-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
реконструкція водонапірної башти для водопостачання вул. Колгоспна в с. Очеретувате за адресою: Дніпропетровська область, Новомосковський район, с. Очеретувате, вул.Колгоспна, 9а (45454000-4 - Реконструкція)
дана закупівля проводиться у відповідності до особливостей, які визначені постановою КМУ від 12.10.2022 року №1178
Завершена
1 036 058.40
UAH з ПДВ
мін. крок: 2% або 20 721.17 UAH
мін. крок: 2% або 20 721.17 UAH
Номер:
b0bbc23b5fff408da4cb70adef67df01
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-03-01-000048
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
07.03.2023 00:00
Період моніторингу:
08.03.2023 15:41 - 30.03.2023 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
07.03.2023 № 54
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Валентин ДОВГИЙ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 07.03.2023 № 54
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
47 UA-2023-02-16-003310-a
16.02.2023 КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МАГДАЛИНІВСЬКЕ ВОДОПРОВІДНО-КАНАЛІЗАЦІЙНЕ ГОСПОДАРСТВО", ЄДРПОУ 24449928 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу Тетяна ПЕРЕВЕРЗЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено порушення вимог абзацу першого частини третьої статті 22 Закону №922 та пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ "АФІНА ГРУПП ЛТД", який визначений переможцем, встановлено порушення вимог абзацу другого підпункту 2 та абзацу третього підпункту 3 пункту 41 Особливостей.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26. 01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення в установленому законодавством порядку, зокрема, в межах законодавства розглянути питання щодо припинення зобов’язань за договором про закупівлю від 06.03.2023 №6 шляхом укладання відповідної додаткової угоди з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 27 березня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідність тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2022 №922-VIII (далі – Закон №922) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), розгляд тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА "МАГДАЛИНІВСЬКЕ ВОДОПРОВІДНО-КАНАЛІЗАЦІЙНЕ ГОСПОДАРСТВО"РАДИ СИНЕЛЬНИКІВСЬКОГО РАЙОНУ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (далі Замовник) UA-P-2023-02-13-003405-b, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника, затверджену рішенням Уповноваженої особи від 16.02.2023 №13, тендерну пропозицію учасника ТОВ "АФІНА ГРУПП ЛТД", повідомлення про намір укласти договір, яке оприлюднене 24.02.2023, договір про закупівлю від 06.03.2023 №6, пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель 16.03.2023 та 27.03.2023.
Моніторингом відповідності тендерної документації вимогам Закону № 922 та Особливостям встановлено порушення норм абзацу першого частини третьої статті 22 Закону №922, пункту 28 Особливостей в частині включення до тендерної документації інформації не у відповідності до законодавства а саме, пунктом 4 розділу VI. «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовником передбачено підставу зміни істотних умов договору у разі погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення.
При цьому слід зазначити, що Замовником вид предмета закупівлі визначено як роботи. З огляду на зазначене, відображення у тендерній документації зміни істотних умов договору у разі погодження зміни ціни за одиницю товару не стосується договорів про закупівлю робіт та послуг.
Окрім того, моніторингом установлено, що відповідно до Розділу IIІ Додатку 5 тендерної документації додатково у складі тендерної пропозиції необхідно надати: для підтвердження відповідності технічного завдання учасник у складі своєї пропозиції повинен надати до кінцевого строку подання пропозицій Договірну ціну, Зведений кошторисний розрахунок вартості робіт з пояснювальною запискою, підсумкова відомість ресурсів, локальні кошториси на будівельні роботи №02-01-01, №02-01-02, №02-01-03. Визначені розрахунки повинні надаватись із цінами за усіма позиціями, що формуються відповідним програмним комплексом та затверджені підписом уповноваженої особи учасника (або особою якою розроблялись такі розрахунки (інженер-проектувальник (або інженер з проектно-кошторисної роботи або інженер кошторисник)). Розрахунки у документах, що підтверджують відповідність пропозиції, повинні відповідати даним технічного завдання, що визначене у Таблицях 1, 2, 3, 4, 5 Розділу II Додатку 5 Документації, та виконані у відповідності до вимог складання проектно-кошторисної документації згідно до Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої Наказом Міністерство розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281.
