Консультаційні послуги в сфері публічних закупівель
Мова тендерної пропозиції – українська. Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою, а також за рішенням замовника одночасно всі документи можуть мати автентичний переклад іншою мовою. Визначальним є текст, викладений українською мовою. Стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення у вигляді скорочень та термінологія, пов’язана з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами, викладаються мовою їх загальноприйнятого застосування. Уся інформація розміщується в електронній системі закупівель українською мовою, крім тих випадків, коли використання букв та символів української мови призводить до їх спотворення (зокрема, але не виключно, адреси мережі Інтернет, адреси електронної пошти, торговельної марки (знака для товарів та послуг), загальноприйняті міжнародні терміни). Тендерна пропозиція та всі документи, які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї, складаються українською мовою. Документи або копії документів (які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї), які надаються Учасником у складі тендерної пропозиції, викладені іншими мовами, повинні надаватися разом із їх автентичним перекладом українською мовою. Виключення: 1. Замовник не зобов’язаний розглядати документи, які не передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї та які учасник додатково надає на власний розсуд, у тому числі якщо такі документи надані іноземною мовою без перекладу. 2. У випадку надання учасником на підтвердження однієї вимоги кількох документів, викладених різними мовами, та за умови, що хоча б один з наданих документів відповідає встановленій вимозі, в тому числі щодо мови, замовник не розглядає інший(і) документ(и), що учасник надав додатково на підтвердження цієї вимоги, навіть якщо інший документ наданий іноземною мовою без перекладу.
Завершена
192 000.00UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 960.00 UAH
Період моніторингу:18.04.2023 12:03 - 10.05.2023 00:00
Статус:Порушення виявлені
Опис:ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
18.04.2023 Одеса № 102
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку,
що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 18.04.2023 та доповідна записка завідувача сектору перевірок закупівель відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Ельвіри ЛУЗАН від 18.04.2023.
Начальник Наталія СТОЯНОВА
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 18.04.2023 № 102
Витяг з переліку
№ з/п Оголошення про проведення процедури
закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу
Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Відповідальні особи за проведення моніторингу закупівель
унікальний номер дата оприлюднення
1 2 3 4 5
16 UA-2023-02-14-014816-a 14.02.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу
контролю у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:Виявлені
Тип порушень:
Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:За результатами аналізу відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення вимог пункту 3 частини 2 статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, надання роз’яснень до ТД та внесення змін до неї, розгляду тендерної пропозиції, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах поданих учасником у тендерній пропозиції вимогам Особливостей, своєчасності його розміщення та виконання учасником, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:Дата закінчення моніторингу: 08 травня 2023 року.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», які діяли на момент проведення процедури закупівлі (далі – Особливості), надання роз’яснень до ТД та внесення змін до неї, розгляду тендерної пропозиції, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах поданих учасником у тендерній пропозиції вимогам Особливостей, своєчасності його розміщення та виконання учасником, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти Лиманської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену протоколом уповноваженої особи від 14.02.2023 № 05/7941, ТД (зі змінами), затверджену протоколом уповноваженої особи від 17.02.2023 № 06/7941, перелік змін до ТД, оприлюднений в електронній системі закупівель 17.02.2023, роз’яснення щодо тендерної документації, оприлюднене в електронній системі закупівель 19.02.2023, тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Подгородецького Максима Володимировича (далі – ФОП Подгородецький М. В.), вимогу про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції ФОП Подгородецького М. В., протокол уповноваженої особи Замовника від 28.02.2023 № 07/7941/О, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене 28.02.2023 в електронній системі закупівель, договір про надання послуг від 06.03.2023 № 5 (далі - Договір), пояснення отримані 01.05.2023 через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено.
Відповідно до абзацу 1 пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості - інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
Проте Замовником у ТД не зазначена інформація про кількісні характеристики предмета закупівлі, чим не дотримано вимогу пункту 3 частини 2 статті 22 Закону, яким визначено, що у тендерній документації зазначається інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, та абзацу 1 пункту 28 Особливостей.
Слід зазначити, що ТД Замовника містить такі суперечливі вимоги. Відповідно до пункту 2 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД гарантія надається за формою (далі – Форма), наведеною в додатку 4 до ТД з урахуванням умов, викладених в даному пункті. Учасникам заборонено відступати від форми гарантії.
Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції» від 14.12.2020 № 2628, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 03.03.2021 за № 275/35897 (далі – Наказ № 2628) затверджено форму забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції (далі – Форма забезпечення тендерної пропозиції).
Абзацом 1 пункту 3 Форми забезпечення тендерної пропозиції встановлено «3. За цією гарантією гарант безвідклично зобов’язаний сплатити бенефіціару суму гарантії протягом 5 робочих / банківських днів після дня отримання гарантом письмової вимоги бенефіціара про сплату суми гарантії (далі - вимога)».
Разом з тим, відповідно до підпункту 4 пункту 2 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД встановлено, зокрема, що у реквізитах гарантії строк сплати коштів за гарантією зазначається в робочих або банківських днях.
Додаток 4 до ТД містить вимоги до оформлення забезпечення тендерної пропозиції у вигляді банківської гарантії та інструкцію щодо заповнення гарантії, а саме: в гарантії потрібно зазначити дані в місцях з нижнім підкресленням та замінити слова курсивом на відповідні дані.
Так відповідно до Форми, наведеної в додатку 4 до ТД, у абзаці 1 пункту 3 гарантії зазначається: «3. За цією гарантією гарант безвідклично зобов’язаний сплатити бенефіціару суму гарантії протягом 5 робочих/банківських днів після дня отримання гарантом письмової вимоги бенефіціара про сплату суми гарантії (далі - вимога)» без курсиву та нижнього підкреслення.
Тобто Замовником у Формі (додаток 4 до ТД) визначено строк сплати суми гарантії, а саме: 5 робочих / банківських днів після дня отримання гарантом вимоги.
Натомість у пункті 2 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД Замовник зазначив, що гарантія надається за Формою (додаток 4 до ТД) з урахуванням умов, викладених в даному пункті. Одночасно Замовник зазначив в цьому ж пункті, що учасникам заборонено відступати від форми гарантії. Далі в додатку 4 до ТД Замовник встановлює інструкцію щодо заповнення гарантії, в якій не передбачено зміну умов пункту 3 Форми гарантії.
Період усунення порушень:08.05.2023 10:46 - 23.05.2023 00:00
Дата публікації висновку:08.05.2023 10:46
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:Інформуємо Вас про здійснення заходів направлених на недопущення встановлених порушень у подальшому та проведення відповідної роз’яснювальної роботи з відповідальними особами. В подальшій діяльності будуть враховані зазначені у висновку думки щодо відображення інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та щодо складання форми забезпечення тендерної пропозиції задля усунення можливих непорозумінь.
Дата публікації звіту:08.05.2023 16:39
p7s
sign.p7s
Запити/Пояснення
68818
Номер:77e1ab507ac2469082a3085c2cdbbc52
Назва:Запит про надання пояснення
Дата опублікування:26.04.2023 15:08
Дата до якої повинна бути надана відповідь:02.05.2023 00:00
Автор:ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
×
Код ЄДРПОУ:
40477150
Контактна особа:
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.) +38 (0 96) 683-68-36 dashiko91@gmail.com
Адреса:
Ukraine
Опис:У межах проведення моніторингу цієї закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні таких пояснень (інформації та документів).
Яким чином Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника фізичної особи-підприємця Подгородецького Максима Володимировича вимогам пункту 2 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД, тоді як учасником у складі тендерної пропозиції надано гарантію від 21.02.2023 № BG/UА/03-2-00851, яка надана не за формою, наведеною в додатку № 4 до ТД з урахуванням умов, викладених в даному пункті?
Так у пункті 3 вищезазначеної гарантії зазначено: «За цією гарантією гарант безвідклично зобов'язаний сплатити бенефіціару суму гарантії протягом 5 банківських днів після дня отримання гарантом письмової вимоги бенефіціара про сплату суми гарантії (далі - вимога)», проте відповідно до Форми, наведеної в додатку № 4 до ТД, у пункті 3 Гарантії зазначається: «За цією гарантією гарант безвідклично зобов’язаний сплатити бенефіціару суму гарантії протягом 5 робочих/банківських днів після дня отримання гарантом письмової вимоги бенефіціара про сплату суми гарантії (далі - вимога)».
