-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015- 71630000-3 – Послуги з технічного огляду та випробовувань (Повірка перетворювачів тиску, термоперетворювачів опопру, термометрів манометричних, манометрів, діафрагм,сигналізаторів )
Торги відмінено
936 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 9 360.00 UAH
мін. крок: 1% або 9 360.00 UAH
Номер:
e8f6e234ac10424a84ccae4fd1215554
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-07-11-000023
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
11.07.2023 00:00
Період моніторингу:
11.07.2023 14:59 - 02.08.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
11.07.2023 № 36-з
Хмельницький
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 20 квітня 2022 року № 158,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Начальник Анатолій МАРЦЕНЮК
Додаток до наказу від 11.07.2023 № 36-з
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Особа, відповідальна за здійснення моніторингу
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
2 UA-2023-02-21-001532-a 21.02.2022 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Онищенко І.В.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Наталія БОЛДЕЦЬКА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
- Невиконання рішення Антимонопольного комітету України як органу оскарження за результатами розгляду скарг суб’єктів оскарження, подання яких передбачено законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання стану виконання рішення органу оскарження встановлено порушення частини 22 статті 18 Закону в частині невиконання рішення Комісії АМКУ від 21.03.2023 № 3506-р/пк-пз, яке не було оскаржене до суду.
За результатами аналізу питання стану виконання рішення органу оскарження встановлено порушення частини 22 статті 18 Закону в частині невиконання у встановлений термін рішення Комісії АМКУ від 10.04.2023 №4457-р/пк-пз, яке не було оскаржене до суду.
За результатами моніторингу встановлено порушення вимог абзацу третього пункту 40 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, дотримання порядку внесення змін в тендерну документацію, розгляду тендерних пропозицій – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
-
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 17 липня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), дотримання порядку внесення змін в тендерну документацію, своєчасності надання та оприлюднення роз’яснення на звернення, розгляду тендерної пропозиції, стан виконання рішень органу оскарження.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2023 рік МКП "Хмельницьктеплокомуненерго" (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 20.02.2023, зміни до тендерної документації, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 01.03.2023, тендерну пропозицію Державного підприємства "Вінницький науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації" (далі – ДП Вінницький НВЦ СМС), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 07.03.2023 №24 про визначення переможця, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та документах, поданих учасником ТОВ ДП Вінницький НВЦ СМС, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 29.03.2023 №30, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 21.04.2023 №44, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 10.07.2023 №55, скаргу учасника ДП "Хмельницький науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації" (далі – Хмельницький НВЦ СМС від 10.03.2023 № UA-2023-02-21-001532-a.b1, рішення органу оскарження від 21.03.2023 № 3506-р/пк-пз (далі – Рішення від 21.03.2023 № 3506), коментар Замовника щодо усунення порушення від 28.03.2023, скаргу учасника ДП "Хмельницький НВЦ СМС" від 30.03.2023 № UA-2023-02-21-001532-a.с2, рішення органу оскарження від 10.04.2023 №4457-р/пк-пз (далі – Рішення від 10.04.2023 №4457), інформація Замовника щодо усунення порушення від 11.07.2023, інформація про відміну відкритих торгів.
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, що були предметом розгляду Колегії (Комісії) АМКУ не здійснювався.
Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до пункту 52 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються.
Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження.
Моніторингом встановлено, що за результатами розгляду скарги ДП "Хмельницький НВЦ СМС" від 10.03.2023 в електронній системі закупівель оприлюднено рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 21.03.2023 за №3506, відповідно до якого Замовника зобов’язано скасувати рішення про визначення ДП «Вінницький НВЦ СМС» переможцем закупівлі.