Також, відповідно до вимог Додатку 5 тендерної документації, Технічними вимогами до предмета закупівлі встановлено вимогу учаснику у складі пропозиції надати інформацію про відповідність предмету закупівлі у вигляді договірної ціни, яка повинна бути розрахована із дотриманням вимог технічних та якісних вимог до предмета закупівлі та умов проекту договору. У розділі II Додатку 5 тендерної документації визначений обсяг за розділами, найменуваннями робіт та матеріалів у відповідності до кошторисної документації замовника.
За результатами моніторингу установлено, що на виконання вимог Додатку 5 Документації учасник торгів ТОВ "АФІНА ГРУПП ЛТД" до складу своєї тендерної пропозиції завантажив файл: Технічна частина пропозиції.pdf 23 лютого 2023 10:55. Також, ТОВ "АФІНА ГРУПП ЛТД" надано ціну пропозиції 790 962,66 грн з ПДВ, яка в свою чергу підтверджена договірною ціною, наданою у складі пропозиції.
При цьому, локальні кошториси є складовою договірної ціни, та, безпосередньо розшифровують технічні, кількісні та якісні характеристики предмета закупівлі, з якої складається договірна ціна - ціна пропозиції.
Відповідно до підсумкової відомості ресурсів запропонований предмет закупівлі, наданий учасником у складі пропозиції, не відповідає технічним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, встановленим Замовником, а саме:
співставленням даних Підсумкової відомості ресурсів Учасника ТОВ "АФІНА ГРУПП ЛТД" з даними Підсумкової відомості ресурсів, яку наведено у Таблиці 2 Розділу II Додатку 5 Документації встановлена розбіжність. Зокрема у розділі II. Будівельні машини і механізми Підсумкової відомості ресурсів, яку завантажено до складу тендерної пропозиції учасника відсутні наступні будівельні машини і механізми, а саме: Автомобілі бортові, вантажопідйомність 8 т (шифр норми СН201-13); Трактори на гусеничному ходу, потужність 79 кВт [108 к.с.] (шифр норми СН201-312); Крани баштові, вантажопідйомність 5 т (шифр норми СН202-128); Крани баштові, вантажопідйомність 8 т (шифр норми СН202-129) Крани козлові при роботі на монтажі технологічного устаткування, вантажопідйомність 32 т (шифр норми СН202-403); Крани на автомобільному ходу, вантажопідйомність 16 т (шифр норми СН202-1143); Крани на гусеничному ходу при роботі на монтажі технологічного устаткування, вантажопідйомність 25 т (шифр норми СН202-1202); Крани на гусеничному ходу, вантажопідйомність до 16 т (шифр норми СН202-1243); Автонавантажувачі, вантажопідйомність 5 т (шифр норми СН203-101); Навантажувачі одноковшеві, вантажопідйомність 1 т (шифр норми СН203-850); Підіймачі щоглові будівельні, вантажопідйомність 0,5 т (шифр норми СН203-1080), Бульдозери, потужність 79 кВт [108 к.с.] (шифр норми СН207-149), Розчинозмішувачі пересувні, місткість 65 л (шифр норми СН211-901), Автогрейдери середнього типу, потужність99 кВт [135 к.с.] (шифр норми СН212-202), Машини поливально-мийні, місткість 6000 л (шифр норми СН212-1601), Машини бурильно-кранові на тракторі потужністю 66 кВт [90 к.с.], глибина буріння1,5-3 м (шифр норми СН216-401), які зазначені Замовником у Підсумковій відомості ресурсів у Таблиці 2 Розділу II Додатку 5 Документації.
Поряд з цим, відповідно до пункту 44 Особливостей Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (далі - Повідомлення), повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Згідно з абзацом 3 підпункту 3 пункту 41 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, з урахуванням пункту 44 цих особливостей.