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.
p7s
sign.p7s
69267
Номер:56ab4bec9a814a6396702ed1003c94b6
Назва:Пояснення на запит
Дата опублікування:01.05.2023 19:00
Автор:ВІДДІЛ ОСВІТИ ЛИМАНСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ БІЛГОРОД-ДНІСТРОВСЬКОГО РАЙОНУ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
68141, Україна, Одеська область, Білгород-Дністровський р-н село Лиман Лиманська ТГ, вул.Героїв України, будинок 47А
Категорія:
Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади
Опис:Пояснення на запит про надання пояснень від 26.04.2023 згідно розпочатого моніторингу процедури закупівлі Консультаційні послуги в сфері публічних закупівель (код ДК 021:2015 - 79410000-1 - Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління) розпочатого ДЕРЖАВНОЮ АУДИТОРСЬКОЮ СЛУЖБОЮ УКРАЇНИ (ПІВДЕННИМ ОФІСОМ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ) згідно наказу № 102 від 18.04.2023:
Відповідний запит про надання пояснення стосуються неочевидного трактування змісту положень тендерної документації та Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 та окрім цього повністю суперечать колосальній кількості висновків за результатами моніторингів Державної аудиторської служби України та її офісів за період 2021-2023 року, що буде детально досліджено далі за текстом.
Інформуємо, що відповідна форма та вимоги до забезпечення тендерної пропозиції затверджено відповідно до Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції» (надалі по тексту – «Наказ»). Відповідно до абзацу першого пункту 3 форми забезпечення тендерної пропозиції, затвердженої відповідно до вищезазначеного Наказу зазначено наступне: «За цією гарантією гарант безвідклично зобов’язаний сплатити бенефіціару суму гарантії протягом 5 робочих / банківських днів після дня отримання гарантом письмової вимоги бенефіціара про сплату суми гарантії (далі - вимога)». Відповідно до підпункту 10 пункту 4 Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції, затверджених згідно того ж Наказу, зазначено, що у реквізитах гарантії строк сплати коштів за гарантією зазначається в робочих або банківських днях. Як вбачається згідно Наказу, саме цей нормативно-правовий акт встановлює вимоги до забезпечення тендерної пропозиції і абзац перший пункту 3 форми забезпечення тендерної пропозиції містить через « / » два можливих варіанта обчислення днів після дня отримання гарантом письмової вимоги бенефіціара про сплату суми гарантії та підпункт 10 пункту 4 Вимог до забезпечення тендерної пропозиції, затверджених Наказом чітко передбачає необхідність при підготовці забезпечення тендерної пропозиції обрати один із двох можливих варіантів обчислення строків – або робочі, або банківська дні.
Тобто для відповідності забезпечення тендерної пропозиції вимогам Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції» необхідно виконати вимогу підпункту 10 пункту 4 Вимог до забезпечення тендерної пропозиції та зазначити строк сплати коштів за гарантією або в робочих або банківських днях.
Замовником при проведенні закупівлі Консультаційні послуги в сфері публічних закупівель (код ДК 021:2015 – 79410000-1 – Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління) в ч. 2 Забезпечення тендерної пропозиції Розділу 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації зазначено в тому числі наступне:
«Гарантія надається за формою (далі - Форма), наведеною в Додатку № 4 до тендерної документації з урахуванням умов, викладених в даному пункті»;
«Вимоги та умови до забезпечення тендерної пропозиції зазначаються у відповідності до наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції» (далі - Вимоги), а саме:»;
«10) строк сплати коштів за гарантією зазначається в робочих або банківських днях».
Тобто замовник в своїй тендерній документації прямо зазначив, що забезпечення тендерної пропозиції подається за наведеною формою З УРАХУВАННЯМ УМОВ, ВИКЛАДЕНИХ В ДАНОМУ ПУНКТІ, а далі даним пунктом зазначив, що СТРОК СПЛАТИ КОШТІВ ЗА ГАРАНТІЄЮ ЗАЗНАЧАЄТЬСЯ В РОБОЧИХ АБО БАНКІВСЬКИХ ДНЯХ.
Неможливо інакше трактувати те, що прямим текстом зазначено замовником в тендерній документації та абсолютно такі ж вимоги передбачені наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції», відповідно до яких прямо зазначено, що при заповнені форми банківської гарантії необхідно обрати один із двох можливих варіантів обчислення днів після дня отримання гарантом письмової вимоги бенефіціара про сплату суми гарантії – АБО робочі, АБО банківські.
