-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
15320000-7 Фруктові та овочеві соки (сік фруктовий та овочевий без цукру та барвників для закладів освіти Оболонського району)
Завершена
3 072 333.33
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 362.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 15 362.00 UAH
Номер:
e92b7864d1604f75915f9080d984defe
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-05-29-000121
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
29.05.2023 00:00
Період моніторингу:
30.05.2023 09:20 - 21.06.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІВЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
29.05.2023 № 23-З
Чернівці
Про початок моніторингу процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктів 4 і 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.06.2022 №186,
НАКАЗУЮ:
1. На виконання доручення Держаудитслужби, доведеного листом від 21.04.2023 № 003100-18/4590-2023 почати моніторинг процедур закупівель відповідно до додатку.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Павло ПЕРЕПІЧКА
Витяг з Додатку до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області від 29 травня 2023 року № 23-З
№ з/п, унікальний номер, дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір та опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
6. UA-2023-02-15-008443-a від 15.02.2023 – виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Катерина СКУТАР
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами розгляду питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей № 1178, із змінами, встановлені порушення вимог пункту 41 Особливостей № 1178 із змінами.
За результатами розгляду питань щодо дотримання порядку визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, виконання Постанови № 710, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення та оприлюднення договору про закупівлю, своєчасності та повноти надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області зобов’язує здійснити заходи на недопущення в подальшому встановлених порушень вимог пункту 41 Особливостей № 1178 із змінами (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) та, протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку, оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 15 червня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: дотримання порядку визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, виконання постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (із змінами), відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25 грудня 2015 року № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості № 1178), із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 року № 1495 «Про внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова № 1495), які набрали чинності з 03.01.2023, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення та оприлюднення договору про закупівлю, своєчасності та повноти надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління освіти Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-02-15-003618-с); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію із змінами, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 15.02.2023 № 44 зі змінами від 20.02.2023 № 44/1 (далі – тендерна документація); перелік змін до тендерної документації від 20.02.2023; звернення Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКО-СФЕРА» від 19.02.2023 з вимогою щодо усунення порушення, відповідь Замовника від 20.02.2023; реєстр отриманих тендерних пропозицій від 20.02.2023; тендерну пропозицію учасника Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКО-СФЕРА» (далі – ТОВ «ЕКО-СФЕРА»); протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 03.03.2023 № 44/2; повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей; повідомлення про намір укласти договір від 08.03.2023; договір від 23.03.2023 № 50-Т (далі – Договір № 50-Т); пояснення Замовника, надане разом із документами 13.06.2023 через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей № 1178 із змінами встановлено, що Замовник у пункті 4 розділу 5 тендерної документації зазначив випадки, за яких відхиляє тендерну пропозицію учасника/переможця торгів із посиланням на норми статей Закону (зокрема, частина 14, абзац другий частини 15 статті 29, частина 2 статті 28 Закону), в той час, коли такі підстави відхилення під час застосування відкритих торгів з особливостями передбачені Особливостями № 1178 із змінами (пункт 39, абзац п’ятий пункту 38, абзац другий пункту 36 особливостей), чим порушив вимоги пункту 41 Особливостей № 1178 із змінами, внесеними пунктом 9 змін, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30.12.2022 № 1495 «Про внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Період усунення порушень:
15.06.2023 09:32 - 30.06.2023 00:00
Дата публікації висновку:
15.06.2023 09:32
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Управління освіти Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації інформує Вас,що уповноважена особа яка проводила закупівлю UA-2023-02-15-008443-a 15320000-7 Фруктові та овочеві соки (сік фруктовий та овочевий без цукру та барвників для закладів освіти Оболонського району) звільнена і не працює в Управліні. Забов'язуємося вподальшому здійснювати заходи на недопущення в подальшому встановлених порушень вимог п.41 Особливостей №1178 із змінами (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо)
Дата публікації звіту:
19.06.2023 10:32
Запити/Пояснення
Номер:
132e2bb0dfcf4beeb23a94608b7668f5
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
09.06.2023 09:47
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.06.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «15320000-7 Фруктові та овочеві соки (сік фруктовий та овочевий без цукру та барвників для закладів освіти Оболонського району)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-02-15-008443-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119 із змінами, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) із наступних питань:
1. Яким чином і на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість? Надайте такі документи.
