• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Куряче філе, Кури патрані І категорії, печінка куряча, серце куряче

юридична особи, яка забезпечують потреби держави або територіальної громади. під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником та учасником викладаються українською мовою. Закупівля за кошти державного бюджету

Завершена

740 300.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 800.00 UAH
Номер: a05ef524879d4633945f8463d22b7df6
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-05-23-000046
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 23.05.2023 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 24.05.2023 09:13 - 15.06.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 23.05.2023 № 163 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 23.05.2023 № 163. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-02-15-012428-a 15.02.2023. Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель. Перший заступник начальника Володимир ВОЇНСЬКИЙ
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 4-1 Постанови КМУ №710. За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення вимог пункту 28 Особливостей №1178 та пунктів 8 та 17 частини другої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання учасником-переможцем документів при укладанні договору; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру; правомірності внесення змін до договору. – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пункту 4-1 Постанови КМУ №710 при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлі, а також пункту 28 Особливостей №1178 та частини другої статті 22 Закону при складанні тендерної документації. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 01 червня 2023 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій; надання учасником-переможцем документів при укладанні договору; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру; правомірності внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Державного закладу «Дитячий спеціалізований (спеціальний) санаторій «Джерело» Міністерства охорони здоров'я України (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-02-15-004824-c); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; тендерну пропозицію ТОВ «ЗАХІДНА РЕГІОНАЛЬНА КОМПАНІЯ»; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника №2 від 24.02.2023; повідомлення про намір укласти договір$ опубліковані ТОВ «ЗАХІДНА РЕГІОНАЛЬНА КОМПАНІЯ» як переможцем тендеру документи; договір про закупівлю №17/2230 від 02.03.2023; додатковий договір №1 від 24.04.2023 до договору про закупівлю №17/2230 від 02.03.2023 та опубліковане повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення на запит органу державного фінансового контролю. Відповідно до пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання бюджетних коштів» (далі – Постанова КМУ №710) постановлено головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня) та суб’єктам господарювання державного сектору економіки забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; та оприлюднення такого обґрунтування шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Під час моніторингу, на запит Західного офісу Держаудитслужби щодо надання посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, Замовником надано пояснення, у якому повідомлено, що таке обґрунтування передано для розміщення на сайті МОЗ України, оскільки Замовник не має власного сайту, а також зазначено, що Постанова КМУ №710 в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення носить рекомендаційний характер. Слід зазначити, що згідно зі статтею 117 Конституції України, Кабінет Міністрів України в межах своєї компетенції видає постанови і розпорядження, які є обов'язковими до виконання. Також, за нормою статті 49 Закону України від 27.02.2014 № 794-VII «Про Кабінет Міністрів України», Кабінет Міністрів України на основі та на виконання Конституції і законів України, актів Президента України, постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, видає обов’язкові для виконання акти - постанови і розпорядження. Акти Кабінету Міністрів України нормативного характеру видаються у формі постанов Кабінету Міністрів України. Так, 19.12.2020 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1266 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 631 і від 11 жовтня 2016 р. № 710», якою запроваджено чергові заходи підвищення ефективності використання державних коштів, а саме: з 19.12.2020 головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня) доручено забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель. Відповідно до наявної в електронній системі закупівель інформації джерелом фінансування закупівлі UA-2023-02-15-012428-a є кошти державного бюджету. Також, відповідно до даних Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів Замовник є розпорядником бюджетних коштів. Проведеним під час моніторингу аналізом інформації на офіційному сайті Міністерства охорони здоров’я України (https://moz.gov.ua), в тому числі за вкладками «Головна – Пресцентр – Оголошення та анонси», наявності інформації щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі UA-2023-02-15-012428-a не виявлено. Замовником до моніторингу документального підтвердження щодо передачі відповідної інформації (обґрунтування) для розміщення на сайті МОЗ України не надано. Таким чином, Замовником не забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості предмета закупівлі UA-2023-02-15-012428-a шляхом розміщення на відповідному веб-сайті, чим порушено вимогу пункту 4-1 Постанови КМУ №710. У наданому під час моніторингу поясненні на запит щодо того, яким чином та на підставі яких документів було здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення та визначено його очікувану вартість Замовником зазначено, що очікувана вартість закупівлі Замовником була розрахована на підставі даних в системі Прозоро по