Окрім цього, аналогічну вимогу і продубльовано окрім тексту завантаженої тендерної документації, ще й у електронних полях електронної системи закупівель, а саме в інформації про процедуру закупівлі оприлюдненої на сторінці відповідної закупівлі на https://prozorro.gov.ua/ в електронному полі «Вид та умови надання забезпечення пропозицій учасників» зазначено в тому числі й наступне:
«Гарантія надається за формою (далі - Форма), наведеною в Додатку № 4 до тендерної документації з урахуванням умов, викладених в даному пункті»;
«Вимоги та умови до забезпечення тендерної пропозиції зазначаються у відповідності до наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції» (далі - Вимоги), а саме:»;
«10) строк сплати коштів за гарантією зазначається в робочих або банківських днях».
Тобто навіть при виникненні у учасників непорозумінь (які очевидно мають бути відсутні відповідно до проаналізованих вище питань) в питанні варіанту зазначення строку сплати коштів за гарантією, то згідно Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого Наказом МІНІСТЕРСТВА РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ № 1082 від 11.06.2020, а саме абзацу другого пункту третього вищезазначеного порядку зазначено, що: «У разі якщо інформація, розміщена в електронній системі закупівель шляхом завантаження документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних полів, автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів». Інформація зазначена в електронних полях прямо вимагає визначитись з одним із двох можливих варіантів обчислення строків – або в робочих або банківських днях.
Відповідно до вищезазначеного, наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції» вимагається зазначення строку сплати коштів за гарантією в робочих або в банківських днях, тендерною документацією вимагається зазначення строку сплати коштів за гарантією в робочих або в банківських днях, електронними полями відповідної закупівлі в електронній системі закупівель вимагається зазначення строку сплати коштів за гарантією в робочих або в банківських днях. Все це є більш ніж аргументованою відповіддю на Ваш запит на пояснення щодо прийняття замовником саме того рішення, що є єдиними правильними та відповідаючими чинному законодавству та оприлюднене в електронній системі закупівель.
Окрім цього, замовником при прийнятті відповідного рішення в цій процедурі закупівлі була проаналізована практика проведення моніторингів процедур закупівлі ДЕРЖАВНОЮ АУДИТОРСЬКОЮ СЛУЖБОЮ УКРАЇНИ та її офісами (в тому числі й ПІВДЕННИМ ОФІСОМ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ) та рішення приймалось з огляду на сталу практику моніторингів процедур закупівлі в АБСОЛЮТНО аналогічних випадках, для розуміння чого нижче приведені обставини розгляду та три висновки за результатами моніторингу ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ (м. Київ), три висновки за результатами моніторингу ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ (ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ), два висновки за результатами моніторингу ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ (ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ), два висновки за результатами моніторингу ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ (ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ) та висновок за результатами моніторингу ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ (ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ). Нижче приводимо обставини цих 11 (одинадцяти) висновків ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ та її офісів та зауважуємо, що це далеко не всі рішення (висновки за результатами моніторигу) в абсолютно аналогічних нашому випадках, оскільки в прикладах з метою економії часу була проаналізована лише мала частина закупівель проведених в межах лише Одеської області задля доведення до відома загальної тенденції та розуміння того, що порушене питання Вашим запитом на пояснення ставить під сумнів законність тисяч висновків ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ та її офісів (в тому числі й ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ) по всій Україні за період 2021-2023 року.
