-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 – 15610000-7 «Продукція борошномельно-круп’яної промисловості (крупа ячнева, крупа гречана ,круппа манна, крупа перлова, крупа пшенична, крупа пшоняна, - 15613300-1 Злакові продукти; крупа вівсяна -15613100-9 Вівсяна крупа; рис - 15614100-6 Рис довгозернистий)
Потреба 2023 року. Закупівля здійснюється відповідно до вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» зі змінами та доповненнями. Закупівля здійснюється згідно наявної потреби. Вид закупівлі: Відкриті торги з особливостями. Усі документи, що мають відношення до тендерної документації та підготовлені безпосередньо учасником повинні бути складені українською мовою.
Завершена
146 560.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 732.80 UAH
мін. крок: 0.5% або 732.80 UAH
Номер:
52e8e884252341ce97accdb931cbf30c
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-03-13-000020
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
13.03.2023 00:00
Період моніторингу:
13.03.2023 14:42 - 04.04.2023 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
13.03.2023
№ 17-З
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до перелікупроцедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 13.03.2023 №17-З.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
7. UA-2023-02-17-012330-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
- Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель установлено, що тендерна документація не відповідає нормам абзаців 2, 5 та 6 пункту 41, абзацу 5 пункту 44 та абзацу 1 пункту 28 Особливостей, пункту 8 частини 2 та абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП Тимошенка А.Г. установлено порушення вимог абзаців 2 та 6 підпункту 2 пункту 41 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «Твій Хліб» установлено порушення вимог пунктів 40 та 41 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю від 10.03.2023 № 64, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 30 березня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Коростенська центральна районна лікарня» Ушомирської сільської ради (далі - Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 17.02.2023, тендерні пропозиції учасників торгів Товариства з обмеженою відповідальністю «Твій Хліб» (далі – ТОВ «Твій Хліб») та ФОП Тимошенка Андрія Григоровича (переможець торгів, далі – ФОП Тимошенко А.Г.), протоколи щодо прийняття рішень уповноваженою особою Замовника від 01.03.2023 № 1, від 03.03.2023 № 7 та від 10.03.2023 № 6, повідомлення про намір укласти договір від 03.03.2023, договір про закупівлю товарів від 10.03.2023 № 64.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам законодавства у сфері закупівель установлено наступні порушення законодавства у сфері закупівель, а саме:
- на порушення вимог абзацу 5 пункту 44 Особливостей та абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону, Замовником у пункті 7 розділу ІІІ та Додатку 3 до тендерної документації, від учасників у складі тендерних пропозицій вимагалось надання документального підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, що визначені у частині 1 та частині 2 статті 17 Закону;
- на порушення вимог абзаців 2, 5 та 6 підпункту 1 пункту 41 Особливостей, та абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону, у пунктах 2 та 4 розділу 5 тендерної документації, Замовником встановлені підстави відхилення тендерних пропозицій на умовах не передбачених вищевказаним законодавством, зокрема, встановлені підстави відхилення тендерних пропозицій, які на момент проведення процедури закупівлі не застосовувались.
Пунктом 8 частини 2 статті 22 Закону визначено, що тендерна документація повинна містити проєкт договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.
При цьому, відповідно до абзацу 8 пункту 3.4 розділу ІІІ проєкту договору (Додаток № 5 до тендерної документації) встановлено умову, що істотні умови цього договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов'язань сторонами в повному обсязі, крім випадків зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку «на добу наперед», що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни.
Проте, моніторингом встановлено, що в порушення вимог пункту 8 частини 2 статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей проєкт договору (Додаток № 4 до тендерної документації) не містить самого порядку змін його умов, зокрема, у випадках встановлених підпунктом 7 пункту 19 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника торгів ТОВ «Твій Хліб» встановлено наступне.
Відповідно до протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 01.03.2023 № 1, тендерну пропозицію учасника торгів ТОВ «Твій Хліб» відхилено від участі у процедурі закупівлі, у зв’язку з невідповідністю умовам передбаченим у Додатку 3 до тендерної документації: не надано інформації, щодо відсутності підстав передбачених пунктом 13 частини 1 статті 17 Закону; у випадку якщо учасником процедури закупівлі є об’єднання учасників, довідки в довільній формі для підтвердження відповідності кожного з учасників такого об’єднання вимогам, визначеним у статті 17 Закону або довідки в довільній формі для підтвердження відповідності кожного з учасників такого об’єднання вимогам, визначеним у статті 17 Закону, або лист-пояснення у довільній формі у разі відсутності такої довідки.
