-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Пально-мастильні матеріали (Бензин А-95, дизельне паливо)
Завершена
199 992.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 999.92 UAH
мін. крок: 1% або 1 999.92 UAH
Номер:
40e022253a2446acbdf7cf378d5825f5
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-03-21-000146
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
21.03.2023 00:00
Період моніторингу:
21.03.2023 14:33 - 12.04.2023 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХЕРСОНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
21.03.2023 № 7-з
Херсон
Про початок моніторингів
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинги процедур закупівель відповідно до переліку, що додається
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингів закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: доповідна записка заступника начальника управління – начальника відділу контролю у сфері закупівель Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області Владислава Щербенка від 21.03.2023.
Начальник управління Дмитро КРУКОВСЬКИЙ
Додаток
до наказу Управління Південного офісу
Держаудитслужби в Херсонській області
21.03.2023 №7-з
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, оприлюднений на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-02-13-015130-a. Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі: пункт 4 частини другої статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі"
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 установлено порушення пункту 3 частини другої статті 22 Закону та абзацу першого пункту 28 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ОККО-ПОСТАЧ» установлено порушення абзацу другого підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, внесення змін до тендерної документації, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
У зв’язку з виявленими порушеннями Закону при складанні тендерної документації та з огляду на відсутність механізму їх усунення за наявності укладеного договору про закупівлю, Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області зобов’язує здійснити заходи щодо притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення.
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, яке є значущим, через необ'єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області зобов`язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов`язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/ нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 24 березня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані (додатку); оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості №1178); внесення змін до тендерної документації; розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ПАРКИ ХЕРСОНА» ХЕРСОНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі – Замовник) на 2023 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 17.02.2023 №12 зі змінами; тендерну пропозицію ТОВ «ОККО-ПОСТАЧ»; повідомлення про намір укласти договір від 27.02.2023; договір про закупівлю товарів від 09.03.2022 №41ТЛБЗ-9783/23.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону № 2526-IX від 16.08.2022) установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості №1178). Відповідно до норм пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Враховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону зокрема інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію.
Частиною першою статті 23 Закону встановлено, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики.
Таким чином, Законом визначено імперативну вимогу до Замовника зазначати в тендерній документації всю необхідну технічну, якісну та кількісну інформацію по предмету закупівлі.
Разом з цим, за результатами проведеного моніторингу установлено, що Замовником у Додатку №2 до тендерної документації при визначенні технічних та якісних характеристик предмету закупівлі (бензин А-95 – 1890 л, дизельне паливо – 1950 л) зазначено лише, що бензин А-95 та дизельне паливо повиненно відповідати Державним стандартам України ДСТУ 7687:2015 та ДСТУ 7688:2015 відповідно.
Іншої інформації щодо технічних та якісних характеристик предмету закупівлі Замовником у тендерній документації не зазначено.
При цьому, постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 №927 (далі – Технічний регламент), затверджені вимоги до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив.
Так, позначення автомобільного бензину повинно включати назву і марку бензину та містить такі групи знаків, розташовані у визначеній послідовності через дефіс: перша група - літера А, позначення бензину для автомобільних двигунів з примусовим/іскровим запалюванням; друга група - цифрове позначення октанового числа автомобільного бензину (80, 92, 95, 98) за дослідним методом; третя група - символи екологічного класу: Євро3, Євро4, Євро5; четверта група - символ визначення вмісту біоетанолу: Е5, Е7, Е10.
Позначення дизельного палива включає такі групи знаків, розташовані у визначеній послідовності через дефіс: перша група - літери ДП, позначення дизельного палива для автомобільних дизельних двигунів; друга група - літерне позначення кліматичного періоду: Л (літнє), З (зимове), Арк (арктичне); третя група - символи екологічного класу: Євро3, Євро4, Євро5; четверта група - символ визначення вмісту метилових/етилових естерів жирних кислот: В0 (за їх відсутності), В5, В7.
Також, вищевказане позначення палив встановлено у п.3.4 ДСТУ 7687:2015 (Бензини автомобільні євро), та п.3.3 ДСТУ 7688:2015 (Паливо дизельне євро).
Таким чином, не зазначивши в тендерній документації повну інформацію про детальний опис товарів, що закуповуються та їх технічні та якісні характеристики або умовні позначення відповідно до технічного регламенту, а саме: відносно автомобільного бензину щодо екологічного класу та вмісту біоетанолу, відносно дизельного палива щодо кліматичного періоду та екологічного класу Замовником не додержано вимоги пункту 3 частини другої статті 22 Закону, чим порушено абзац пеший пункту 28 Особливостей №1178.
Також, моніторингом установлено, що у пункті 3 Додатку №2 до тендерної документації Замовником встановлені вимоги до учасників щодо надання інформації про наявність АЗС, які розташовані у м. Херсон та наявність мережі АЗС у Херсонській області (вказати місцезнаходження (і графік роботи, обов’язкова наявність АЗС на відстані не більше 5 км від місця знаходження Замовника: м. Херсон, проспект Ушакова, 37).
Таким чином, Замовником у тендерній документації встановлені 2 окремі вимоги щодо наявності АЗС в м.Херсоні та наявності АЗС в Херсонській області (тобто за межами Херсону).
На виконання зазначених вимог учасник ТОВ «ОККО-ПОСТАЧ» у складі своєї пропозиції надав лист від 21.02.2023 №2023/09 (файл «Перелік АЗС Україна.pdf»), в якому зазначені лише адреси 3 діючих АЗС мережі ОККО в м.Херсоні, проте інформацію про мережу діючих АЗС у Херсонській області, за межами м.Херсону, учасником не надано, чим не дотримано вимоги пункту 3 Додатку №2 до тендерної документації.