Виходячи з інформації, зазначеної у мотивувальній частині рішення Комісії АМКУ від 21.03.2023 №3506 тендерна пропозиція ДП «Вінницький НВЦ СМС» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Отже, у Замовника наявні підстави для відхилення тендерної пропозиції ДП «Вінницький НВЦ СМС», визначені підпунктом 2 пункту 41 Особливостей, відтак Замовника зобов'язано скасувати рішення про визначення ДП «Вінницький НВЦ СМС» переможцем процедури закупівлі.
Відповідно до інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, Замовником 28.03.2023 скасовано рішення про визначення ДП «Вінницький НВЦ СМС» переможцем процедури закупівлі.
Однак, моніторингом встановлено, що Замовником оприлюднено в електронній системі закупівель вимогу про усунення невідповідностей у документах пропозиції учасника ДП «Вінницький НВЦ СМС» (до 29.03.2023), зазначених у пункті 1.1 рішення Комісії АМКУ від 21.03.2023 № 3506 та згідно протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 29.03.2023 № 30 визначено ДП «Вінницький НВЦ СМС» переможцем процедури закупівлі.
Враховуючи викладене, розмістивши повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в документах пропозиції ДП «Вінницький НВЦ СМС» в цій частині, Замовник не виконав рішення Комісії АМКУ від 21.03.2023 від № 3506, та рішення не було оскаржене до суду, чим порушив вимоги частини 22 статті 18 Закону, оскільки тендерна пропозиція ДП «Вінницький НВЦ СМС» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та підлягає відхиленню відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 41 Особливостей.
При цьому слід зазначити, що відповідно до абзацу третього пункту 40 Особливостей замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Отже, в порушення вимог абзацу третього пункту 40 Особливостей Замовник неправомірно повторно розмістив повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та документах, поданих учасником ДП «Вінницький НВЦ СМС», оскільки заходи, що повинні вживатися для усунення порушень під час проведення процедури закупівлі, викладені у рішенні Комісії АМКУ від 21.03.2023 № 3506, не передбачали розміщення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей.
Окрім того, моніторингом встановлено, що згідно рішення Комісії АМКУ від 10.04.2023 № 4457 за результатами розгляду скарги ДП "Хмельницький НВЦ СМС" від 30.03.2023 Замовника зобов’язано скасувати рішення про визначення ДП Вінницький НВЦ СМС переможцем процедури закупівлі — «Код ДК 021:2015- 71630000-3 – Послуги з технічного огляду та випробовувань (Повірка перетворювачів тиску, термоперетворювачів опору, термометрів манометричних, манометрів, діафрагм,сигналізаторів)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за номером ID: UA-2023-02-21-001532-a. Зазначене рішення органу оскарження оприлюднено в електронній системі закупівель 12.04.2023.
Згідно, Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 21.04.2023 № 44 вирішено відхилити тендерну пропозицію ДП «Вінницький НВЦ СМС».
Проте, за результатами моніторингу встановлено, що згідно інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, Замовником на виконання рішення Комісії АМКУ від 10.04.2023 №4457 скасовано рішення про визначення ДП Вінницький НВЦ СМС переможцем процедури закупівлі та оприлюднено в електронній системі закупівель інформацію щодо усунення порушення 11.07.2023, тобто з порушенням строку, визначеного частиною 22 статті 18 Закону (не пізніше 30 днів з дня прийняття рішення органом оскарження).
Враховуючи викладене за результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що в порушення вимог частини 22 статті 18 Закону Замовником не виконано у встановлений термін рішення органу оскарження, яке не було оскаржене до суду.
Станом на дату завершення моніторингу (17.07.2023) Замовником відповідно до протокольного рішення (протоколу) уповноваженої особи від 10.07.2023 № 55 прийнято рішення про відміну відкритих торгів через неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель та оприлюднено в електронній системі закупівель інформацію про відміну відкритих торгів.
Період усунення порушень:
17.07.2023 16:26 - 01.08.2023 00:00
Дата публікації висновку:
17.07.2023 16:26
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Замовником відмінено процедуру закупівлі
Дата публікації звіту:
20.07.2023 14:58