Слід зазначити, що встановлена у тендерній документації вимога, щодо підтвердження відсутності підстав передбачених статтею 17 Закону, є незаконною, оскільки встановлена з порушенням вимог передбачених абзацом 5 пункту 44 Особливостей та абзацом 1 частини 3 статті 22 Закону.
Разом з тим, відповідно до пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації Замовника, документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції.
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
Аналогічні умови передбачені нормами частини 11 статті 26 Закону та пункту 31 Особливостей.
Додатком 3 до тендерної документації Замовника передбачено, що у випадку якщо учасником процедури закупівлі є об’єднання учасників, то на кожного з учасників такого об’єднання надається окрема довідка в довільній формі для підтвердження відповідності кожного з учасників такого об’єднання вимогам, визначеним у статті 17 Закону.
Разом з тим, згідно наданих, у складі тендерної пропозиції ТОВ «Твій Хліб», статуту та витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, вказане товариство не є об’єднанням учасників.
Крім того, проведеним аналізом встановлено, що тендерна документація містить вимоги щодо надання листа-пояснення у разі відсутності документів, які повинен надати виключно переможець торгів (Додаток 3 до тендерної документації) або у випадку ненадання інформації, яка міститься у відкритому доступі (пункт 1 розділу ІІІ тендерної документації).
Слід зазначити, що ненадання у складі тендерної пропозиції документів, які зазначені у протокольному рішенні від 01.03.2023 № 1, не відносяться до документів, які повинен надати переможець торгів або до інформації, яка міститься у відкритому доступі.
Враховуючи вищевикладене, Замовником в порушення вимог передбачених пунктом 41 Особливостей, безпідставно відхилено тендерну пропозицію подану ТОВ «Твій Хліб» з найменшою ціновою пропозицією, чим в свою чергу порушено принципи здійснення публічних закупівель (об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, максимальна економія, ефективність та пропорційність), дотримання яких передбачено статтею 5 Закону.
Крім того, відповідно до пункту 40 Особливостей визначено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Однак, Замовником, відповідно до вимог пункту 40 Особливостей, не розміщено в електронній системі закупівель у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення ТОВ «Твій Хліб» невідповідностей у тендерній пропозиції, що зазначені Замовником у протоколі щодо прийняття рішень уповноваженою особою Замовника від 01.03.2023 № 1.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника торгів ФОП Тимошенка А.Г. встановлено наступне.
Відповідно до пункту 8 розділу ІІІ тендерної документації учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам та вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником.
Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом 3 частини 2 статті 22 Закону зазначено в Додатках 1 та 4 до цієї тендерної документації.
Додатком 4 до тендерної документації Замовника передбачено, що якість запропонованого товару відповідно до Закону України «Про безпечність та якість харчових продуктів» підтверджується посвідченням якості та/або декларацією виробника або іншим документом якості.
Згідно з Додатком 2 до тендерної документації встановлено умову, що учасник в складі тендерної пропозиції також повинен надати (в електронному (сканованому) вигляді у форматі pdf або jpg), наступні документи, зокрема, сертифікат відповідності, та/або посвідчення про якість, та/або декларації виробника, та/або довідку випробувальної лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи (експертний висновок) або інше документальне підтвердження походження продуктів харчування, що є предметом закупівлі.
Так, у складі тендерної пропозиції ФОП Тимошенко А.Г., на виконання вищевказаних вимог, надано посвідчення якості на крупу манну від 13.09.2022 № 27, на крупу вівсяну від 10.05.2022 № 1435 та на крупу рисову від 14.01.2022 № 19.
Крім того, надано декларації виробників на крупу пшеничну від 03.08.2022 № 308, на крупу пшоняну від 03.07.2022 № 308 та на крупу гречану від 07.11.2022 № Т-08768.
