• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Асфальтобетонні суміші (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 44110000-4 – Конструкційні матеріали)

Завершена

8 784 723.38 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 43 923.62 UAH
Номер: 5edbdd4915274f588608e5b8874b7e6f
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-05-02-000021
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 02.05.2023 00:00
Автор: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40913624
Період моніторингу: 02.05.2023 10:45 - 24.05.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В РІВНЕНСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 01.05.2023 № 32 м. Рівне Про початок моніторингу закупівель Відповідно до статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 116, доручення державної аудиторської служби України від 21.04.2023 №003100-18/4590-2023. НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до Додатку 1, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у Додатку 1 до цього наказу. 3. Контроль за виконання даного наказу залишаю за собою. Начальник Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області Анатолій КАРП’ЮК Додаток 1 до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області від 01.05.2023 № 32 Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 3 UA-2023-02-20-008256-a 20.02.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області Людмила НИКИТЮК
Адреса: Ukraine, Рівненська, Рівне
Контактна особа: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Рівненська обл.), +38 (0 97) 117-57-11, strina629@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей встановлено порушення норм пункту 2 частини другої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця торгів встановлено порушення норм пп.2 пункту 41 Особливостей. За результатами аналізу питань дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, планування закупівлі, повноти відображення інформації про публічну закупівлю, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень законодавства у сфері публічних закупівель не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору відповідно до законодавства, здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 22 травня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливостей), розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця торгів, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план UA-P-2023-02-20-002774-a, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію з додатками до неї, тендерну пропозицію переможця торгів ТОВ "КИЇВСЬКИЙ АСФАЛЬТОБЕТОННИЙ ЗАВОД №8" та відхилені пропозиції учасників ТОВ «ТЕХНОЛОГІЇ БІЗНЕСА», ТОВ «АЛЬЯНС БУДІВЕЛЬНИКІВ УКРАЇНИ» на предмет їх відповідності вимогам тендерної документації, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, вимоги про усунення невідповідностей, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 06.03.2023, від 10.03.2023 та від 17.03.2023, повідомлення про намір укласти договір, договір №99 закупівлі товару від 24.03.2023 з додатком до нього, пояснення Замовника отримані через електронну систему закупівель 12.05.2023. За результатами аналізу питання відповідності тендерних пропозицій учасників торгів вимогам тендерної документації та визначення переможця торгів встановлено наступне. Відповідно до п.6 розділу 3 тендерної документації вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації. Додатком 2 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» визначено, що Учасник повинен надати інформацію у табличному вигляді з підтвердженням Технічних вимог Замовника з обов’язковим додатком документів, копій, які вимагаються у таблиці. Зокрема, від учасників вимагається надати в складі пропозиції гарантії якості товару, а саме: - рецептурний склад асфальтобетонної суміші, який містить дані про вміст матеріалів у процентному співвідношенні, на весь асортимент відповідно до переліку п.1.1 цього Додатку, заводу, що є виробником товару; - паспорти (сертифікати) якості на товари з переліку у п.1.1 цього Додатку з заводу, що є виробником товару, видані випробувальними лабораторіями; - протоколи випробувань на асортимент товару з переліку у п.1.1 цього Додатку з заводу, що є виробником товару, видані випробувальними лабораторіями; - документи (сертифікати, паспорти, протоколи випробувань тощо), що підтверджують якість та/або відповідність матеріалів, які є складовими асфальтобетонних сумішей (відповідно до даних рецептурного складу по кожному типу та марці) на весь асортимент з переліку п.1.1 цього Додатку 2. Водночас в складі пропозиції ТОВ "КИЇВСЬКИЙ АСФАЛЬТОБЕТОННИЙ ЗАВОД №8" не надано наступні документи по складових асфальтобетонних сумішей: - протокол випробувань на щебінь фр. 20-40 мм; - протокол сертифікаційних випробувань на мінеральний порошок; - протокол сертифікаційних випробувань на бітум дорожній 70/100; - паспорти, що підтверджують якість та/або відповідність матеріалів, які є складовими асфальтобетонних сумішей (відповідно до даних рецептурного складу по кожному типу та марці) на весь асортимент з переліку п.1.1 Додатку №2. Викладені вище невідповідності пропозиції учасника ТОВ "КИЇВСЬКИЙ АСФАЛЬТОБЕТОННИЙ ЗАВОД №8" вимогам тендерної документації не відносяться до формальних (несуттєвих) помилок, що не впливають на зміст пропозиції. Пропозиція ТОВ "КИЇВСЬКИЙ АСФАЛЬТОБЕТОННИЙ ЗАВОД №8" не містить будь-яких пояснень причин (в т.ч. законодавчі підстави) не подання учасником в складі пропозиції вказаних вище документів, визначених тендерною документацією. З огляду на вищевикладене, тендерна пропозиція ТОВ "КИЇВСЬКИЙ АСФАЛЬТОБЕТОННИЙ ЗАВОД №8" не відповідає вимогам тендерної документації (п.6 розділу 3 тендерної документації, Додатку 2). Як наслідок в порушення вимог пп. 2 пункту 41 Особливостей Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ "КИЇВСЬКИЙ АСФАЛЬТОБЕТОННИЙ ЗАВОД №8" та визнано переможцем торгів. Пояснення надані Замовником під час проведення моніторингу процедури закупівлі щодо викладених у висновку порушень не спростовують виявлені порушення. Крім того, п.1 розділу 3 визначено, що Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, встановлені в Додатку 1 (для переможця). Додатком №1 до тендерної документації встановлена вимога, що Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. Водночас, вказаний додаток не містить інформації про спосіб документального підтвердження переможцем торгів відповідності вимогам, установленим частиною 2 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі», чим не дотримано норми пункту 2 частини другої статті 22 Закону. Крім того, в п. 3.1 Додатку 1 встановлена вимога про надання учасниками – юридичними особами Інформаційної довідки з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, та Витягу з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» стосовно фізичної особи, яка є учасником процедури закупівлі, а не стосовно службової (посадової) особи учасника процедури закупівлі - юридичної особи, що не відповідає підпунктам 3, 6 і 12 частини першої статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» в цій частині та чим не дотримано пункт 2 частини другої статті 22 Закону.
Період усунення порушень: 22.05.2023 16:52 - 06.06.2023 00:00
Дата публікації висновку: 22.05.2023 16:52