2. Надайте посилання на сторінку власного вебсайту (або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
3. З яких причин Вами тендерну документацію складено з порушенням вимог постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», а саме: не враховано зміни, внесені постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. № 1495 «Про внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», які набрали чинності з 03.01.2023?
4. Чому Вами при описі та прикладах формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій під час складання тендерної документації не дотримано вимог пункту 19 частини 2 статті 22 Закону та Наказу Мінекономіки від 15.04.2020 № 710 «Про затвердження Переліку формальних помилок»?
Відповідні пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено у поясненнях та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
aa71fa595363438d839266fea5459330
Назва:
Пояснення замовника щодо моніторингу закупівлі за предметом «15320000-7 Фруктові та овочеві соки (сік фруктовий та овочевий без цукру та барвників для закладів освіти Оболонського району)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-02-15-008443-a)
Дата опублікування:
13.06.2023 17:12
Опис:
Мета проведення закупівлі: Потреба у закупівлі зумовлена необхідністю забезпечення безперебійного харчування дітей у дошкільних закладах освіти міста Києва. Придбання даного продукту дозволить забезпечити повноцінний розвиток дитячого організму завдяки виконанню норм харчування.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі:
Сік фруктовий: - Сік фруктовий та овочевий (65000 кг) натуральний , виготовлений зі свіжих фруктів та овочів, має бути в асортименті. В обов’язковому порядку має бути сік яблучний освітлений, томатний сік та не менше 1 фруктового виду соку, розфасований у пакети Тетрапак, не більше 1,0 л. Соки не повинні містити ГМО, цукру та барвників. Якість товару повинна відповідати ДСТУ, вимогам Закону України «Про безпечність та якість харчових продуктів». На запах та смак натуральний, добре виражені властиві суміші використаних компонентів, без сторонніх присмаку і запаху. Колір властивий кольору використаних фруктів та овочів з яких виготовлений сік.
Товар має бути в упаковці підприємства-виробника. На кожній одиниці пакування повинна бути наступна інформація: назва харчового продукту, назва та адреса підприємства-виробника, вага нетто, склад, дата виготовлення, термін придатності та умови
та енергетичну цінність. Без ГМО, що має бути зазначено на упаковці
Товар повинен відповідати вимогам законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів, згідно ЗУ «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів»та з врахуванням постанови Кабінету Міністрів України»Про затверження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» від 24.03.2021р №305:Санітарних правил для підприємств громадського харчування (СанПин 42-123-5777-91)
Обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі
Загальна кількість необхідного до закупівлі обсягу соків фруктових сформована виходячи із обсягів, спожитих дошкільними освітніми закладами, що знаходяться у підпорядкуванні замовника, за 2022 рік. Очікувана вартість предмета закупівлі передбачена кошторисом та річним планом закупівель на 2023 рік, ґрунтується на всіх фактичних складових ціни та включає в себе вартість ціни на товар, податки і збори, що сплачуються або мають бути сплачені, усіх інших витрат та згідно з вимогами чинного законодавства щодо формування ціни на відповідний товар. Відповідно до розрахунків вартості соків фруктових 65000 кг проведених у відповідності до ч. 4 ст. 4 Закону України «Про публічні закупівлі» шляхом ринкових консультацій з метою аналізу ринкової ціни на товар, з урахуванням видатків замовника, очікувана вартість процедури закупівлі складатиме 3 072 333,33 грн. з ПДВ. Ціна за одиницю товару перебуває в межах діапазону показників, актуальних на момент оприлюднення закупівлі, ринкових цін на відповідний вид соків фруктових на території України. Щодо передумов здійснення закупівель і Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, здійснювався замовником шляхом моніторингу середньо ринкових цін на відповідний вид соків фруктових при плануванні відповідної закупівлі. Замовником здійснювався пошук, збір та аналіз загальнодоступної цінової інформації, до якої відноситься інформація про ціни товарів, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі на сайтах постачальників, в електронному каталозі, в електронній системі закупівель “ProZorro” щодо аналогічних закупівель, проводились ринкові консультації.