аналогічних закупівлях та довідці статистики від 11.01.2023. До пояснення Замовником надано листа Головного управління статистики у Львівській області, відповідно до реквізитів якого він створений 16.03.2023 (№13-07/405/10-23) та адресований ФОП Голуботовській Г. (на запит від 11.01.2023) з інформацію про середні споживчі ціни на продукти харчування у Львівській області у лютому 2023 року, тоді як досліджувану процедуру закупівлі Замовником було оголошено 15.02.2023. Відповідно до наявної у вищевказаному листі Головного управління статистики у Львівській області інформації середня споживча ціна у Львівській області у лютому 2023 року становила: на філе куряче (з курячої грудинки без кістки) – 143,90 грн, на птицю (тушки курячі) (свіже, охолоджене м’ясо курки (тушки)) – 85,08 грн та на субпродукти курячі (печінка, серце) – 91,81 гривень. Водночас, наданий до моніторингу лист Головного управління статистики у Львівській області не міг бути підставою для визначення очікуваної вартості процедури закупівлі UA-2023-02-15-012428-a, оскільки був виданий у березні 2023 року (16.03.2023 №13-07/405/10-23), тобто після оголошення Замовником процедури закупівлі. Крім того, аналізом наявної у вільному публічному доступі інформації на сайті Держстату України (https://ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2018/ct/sctp/Arch_sctp_u.htm) встановлено, що середня споживча ціна у Львівській області у січні 2023 року становила: на філе куряче (з курячої грудинки без кістки) – 143,07 грн, на птицю (тушки курячі) – 80,49 гривень. Замовником за досліджуваною процедурою закупівлі передбачено придбання курячого філе – 2 000 кг, кур патраних І категорії – 1 900 кг, печінки курячої – 1 800 кг, серця курячого – 600 кг. Очікувана вартість досліджуваної процедури закупівлі Замовником визначена в сумі 740 300,00 грн з ПДВ. У наданому поясненні Замовником звернуто увагу, що в ціну товару включаються витрати на транспортування, навантаження, розвантаження, податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, усіх інших витрат. Слід зазначити, що за умовами тендерної документації Замовника (частина 1 розділу ІІІ) учасник визначає ціни на товари, які він пропонує поставити за договором, з урахуванням витрат на транспортування, навантаження, розвантаження, податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, усіх інших витрат. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону №2526-IX від 16.08.2022) постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Вказаною постановою Кабінету Міністрів України визначено порядок проведення закупівель в умовах воєнного стану. Відповідно до норм пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Проведеним моніторингом встановлено, що Замовником при складанні тендерної документації не враховано норми Особливостей №1178 у чинній редакції, чим порушено вимогу пункту 28 Особливостей №1178. Так, у частині 3 розділу V тендерної документації Замовника при визначенні підстав для відхилення тендерних пропозицій зазначено, зокрема, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли учасник процедури закупівлі: зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом другим частини п’ятнадцятої статті 29 Закону; не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 Закону; визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог частини другої статті 28 Закону; а також коли переможець процедури закупівлі надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом другим частини п’ятнадцятої статті 29 Закону. Водночас, до підстав для відхилення тендерної пропозиції у пункті 41 Особливостей №1178 віднесено, зокрема: у разі, коли учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом другим пункту 39 цих особливостей; не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом п’ятим пункту 38 цих особливостей; а також коли переможець процедури закупівлі надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом другим пункту 39 цих особливостей. Крім того, відповідно до норм пункту 17 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються прізвище, ім’я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками. Проте, на порушення пункту пункту 17 частини другої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей №1178 у тендерній документації Замовника (пункт 2.3 розділу І) не зазначено електронної адреси посадової особи Замовника, уповноваженої здійснювати зв’язок з учасниками. Згідно з пунктом 8 частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. Слід зазначити, що порядок зміни господарських договорів визначено у статті 188 Господарського кодексу України містить, у якій зазначено, що зміна господарських договорів в односторонньому порядку не допускається, якщо інше не передбачено законом або договором (частина перша); сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором (частинадруга); сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду (частина третя); у разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду (частина четверта); якщо судовим рішенням договір змінено, договір вважається зміненим з дня набрання чинності даним рішенням, якщо іншого строку набрання чинності не встановлено за рішенням суду (частина п’ята). Також, у статті 654 Цивільного кодексу України зазначено, що зміна договору вчиняється в такій самій формі, що й договір, що змінюється, якщо інше не встановлено договором або законом чи не випливає із звичаїв ділового обороту. У тендерній документації Замовника міститься Проект договору (Додаток 4), у якому наведено підстави внесення змін до істотних умов договору відповідно до положень пункту 19 Особливостей №1178. Проте, на порушення вимог пункту 8 частини другої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей №1178 вказаний Проект договору не містить інформації про порядок змін його умов.
Період усунення порушень: 01.06.2023 12:01 - 16.06.2023 00:00
Дата публікації висновку: 01.06.2023 12:01

Запити/Пояснення