Оскарження висновку в суді

Опис: Інформація щодо оскарження висновку
Дата публікації: 05.06.2023 10:33
Дата відкриття провадження: 11.11.2023 00:00
Номер відкриття провадження: 320/42001/23

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: 02 травня 2023 року, на виконання наказу від 01.05.2023 №32 «Про початок моніторингу закупівель» Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області розпочато проведення моніторингу зазначеної закупівлі за ідентифікатором UA-2023-02-20-008256-a. Як вбачається з пункту 2 констатуючої частини висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-02-20-008256-a від 22.05.2023 (далі – Висновок) за результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця торгів встановлено порушення норм пп.2 пункту 41 Особливостей. Згідно з пунктом 3 констатуючої частини Висновку Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області зобов’язало Комунальне підприємство «Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Дарницького району» м. Києва (далі – Замовник), зокрема здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору відповідно до законодавства. Відповідно до пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 моніторинг відкритих торгів здійснюється Держаудитслужбою та її міжрегіональними територіальними органами відповідно до статті 8 Закону. Згідно з абзацом другим частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. Із зазначеним порушенням, викладеним у пункті 2 констатуючої частини Висновку Замовник не погоджується та вважає за необхідне надати свої обґрунтовані заперечення до Висновку у цій частині, що полягають у наступному. Відповідно до п. 1.4. Додатку 2 до тендерної документації Учасники повинні надати в складі пропозиції гарантії якості товару, зокрема документи (сертифікати, паспорти, протоколи випробувань тощо), що підтверджують якість та/або відповідність матеріалів, які є складовими асфальтобетонних сумішей (відповідно до даних рецептурного складу по кожному типу та марці) на весь асортимент з переліку п.1.1. цього Додатку. Як вбачається зі змісту п. 1.4. Додатку 2 до тендерної документації Замовником не встановлено конкретного переліку та кількості документів, які Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції на підтвердження якості та/або відповідності матеріалів, які є складовими асфальтобетонних сумішей, а лише як приклад наведено невичерпний перелік таких документі, а саме сертифікати, паспорти, протоколи випробувань тощо. Крім того тендерна документація не містить вимоги щодо надання Учасником в складі тендерної пропозиції протоколу випробувань на щебінь фр. 20-40 мм; протоколу сертифікаційних випробувань та протоколу радіаційної якості на мінеральний порошок; протоколу сертифікаційних випробувань на бітум; паспортів, що підтверджують якість та/або відповідність матеріалів, які є складовими асфальтобетонних сумішей. Відповідно до наданих у складі пропозиції ТОВ "КИЇВСЬКИЙ АСФАЛЬТОБЕТОННИЙ ЗАВОД №8" документів, а саме рецептурного складу по кожному типу та марці асфальтобетонних сумішей на весь асортимент з переліку п.1.1. Додатку 2 до тендерної документації, складовими матеріалами асфальтобетонних сумішей є: щебінь фр. 20-40, щебінь фр. 10-20, щебінь фр. 5-10, щебінь фр. 0-5, мінеральний порошок, бітум БНД 70/100. На виконання вимог п. 1.4. Додатку 2 до тендерної документації в частині необхідності надати документи (сертифікати, паспорти, протоколи випробувань тощо), що підтверджують якість та/або відповідність матеріалів, які є складовими асфальтобетонних сумішей (відповідно до даних рецептурного складу по кожному типу та марці) на весь асортимент з переліку п.1.1. цього