1. У закупівлі UA-2023-02-14-014171-a на 7-9 сторінках тендерної документації відповідної закупівлі міститься форма забезпечення тендерної пропозиції згідно п. 3 якої зазначено: «3. За цією гарантією гарант безвідклично зобов'язаний сплатити бенефіціару суму гарантії протягом 5 робочих/банківських днів після дня отримання гарантом письмової вимоги бенефіціара про сплату суми гарантії (далі - вимога)». Відповідно до п.3 банківської гарантії №0GО232023/OD від 21.02.2023 (електронний файл «10.zip») наданої учасником процедури закупівлі, що був визначений переможцем процедури закупівлі зазначено: «3. За цією гарантією Гарант безвідклично зобов'язаний сплатити Бенефіціару суму гарантії протягом 5 (п’яти) банківських днів після дня отримання Гарантом письмової вимоги Бенефіціара про сплату суми гарантії (далі - вимога)». Згідно висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-02-14-014171-a ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ (м. Київ) від 14.04.2023 проведеному згідно наказу № 81 від 22.03.2023 зазначено, що за результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям та розгляду тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
2. У закупівлі UA-2021-11-23-016277-a на 10-11 сторінках тендерної документації відповідної закупівлі зазначено: «Гарантія повинна бути оформлена відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 року №639 «Про затвердження положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах» (у редакції постанови Правління Національного банку України від 25 січня 2018 року №5) та обов’язковим дотриманням вимог наказу Мінекономіки від 14 грудня 2020 року №2628 «Про затвердження форм і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції», який зареєстрований у Міністерстві юстиції України 03.03.2021 за №275/35897». Відповідно до абзацу першого пункту 3 ФОРМИ забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції, що затверджено вищезазначеним наказом від 14 грудня 2020 року №2628 зазначається: «3. За цією гарантією гарант безвідклично зобов’язаний сплатити бенефіціару суму гарантії протягом 5 робочих / банківських днів після дня отримання гарантом письмової вимоги бенефіціара про сплату суми гарантії (далі - вимога)». Відповідно до п.3 банківської гарантії №26553/2 від 08.12.2021 (електронний файл «26553-2 ТОВ АСТЕРН p7s.7z») наданої учасником процедури закупівлі, що був визначений переможцем процедури закупівлі зазначено: «3. За цією гарантією гарант безвідклично зобов'язаний сплатити бенефіціару повну суму гарантії (часткові сплати-заборонені) протягом 5 банківських днів після дня отримання гарантом письмової вимоги бенефіціара про сплату суми гарантії (далі - вимога).». Згідно висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-11-23-016277-a ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ (м. Київ) від 06.07.2022 проведеному згідно наказу № 97 від 14.06.2022 зазначено, що за результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та розгляду тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
3. У закупівлі UA-2021-09-17-009339-b на 6-7 сторінках тендерної документації відповідної закупівлі зазначено в тому числі, наступне: «Гарантія надається за формою (далі - Форма), наведеною в Додатку № 6 до цієї Тендерній документації з урахуванням умов, викладених в даному пункті. Учасникам заборонено відступати від форми гарантії.». В тендерній документації наявний додаток № 6 Форма забезпечення тендерної пропозиції, в якому міститься форма забезпечення тендерної пропозиції згідно п. 3 якої зазначено: «3. За цією гарантією гарант безвідклично зобов'язаний сплатити бенефіціару суму гарантії протягом 5 робочих/банківських днів після дня отримання гарантом письмової вимоги бенефіціара про сплату суми гарантії (далі - вимога). Відповідно до п.3 банківської гарантії № №1.20-GT.116-17 від 01.10.2021 (електронний файл «Гарантія 1.20-GT.116-17.pdf») наданої учасником процедури закупівлі, що був визначений переможцем процедури закупівлі зазначено: 3. За цією гарантією Гарант безвідклично зобов'язаний сплатити Бенефіціару суму гарантії протягом 5 банківських днів після дня отримання Гарантом першої письмової вимоги Бенефіціара про сплату суми гарантії (далі - вимога)». Згідно висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-09-17-009339-b ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ (м. Київ) від 06.07.2022 проведеному згідно наказу № 97 від 14.06.2022 зазначено, що за результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та розгляду тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