Своєю чергою, відповідно до розділу ІІ Додатку 3 до тендерної документації, у разі відсутності можливості надання вище зазначеної інформації, надається скорочена довідка за підписом уповноваженої особи учасника.
Моніторингом установлено, що учаснику/переможцю ТОВ "АФІНА ГРУПП ЛТД" повідомлення про намір укласти договір оприлюднено 24.02.2023. При цьому, у 4-х денний строк з дати оприлюднення в електронній системі закупівель Повідомлення ТОВ "АФІНА ГРУПП ЛТД" не надано шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої статті 17 Закону.
На підставі підпунктів 2 та 3 пункту 41 Особливостей тендерна пропозиція учасника/переможця ТОВ "АФІНА ГРУПП ЛТД" підлягала відхиленню.
Натомість з ТОВ "АФІНА ГРУПП ЛТД" укладено договір про закупівлю від 06.03.2023 №6 на суму 790 962,66 гривень.
.
Період усунення порушень:
28.03.2023 11:21 - 12.04.2023 00:00
Дата публікації висновку:
28.03.2023 11:21
Запити/Пояснення
Номер:
abd0fd8069e74fc28c181b2ef6637309
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
13.03.2023 16:05
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
17.03.2023 00:00
Опис:
Питання у файлі
Номер:
8ce030c53927487ebb6376169643495e
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
16.03.2023 14:26
Опис:
Уповноважена особа КП "Магдалинівське ВКГ" Олександра МАЛІКОВА надає відповідь на запит по моніторингу закупівлі UA-2023-02-003310-a по реконструкції башти для водопостачання по вул.Колгоспна, в с.Очеретувате за адресою: Дніпропетровська область,Новомосковський район, с.Очкретувате,вул. Колгоспна,9а
Номер:
0ee5b414291643cb848f3e535685716f
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
23.03.2023 15:27
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
29.03.2023 01:00
Опис:
Питання у файлі
Номер:
82b9016fa80449eab9bbc3b24d847d77
Назва:
відповідь на запит
Дата опублікування:
27.03.2023 09:52
Опис:
вих. № 10 від "27" березня 2023 року
Управління Східного офісу Держаудитслужби
Відповідь на запит
Комунальне підприємство "Магдалинівське водопровідно-каналізаційне господарство" (далі – Замовник) 16 лютого 2023 року було оголошено процедуру закупівлі в системі електронних закупівель Prozorro UA-2023-02-16-003310-а за предметом "реконструкція водонапірної башти для водопостачання вул. Колгоспна в с. Очеретувате за адресою: Дніпропетровська область, Новомосковський район, с. Очеретувате, вул. Колгоспна, 9а згідно коду за ДК 021:2015 (CPV 2008) - 45454000-4 — Реконструкція). Дана закупівля проводилась із дотриманням вимог, визначених постановою 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (редакція - 03.01.2023р.) (далі – Постанова №1178) та умов проведення процедури відкритих торгів, які передбачались розділом IV Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року №922-VIII в редакції від 01.01.2023 року (далі – Закон №922).
Дана закупівля проводилась Замовником, як виключення із вимог, що установлені частиною 10 та частиною 11 Постанови №1178. Тобто замовником було застосовано процедуру відкритих торгів за власної ініціативи, за для забезпечення виконання принців здійснення публічних закупівель та отримання найбільшої кількості пропозицій, від учасників (потенційних виконавців роботи).
По першому питанню повідомляю наступне.
Згідно до вимог пункту 3 розділу I Додатку 5 Документації ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загально-виробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів.
З урахуванням вимог другого абзацу пункту 3 розділу I Додатку 5 Документації загальна вартість пропозиції, розрахунок за якою надається учасником у відповідності до вимог розділу II.II документації, повинна включати усі податки, збори, та інші платежі, передбачені чинним законодавством України та умовами виконання господарських зобов'язань, що будуть визначені в договорі про закупівлю, за результатом проведення цієї закупівлі. Документи, які надаються з метою підтвердження відповідності технічним вимогам повинні бути виконані у відповідному програмному комплексі, із детальним зазначенням найменування витрат за розділами та вартості за кожним із зазначених розділів.