Щодо посилання на сторінку веб сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних характеристик предмета закупівлі.
Відповідно до пункту 4 та абзацу третього пункту 41 Постанови № 710 з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки доручено, а органам місцевого самоврядування, Пенсійному фонду та фондам загальнообов’язкового державного соціального страхування рекомендовано забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі у разі оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель (перелік визначений у частині першій статті 13 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон)) або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі розміщено на офіційному веб-сайті https://kyivaudit.gov.ua/vr/ka/cabinet.nsf/0/5468EBFAA4377F97C2258957004AB6B2.
Також проведен моніторінг цін з залученням таких торгівельних центрів як FOZZY Atbmarket Shop.metro.ua (додатки прилагаються)
По суті другого запитання, то воно стосується того самого предмета, що й перше – обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, та визначення його очікуваної вартості. Іншими словами, запит замовнику на пояснення від 09.06.2023 містить два шляхи отримання інформації про обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі: перший спосіб – надання необхідної інформації безпосередньо у поясненнях Замовника на вказаний запит, другий – посилання на сторінку власного вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, та визначення його очікуваної вартості, у поясненнях Замовника на вказаний запит. Вказаний висновок підтверджується судовою практикою (постанова Шостого апеляційного адміністративного суду від 06.06.2023 по справі № 640/843/22).
Відповіддю на перше питання вищезазначеного запиту Замовником було надано обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, та визначення його очікуваної вартості з підтверджуючими документами. Враховуючи те, що друге питання запиту, по суті, є іншим способом отримання відповіді на перше питання, факт надання в даних поясненнях вичерпної відповіді на перше питання, звільняє Замовника від необхідності відповідати на друге питання цього запиту.
Стосовно третього питання запиту, то воно містить твердження, що тендерну документацію нібито складено з порушеннями законодавства про публічні закупівлі. Водночас, в запиті не зазначено які саме пункти тендерної документації начебто складені з порушенням якої саме норми законодавства про публічні закупівлі. В запиті міститься лише посилання на зміни, внесені постановою Кабінету Міністрів України від 30.12.2022 № 1495. Але вказаною постановою була внесена ціла низка змін до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178.
Пояснення Замовника не можуть будуватися на здогадках та припущеннях про ймовірні порушення, які мав на увазі орган державного фінансового контролю. Тому, для можливості Замовнику надати відповідні пояснення, пропонуємо уточнити в запиті про надання пояснень які саме пункти тендерної документації начебто складені з порушенням якої саме норми законодавства про публічні закупівлі.
Стосовно зауважень щодо тендерної документації в частині опису та прикладів формальних несуттєвих помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерної пропозиції, які містить четверте питання запиту про надання пояснень, то вони є безпідставними.
Пункт 1 розділу ІІІ тендерної документації містить заголовок «Опис та приклади формальних несуттєвих помилок», який містить перелік формальних помилок учасниками, що не призведуть до відхилення їх тендерних пропозицій. Вказаний перелік та визначення, що вважається формальними (несуттєвими) помилками наведено у повній відповідності до пункту 19 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та наказу Мінекономіки від 15.04.2020 № 710 «Про затвердження Переліку формальних помилок».
Конкретних прикладів з вищезазначеного переліку, які б йшли в розріз зі згаданою вище нормою закону про публічні закупівлі та наказу Мінекономіки, запит на отримання пояснень не містить.