Однак, в порушення вимог передбачених пунктом 8 розділу ІІІ тендерної документації, Додатками 2 та 4 до тендерної документації, ФОП Тимошенком А.Г. у складі тендерної пропозиції не надано документальне підтвердження якості та документальне підтвердження походження крупи ячної та крупи перлової, які є частинами предмета закупівлі
Відповідно до абзаців 2 та 6 підпункту 2 пункту 41 Особливостей визначено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі невідповідності вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, та у разі невідповідності умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Таким чином, за результатами проведеного моніторингу установлено, що на порушення абзаців 2 та 6 підпункту 2 пункту 41 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію ФОП Тимошенко А.Г. як таку, що не відповідає умовам установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, та як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Разом з тим, відповідно до вимог пункту 2 пункту 47 Особливостей встановлено імперативну умову, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Період усунення порушень:
30.03.2023 21:43 - 14.04.2023 00:00
Дата публікації висновку:
30.03.2023 21:43
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Уважно вивчивши висновок про результати моніторингу процедури закупівлі ДК 021:2015 – 15610000-7 «Продукція борошномельно-круп’яної промисловості (крупа ячнева, крупа гречана ,круппа манна, крупа перлова, крупа пшенична, крупа пшоняна, - 15613300-1 Злакові продукти; крупа вівсяна -15613100-9 Вівсяна крупа; рис - 15614100-6 Рис довгозернистий)
UA-M-2023-03-13-000020 Комунальне некомерційне підприємство "Коростеньська центральна районна лікарня" Ушомирської сільської ради (надалі - Замовник) повідомляємо наступне:
Щодо висновку про наявність чи відсутність порушень законодавства:
1. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель установлено, що тендерна документація не відповідає нормам абзаців 2, 5 та 6 пункту 41, абзацу 5 пункту 44 та абзацу 1 пункту 28 Особливостей, пункту 8 частини 2 та абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону - в разі неможливості усунути невідповідності в тендерній документації Замовником вжиті наступні заходи: в подальшому вживати всіх заходів з недопущення даних помилок під час проведення процедур закупівель при складанні тендерної документації. Посилити увагу та постійно здійснювати контроль за змінами в законодавстві у сфері закупівель, якісно готувати тендерну документацію з дотриманням усіх вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей. Оскільки, закупівля знаходиться на стадії завершення, ми не маємо технічної можливості усунути виявлені порушення.
2. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП Тимошенка А.Г. установлено порушення вимог абзаців 2 та 6 підпункту 2 пункту 41 Особливостей також щодо аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника торгів ФОП Тимошенка А.Г. встановлено наступне. Відповідно до пункту 8 розділу ІІІ тендерної документації учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам та вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником. Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом 3 частини 2 статті 22 Закону зазначено в Додатках 1 та 4 до цієї тендерної документації. Додатком 4 до тендерної документації Замовника передбачено, що якість запропонованого товару відповідно до Закону України «Про безпечність та якість харчових продуктів» підтверджується посвідченням якості та/або декларацією виробника або іншим документом якості. Згідно з Додатком 2 до тендерної документації встановлено умову, що учасник в складі тендерної пропозиції також повинен надати (в електронному (сканованому) вигляді у форматі pdf або jpg), наступні документи, зокрема, сертифікат відповідності, та/або посвідчення про якість, та/або декларації виробника, та/або довідку випробувальної лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи (експертний висновок) або інше документальне підтвердження походження продуктів харчування, що є предметом закупівлі. Так, у складі тендерної пропозиції ФОП Тимошенко А.Г., на виконання вищевказаних вимог, надано посвідчення якості на крупу манну від 13.09.2022 № 27, на крупу вівсяну від 10.05.2022 № 1435 та на крупу рисову від 14.01.2022 № 19. Крім того, надано декларації виробників на крупу пшеничну від 03.08.2022 № 308, на крупу пшоняну від 03.07.2022 № 308 та на крупу гречану від 07.11.2022 № Т-08768. Однак, в порушення вимог передбачених пунктом 8 розділу ІІІ тендерної документації, Додатками 2 та 4 до тендерної документації, ФОП Тимошенком А.