• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

код ДК 021:2015 - 03220000-9 - Овочі, фрукти та горіхи ( Буряк, морква, цибуля, капуста білокачанна, капуста цвітна, гарбуз, яблука, лимони, апельсини, банани)

Завершена

100 878.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 008.78 UAH
Номер: bbd89c7bf49e4d4ea5cf4018ff323892
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-06-27-000041
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 27.06.2023 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 27.06.2023 15:54 - 19.07.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 27.06.2023 №56-з Вінниця Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області Олена ВАХНОВСЬКА Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області від 27.06.2023 №56-з Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 3.UA-2023-02-13-013716-a 13.02.2023 Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 43) 266-13-92, lilizakup@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції установлено порушення вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 41 Постанови №1178. За результатами аналізу питання щодо внесення змін до договору установлено порушення вимог підпункту 2 пункту 19 Постанови №1178. За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, із урахуванням вимог Постанови №1178, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 17 липня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 в редакції чинній на час здійснення закупівлі (далі – Постанова №1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору про закупівлю та їх оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального закладу «Заклад дошкільної освіти №59 Вінницької міської ради» (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи, тендерну пропозицію ФОП Бригида О.В., повідомлення про намір укласти договір, договір про закупівлю від 02 березня 2023 року №13 (далі – Договір №13), повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, додаткові угоди від 20 березня 2023 року №1, від 17 травня 2023 року №2, від 05 червня 2023 року №3, звіт про результати проведення процедури закупівлі та пояснення від 05 липня 2023 року, отримане від Замовника через електронну систему закупівель. За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що тендерна пропозиція учасника ФОП Бригида О.В., якого обрано переможцем торгів, не відповідає вимогам тендерної документації Замовника. Зокрема, відповідно до підпункту 8.3 пункту 8 Додатку 2 тендерної документації Замовником встановлено вимогу щодо надання учасником, який не є виробником товару, у складі пропозиції договору про співпрацю із виробником товару, що пропонується до постачання та гарантійного листа від виробника товару, яким гарантується можливість виробника поставити товар, що є предметом закупівлі. Однак, учасником ФОП Бригида О.В., який не є виробником товарів, що пропонується до постачання, а саме: лимонів, апельсинів та бананів не надано договору про співпрацю із виробником товару, що пропонується до постачання та гарантійного листа від виробника товару, яким гарантується можливість виробника поставити товар, що є предметом закупівлі, чим порушено вимоги підпункту 8.3 пункту 8 Додатку 2 тендерної документації. Відповідно до вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 41 Постанови №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника із зазначення аргументації в електронній системі закупівель, у разі якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Однак, на порушення вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 41 Постанови №1178 Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ФОП Бригида О.В., а уклав з ним Договір №13 на суму 100 878,00 грн. На дату укладання Договору №13 02 березня 2023 року сторони узгодили його істотні умови, в тому числі ціну за одиницю товару, яка згідно пункту 3.3 Розділу 3 «Ціна договору» та специфікації (Додаток №1) становила, зокрема: моркви – 32,50 грн/кг, цибулі – 38,60 грн/кг, капусти білокачанної – 19,90 грн/кг, гарбуза – 29,40 грн/кг та яблук – 22,00 грн/кг. В подальшому, 20 березня 2023 року до Договору №13 укладено додаткову угоду №1, якою внесено зміни до його істотних умов в частині збільшення ціни за одиницю товару на підставі підпункту 2 пункту 19 Постанови №1178, а саме: моркви (37,20 грн/кг), цибулі (59,00 грн/кг), капусти білокачанної (27,94 грн/кг) та гарбуза (49,00 грн/кг) у зв’язку з коливанням цін таких товарів на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю, пропорційно коливанню цін таких товарів на ринку. На запит Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області Замовником надано висновок експертно-аналітичного дослідження Державної установи «Інститут економіки та прогнозування національної академії наук України» від 08 березня 2023 року №135-7/111 (Висновок №135-7/111), яким Замовник керувався як підставою для збільшення ціни за одиницю товару в укладеному договорі. У вищевказаному висновку зазначено середні ціни реалізації на ринку м. Вінниці та Вінницької області станом на зазначені дати та періоди, а саме, цибулі: в січні 2023 року 32,22-38,16 грн/кг, в лютому 2023 року 33,84-38,05 грн/кг, станом на 08 березня 2023 року 62,50-63,32 грн/кг; моркви: в січні 2023 року 27,90-31,00 грн/кг, в лютому 2023 року 28,20-32,08 грн/кг, станом на 08 березня 2023 року 37,66-38,80 грн/кг; капусти білокачанної: в січні 2023 року 17,10-20,00 грн/кг, в лютому 2023 року 17,14-20,60 грн/кг, станом на 08 березня 2023 року 28,18-29,10 грн/кг; гарбуза: в січні 2023 року 23,00-29,00 грн/кг, в лютому 2023 року 23,12-30,60 грн/кг, станом на 08 березня 2023 року 50,40-52,20 грн/кг. При цьому, необхідно зазначити, що Замовником договір за результатами закупівлі укладено 02 березня 2023 року. Згідно з підпунктом 2 пункту 19 Постанови №1178, істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення. Також у пункті 11.3.2 Договору №13 зазначено, що істотні умови договору не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: зокрема, погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору або останнього внесення змін до договору в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення. У разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладання договору або останнього внесення змін до договору в частині зміни ціни за одиницю товару, постачальник письмово звертається до замовника щодо зміни ціни за одиницю товару. Наявність факту коливання ціни такого товару на ринку підтверджується довідкою/ми або листом/ми (завіреними копіями цих довідки/ок або листа/ів) відповідних органів, установ, організацій, які уповноважені надавати відповідну інформацію щодо коливання ціни такого товару на ринку. До розрахунку ціни за одиницю товару приймається ціна щодо розміру ціни на товар на момент укладання договору (з урахуванням внесених раніше змін до договору) та на момент звернення до вказаних органів, установ, організацій, що підтверджує коливання (зміни) цін на ринку такого товару, що є предметом закупівлі за цим договором. Дані, викладені у Висновку №135-7/111 містять інформацію щодо середніх цін за січень, лютий 2023 року та станом на 08 березня 2023 року та не підтверджують коливання ціни товару на ринку, в період між датами укладання Договору №13 (02 березня 2023 року) та додаткової угоди №1 (20 березня 2023 року). Враховуючи вищевикладене, Замовником, на порушення вимог підпункту 2 пункту 19 Постанови №1178, укладено додаткову угоду від 20 березня 2023 року №1 до Договору №13 на збільшення ціни за одиницю товару без документального підтвердження коливання ціни такого товару на ринку.
Період усунення порушень: 17.07.2023 17:57 - 01.08.2023 00:00
Дата публікації висновку: 17.07.2023 17:57

