-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Бензин автомобільний А-95-К5-Євро по талонах та/або смарт-картках, код ДК 021:2015 - 09130000-9 Нафта і дистиляти, категорія - 09132000-3 Бензин
Завершена
612 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 6 120.00 UAH
мін. крок: 1% або 6 120.00 UAH
Номер:
76bf8c7cc34f471fa78fb3c679452dd9
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-03-14-000025
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
14.03.2023 00:00
Період моніторингу:
14.03.2023 13:03 - 05.04.2023 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
14.03.2023 №23-з
Вінниця
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби
у Вінницькій області Олена ВАХНОВСЬКА
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області
від 14.03.2023 №23-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
17.UA-2023-02-21-000474-a 21.02.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону із урахуванням вимог Постанови №1178 установлено порушення вимог абзацу 1 пункту 29 та пункту 35 Постанови №1178.
За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції установлено порушення вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 41 Постанови №1178.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 27 березня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 в редакції чинній до 25 лютого 2023 року (далі – Постанова №1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2023 рік Іллінецького аграрного фахового коледжу (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 20 лютого 2023 року №20, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ТОВ «Пронафтосервіс», вимогу про усунення невідповідностей, повідомлення про намір укласти договір, договір купівлі-продажу нафтопродуктів від 10 березня 2023 року №280 ПНСТЛ-1003, звіт про результати проведення процедури закупівлі та пояснення від 22 березня 2023 року, отримане від Замовника через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу установлено, що тендерна документація Замовника складена не у відповідності з вимогами Постанови №1178, а саме:
- у додатку 1 тендерної документації, Замовником встановлено вимогу щодо надання учасниками у складі тендерної пропозиції довідки про наявність в учасника обладнання, матеріально-технічної бази та технологій для підтвердження відповідності кваліфікаційних критеріїв, чим порушено вимоги абзацу 1 пункту 29 Постанови №1178, яким визначено, у разі проведення відкритих торгів згідно з особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного палива, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються;
- у пункті 2 розділу «Подання та розкриття тендерної пропозиції» тендерної документації, Замовником зазначено, що розкриття тендерних пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям та вимогам до предмета закупівлі, а також з інформацією та документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, здійснюється автоматично електронною системою закупівель одразу після завершення електронного аукціону. Для проведення відкритих торгів із застосуванням електронного аукціону повинно бути подано не менше двох тендерних пропозицій. Якщо була подана одна тендерна пропозиція, електронна система закупівель після закінчення строку для подання тендерних пропозицій, визначених замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, не проводить оцінку такої тендерної пропозиції та визначає таку тендерну пропозицію найбільш економічно вигідною, чим порушено вимоги пункту 35 Постанови №1178, яким визначено, що відкриті торги проводяться без застосування електронного аукціону.
Також моніторингом установлено, що Замовником в додатку 3 «Інформація про необхідні технічні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» тендерної документації встановлено вимогу, що якщо товар походить від іноземного виробника учасник під час надання тендерної пропозиції надає гарантійний лист про наявність у нього підтвердних документів (вантажно-митних декларацій, тощо), що підтверджують ввезення товару на митну територію України (інформація надається із збереженням комерційної таємниці).
Учасник ТОВ «Пронафтосервіс» у складі тендерної пропозиції надав сертифікат відповідності на бензин неетильований А-95, згідно якого товар походить від іноземного виробника (файл «Паспорт та сертифікат_А-95 Євро.pdf»). Однак, на порушення вимог додатку 3 «Інформація про необхідні технічні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» тендерної документації, у складі тендерної пропозиції зазначеного учасника відсутній гарантійний лист про наявність у нього підтвердних документів (вантажно-митних декларацій, тощо), що підтверджують ввезення товару на митну територію України (інформація надається із збереженням комерційної таємниці).
Відповідно до вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 41 Постанови №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника із зазначення аргументації в електронній системі закупівель, у разі коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Проте, Замовник на порушення вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 41 Постанови №1178 не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Пронафтосервіс», а визнав його переможцем та уклав з ним договір купівлі-продажу нафтопродуктів від 10 березня 2023 року №280 ПНСТЛ-1003 загальною вартістю 528 000,00 грн.
Період усунення порушень:
27.03.2023 15:52 - 11.04.2023 00:00
Дата публікації висновку:
27.03.2023 15:52
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Здійснено заходи щодо усунення виявлених порушень, шляхом припинення зобов’язань за договором про що 29 березня 2023 року укладено Угоду про розірвання ДОГОВОРУ №280 ПНСТЛ-1003 купівлі-продажу від 10 березня 2023 року.