Г. у складі тендерної пропозиції не надано документальне підтвердження якості та документальне підтвердження походження крупи ячної та крупи перлової, які є частинами предмета закупівлі Відповідно до абзаців 2 та 6 підпункту 2 пункту 41 Особливостей визначено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі невідповідності вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, та у разі невідповідності умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Таким чином, за результатами проведеного моніторингу установлено, що на порушення абзаців 2 та 6 підпункту 2 пункту 41 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію ФОП Тимошенко А.Г. як таку, що не відповідає умовам установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, та як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації - відповідно даного висновку при перевірці документів ФОП Тимошенко Андрій Григорович згідно Додатку №2 та 4 ТД не було застосовано дані вимоги висновку, а було прийнято рішення щодо визнання переможцем в зв’язку з тим, що була надана довідка за вихідним номером 240 від 23.02.2023 року де ФОП Тимошенко А.Г., повідомляв, що у разі виграшу мною усі якісні посвідчення/сертифікати якості/ висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи, паспорт якості та декларація про відповідність будуть надані при поставці товару, який є предметом закупівлі. Довідка надана Учасником згідно умовам ТД так як вимагалося в Додатку №2 ТД де у Примітці вказано: у разі відсутності документів учасник повинен надати замість нього лист пояснення в довільній формі разом з пропозицією. Так як ФОП Тимошенко Андрій Григорович запевняв, що документи будуть надані у разі виграшу тендеру при поставці товару, відповідно даної довідки документи були надані та оприлюднені при укладанні Договору № 64 від 10.03.2023 року. (Довідки додаються до пояснення, а саме: довідка №240 від 23.02.2023 року та надано посвідчення якості на крупу манну від 13.09.2022 № 27, на крупу вівсяну від 10.05.2022 № 1435 та на крупу рисову від 14.01.2022 № 19, надано декларації виробників на крупу пшеничну від 03.08.2022 № 308, на крупу пшоняну від 03.07.2022 № 308 та на крупу гречану від 07.11.2022 № Т-08768 , посвідчення про якість крупа ячмінна, ячна № 392 від 19.11.2022р., № 224 від 10.11.2022 р., крупа ячмінна, перлова №198 від 18.10.2022р., № 248 від 29.09.2022р.).
Таким чином беручи до уваги Ваш висновок абзаців 2 та 6 підпункту 2 пункту 41 Особливостей зобов’язуємось у в подальшому не допускати порушень.
3. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «Твій Хліб» установлено порушення вимог пунктів 40 та 41 Особливостей також щодо аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника торгів ТОВ «Твій Хліб» встановлено наступне. Відповідно до протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 01.03.2023 № 1, тендерну пропозицію учасника торгів ТОВ «Твій Хліб» відхилено від участі у процедурі закупівлі, у зв’язку з невідповідністю умовам передбаченим у Додатку 3 до тендерної документації: не надано інформації, щодо відсутності підстав передбачених пунктом 13 частини 1 статті 17 Закону; у випадку якщо учасником процедури закупівлі є об’єднання учасників, довідки в довільній формі для підтвердження відповідності кожного з учасників такого об’єднання вимогам, визначеним у статті 17 Закону або довідки в довільній формі для підтвердження відповідності кожного з учасників такого об’єднання вимогам, визначеним у статті 17 Закону, або лист-пояснення у довільній формі у разі відсутності такої довідки. Слід зазначити, що встановлена у тендерній документації вимога, щодо підтвердження відсутності підстав передбачених статтею 17 Закону, є незаконною, оскільки встановлена з порушенням вимог передбачених абзацом 5 пункту 44 Особливостей та абзацом 1 частини 3 статті 22 Закону. Разом з тим, відповідно до пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації Замовника, документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником. Аналогічні умови передбачені нормами частини 11 статті 26 Закону та пункту 31 Особливостей. Додатком 3 до тендерної документації Замовника передбачено, що у випадку якщо учасником процедури закупівлі є об’єднання учасників, то на кожного з учасників такого об’єднання надається окрема довідка в довільній формі для підтвердження відповідності кожного з учасників такого об’єднання вимогам, визначеним у статті 17 Закону. Разом з тим, згідно наданих, у складі тендерної пропозиції ТОВ «Твій Хліб», статуту та витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, вказане товариство