-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
придбання дорожнього обладнання
Мова, якою повинні готуватись тендерні пропозиції: українська та з урахуванням вимог тендерної документації. Категорія замовника: орган місцевого самоврядування (бюджетна установа) . Вид та умови забезпечення тендерної пропозиції згідно Додатку 7 тендерної документації. Номенклатурні позиції: 1. барєрний захист зі світловідбиваючими смугами - ДК 2015 (34928100-9) -барєрні огорожі. 2. опора для барєрного захисту - ДК 2015 (34928120-5) - частини барєрів. 3. віха пласткикова - ДК 2015 (34928220-6) - частини огорожі. 4. підставка для віхи - ДК 2015 (34928220-6) - частини огорожі. 5. конус дорожній світловідбиваючий еластичний - ДК 2015 (34928460-0) - дорожні конуси.
Завершена
6 850 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 68 500.00 UAH
мін. крок: 1% або 68 500.00 UAH
Номер:
be08bb1a340c42e1ad94a6f8b091eb85
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-05-30-000085
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
30.05.2023 00:00
Період моніторингу:
31.05.2023 10:22 - 22.06.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЛУГАНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
30.05.2023 № 15-З
Сєвєродонецьк
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 14 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2 зі змінами, внесеними наказом від 17 грудня 2018 року № 255
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби в Луганській області Тетяна ЖИХАР
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області
Від 30.05.2023 № 15-З
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
9 UA-2023-02-14-004854-а 14.02.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Заступник начальника відділу контролю
у сфері закупівель Управління Антон РИБАЛКО
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації у формах документів, що оприлюднюються відповідно до Закону в сфері публічних закупівель установлено порушення вимог пункту 5 частини четвертої статті 28 Закону № 922, пункту 36 Особливостей № 1178.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону установлено порушення вимог абзацу першого частини третьої статті 22 Закону № 922.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції та визначення переможця установлено порушення вимог абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону № 922 та пункту 48 Особливостей № 1178.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 09 червня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922 зі змінами (далі – Закон № 922), вимог «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості № 1178), розгляд тендерної пропозиції, визначення переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план (додаток) департаменту житлово-комунального господарства Миколаївської міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника (протокол від 21.02.2023 № 4/4) (зі змінами); тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Центральний склад» (далі – ТОВ «Центральний склад»); протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 06.03.2023 № 4/7 щодо визначення переможця; повідомлення про намір укласти договір від 06.03.2023; договір про закупівлю товарів від 17.03.2023 № 68 (далі – Договір).
За результатами проведених торгів було визначено ТОВ «Центральний склад» переможцем з остаточною ціновою пропозицією в сумі 6 555 480,00 гривень.
Моніторингом відповідності повноти відображення інформації у формах документів в сфері публічних закупівель установлено, що протокол розкриття тендерних пропозицій не містить інформації про дату та час розкриття тендерної пропозиції, що суперечить вимогам пункту 5 частини четвертої статті 28 Закону № 922 та вимог пункту 36 Особливостей № 1178.
За результатом моніторингу відповідності тендерної пропозиції ТОВ «Центральний склад» вимогам тендерної документації Замовника установлено, що згідно із вимогами пункту 2 розділу V «Вимоги, установлені статтею 17 Закону та інші вимоги» та розділу І Додатку 2 до тендерної документації для підтвердження відповідності учасника іншим вимогам тендерної документації учаснику необхідно надати інформацію про конкретні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі супроводжувальні документи на товар та/або на декілька найменувань товару та/або на групу товарів та/або на частину групи товарів: документи про якість/відповідність товару (сертифікат відповідності та/або сертифікат/паспорт якості та/або декларацію про відповідність та/або інші документи) встановлені діючим законодавством та зокрема, але не виключно ДСТУ 8751:2017 «Безпека дорожнього руху. Огородження дорожні і напрямні пристрої. Правила використання. Загальні технічні вимоги» та ДСТУ 7168:2010 «Безпека дорожнього руху. Огородження дорожні тимчасові. Загальні технічні умови» (далі – ДСТУ 7168).
Згідно підпункту 5.5.2 пункту 5.5 «Конструктивні вимоги» розділу 5 «Загальні технічні вимоги» ДСТУ 7168 огороджувальний бар’єр повинен мати довжину - (1450 ± 50) мм, висоту - (1025 ± 50) мм.
За результатами моніторингу встановлено, що за технічним завданням Замовника (розділ І Додаток 2) до тендерної документації вказано бар'єр дорожній огороджувальний ДБ02, який повинен мати висоту: від 1000 мм до 1110 мм, ширину: від 2000 мм до 2150 мм, що суперечить вимогам ДСТУ 7168, чим порушено вимоги абзацу 1 частин третьої статті 22 Закону № 922.