4. У закупівлі UA-2021-12-01-008277-b на 8-10 сторінках тендерної документації відповідної закупівлі зазначено в тому числі, наступне: «Гарантія надається за формою (далі - Форма), наведеною в Додатку № 5 до цієї Тендерній документації з урахуванням умов, викладених в даному пункті. Учасникам заборонено відступати від форми гарантії.». В тендерній документації наявний додаток № 5 Форма забезпечення тендерної пропозиції, в якому міститься форма забезпечення тендерної пропозиції згідно п. 3 якої зазначено: «3. За цією гарантією гарант безвідклично зобов'язаний сплатити бенефіціару суму гарантії протягом 5 робочих/банківських днів після дня отримання гарантом письмової вимоги бенефіціара про сплату суми гарантії (далі - вимога)». Відповідно до п.3 банківської гарантії № BG/UА/03-2-16289 від 10.12.2021 (електронний файл «9.ебг лідер 77 ua-2021-12-01-008277-b.zip») наданої учасником процедури закупівлі, що був визначений переможцем процедури закупівлі зазначено: «3. За цією гарантією гарант безвідклично зобов'язаний сплатити бенефіціару суму гарантії протягом 5 робочих днів після дня отримання гарантом письмової вимоги бенефіціара про сплату суми гарантії (далі - вимога)». Згідно висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-12-01-008277-b ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ (ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ) від 11.01.2022 проведеному згідно наказу № 1 від 04.01.2022 зазначено, що за результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та розгляду тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
5. У закупівлі UA-2021-12-04-000532-a на 7-9 сторінках тендерної документації відповідної закупівлі зазначено в тому числі, наступне: «Гарантія надається за формою (далі - Форма), наведеною в Додатку № 5 до цієї Тендерної документації з урахуванням умов, викладених в даному пункті. Учасникам заборонено відступати від форми гарантії». В тендерній документації наявний додаток № 5 Форма забезпечення тендерної пропозиції, в якому міститься форма забезпечення тендерної пропозиції згідно п. 3 якої зазначено: «3. За цією гарантією гарант безвідклично зобов'язаний сплатити бенефіціару суму гарантії протягом 5 робочих/банківських днів після дня отримання гарантом письмової вимоги бенефіціара про сплату суми гарантії (далі - вимога)». Відповідно до п.3 банківської гарантії № 16-001-51161-2021 від 17.12.2021 (електронний файл «16-001-51161-2021.zip») наданої учасником процедури закупівлі, що був визначений переможцем процедури закупівлі зазначено: «3. За цією гарантією гарант безвідклично зобов'язаний сплатити бенефіціару суму гарантії протягом 5 робочих днів після дня отримання гарантом письмової вимоги бенефіціара про сплату суми гарантії (далі - вимога)». Згідно висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-12-04-000532-a ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ (ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ) від 12.01.2022 проведеному згідно наказу № 1 від 04.01.2022 зазначено, що за результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та розгляду тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
6. У закупівлі UA-2021-12-23-020904-c на 6-8 сторінках тендерної документації відповідної закупівлі зазначено в тому числі, наступне: «Гарантія надається за формою (далі - Форма), наведеною в Додатку № 6 до цієї Тендерній документації з урахуванням умов, викладених в даному пункті. Учасникам заборонено відступати від форми гарантії». В тендерній документації наявний додаток № 6 Форма забезпечення тендерної пропозиції, в якому міститься форма забезпечення тендерної пропозиції згідно п. 3 якої зазначено: «3. За цією гарантією гарант безвідклично зобов'язаний сплатити бенефіціару суму гарантії протягом 5 робочих/банківських днів після дня отримання гарантом письмової вимоги бенефіціара про сплату суми гарантії (далі - вимога). Відповідно до п.3 банківської гарантії № 1.20-GT.116-27 від 06.01.2022 (електронний файл «Гарантія 1.20-GT.116-27.pdf») наданої учасником процедури закупівлі, що був визначений переможцем процедури закупівлі зазначено: «3. За цією гарантією Гарант безвідклично зобов'язаний сплатити Бенефіціару суму гарантії протягом 5 банківських днів після дня отримання Гарантом першої письмової вимоги Бенефіціара про сплату суми гарантії (далі - вимога)». Згідно висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-12-23-020904-c ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ (ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ) від 01.02.2022 проведеному згідно наказу № 63 від 26.01.2022 зазначено, що за результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону та розгляду тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
7. У закупівлі UA-2022-01-17-004541-c на 8-10 сторінках тендерної документації відповідної закупівлі зазначено в тому числі, наступне: «Гарантія надається за формою (далі - Форма), наведеною в Додатку № 5 до цієї Тендерній документації з урахуванням умов, викладених в даному пункті. Учасникам заборонено відступати від форми гарантії». В тендерній документації наявний додаток № 5 Форма забезпечення тендерної пропозиції, в якому міститься форма забезпечення тендерної пропозиції згідно п. 3 якої зазначено: «3. За цією гарантією гарант безвідклично зобов'язаний сплатити бенефіціару суму гарантії протягом 5 робочих/банківських днів після дня отримання гарантом письмової вимоги бенефіціара про сплату суми гарантії (далі - вимога)». Відповідно до п.3 банківської гарантії №BG/UА/03-2-00930 від 27.01.2022 (електронний файл «9.ебг лідер 77 ua-2022-01-17-004541-c.zip») наданої учасником процедури закупівлі, що був визначений переможцем процедури закупівлі зазначено: «3. За цією гарантією гарант безвідклично зобов'язаний сплатити бенефіціару суму гарантії протягом 5 банківських днів після дня отримання гарантом письмової вимоги бенефіціара про сплату суми гарантії (далі - вимога)». Згідно висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2022-01-17-004541-c ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ (ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ) від 21.10.2022 проведеному згідно наказу № 45-3 від 30.09.2022 зазначено, що за результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