При складанні тендерної пропозиції в кошторисних розрахунках до переліку будівельних машин і механізмів ТОВ "Афіна Групп ЛТД" включило такі, які фактично планується використовувати під час будівництва даного об’єкту. При цьому перелік і види робіт, які учасником будуть виконуватись і прийматись по факту, в рамках виконання зобов’язань за договором, не змінюватимуться, а всі роботи будуть виконані в повному обсязі і з відповідною якістю згідно до технічного завдання в частині обсягів робіт та матеріалів.
Крім цього, за рахунок реалізації відповідних кроків, може бути досягнуто зниження собівартості будівельних робіт, що в свою чергу задовольнить вимоги замовника в частині економічного використання коштів із відповідно пропорційним покращенням якості виконання робіт.
Крім того, замовником не виявлено невідповідності запропонованих робіт та товарів, які є складовою предмета закупівлі, за визначеними вимогами у технічному завданні, або запропонований обсяг робіт (або матеріалів) не може забезпечити виконання повного обсягу робіт або матеріали не можуть використовуватись за призначенням.
У зв'язку з чим, у замовника не було підстав вважати пропозицію учасника, такою, що не відповідає вимогам, визначеним умовами Документації, а тому не було законних підстав відхиляти пропозицію учасника процедури закупівлі.
По другому питанню повідомляю наступне.
Згідно до терміну, що визначений пунктом 23 частини 1 статті 1 Закону України "Про електронні довірчі послуги" від 5 жовтня 2017 року № 2155-VIII кваліфікований електронний підпис - удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.
За результатом проведеної процедури відкритих торгів, в процесі її проведення застосовувався електронно-цифровий підпис, виданий на Малікову Олександру Олексіївну, яка є уповноваженою особою замовника, та здійснює відповідні обов’язки задля досягнення мети придбання товарів, робіт чи послуг за принципами здійснення публічних закупівель, що визначені статтею 5 Закону № 922.
За даними перевірки електронно-цифрового підпису (файлу "sign.p7s"), яка здійснювалась із застосуванням незалежної системи центрального засвідчувального органу Міністрества цифрової трансформації України, за посиланням в мережі Інтернет - https://czo.gov.ua/verify, встановлено:
Підписувач (П.І.Б.): МАЛІКОВА ОЛЕКСАНДРА ОЛЕКСІЇВНА
Країна: Україна
Алгоритм підпису: ДСТУ-4145
Тип підпису: Удосконалений
Тип контейнера: Підпис та дані в одному файлі (CAdES enveloped)
Формат підпису: Базовий (CAdES-BES)
Сертифікат: Кваліфікований
Таким чином, за результатом здійсненої перевірки, встановлено, що у відповідності до вимог, що визначені частиною другою статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис встановлено таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, серед іншого, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису; під час перевірки підтверджено цілісність електронних даних в електронній формі, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис.
Таким чином замовником виконано вимогу пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082 (далі – Порядок розміщення інформації).
При цьому, у Порядку розміщення інформації не визначено вимог застосування (використання, накладання, завіряння, т.ін.) кваліфікованого сертифіката електронного підпису разом із поданням інформації та/або документів через електронну систему публічних закупівель.
Листи Міністерства цифрової трансформації України, зокрема лист від 16.02.2021 №1/06-3-1587, не встановлюють норм права, носять виключно рекомендаційний та інформативний характер
До того, до компетенції Міністерства цифрової трансформації України не належить визначення правомірності дій суб'єктів сфери публічних закупівель або надання роз’яснень щодо окремих визначень та застосувань нормативно-правових актів та підзаконних актів у конкретних випадках.
Уповноважена особа ______________ / Малікова О.О.