Дата публікації звіту:
30.03.2023 17:18
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- corruptionAwarded: Так
Опис:
Порушення усунуто, шляхом розірвання договору.
Дата публікації:
31.03.2023 15:40
Запити/Пояснення
Номер:
b860cd02b3dc4284b70a77ed7ea1c739
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
17.03.2023 15:07
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
23.03.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі бензину автомобільного А-95-К5-Євро по талонах та/або смарт-картках (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2023-02-21-000474-а) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснення з питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість? Також надайте посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
2. З яких підстав тендерна документація, затверджена протоколом уповноваженої особи від 20 лютого 2023 року №25, складена не у відповідності до вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 №1178 в редакції чинній до 25 лютого 2023 року (далі – Постанова №1178), а саме: пункту 29 (абзац 1), пункту 35, пункту 41 (абзаци 5 та 6 підпункту 1 та абзац 6 підпункту 3);
3. Яким чином учасником ТОВ «Пронафтосервіс» виконано вимоги додатку 3 тендерної документації, а саме:
- якщо товар походить від іноземного виробника учасник під час подання тендерної пропозиції надає гарантійний лист про наявність у нього підтвердних документів (вантажно-транспортних декларацій, тощо), що підтверджують ввезення товару на митну територію України (інформація надається із збереженням комерційної таємниці)?
Відповідні пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
689ff16577e34154ba015cde5854e1d0
Назва:
про надання пояснень
Дата опублікування:
22.03.2023 16:50
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі бензину автомобільного А-95-К5-Євро по талонах та/або смарт-картках (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2023-02-21-000474-а) надаємо пояснення з питань, поставлених Управлінням Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області від 17 березня 2023 о 15:08.
1. Очікувану вартість предмету закупівлі: Бензин автомобільний А-95-К5-Євро по талонах та/або смарт-картках, код ДК 021:2015 - 09130000-9 Нафта і дистиляти, категорія - 09132000-3 Бензин визначено з урахуванням «Примірної методики визначення очікуваної вартості предмету закупівлі» затвердженої Наказом Мінекономіки від 18.02.2020 № 275, шляхом використання методу «порівняння ринкових цін» (товарів з технічними та якісними характеристиками що відповідають предмету закупівлі) та застосування очікуваного індексу інфляції. Розмір бюджетного призначення зі спеціального фонду бюджету коледжу (власні надходження від господарської діяльності за тимчасом кошторисом) сформований з урахуванням наявної потреби в закупівлі даного виду товару на період з 01.03.2023 до 30.09.2023 та становить 612000.00 (шістсот дванадцять тисяч грн 00 коп) гривень з ПДВ. Також надаємо посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі: https://iafk.vn.ua/pro-koledzh/derzhavni-zakupivli
2. Не усі норми Тендерної документації, затвердженої протоколом №20 уповноваженої особи від 20 лютого 2023 року (далі - Тендерна документація), викладені у відповідності до вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 №1178 в редакції чинній до 25 лютого 2023 року (далі – Постанова №1178), але більшість з них відповідає Постанові №1178, а головне відповідають Закону України «По публічні закупівлі», що не суперечить одне одному.
2.1.Обґрунтування відповідності Тендерної документації вимогам законодавства про публічні закупівлі (додається в окремому файлі до пояснення).
3. У Пункті 2 Додатку 3 Тендерної документації є наступна вимога: «учасник гарантує, що товар не походить з Російської Федерації, Республіки Білорусь (постанова КМУ № 927 від 01.09.2013 з урахуванням останніх змін). Якщо товар походить від іноземного виробника учасник під час надання тендерної пропозиції надає гарантійний лист про наявність у нього підтвердних документів (вантажно-митних декларацій, тощо) що підтверджують ввезення товару на митну територію України (інформація надається із збереженням комерційної таємниці). По факту поставки товару на вимогу замовника учасник-переможець надає завірені копії таких документів».
Учасник ТОВ «Пронафтосервіс» виконав вимоги додатку 3 тендерної документації надавши гарантійний лист від 28.02.2023 (додається до пояснення). Крім того Учасник надав Інформаційний лист постачальника бензину ТОВ CHIPO ОЙЛ для учасника ТОВ ПРОНАФТОСЕРВІС (додається до пояснення), що засвідчує той факт, що Учасник не є прямим експортером даного товару. По факту поставки талонів на товар Бензин А95, згідно підписаного договору, замовник ІАФК не вимагав від учасника-переможця завірені копії таких підтвердних документів (вантажно-митних декларацій тощо), що підтверджують ввезення товару на митну територію України. Погодження Учасника з вимогами Додатку 3 посвідчується підписаною директором учасника-переможця Інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічною специфікацією до предмета закупівлі (додається до пояснення).