Крім того моніторингом питання відповідності тендерної пропозиції ТОВ «Центральний склад» вимогам тендерної документації Замовника встановлено, що згідно з технічними вимогами Замовника бар'єр дорожній огороджувальний ДБ02 повинен мати світлоповертаючі елементи, а саме 4 смужки з однієї сторони. Проте, у складі тендерної пропозиції ТОВ «Центральний склад» надано Довідку про характеристики товару № 2402/19 від 24.02.2023 та Паспорт на бар'єр дорожній огороджувальний ДБ02, де вказано світлоповертаючі елементи виконані зі світлоповертаючої плівки, що не відповідає технічним вимогам Замовника визначеним у розділу І Додатку 2 до тендерної документації.
На порушення вимог абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону № 922 Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «Центральний склад», як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, визнав його переможцем торгів та уклав із ним Договір.
Крім того, відповідно до пункту 48 Особливостей № 1178 тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі відхилення всіх тендерних пропозицій згідно з цим Законом (у тому числі, якщо була подана одна тендерна пропозиція, яка відхилена замовником) згідно з цими особливостями.
Період усунення порушень:
10.06.2023 01:08 - 24.06.2023 00:00
Дата публікації висновку:
10.06.2023 01:08
Оскарження висновку в суді
Опис:
Керуючись ч. 10 ст. 8 Закону України "Про публічні закупівлі" зазначаємо, що 23.06.2023 року висновок про результати моніторингу процедури закупівлі
UA-2023-02-14-004854-a від 10.06.2023 року оскаржено до Миколаївського окружного адміністративного суду.
Дата публікації:
26.06.2023 10:40
Дата відкриття провадження:
10.08.2023 00:00
Номер відкриття провадження:
400/8138/23
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
8b9737c425924a92bde93c262f2d394f
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
31.05.2023 14:45
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
06.06.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі придбання дорожнього обладнання Департаментом житлово-комунального господарства Миколаївської міської ради ДК 021:2015:34920000-2: Дорожнє обладнання опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-02-14-004854-a та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень із наступних питань:
1. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), та яка буде доступна для перегляду.
2. Просимо надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
9aeb17ad8de24f5a82be199d002098cf
Назва:
пояснення щодо очікуваної вартості предмета закупівлі
Дата опублікування:
05.06.2023 12:34
Опис:
Розглянувши запит Держаудитслужби України в рамках проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом: «ДК 021:2015: (34920000-2) – дорожнє обладнання (придбання дорожнього обладнання), надаємо відповідні пояснення.
Посилання на сторінку вебсайту департаменту житлово-комунального господарства ММР, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі: https://dgkh.mkrada.gov.ua/informacziya-pro-zakupivli/.
При цьому наголошуємо, що ані постановою Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710, ані жодним іншим нормативно-правовим актом не встановлено вимог щодо форми та обов’язкової інформації, яку має містити таке обґрунтування.
Очікувана вартість предмета закупівлі визначена способом пошуку, збору та аналізу загальнодоступної інформації про ціну в інформаційних джерелах, зокрема веб-сайтах із прасами на товари, що складають потребу в закупівлі. Так, одним з таких сайтів є сайт за посиланням https://roadtraffic.all.biz/uk/, на якому розміщена інформація щодо цін на ідентичні товари одного з найбільших виробників такої продукції з найбільш економічно вигідними цінами. Так, визначено, що ціна за 1 шт. бар’єрного захисту становить 3 999,00 грн.; за 1 шт. опори для бар’єрного захисту – 750,00 грн.; за 1 шт. віхи пластикової помаранчевої – 97,00 грн.; за 1 шт. підставки для віхи – 268,00 грн.; за 1 шт. конуса дорожнього – 175,00 грн. Загальна сума закупівлі визначена шляхом арифметичного додавання цін за одиницю товару помножена на загальну кількість.
Номер:
d0aee057e09b44d1b99d56d59bb1b964
Назва:
Заперечення до висновку.
Дата опублікування:
16.06.2023 11:32
Опис:
14.02.2023 року, департаментом житлово-комунального господарства Миколаївської міської ради оприлюднено оголошення про проведення процедури закупівлі відкритих торгів з особливостями за предметом: «ДК 021:2015: (34920000-2) – дорожнє обладнання (придбання дорожнього обладнання)». Номер процедури закупівлі - UA-2023-02-14-004854-a.