не є об’єднанням учасників. Крім того, проведеним аналізом встановлено, що тендерна документація містить вимоги щодо надання листа-пояснення у разі відсутності документів, які повинен надати виключно переможець торгів (Додаток 3 до тендерної документації) або у випадку ненадання інформації, яка міститься у відкритому доступі (пункт 1 розділу ІІІ тендерної документації). Слід зазначити, що ненадання у складі тендерної пропозиції документів, які зазначені у протокольному рішенні від 01.03.2023 № 1, не відносяться до документів, які повинен надати переможець торгів або до інформації, яка міститься у відкритому доступі. Враховуючи вищевикладене, Замовником в порушення вимог передбачених пунктом 41 Особливостей, безпідставно відхилено тендерну пропозицію подану ТОВ «Твій Хліб» з найменшою ціновою пропозицією, чим в свою чергу порушено принципи здійснення публічних закупівель (об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, максимальна економія, ефективність та пропорційність), дотримання яких передбачено статтею 5 Закону. Крім того, відповідно до пункту 40 Особливостей визначено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Однак, Замовником, відповідно до вимог пункту 40 Особливостей, не розміщено в електронній системі закупівель у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення ТОВ «Твій Хліб» невідповідностей у тендерній пропозиції, що зазначені Замовником у протоколі щодо прийняття рішень уповноваженою особою Замовника від 01.03.2023 № 1 - відповідно даного висновку Стаття 17 Закону “Про публічні закупівлі” завжди викликала чимало суперечок. Ми як Замовник по-різному трактували цю норму, зверталися за роз’ясненнями до уповноважених органів та вивчали практику Держаудитслужби. У новій редакції стаття зазнала змін, однак проблеми з її використанням лишилися.
Зсилаючись що до 19.04.2020 закупівельне законодавство взагалі не містило формулювання «об’єднання учасників», то нова редакція Закону про публічні закупівлі докладно регламентує участь об’єднань учасників у тендерах.
Щодо участі у закупівлі об’єднань учасників Ще одним нововведенням Закону є можливість участі в закупівлі об’єднань учасників. Так, частиною 5 статті 16 Закону передбачено, що в разі участі в торгах об’єднання учасників підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям здійснюють з урахуванням узагальнених об’єднаних показників кожного учасника такого об’єднання на підставі наданої об’єднанням інформації. Варто зазначити, що в разі, якщо тендерну пропозицію подає об’єднання учасників, то до неї обов’язково включають документ про створення такого об’єднання. Замовники не мають права вимагати від об’єднання учасників конкретної організаційно-правової форми для подання тендерної пропозиції.
У висновку зазначено: що Додатком 3 до тендерної документації Замовника передбачено, що у випадку якщо учасником процедури закупівлі є об’єднання учасників, то на кожного з учасників такого об’єднання надається окрема довідка в довільній формі для підтвердження відповідності кожного з учасників такого об’єднання вимогам, визначеним у статті 17 Закону. Разом з тим, згідно наданих, у складі тендерної пропозиції ТОВ «Твій Хліб», статуту та витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, вказане товариство не є об’єднанням учасників. Крім того, проведеним аналізом встановлено, що тендерна документація містить вимоги щодо надання листа-пояснення у разі відсутності документів, які повинен надати виключно переможець торгів (Додаток 3 до тендерної документації) або у випадку ненадання інформації, яка міститься у відкритому доступі (пункт 1 розділу ІІІ тендерної документації). Слід зазначити, що ненадання у складі тендерної пропозиції документів, які зазначені у протокольному рішенні від 01.03.2023 № 1, не відносяться до документів, які повинен надати переможець торгів або до інформації, яка міститься у відкритому доступі – отже на вище вказані заперечення відповідно розділу ІІІ п.1 ТД чітко прописано, *Якщо документи, що вимагаються цією тендерною документацією є публічними, а інформація про них оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним,
Учасник має право не надавати ці документи у складі тендерної пропозиції, але при цьому зобовʼязаний надати довідку з посиланням на відкритий ресурс де міститься відповідна інформація та норми законодавства відповідно до якого, інформація про зазначений документ міститься у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, на що ТОВ «Твій хліб» - не було надано даної довідки, так як довідка була відсутня таким чином не було надано 24 години на виправлення.