8. У закупівлі UA-2021-11-26-015196-a на 8-9 сторінках тендерної документації відповідної закупівлі зазначено в тому числі, наступне: «Гарантія надається за формою (далі - Форма), наведеною в Додатку № 5 до цієї Тендерній документації з урахуванням умов, викладених в даному пункті. Учасникам заборонено відступати від форми гарантії». В тендерній документації наявний додаток № 5 Форма забезпечення тендерної пропозиції, в якому міститься форма забезпечення тендерної пропозиції згідно п. 3 якої зазначено: «3. За цією гарантією гарант безвідклично зобов'язаний сплатити бенефіціару суму гарантії протягом 5 робочих/банківських днів після дня отримання гарантом письмової вимоги бенефіціара про сплату суми гарантії (далі - вимога)». Відповідно до п.3 гарантії № 9390-21Г від 10.12.2021 (електронний файл «BG 9390-21G SMART INVEST.zip») наданої учасником процедури закупівлі, що був визначений переможцем процедури закупівлі зазначено: «3. За цією гарантією гарант безвідклично зобов'язаний сплатити бенефіціару суму гарантії протягом 5 банківських днів після дня отримання гарантом письмової вимоги бенефіціара про сплату суми гарантії (далі - вимога)». Згідно висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-11-26-015196-a ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ (ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ) від 14.02.2023 проведеному згідно наказу № 4 від 25.01.2023 зазначено, що за результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства та розгляду тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
9. У закупівлі UA-2022-01-29-000721-b на 8-10 сторінках тендерної документації відповідної закупівлі зазначено в тому числі, наступне: «Гарантія надається за формою (далі - Форма), наведеною в Додатку № 5 до цієї Тендерній документації з урахуванням умов, викладених в даному пункті. Учасникам заборонено відступати від форми гарантії». В тендерній документації наявний додаток № 5 Форма забезпечення тендерної пропозиції, в якому міститься форма забезпечення тендерної пропозиції згідно п. 3 якої зазначено: «3. За цією гарантією гарант безвідклично зобов'язаний сплатити бенефіціару суму гарантії протягом 5 робочих/банківських днів після дня отримання гарантом письмової вимоги бенефіціара про сплату суми гарантії (далі - вимога)». Відповідно до п.3 банківської гарантії № BG/UА/03-2-01438 від 10.02.2022 (електронний файл «9.ебг лідер 77 ua-2022-01-29-000721-b.zip») наданої учасником процедури закупівлі, що був визначений переможцем процедури закупівлі зазначено: «3. За цією гарантією гарант безвідклично зобов'язаний сплатити бенефіціару суму гарантії протягом 5 робочих днів після дня отримання гарантом письмової вимоги бенефіціара про сплату суми гарантії (далі - вимога)». Згідно висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2022-01-29-000721-b ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ (ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ) від 28.09.2022 проведеному згідно наказу № 280 від 20.09.2022 зазначено, що за результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та розгляду тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
10. У закупівлі UA-2021-11-30-006421-b на 8-10 сторінках тендерної документації відповідної закупівлі зазначено в тому числі, наступне: «Гарантія надається за формою (далі - Форма), наведеною в Додатку № 5 до цієї Тендерній документації з урахуванням умов, викладених в даному пункті. Учасникам заборонено відступати від форми гарантії». В тендерній документації наявний додаток № 5 Форма забезпечення тендерної пропозиції, в якому міститься форма забезпечення тендерної пропозиції згідно п. 3 якої зазначено: «3. За цією гарантією гарант безвідклично зобов'язаний сплатити бенефіціару суму гарантії протягом 5 робочих/банківських днів після дня отримання гарантом письмової вимоги бенефіціара про сплату суми гарантії (далі - вимога)». Відповідно до п.3 банківської гарантії № BG/UА/03-2-16282 від 10.12.2021 (електронний файл «9.ебг лідер 77 ua-2021-11-30-006421-b.zip») наданої учасником процедури закупівлі, що був визначений переможцем процедури закупівлі зазначено: «3. За цією гарантією гарант безвідклично зобов'язаний сплатити бенефіціару суму гарантії протягом 5 робочих днів після дня отримання гарантом письмової вимоги бенефіціара про сплату суми гарантії (далі - вимога)». Згідно висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-11-30-006421-b ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ (ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІВЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ) від 29.11.2022 проведеному згідно наказу № 36-з від 10.11.2022 зазначено, що за результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та розгляду тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
