• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Пально-мастильні матеріали (Бензин А-95, дизельне паливо)

Завершена

199 992.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 999.92 UAH
Номер: 40e022253a2446acbdf7cf378d5825f5
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-03-21-000146
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 21.03.2023 00:00
Автор: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 41168685
Період моніторингу: 21.03.2023 14:33 - 12.04.2023 01:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХЕРСОНСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 21.03.2023 № 7-з Херсон Про початок моніторингів процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинги процедур закупівель відповідно до переліку, що додається 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингів закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів. 4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою. Підстава: доповідна записка заступника начальника управління – начальника відділу контролю у сфері закупівель Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області Владислава Щербенка від 21.03.2023. Начальник управління Дмитро КРУКОВСЬКИЙ Додаток до наказу Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області 21.03.2023 №7-з Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, оприлюднений на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-02-13-015130-a. Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі: пункт 4 частини другої статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі"
Адреса: Ukraine, Херсон
Контактна особа: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 55) 222-60-07, olegkoroteev@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 установлено порушення пункту 3 частини другої статті 22 Закону та абзацу першого пункту 28 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ОККО-ПОСТАЧ» установлено порушення абзацу другого підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, внесення змін до тендерної документації, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: У зв’язку з виявленими порушеннями Закону при складанні тендерної документації та з огляду на відсутність механізму їх усунення за наявності укладеного договору про закупівлю, Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області зобов’язує здійснити заходи щодо притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення. З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, яке є значущим, через необ'єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області зобов`язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов`язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/ нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 24 березня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані (додатку); оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості №1178); внесення змін до тендерної документації; розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ПАРКИ ХЕРСОНА» ХЕРСОНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі – Замовник) на 2023 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 17.02.2023 №12 зі змінами; тендерну пропозицію ТОВ «ОККО-ПОСТАЧ»; повідомлення про намір укласти договір від 27.02.2023; договір про закупівлю товарів від 09.03.2022 №41ТЛБЗ-9783/23. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону № 2526-IX від 16.08.2022) установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості №1178). Відповідно до норм пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Враховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону зокрема інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію. Частиною першою статті 23 Закону встановлено, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Таким чином, Законом визначено імперативну вимогу до Замовника зазначати в тендерній документації всю необхідну технічну, якісну та кількісну інформацію по предмету закупівлі. Разом з цим, за результатами проведеного моніторингу установлено, що Замовником у Додатку №2 до тендерної документації при визначенні технічних та якісних характеристик предмету закупівлі (бензин А-95 – 1890 л, дизельне паливо – 1950 л) зазначено лише, що бензин А-95 та дизельне паливо повиненно відповідати Державним стандартам України ДСТУ 7687:2015 та ДСТУ 7688:2015 відповідно. Іншої інформації щодо технічних та якісних характеристик предмету закупівлі Замовником у тендерній документації не зазначено. При цьому, постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 №927 (далі – Технічний регламент), затверджені вимоги до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив. Так, позначення автомобільного бензину повинно включати назву і марку бензину та містить такі групи знаків, розташовані у визначеній послідовності через дефіс: перша група - літера А, позначення бензину для автомобільних двигунів з примусовим/іскровим запалюванням; друга група - цифрове позначення октанового числа автомобільного бензину (80, 92, 95, 98) за дослідним методом; третя група - символи екологічного класу: Євро3, Євро4, Євро5; четверта група - символ визначення вмісту біоетанолу: Е5, Е7, Е10. Позначення дизельного палива включає такі групи знаків, розташовані у визначеній послідовності через дефіс: перша група - літери ДП, позначення дизельного палива для автомобільних дизельних двигунів; друга група - літерне позначення кліматичного періоду: Л (літнє), З (зимове), Арк (арктичне); третя група - символи екологічного класу: Євро3, Євро4, Євро5; четверта група - символ визначення вмісту метилових/етилових естерів жирних кислот: В0 (за їх відсутності), В5, В7. Також, вищевказане позначення палив встановлено у п.3.4 ДСТУ 7687:2015 (Бензини автомобільні євро), та п.3.3 ДСТУ 7688:2015 (Паливо дизельне євро). Таким чином, не зазначивши в тендерній документації повну інформацію про детальний опис товарів, що закуповуються та їх технічні та якісні характеристики або умовні позначення відповідно до технічного регламенту, а саме: відносно автомобільного бензину щодо екологічного класу та вмісту біоетанолу, відносно дизельного палива щодо кліматичного періоду та екологічного класу Замовником не додержано вимоги пункту 3 частини другої статті 22 Закону, чим порушено абзац пеший пункту 28 Особливостей №1178. Також, моніторингом установлено, що у пункті 3 Додатку №2 до тендерної документації Замовником встановлені вимоги до учасників щодо надання інформації про наявність АЗС, які розташовані у м. Херсон та наявність мережі АЗС у Херсонській області (вказати місцезнаходження (і графік роботи, обов’язкова наявність АЗС на відстані не більше 5 км від місця знаходження Замовника: м. Херсон, проспект Ушакова, 37). Таким чином, Замовником у тендерній документації встановлені 2 окремі вимоги щодо наявності АЗС в м.Херсоні та наявності АЗС в Херсонській області (тобто за межами Херсону). На виконання зазначених вимог учасник ТОВ «ОККО-ПОСТАЧ» у складі своєї пропозиції надав лист від 21.02.2023 №2023/09 (файл «Перелік АЗС Україна.pdf»), в якому зазначені лише адреси 3 діючих АЗС мережі ОККО в м.Херсоні, проте інформацію про мережу діючих АЗС у Херсонській області, за межами м.Херсону, учасником не надано, чим не дотримано вимоги пункту 3 Додатку №2 до тендерної документації. Також, вищезазначений лист ТОВ «ОККО-ПОСТАЧ» містить додаткову інформацію, щодо переліку автозаправних станцій (АЗС), на яких здійснюється обслуговування з посиланням за адресою www.okko.ua. Проте, зазначений веб-ресурс не містить інформацію про мережу діючих АЗС у Херсонській області, за межами м.Херсону. Враховуючи вищевикладене, пропозиція учасника ТОВ «ОККО-ПОСТАЧ» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Проте, Замовник не відхилив пропозицію ТОВ «ОККО-ПОСТАЧ», чим порушив вимоги абзацу другому підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178 та уклав з ТОВ «ОККО-ПОСТАЧ» договір про закупівлю товарів від 09.03.2022 №41ТЛБЗ-9783/23 ціною 188 280,00 гривень з ПДВ.
Період усунення порушень: 24.03.2023 12:11 - 08.04.2023 01:00
Дата публікації висновку: 24.03.2023 12:11

Оскарження висновку в суді

Опис: Висновок оскаржено до суду. Номер судового провадження №П/420/8054/23. Дата початку провадження 03.04.2023.
Дата публікації: 10.04.2023 09:49

Запити/Пояснення