Також щодо зазначеного Вами аргументу: вимоги щодо надання листа-пояснення у разі відсутності документів, які повинен надати виключно переможець торгів (Додаток 3 до тендерної документації) або у випадку ненадання інформації, яка міститься у відкритому доступі (пункт 1 розділу ІІІ тендерної документації) – згідно Додатку №3 ТД чітко прописано Перелік документів для підтвердження відповідності учасника вимогам, визначеним у статті 17 Закону
Інформація, що підтверджує відсутність підстав визначених у частинах першій і другій статті 17 Закону, яка надається Учасниками у довільній формі Замовник не вимагає від учасників документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 1 і 7 частини першої цієї статті.
Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у абзаці першому цього пункту, крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції.
Замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо:
1) замовник має незаперечні докази того, що учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі;
2) відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення;
3) службову (посадову) особу учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією;
4) суб’єкт господарювання (учасник) протягом останніх трьох років притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів;
5) фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, була засуджена за злочин, учинений з корисливих мотивів (зокрема, пов’язаний з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку;
6) службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію (або уповноважена на підписання договору в разі переговорної процедури закупівлі), була засуджена за злочин, вчинений з корисливих мотивів (зокрема, пов’язаний з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку;
7) тендерна пропозиція подана учасником конкурентної процедури закупівлі або участь у переговорній процедурі бере учасник, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника;
8) учасник процедури закупівлі визнаний у встановленому законом порядку банкрутом та стосовно нього відкрита ліквідаційна процедура;
9) у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відсутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (крім нерезидентів);
10) юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень (у тому числі за лотом);
11) учасник процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у виді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України «Про санкції»;
12) службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми;
13) учасник процедури закупівлі має заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), крім випадку, якщо такий учасник здійснив заходи щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених законодавством країни реєстрації такого учасника.
Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель.
Замовник може відхилити тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю із тим самим замовником, що призвело до застосування санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати їх застосування, з наданням документального підтвердження застосування до такого учасника санкції (рішення суду або факт добровільної сплати штрафу, або відшкодування збитків) - де в протокольному рішенні №1 від 01.03.2023року зазначено – що дана інформація зазначена не в повному обсязі.
У випадку якщо учасником процедури закупівлі є об’єднання учасників, то на кожного з учасників такого об’єднання надається окрема довідка в довільній формі для підтвердження відповідності кожного з учасників такого об’єднання вимогам, визначеним у статті 17 Закону. Підтвердження на кожного учасника надається з урахуванням вищенаведеної інформації (п. 1-3).
А уже далі по тексту Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6, 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, якщо доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
На підставі вищевикладеного ТОВ «Твій Хліб» було прийняте рішення про відхилення Учасника.
Беручи до уваги Ваш висновок, зобов’язуємося дотримуватися норм закону відповідно до пунктів 40 та 41 Особливостей та в цілому в подальшому не допускати порушень.
4. Щодо Зобов'язання усунення порушень законодавства в сфері державних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю від 10.03.2023 № 64, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів – згідно даного зобов’язання прийнято рішення за згодою двох сторін щодо припинення зобовязань за договором №64 від 10.03.2023 року. На підставі укладеної додаткової угоди № 1 від 05.04.2023 року
В зв’язку з тим, що КНП Коростенська ЦРЛ є багатопрофільним медичним закладом яка надає послуги по лікуванню хворих які перебувають на стаціонарному лікуванні, та забезпечуються трьох разовим харчуванням не може функціонувати без забезпечення продуктами харчування.
В разі допущення помилок, просимо, віднестися з порозумінням в нашій недосконалій компетентності, так як всі вимоги до всіх Учасників однакові.
Хочу зазначити, що при здійснені публічних закупівель та недискримінації учасників завжди стараємось дотримуватись пунктів ст..5 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Беручи до уваги Ваш висновок, зобов’язуємося в подальшому не допускати помилок.
Дата публікації звіту:
05.04.2023 18:50
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- corruptionAwarded: Так
- corruptionCancelled: Так
- rejectionOfBidsNotByLaw: Так
Опис:
Порушення усунуто в повному обсязі шляхом розірвання договору про закупівлю.
Дата публікації:
06.04.2023 11:48