Також, вищезазначений лист ТОВ «ОККО-ПОСТАЧ» містить додаткову інформацію, щодо переліку автозаправних станцій (АЗС), на яких здійснюється обслуговування з посиланням за адресою www.okko.ua. Проте, зазначений веб-ресурс не містить інформацію про мережу діючих АЗС у Херсонській області, за межами м.Херсону.
Враховуючи вищевикладене, пропозиція учасника ТОВ «ОККО-ПОСТАЧ» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Проте, Замовник не відхилив пропозицію ТОВ «ОККО-ПОСТАЧ», чим порушив вимоги абзацу другому підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178 та уклав з ТОВ «ОККО-ПОСТАЧ» договір про закупівлю товарів від 09.03.2022 №41ТЛБЗ-9783/23 ціною 188 280,00 гривень з ПДВ.
Період усунення порушень:
24.03.2023 12:11 - 08.04.2023 01:00
Дата публікації висновку:
24.03.2023 12:11
Оскарження висновку в суді
Опис:
Висновок оскаржено до суду. Номер судового провадження №П/420/8054/23. Дата початку провадження 03.04.2023.
Дата публікації:
10.04.2023 09:49
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
51ced4c6ace74cc8a945117790136398
Назва:
Заперечення на висновок Управління Південого офісу Держаудитслужби в Херсонській області від 24.03.20223 р. на процедуру закупівлі ID: UA-2023-02-13-015130-a
Дата опублікування:
29.03.2023 17:13
Опис:
КОМУНАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "ПАРКИ ХЕРСОНА" ХЕРСОНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі - Підприємство) розглянуто висновок Південого офісу Держаудитслужби в Херсонській області від 24.03.2023 р. За результатами розгляду Підприємство повідомляє, що викладені у висновку факти є необгрутнованими, а викладені у висновку вимоги не конкретизовані та є такими, що неспівставні з виявленими порушеннями.
Так, за результатами проведеного моніторингу встановлено порушення вимог пункту 3 частин 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі»,чим порушено абзац перший пункту 28 Особливостей №1178, а саме: у тендерній документації на думку контролюючого органу не в повному обсязі зазначені технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі.
З таким висновком не можна погодитись, оскільки в ньому не вказано яку саме норму порушено Підприємством та/або всупереч якої норми вказані невірно технічні характеристики предмету закупівлі. Фактично, контролюючий орган просто цитує норми Постанови КМУ від 01.01.2013 № 927.
Крім того, контролюючий орган вказує у висновку, що позначення палив повинно бути встановлено у відповідності до п. 3.4 ДСТУ 7687:2015 (Бензини автомобільні євро), та п. 3.3 ДСТУ 7688:2015 (Паливо дизельне євро).
На підставі вищевикладеного вважаємо, що контролюючим органом зроблено необґрунтований висновок про наявність порушень.
При цьому, звертаємо увагу, що Додаток 2, який є невід’ємною частиною тендерної документації, містить норму, згідно якої пальне по якості і безпечності має відповідати ДСТУ 7687:2015, ДСТУ 7688:2015, вимогам, які діють для даного товару в України.
Так само, п. 4 Додатку 2 до тендерної документації передбачає, що у складі своєї тендерної пропозиції Учасник в складі пропозиції для підтвердження виконання технічних вимог щодо якості предмету закупівлі повинен надати скановані документи, які підтверджують відповідність якості предмету закупівлі стандартам і нормам, що діють на території України (сертифікати відповідності, паспорти якості).
Надання зазначених документів встановлює обов’язкову вимогу про надання учасниками документів підтверджуючих якість товару.
Крім того, у Додатку 2 встановлено види палива (Бензин А-95 та Дизельне паливо), кількість товару та інші необхідні вимоги. Зазначені обставини свідчать про чітке дотримання Підприємством вимог ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» в частині зазначення у тендерній документації інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні вимоги до предмету закупівлі.
Зауважимо, що зазначення у тендерній документації інших показників до палива звужує коло потенційних учасників, що суперечить вимогам визначеним частиною четвертою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» щодо недискримінації учасників та рівне ставлення до них.
За результатами проведеного моніторингу встановлено порушення абзацу другого підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178. Проте, відповідно до Адміністративно-територіального устрою місто Херсон входить до меж Херсонської області. Тим самим ТОВ «ОККО-ПОСТАЧ» у складі своєї пропозиції надало на підтвердження лист від 21.02.2023 No2023/09 (файл «Перелік АЗС Україна.pdf»).
Таким чином, контролюючим органом не обґрунтовано та не доведено законність висновків зроблених під час моніторингу. Зазначені обставини свідчать про незаконний та поверхневий підхід органу державної виконавчої влади до проведення державного фінансового контролю. Сам моніторинг проведено з порушенням норм законодавства.
Так, згідно із ч. 7 ст. 8 Закону № 922-VIII у висновку обов`язково зазначаються:
1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, щодо якого здійснювався моніторинг процедури закупівлі;
2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися щодо кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності) та його очікувана вартість;
3) унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір про закупівлю у разі застосування переговорної процедури закупівлі;
4) опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого за результатами моніторингу процедури закупівлі;
5) зобов`язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
У висновку про результати відсутня повна інформація, щодо пункту 2.
Враховуючи вищезазначені обставини, моніторинг закупівлі проведено з порушення норм законодавства, виявлені порушення є необґрунтованими законодавчо, а вимоги органу державного фінансового контролю є такими, що прийнято з перевищенням повноважень, підстав для задоволення вимог Південого офісу Держаудитслужби в Херсонській області не вбачається.