• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021-2015 15810000-9 Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби (Хліб пшеничний, Хліб житній, Булка)

Згідно пункту 35 Постанови 1178 аукціон у цій закупівлі проводитися не буде. Проте, в ЗУ "Про публічні закупівлі" ще залишилась вимога вказувати крок зниження ціни при оголошенні відкритих торгів. Тому технічним функціоналом електронного майданчика автоматично встановлено крок пониження 1%, що неможливо змінити чи видалити при оголошенні закупівлі.

Завершена

1 533 940.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 15 339.40 UAH
Номер: 6be1bdd2c00347dfb3b27d3e8a121c4b
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-03-21-000135
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 21.03.2023 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 21.03.2023 14:32 - 12.04.2023 01:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 21.03.2023 № 94 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 21.03.2023 № 94. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-02-17-010099-a, 17.02.2023. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питаннявідповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення вимог пункту 28 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця тендеру; відповідності повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей вимогам Закону, своєчасності його розміщення та виконання; виконання Замовником рішення Органу оскарження; надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру– порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи (зокрема, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо)щодо недопущення у подальшому порушення вимог пункту 28 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 11 квітня2023 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; виконання замовником рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Орган оскарження); розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця тендеру; відповідності повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей вимогам Закону, своєчасності його розміщення та виконання учасником; надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального закладу Львівської обласної ради «Львівський ліцей з посиленою військово-фізичною підготовкою імені Героїв Крут» (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-02-17-001831-c); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовниката внесені зміни до неї;опубліковані звернення за роз’ясненнями щодо тендерної документації та відповіді Замовника на такі звернення; опубліковану в електронній системі закупівель інформацію щодо оскарження ПАТ «Теремно Хліб» процедури закупівлі та прийняття Органом оскарження рішення за результатами розгляду такої скарги (рішення №2148-р/пк-пз від 23.02.2023 та №2515-р/пк-пз від 02.03.2023); реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію ПрАТ «КонцернХлібпром»; опубліковане Замовником повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції ПрАТ «Концерн Хлібпром» та опубліковані вказаним учасником документи на усунення таких невідповідностей; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 17.03.2023; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані переможцем тендеру документи; договір про закупівлю харчових продуктів від 31.03.2023 №23; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю. Моніторинг процедури закупівлі на відповідність тендерної документації вимогам частини четвертої статті 22 Закону не проводився. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону № 2526-IX від 16.08.2022) постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Відповідно до пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. За нормою пункту 8 частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. Згідно з умовами пункту 3 розділу 3 «Інші вимоги та відповідні документи» Додатку №1 до тендерної документації учасник повинен надати підписаний проєкт договору про закупівлю згідно Додатку №5. При цьому зазначено, що під час укладання договору його умови можуть бути змінені за взаємною згодою сторін. Проте, за нормою пункту 18 Особливостей №1178 умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону переможця процедури закупівлі, крім випадків: визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті; перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі; перерахунку ціни та обсягів товарів за результатами електронного аукціону в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки. Також, відповідно до пункту 46 Особливостей №1178 замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. Таким чином, Замовником включено до тендерної документації умови, щосуперечать нормам пунктів 18 