Додатку учасником торгів ТОВ «КИЇВСЬКИЙ АСФАЛЬТОБЕТОННИЙ ЗАВОД № 8» надано наступні документи: • щебінь фр. 20-40 у складі пропозиції ТОВ "КИЇВСЬКИЙ АСФАЛЬТОБЕТОННИЙ ЗАВОД №8" було надано копію сертифікату відповідності №UA.P.000560-21 та копію паспорту радіаційної якості сировини будівельного матеріалу від 27.04.2021р. №18, чим підтверджено і якість і відповідність матеріалу • щебінь фр. 10-20 у складі пропозиції ТОВ "КИЇВСЬКИЙ АСФАЛЬТОБЕТОННИЙ ЗАВОД №8" було надано копію сертифікату відповідності №UA.P.000560-21, копію протоколу випробувань №114/Бс від 19.07.2021р. та копію паспорту радіаційної якості сировини будівельного матеріалу від 27.04.2021р. №18, чим підтверджено і якість і відповідність матеріалу • щебінь фр. 5-10 у складі пропозиції ТОВ "КИЇВСЬКИЙ АСФАЛЬТОБЕТОННИЙ ЗАВОД №8" було надано копію сертифікату відповідності №UA.P.000560-21, копію протоколу випробувань №114/Бс від 19.07.2021р. та копію паспорту радіаційної якості сировини будівельного матеріалу від 27.04.2021р. №18, чим підтверджено і якість і відповідність матеріалу • щебінь фр. 0-5 у складі пропозиції ТОВ "КИЇВСЬКИЙ АСФАЛЬТОБЕТОННИЙ ЗАВОД №8" було надано копію сертифікату відповідності №UA.P.000559-21, копію протоколу випробувань №113/Бс від 19.07.2021р. та копію паспорту радіаційної якості сировини будівельного матеріалу від 27.04.2021р. №18, чим підтверджено і якість і відповідність матеріалу • мінеральний порошок у складі пропозиції ТОВ "КИЇВСЬКИЙ АСФАЛЬТОБЕТОННИЙ ЗАВОД №8" було надано копію сертифікату відповідності №UA.BR.042.008-22, чим підтверджено відповідність матеріалу • бітум БНД 70/100 у складі пропозиції ТОВ "КИЇВСЬКИЙ АСФАЛЬТОБЕТОННИЙ ЗАВОД №8" було надано копію сертифікату відповідності №UA.С56.П.00059-21, чим підтверджено відповідність матеріалу. Таким чином, пропозиція ТОВ «КИЇВСЬКИЙ АСФАЛЬТОБЕТОННИЙ ЗАВОД №8» повністю відповідає вимогам тендерної документації Замовника. Крім того, Замовник вважає за необхідне висловити свою незгоду із зобов'язанням щодо усунення зазначеного порушення, а саме щодо припинення зобов’язань за Договором із застосування наслідків його недійсності/нікчемності. Глава 50 ЦК України «Припинення зобов’язань» встановлює, зокрема підстави припинення зобов'язання. Однак, такої підстави припинення зобов’язання як висновок органу державного фінансового контролю ЦК України не містить. При цьому, щодо застосування наслідків недійсності/нікчемності правочину Замовник вважає за необхідне зазначити, що відповідно до частини 1 статті 215 Цивільного кодексу України (далі – ЦК України) підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п'ятою та шостою статті 203 цього Кодексу. Разом з тим, договір про закупівлю від 24.03.2023 №99 укладений сторонами з додержанням зазначених вимог. Як вбачається з частин 2 зазначеної статті - недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). Разом з тим, чинне законодавство у сфері публічних закупівель, зокрема пункт 21 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, не містить такої підстави нікчемності договору про закупівлю як порушення норм пп.2 пункту 41 Особливостей, що нібито встановлено Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області. Враховуючи викладене, Замовник має намір оскаржити Висновок у зазначеній частині у порядку та строки, встановлені чинним законодавством. Крім того, щодо пункту 2 констатуючої частини Висновку стосовно аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей та встановленого порушення норм пункту 2 частини другої статті 22 Закону, повідомляємо, що зміст висновку в цій частині буде враховано Замовником.
Дата публікації звіту: 29.05.2023 17:19

Запити/Пояснення