• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Листи

Завершена

3 740 639.76 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 18 703.20 UAH
Номер: 615dc58314224efe9022a78fabf99441
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-05-29-000088
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 29.05.2023 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40913637
Період моніторингу: 29.05.2023 15:13 - 20.06.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ТЕРНОПІЛЬСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 29.05.2023 № 41-з Тернопіль Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 12 пункту 4, підпункту 13 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №117 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку процедур закупівель для моніторингу, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу. 3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою. Начальник Роман СНІГУР Додаток до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області від 29.05.2023 №41-з Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 9.UA-2023-02-15-001703-a від 15.02.2023 - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Тернопіль
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 96) 543-35-42, luda_palamar@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам законодавства встановлено порушення пункту 2 частини другої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями вимогам законодавства, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Стілс Україна», своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області зобов’язує вжити заходи (зокрема, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення у подальшому при складанні тендерної документації порушень вимог пункту 2 частини другої статті 22 Закону та норм пункту 28 Особливостей №1178. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 13 червня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями та тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі - Закон) та Постанові Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості №1178), оприлюднення інформації про закупівлю, розгляд тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план відокремленого підрозділу «Атоменергомаш» державного підприємства «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом» (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 15.02.2023, протокол розгляду тендерної пропозиції від 27.02.2023, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Стілс Україна» (далі – ТОВ «Стілс Україна»), повідомлення про намір укласти договір від 27.02.2023 року, договір закупівлі від 07.03.2023 за №53-143-01-23-02129, пояснення Замовника від 30.05.2023, отримане через електронну систему закупівель. Відповідно до пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. За нормою пункту 15 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються розмір та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати). Відповідно до частини першої статті 25 Закону, у разі якщо замовник вимагає надання забезпечення тендерної пропозиції, у тендерній документації повинні бути зазначені умови його надання, зокрема, розмір, строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції не повертається учаснику. У пункті 2 розділу III тендерної документації Замовника визначено, що учасник торгів для забезпечення виконання зобов’язань, які виникають у зв’язку з поданням тендерної пропозиції, надає забезпечення тендерної пропозиції у вигляді банківської гарантії або гарантії страхової компанії. При цьому, у зазначеному пункті цього розділу тендерної документації визначено, що гарантія страхової компанії подається у формі договору (страхового сертифікату) страхування відповідальності перед третіми особами згідно із зразком Додатку 6 до тендерної документації та з дотриманням зазначених у ньому вимог. Так, у Додатку 6 до тендерної документації Замовника наведений зразок страхової гарантії забезпечення тендерної пропозиції, у якій до переліку страхових ризиків включено, зокрема: ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону. Окрім того, у пункті 3 «Умови повернення чи неповернення забезпечення тендерної пропозиції» розділу ІІІ тендерної документації, до умов не повернення забезпечення тендерної пропозиції включено – «ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, що не перевищує 10-ти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, документів, зазначених в пункті 5.2.2 тендерної документації, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону». Згідно з нормою частини шостої статті 17 Закону, переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. Водночас, відповідно до пункту 44 Особливостей №1178 (які на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування визначають особливості здійснення закупівель для замовників, передбачених Законом) переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує 4 дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. Таким чином, при складанні тендерної документації Замовником не враховано норми пункту 44 Особливостей №1178, чим порушено вимогу пункту 28 Особливостей №1178. Відповідно до пункту 2 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються, зокрема, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Згідно вищезазначеного пункту 44 Особливостей №1178, переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів. При цьому, Замовник в підпункті 5.2.2 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації не врахував лист Міністерства економіки України «Щодо застосування статті 17 Закону у зв'язку із введенням воєнного стану» від 23.06.2022 №3323-04/40967-06 та роз’яснення Національного агентства з питань запобігання корупції від 31.05.2022 №23-06/12865-22 (щодо отримання відомостей з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення) та не встановив способу документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстави визначеної пунктом 3 частини першої статті 17 Закону шляхом надання інформаційної довідки з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, чим порушив вимоги пункту 2 частини другої статті 22 Закону.
Період усунення порушень: 13.06.2023 13:18 - 28.06.2023 00:00
Дата публікації висновку: 13.06.2023 13:18

Оскарження висновку в суді

Опис: Висновок оскаржено до суду
Дата публікації: 23.06.2023 15:01
Дата відкриття провадження: 08.11.2023 00:00
Номер відкриття провадження: 320/40464/23

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Заперечення до висновку додаються в окремому файлі
Дата публікації звіту: 14.06.2023 15:18

Запити/Пояснення