та 46 Особливостей №1178, чим порушено норми пункту 28 Особливостей №1178. Під час моніторингу встановлено, що Замовником закупівлю за ID: UA-2023-02-17-010099-a, якою передбачено придбання хліба пшеничного різаного масою 0,5-0,7 кгіз борошна пшеничного вищого ґатунку (16 000 кг), хліба житньо-пшеничного різаного масою 0,5-0,7 кгз суміші пшеничного та житнього обдирного борошна (10 000 кг) та булок (орієнтовно 80 гр) із борошна пшеничного вищого ґатунку з наповнювачем - мак, упакованих (50 000 шт), оголошено з очікуваною вартістю 1 533 940,00грн з ПДВ. Водночас, учасниками вказаної процедури закупівлі подавались цінові пропозиції – 936 480,00 грн з ПДВ (ПрАТ «Концерн Хлібпром», цінова пропозиція: хліб пшеничний – 23,28 грн з ПДВ за кг; хліб житньо-пшеничний – 22,80 грн з ПДВ за кг та булка з маком – 6,72 грн грн з ПДВ за шт) та 1 246 000,00 грн з ПДВ (ТОВ «Галицька здоба», цінова пропозиція: хліб пшеничний – 31,00 грн з ПДВ за кг; хліб житній – 30,00 грн з ПДВ за кг та булка з маком – 9,00 грн грн з ПДВ за шт). Відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. З врахуванням вищенаведеного, Західним офісом Держаудитслужби під час моніторингу надано (опубліковано в електронній системі закупівель) запит до Замовника щодо надання інформації про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості предмета закупівлі. У наданому під час моніторингу поясненні (29.03.2023) на вищевказаний запит Замовником зазначено, що ним здійснено розрахунок очікуваної вартості товару методом порівняння ринкових цін відповідно до Примірної методики №275 (метод порівняння ринкових цін базується на зборі і аналізі цінової інформації з реального ринку товару та аналізі угод купівлі-продажу відповідного товару, як власних так і інших суб’єктів господарювання), а також з урахуванням інформації про середні споживчі ціни на продукти харчування у Львівській області у січні 2023 року. До відповіді Замовником також надано інформацію про середні споживчі ціни на продукти харчуваня у січні 2023 року (лист від 16.02.2023 №13-06/216/10-23). Слід зазначити, що Примірною методикою визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженою наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України18.02.2020 №275 (далі – Примірна методика №275), передбачено відповідні етапи визначення очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом визначення потреби в товарах, роботах, послугах; формування опису предмета закупівлі із зазначенням технічних і якісних характеристик; аналізу ринку; визначення вимог до умов поставки і оплати та визначення очікуваної вартості кожного окремого предмета закупівлі. Зокрема, відповідно до розділу ІІІ Примірної методики №275 визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі може здійснюватися за відповідними методами, зокрема розрахунком очікуваної вартості товарів/послуг методом порівняння ринкових цін; розрахунком очікуваної вартості товарів/послуг на підставі закупівельних цін попередніх закупівель. Також, методами визначення очікуваної вартості за Примірною методикою №275 передбачено здійснення пошуку, збору та аналізу загальнодоступної інформації про ціну (інформація про ціни товарів та послуг, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, в тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, в електронній системі закупівель та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках тощо), а також направлення не менше 3-х письмових запитів цінових пропозицій (електронною поштою) виробникам, офіційним представникам та дилерам, постачальникам конкретного товару, надавачам послуг. Надана Замовником інформація про середні споживчі ціни на продукти харчування у Львівській області у січні 2023 року Головного управління статистики у Львівській області (лист від 16.02.2023 №13-06/216/10-23) містить дані щодо ціни на хліб пшеничний з борошна вищого ґатунку(39,29 грн за кг), хліб житньо-пшеничний (40,53 грн за кг) та здобні вироби (дрібні вироби зі здобного дріжджового та листкового тіста, 15,70 грн за 100 грн) без ідентифікацій для хліба – «різаний»/«не різаний», без визначення наявності/відсутності наповнювачів у здобних виробах та без вказання чи містить ціна ПДВ. Відповідних підтверджуючих документів на запит органу державного фінансового контролю від 24.03.2023 Замовником при наданні відповіді 29.03.2023 не надано. У наданій Замовником відповіді (опубліковано 07.04.2023) на наступний запит Західного офісу Держаудитслужби(опубліковано 04.04.2023) про надання до моніторингу відповідних підтверджуючих документів щодо здійснення Замовником розрахунку очікуваної вартості товару методом порівняння ринкових цін відповідно до Примірної методики №275 Замовник повідомив, що ним було також проведено