщо учасник пропонує скважину в складі тендерної пропозиції на підтвердження безпечності повинен надати, зокрема наявність документального підтвердження технічними документами або паспортами якості системи фільтрації води. На виконання зазначених вимог в складі тендерної пропозиції учасник ТОВ «ОЛІМПІУС КОНСАЛТ» надав Протокол № 449 випробування води від 12.12.2022, виданий Державною установою «Дніпропетровський обласний лабораторний центр Міністерства охорони здоров`я України» із зазначенням назви проби – «Вода питна (свердловина після фільтру з розвідною мережою)», місце відбору – «приміщення цеху, вул. Гвардійська, 28Д, м. Дніпро» та довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази від 21.02.2023 № 32-22 де під пунктом 64 вказане «Обладнання для водопідготовки» (власне). Проте, учасник процедури закупівлі ТОВ «ОЛІМПІУС КОНСАЛТ» не надав технічні документи або паспорти якості системи фільтрації води, та не підтвердив свою відповідність такому кваліфікаційному критерію, як «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази», чим не дотримався вимог Додатку 1 до тендерної документації Замовника. Відповідно до вимог частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. З огляду на викладене, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Держаудитслужба 27.04.2023 звернулась через електронну систему закупівель до Замовника щодо надання посилання на назву файла (із зазначенням номеру сторінки) тендерної пропозиції ТОВ «ОЛІМПІУС КОНСАЛТ», в якому розміщено документальне підтвердження технічними документами або паспортами якості системи фільтрації води. Однак, Замовник у відповіді на запит ДАСУ від 02.05.2023 в частині підтвердження технічними документами/паспортами якості системи фільтрації води тендерної пропозиції ТОВ «ОЛІМПІУС КОНСАЛТ» надав інформацію що «Відповідно до переліку документів, наданих ТОВ «ОЛІМПІУС КОНСАЛТ» у складі тендерної пропозиції надані файли: «Видаткова 151101 водопідготовка» та «Видаткова 151103 водопідготовка», в яких вказані наявність власного обладнання з водопідготовки (фільтрації води) та монтажу такого обладнання. З цих документів вбачається, що ТОВ «ОЛІМПІУС КОНСАЛТ» знаходиться у цивільно-правових відносинах з ТОВ «АКВА ТРЕЙДЕР» (Договір №04/11/22 від 04.11.2022 року). Отже, наявність технічних документів або паспортів якості системи фільтрації води є частиною договірних відносин ТОВ «ОЛІМПІУС КОНСАЛТ» та ТОВ «АКВА ТРЕЙДЕР»». З огляду на викладене, учасник процедури закупівлі ТОВ «ОЛІМПІУС КОНСАЛТ» не надав технічні документи або паспорти якості системи фільтрації води, та не підтвердив свою відповідність такому кваліфікаційному критерію, як «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази», чим не дотримався вимог Додатку 1 до тендерної документації Замовника. Відповідно до пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням Особливостей. Однак на порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ОЛІМПІУС КОНСАЛТ», як таку, що не відповідає кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 Закону та уклав з ним договір про закупівлю.
Період усунення порушень: 10.05.2023 16:38 - 25.05.2023 00:00
Дата публікації висновку: 10.05.2023 16:38

Оскарження висновку в суді

Опис: 24.05.2023 подано адміністративний позов про визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу процедури закупівлі до Дніпропетровського окружного адміністративного суду.
Дата публікації: 24.05.2023 16:05
Дата відкриття провадження: 06.06.2023 00:00
Номер відкриття провадження: 160/11257/23