За результатами розкриття тендерних пропозицій найбільш економічно вигідною пропозицією визначена пропозиція ТОВ «Центральний склад» з ціною 6 555 480,00 грн., за результатами розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Центральний склад» визнане переможцем процедури закупівлі та укладений договір № 68 від 17.03.2023 (далі – Договір).
31.05.2023 року, Управлінням північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області (далі – Управління) розпочато моніторинг зазначеної процедури закупівлі.
10.06.2023 року, в електронній системі Prozorro оприлюднено висновок Управління про виявлення порушень.
Уважно ознайомившись з даним висновком, керуючись ч. 8 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), департамент ЖКГ як Замовник надає аргументовані заперечення до висновку з огляду на наступне.
1. Щодо протоколу розкриття тендерних пропозицій, який не містить інформації про дату та час розкриття.
Згідно із п. 36 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 1178 від 12.10.2022 (далі – Особливості), протокол розкриття тендерних пропозицій формується та оприлюднюється відповідно до частин третьої та четвертої статті 28 Закону.
Відповідно до ч. 3 ст. 28 Закону, протокол розкриття тендерних пропозицій формується та оприлюднюється електронною системою закупівель автоматично в день розкриття тендерних пропозицій. Тобто, цей протокол не є документом, що складається Замовником, а формується та оприлюднюється системою закупівель автоматично. Замовник не впливає на формування такого протоколу та розміщення в ньому інформації передбаченої Законом.
Крім того, згідно з п. 4 ч. 2 ст. 8 Закону та п. 5 висновку Управління, підставою для проведення моніторингу було саме виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Враховуючи, що серед виявлених, нібито порушень, про які йдеться у висновку, єдиним порушенням, що стосується інформації оприлюдненій в електронній системі є саме відсутність дати та часу в протоколі розкриття, який не складається Замовником, виникають обґрунтовані сумніви щодо правомірності підстав для проведення моніторингу зазначеної закупівлі.
2. Щодо відповідності технічних вимог бар’єрів дорожніх огороджувальних (далі – ДБ02; бар’єр) вимогам ДСТУ 7168:2010.
По-перше, відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі), технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Статтею 5 Закону визначено основні принципи закупівель, серед яких добросовісна конкуренція, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Саме з метою реалізації даних принципів, Замовником було розширено технічні вимоги до бар’єрів, в частині зазначення діапазону параметрів їх висоти і ширини відповідно до наданих звернень і питань, що надходили до Замовника в процесі проведення даної закупівлі.
По-друге, перед формуванням технічного завдання, Замовником було опрацьовано основні технічні вимоги до такого типу огорож шляхом аналізу наявної в Інтернеті інформації. Так, майже по усюди ДБ02 такого типу має параметри висоти – 1000 мм, ширини – 2000 мм, як наприклад на сайті за посиланням: https://ukrhimplast.com/products/product/?type=engineering_products&product_category=road_barriers&product_type=road_barriers&product=barrier_pe_2000.
Крім того, перед здійсненням поставки дорожнього обладнання ТОВ «Центральний склад» надало сертифікат відповідності на таке обладнання (копія додається).
Відповідно до наданого сертифікату бар’єрні огородження відповідають вимогам ДСТУ 8751:2017 та ДСТУ 7168:2010, що дає підстави стверджувати про відповідність таких огорож основним вимогам, що передбачені державними стандартами до таких товарів. При цьому, допускається серійне виробництво бар’єрів, які мають відмінні параметри по висоті і ширині.
3. Щодо, нібито, невідповідності поданої ТОВ «Центральний склад» тендерної пропозиції вимогам технічного завдання в частині зазначення світлоповертаючої плівки.
Відповідно до Додатку 2 технічного завдання тендерної документації визначено, що бар’єр дорожній огороджувальний повинен мати світлоповертаючі елементи у вигляді смужок з однієї сторони.
Згідно з п. 5.5.2.3 ДСТУ 7168:2010 (на який є посилання у висновку Управління) на стояки і перекладини ОБ наносять смуги червоного та білого (жовтого) кольору почергово. Смуги білого чи жовтого кольору може бути нанесено світлоповертальною плівкою.
Тобто, визначення світлоповертаючих елементів у вигляді смужок відображається якраз у вигляді нанесення світлоповертаючої плівки, що є підтвердженням відповідності поданої тендерної пропозиції учасника вимогам Додатку 2 тендерної документації.
З огляду на вищевикладене, вважаємо, що департаментом житлово-комунального господарства Миколаївської міської ради проведено процедуру закупівлі предметом: «ДК 021:2015: (34920000-2) – дорожнє обладнання (придбання дорожнього обладнання)» без порушень.