11. У закупівлі UA-2021-08-26-000395-b на 9 сторінці тендерної документації відповідної закупівлі зазначено: «Електронна банківська гарантія повинна бути оформлена у відповідності до Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції» від 14.12.2020 року № 2628». Відповідно до абзацу першого пункту 3 ФОРМИ забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції, що затверджено вищезазначеним наказом від 14 грудня 2020 року №2628 зазначається: «3. За цією гарантією гарант безвідклично зобов’язаний сплатити бенефіціару суму гарантії протягом 5 робочих / банківських днів після дня отримання гарантом письмової вимоги бенефіціара про сплату суми гарантії (далі - вимога)». Відповідно до абзацу першого пункту 3 банківської гарантії № G21-09-0021 від 07.09.2021 (електронний файл «Банківська ГАРАНТІЯ_№G21-09-0021.zip») наданої учасником процедури закупівлі, що був визначений переможцем процедури закупівлі зазначено: «За цією гарантією гарант безвідклично зобов'язаний сплатити бенефіціару суму гарантії протягом 5 банківських днів після дня отримання гарантом письмової вимоги бенефіціара про сплату суми гарантії (далі - вимога)». Згідно висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-08-26-000395-b ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ (ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ) від 23.10.2021 проведеному згідно наказу № 432 від 04.10.2021 зазначено, що за результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону порушень не установлено, а за результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції переможця встановлено порушення вимог абзацу другого пункту 1 та абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону, тобто не знайдено порушень в частині абзацу 5 пункту 1 частини першої статті 31 Закону щодо не надання забезпечення тендерної пропозиції та/або не відповідності забезпечення тендерної пропозиції умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції. При цьому вищезазначений висновок ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ від 23.10.2021 було оскаржено до суду та згідно рішення Одеського окружного адміністративного суду від 12.09.2022 по справі № 420/21195/21 висновок за результатами моніторингу ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ згідно якого були виявлені порушення в частині розгляду тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі було визнано протиправним та скасовано повністю, тобто додатково навіть в судовому порядку було підтверджено відповідність тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі вимогам законодавства (в тому числі й в частині наданого забезпечення тендерної пропозиції).
Відповідно до всього вищезазначеного, очевидною є неможливість прийняття ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ чи її офісами двох протилежних одне одному висновків за результатами моніторингу процедур закупівель в абсолютно ідентичних обставинах, адже мова в такому випадку йде про явно упереджене ставлення при проведення моніторингів процедур закупівлі та суб’єктивні чинники, коли щодо одних замовників в абсолютно аналогічних випадках приймають рішення про відповідність розгляду тендерних пропозицій учасників вимогам діючого законодавства та не знаходять порушень, а щодо інших замовників в абсолютно аналогічних випадках приймають рішення щодо виявлення порушень в частині відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом, що тягне за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника від тисячі п’ятсот до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. До того ж, як вбачається з детально розібраної практики висновків про результати моніторингів ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ та абсолютно аргументованої законодавчої бази прийнятих замовником рішень, змістом запиту на пояснення у відповідній процедурі закупівлі ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ставить під сумнів прийняте замовником рішення щодо відповідності забезпечення тендерної пропозиції учасника, забезпечення тендерної пропозиція якого як раз відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції.
Дослідивши всі вище перелічені факти, очевидним є необхідність прийняття саме того рішення, що було прийняте замовником при проведенні процедури закупівлі та теоретичне прийняття іншого рішення буде порушенням чинного законодавства (в тому числі й принципів здійснення публічних закупівель таких як принципу недискримінації учасників та рівного ставлення до них та принципу об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі) та вимог тендерної документації, що було б підставою для виявлення таких порушення вже іншими офісами ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ (чи навіть іншою посадовою особою цього ж самого офісу ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ як вбачається з проаналізованої практики цього ж офісу ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ) чи зверненням за захистом своїх вочевидь порушених прав учасником, який наразі визначений переможцем в цій процедурі закупівлі до суду.