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Згідно з наказом Державної аудиторської служби України від 21.04.2023 № 109 «Про початок моніторингу процедур закупівель» Департаментом моніторингу закупівель було розпочато проведення моніторингу процедури закупівлі: Послуги з постачання готової їжі для харчування пацієнтів (ДК 021:2015:55520000-1: Кейтерингові послуги), оголошення про проведення якої опубліковано в системі електронних закупівель за номером ID: UA-2023-02-21-001795-a. За результатами проведення моніторингу, 10.05.2023 було складено та оприлюднено в електронній системі закупівель Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-02-21-001795-a (далі – Висновок). Як убачається із пункту 2 вказаного висновку, за результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ОЛІМПІУС КОНСАЛТ» установлено ЄДИНЕ порушення, а саме порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує Комунальне некомерційне підприємство "Клінічна лікарня швидкої медичної допомоги" Дніпровської міської ради (далі - КНП "КЛШМД" ДМР) здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання Договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. КНП "КЛШМД" ДМР проаналізовано зазначений Висновок та керуючись абзацом 2 частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) надаємо до нього аргументовані заперечення. Так згідно із п. 1 Висновку, органом державного фінансового контролю встановлено наступне: «Учасник процедури закупівлі ТОВ «ОЛІМПІУС КОНСАЛТ» не надав технічні документи або паспорти якості системи фільтрації води, та не підтвердив свою відповідність такому кваліфікаційному критерію, як «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази», чим не дотримався вимог Додатку 1 до тендерної документації Замовника. Відповідно до пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням Особливостей. Однак на порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ОЛІМПІУС КОНСАЛТ», як таку, що не відповідає кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 Закону та уклав з ним договір про закупівлю». Щодо невідповідності пропозиції учасника ТОВ «ОЛІМПІУС КОНСАЛТ» кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 Закону в частині не надання технічних документів або паспортів якості системи фільтрації води, та не підтвердження своєї відповідності такому кваліфікаційному критерію, як «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази», зазначається наступне. Відповідно до переліку документів, наданих ТОВ «ОЛІМПІУС КОНСАЛТ» у складі тендерної пропозиції надані: Протокол № 449 випробування води від 12.12.2022, виданий Державною установою «Дніпропетровський обласний лабораторний центр Міністерства охорони здоров`я України» із зазначенням назви проби – «Вода питна (свердловина після фільтру з розвідною мережою)», місце відбору – «приміщення цеху, вул. Гвардійська, 28Д, м. Дніпро» та довідка про наявність обладнання та матеріально-технічної бази від 21.02.2023 № 32-22 де під пунктом 64 вказане «Обладнання для водопідготовки» (власне). Згідно наданих документів «Видаткова 151101 водопідготовка» та «Видаткова 151103 водопідготовка» вбачається, що ТОВ «ОЛІМПІУС КОНСАЛТ» було придбано у ТОВ «АКВА ТРЕЙДЕР» та встановлено обладнання з водопідготовки (фільтрації води). У наданих у складі файлу документах «Видаткова 151103 водопідготовка», серед інших, міститься Специфікація, в якій зазначений перелік компонентів та обладнання, що складають систему фільтрації води. Таким чином, учасником процедури ТОВ «ОЛІМПІУС КОНСАЛТ» було надано відповідні документи на підтвердження власної системи фільтрації води та в свою чергу підтверджено відповідність кваліфікаційному критерію «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази». Щодо зобов’язання Замовника здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання Договору. Слід зазначити, що такий захід реагування у вигляді зобов`язання розірвати укладений договір, що наразі уже виконується, є виключним заходом, обрання якого є можливим у разі, якщо виявлені порушення реально створюють загрозу корупційним діям і зловживанням. Однак, зауваження Держаудитслужби носить формальний характер та не пов`язане із забезпеченням ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвитком добросовісної конкуренції. При цьому, мають враховуватися принцип співмірності наслідків такого реагування тим порушенням, які виявлені та ризиків, які вони утворюють, а також дотримання справедливого балансу між інтересами суб`єктів господарювання, безпосередніх отримувачів придбаних послуг (стаціонарних хворих, які перебувають на лікуванні у Замовника) і публічними інтересами. Статтею 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» передбачено права органу державного фінансового контролю, зокрема, пред`являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов`язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства. Проте, ні вказаним Законом, ні іншим нормативно-правовим актом безпосередньо не встановлено право органів фінансового контролю вимагати розірвання договорів. Крім того, відповідно до статті 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є відповідно розірваним або зміненим. Слід зазначити, що у висновку про результати моніторингу закупівлі взагалі не йде мова про неефективне, незаконне, нецільове використання бюджетних коштів, що не узгоджується із вимогою Держаудитслужби про розірвання укладеного за результатами публічної закупівлі договору. З огляду на такі зобов`язання Замовника щодо усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель у даному випадку є непропорційним. Критерій «пропорційності» передбачає, що не було дотримано справедливої рівноваги (балансу) між інтересами держави (суспільства), пов`язаними з втручанням, та інтересами особи, яка так чи інакше страждає від втручання. «Справедлива рівновага» передбачає наявність розумного співвідношення (обґрунтованої пропорційності) між метою, визначеною для досягнення, та засобами, які використовуються. Оскаржуваний висновок Держаудитслужби не відповідає критерію «пропорційності», оскільки вимога розірвати договір з переможцем публічної закупівлі ТОВ «ОЛІМПІУС КОНСАЛТ» (який, доречі, був єдиним учасником процедури закупівлі), який сумлінно виконується сторонами, може призвести до безпідставного порушення майнових прав господарюючих суб`єктів - сторін договору. Більш того, розірвання укладеного договору про закупівлю, предметом якого є надання послуг з постачання готової їжі для харчування пацієнтів (стаціонарних хворих), може привести до зриву процесу – відсутності забезпечення харчуванням хворих, які знаходяться на стаціонарному лікуванні Замовника, що є неприпустимим з огляду додержання прав та інтересів громадян. Водночас, внаслідок розірвання договору про закупівлю, укладеного за результатами тендеру, виникне необхідність нового тендеру, на який необхідно буде витратити додатковий час, і протягом вказаного періоду пацієнти лікарні, серед яких дуже велика кількість хворих, що надходять до нашого закладу цілодобово, взагалі залишаться без харчування !!! На підставі викладеного, вважаємо, що за результатами проведеного моніторингу процедури закупівлі орган державного фінансового контрою дійшов помилкового Висновку про порушення КНП «КЛШМД» ДМР законодавства про закупівлі, а вимога про зобов`язання Замовника вжити заходів щодо розірвання укладеного договору з переможцем закупівлі, шляхом розірвання договору, не спрямована на досягнення легітимної мети та не є співмірною з нею, оскільки, суть «виявленого порушення» жодним чином не зачіпає бюджетні інтереси.
Дата публікації звіту: 17.05.2023 16:11

Запити/Пояснення