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: ПОВІДОМЛЕННЯ На виконання вимог частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Комунальний заклад «Заклад дошкільної освіти №59 Вінницької міської ради» (далі – Замовник) повідомляє про вжиття заходів щодо усунення виявлених порушень, зазначених у Висновку Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-02-13-013716-a від «17» липня 2023 року (далі – Висновок). Нами було надіслано офіційне повідомлення вих.№84 від «20» липня 2023 року (далі – Повідомлення) Фізичній особі-підприємцю Бригиді Олексію Віталійовичу (далі – Постачальник) про необхідність розірвання Договору про закупівлю №13 від «02» березня 2023 року (далі – Договір) та зразок додаткової угоди на розірвання Договору. З метою пришвидшення виконання Висновку, скан-копію Повідомлення з додатками було надіслано на електронну адресу Постачальника, вказану у пункті 6.1.4. Договору (bruguda_olekc@ukr.net). 21 липня 2023 року між Замовником та Постачальником було укладено додаткову угоду №4 про розірвання Договору та оприлюднено в електронній системі закупівель. На підтвердження виконання Висновку, надсилаємо наступні документи, що свідчать про усунення Замовником порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у Висновку: - Скан - копія Повідомлення. - Скан – копія додаткової угоди №4 від «21» липня 2023 року до Договору. - Звіт про виконання договору про закупівлю UA-2023-02-13-013716-a від «13» лютого 2023 року.
Дата публікації звіту: 24.07.2023 15:53

Запити/Пояснення