додатковий моніторинг цін, за яким було встановлено ще дві ціни на ринку – 10 грн за одиницю (булка) та 9 грн за одиницю (булка) та вказано, що оскільки Замовник закуповує булочку з маком вагою 80 гр, на момент оголошення шляхом моніторингу цін, було встановлені 3 наступні ціни: 12,56 грн за булку вагою 80 гр (згідно даних Головного управління статистики у Львівській області), 10 грн за одиницю – дані ринку з відкритих джерел https://prom.ua та 9 грн за одиницю – дані ринку з відкритих джерел https://prom.ua. До вищевказаної відповіді Замовником долучено скрін-копії з сторінок https://prom.ua щодо цін на виріб «булка з маком», у яких відсутні дані щодо дати інформації. Документального підтвердження щодо здійснення Замовником збору і аналізу цінової інформації з реального ринку товару, який є предметом закупівлі (зокрема хліба пшеничного різаного та хліба житньо-пшеничного різаного) та аналізу угод купівлі-продажу відповідного товару, як власних так і інших суб’єктів господарювання до моніторингу не надано. Слід також зазначити, що проведеним під час моніторингу аналізом наявної у вільному доступі в електронній системі закупівель інформації встановлено, зокрема, що вищевказаними постачальниками пропонувався хліб житньо-пшеничний за ціною 20,40 грн з ПДВ за кг (ПрАТ «Теремно Хліб»), 22,80 грн з ПДВ за кг (ТОВ «Галицька здоба») та 23,40 грн з ПДВ за кг (ПрАТ «Концерн Хлібпром») за процедурою закупівлі UA-2023-01-31-013548-a. За процедурою закупівлі UA-2023-01-31-005198-a цінова пропозиція на хліб житньо-пшеничний ПрАТ «Концерн Хлібпром» становила 23,40 грн з ПДВ за кг, а Спільного підприємства«Київ-Захід» у формі Товариства з обмеженою відповідальністю – 25,00 грн з ПДВ за кг. Цінова пропозиція ТОВ «Мостиський хлібокомбінат» на хліб пшеничний вищого гатунку у процедурі закупівлі UA-2023-01-02-004730-a становила 27,90 грн з ПДВ за кг. Крім того, аналізом інформації в електронній системі закупівель встановлено, що Замовником попередньо оголошувалася закупівля за ID: UA-2023-02-06-016091-a (ДК 021-2015 15810000-9 Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби (Хліб пшеничний, Хліб житній, Булка, сухарі панірувальні білі), пропозиції для участі у якій подали 4 учасники з наступними ціновими пропозиціями: ПрАТ «Теремно Хліб» (хліб пшеничний – 21,00 грн з ПДВ за кг, хліб житній – 19,80 грн з ПДВ за кг та булка з маком (80 гр орієнтовно) –4,98 грн з ПДВ за шт), ТОВ «Галицька здоба» (хліб пшеничний – 23,10 грн з ПДВ за кг, хліб житній – 22,80 грн з ПДВ за кг та булка з маком (80 гр орієнтовно) – 6,00 грн з ПДВ за шт), ПрАТ «Концерн Хлібпром» (хліб пшеничний – 23,28 грн з ПДВ за кг, хліб житній – 22,80 грн з ПДВ за кг та булка з маком (80 гр орієнтовно) – 6,72 грн з ПДВ за шт) та Спільне підприємство «Київ-Захід» у формі Товариства з обмеженою відповідальністю (хліб пшеничний – 24,60 грн з ПДВ за кг, хліб житній – 24,60 грн з ПДВ за кг та булка з маком (80 гр орієнтовно) – 6,00 грн з ПДВ за шт). Таким чином, у разі врахування Замовником відповідно до Примірної методики №275 методу визначення очікуваної вартості шляхом аналізу загальнодоступної інформації про ціну в електронній системі закупівель, в тому числі власного досвіду закупівель, очікувана вартість закупівлі UA-2023-02-17-010099-a мала б становити не більше 980 000,00 грн (з розрахунку найвищих цін, пропонованих Замовнику учасниками за закупівлею UA-2023-02-06-016091-a).
Період усунення порушень: 13.04.2023 10:12 - 28.04.2023 00:00
Дата публікації висновку: 13.04.2023 10:12

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Зважаючи на Висновок про результати моніторингу процедури відкритих торгів щодо закупівлі товарів: ДК 021-2015 15810000-9 Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби (Хліб пшеничний, Хліб житній, Булка), порушення, які були виявлені під час проведення моніторингу (ідентифікатор UA-2023-02-17-010099-a), Уповноваженою особою було виконано висновок ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ та проведено заходи направлені на не допущення під час проведення майбутніх закупівель встановлених та будь яких інших порушень. Зокрема, Уповноважена особа провела детальний аналіз висновку моніторингу проведеного Державною аудиторською службою, Закону України «Про публічні закупівлі» та інших нормативно-правових актів в сфері публічних закупівель. Також, Уповноважена особа планує відвідати найближчі онлайн та офлайн навчання для підвищення кваліфікації Уповноваженої особи щодо проведення публічних закупівель та економічні навчання. Уповноважена особа, зобов’язується в майбутньому не допускати порушень та проводити всі закупівлі виключно з відповідністю до чинного законодавства.
Дата публікації звіту: 13.04.2023 13:11

Запити/Пояснення