-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
код ДК 021:2015 - 03220000-9 - Овочі, фрукти та горіхи ( Буряк, морква, цибуля, капуста білокачанна, капуста цвітна, гарбуз, яблука, лимони, апельсини, банани)
Завершена
100 878.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 008.78 UAH
мін. крок: 1% або 1 008.78 UAH
Номер:
bbd89c7bf49e4d4ea5cf4018ff323892
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-06-27-000041
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
27.06.2023 00:00
Період моніторингу:
27.06.2023 15:54 - 19.07.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
27.06.2023 №56-з
Вінниця
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби
у Вінницькій області Олена ВАХНОВСЬКА
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області
від 27.06.2023 №56-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
3.UA-2023-02-13-013716-a 13.02.2023 Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції установлено порушення вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 41 Постанови №1178.
За результатами аналізу питання щодо внесення змін до договору установлено порушення вимог підпункту 2 пункту 19 Постанови №1178.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, із урахуванням вимог Постанови №1178, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 17 липня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 в редакції чинній на час здійснення закупівлі (далі – Постанова №1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору про закупівлю та їх оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального закладу «Заклад дошкільної освіти №59 Вінницької міської ради» (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи, тендерну пропозицію ФОП Бригида О.В., повідомлення про намір укласти договір, договір про закупівлю від 02 березня 2023 року №13 (далі – Договір №13), повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, додаткові угоди від 20 березня 2023 року №1, від 17 травня 2023 року №2, від 05 червня 2023 року №3, звіт про результати проведення процедури закупівлі та пояснення від 05 липня 2023 року, отримане від Замовника через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що тендерна пропозиція учасника ФОП Бригида О.В., якого обрано переможцем торгів, не відповідає вимогам тендерної документації Замовника.
Зокрема, відповідно до підпункту 8.3 пункту 8 Додатку 2 тендерної документації Замовником встановлено вимогу щодо надання учасником, який не є виробником товару, у складі пропозиції договору про співпрацю із виробником товару, що пропонується до постачання та гарантійного листа від виробника товару, яким гарантується можливість виробника поставити товар, що є предметом закупівлі.
Однак, учасником ФОП Бригида О.В., який не є виробником товарів, що пропонується до постачання, а саме: лимонів, апельсинів та бананів не надано договору про співпрацю із виробником товару, що пропонується до постачання та гарантійного листа від виробника товару, яким гарантується можливість виробника поставити товар, що є предметом закупівлі, чим порушено вимоги підпункту 8.3 пункту 8 Додатку 2 тендерної документації.
Відповідно до вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 41 Постанови №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника із зазначення аргументації в електронній системі закупівель, у разі якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Однак, на порушення вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 41 Постанови №1178 Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ФОП Бригида О.В., а уклав з ним Договір №13 на суму 100 878,00 грн.
На дату укладання Договору №13 02 березня 2023 року сторони узгодили його істотні умови, в тому числі ціну за одиницю товару, яка згідно пункту 3.3 Розділу 3 «Ціна договору» та специфікації (Додаток №1) становила, зокрема: моркви – 32,50 грн/кг, цибулі – 38,60 грн/кг, капусти білокачанної – 19,90 грн/кг, гарбуза – 29,40 грн/кг та яблук – 22,00 грн/кг.
В подальшому, 20 березня 2023 року до Договору №13 укладено додаткову угоду №1, якою внесено зміни до його істотних умов в частині збільшення ціни за одиницю товару на підставі підпункту 2 пункту 19 Постанови №1178, а саме: моркви (37,20 грн/кг), цибулі (59,00 грн/кг), капусти білокачанної (27,94 грн/кг) та гарбуза (49,00 грн/кг) у зв’язку з коливанням цін таких товарів на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю, пропорційно коливанню цін таких товарів на ринку.
На запит Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області Замовником надано висновок експертно-аналітичного дослідження Державної установи «Інститут економіки та прогнозування національної академії наук України» від 08 березня 2023 року №135-7/111 (Висновок №135-7/111), яким Замовник керувався як підставою для збільшення ціни за одиницю товару в укладеному договорі.
У вищевказаному висновку зазначено середні ціни реалізації на ринку м. Вінниці та Вінницької області станом на зазначені дати та періоди, а саме, цибулі: в січні 2023 року 32,22-38,16 грн/кг, в лютому 2023 року 33,84-38,05 грн/кг, станом на 08 березня 2023 року 62,50-63,32 грн/кг; моркви: в січні 2023 року 27,90-31,00 грн/кг, в лютому 2023 року 28,20-32,08 грн/кг, станом на 08 березня 2023 року 37,66-38,80 грн/кг; капусти білокачанної: в січні 2023 року 17,10-20,00 грн/кг, в лютому 2023 року 17,14-20,60 грн/кг, станом на 08 березня 2023 року 28,18-29,10 грн/кг; гарбуза: в січні 2023 року 23,00-29,00 грн/кг, в лютому 2023 року 23,12-30,60 грн/кг, станом на 08 березня 2023 року 50,40-52,20 грн/кг.
При цьому, необхідно зазначити, що Замовником договір за результатами закупівлі укладено 02 березня 2023 року.
Згідно з підпунктом 2 пункту 19 Постанови №1178, істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення.
Також у пункті 11.3.2 Договору №13 зазначено, що істотні умови договору не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: зокрема, погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору або останнього внесення змін до договору в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення. У разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладання договору або останнього внесення змін до договору в частині зміни ціни за одиницю товару, постачальник письмово звертається до замовника щодо зміни ціни за одиницю товару. Наявність факту коливання ціни такого товару на ринку підтверджується довідкою/ми або листом/ми (завіреними копіями цих довідки/ок або листа/ів) відповідних органів, установ, організацій, які уповноважені надавати відповідну інформацію щодо коливання ціни такого товару на ринку. До розрахунку ціни за одиницю товару приймається ціна щодо розміру ціни на товар на момент укладання договору (з урахуванням внесених раніше змін до договору) та на момент звернення до вказаних органів, установ, організацій, що підтверджує коливання (зміни) цін на ринку такого товару, що є предметом закупівлі за цим договором.
Дані, викладені у Висновку №135-7/111 містять інформацію щодо середніх цін за січень, лютий 2023 року та станом на 08 березня 2023 року та не підтверджують коливання ціни товару на ринку, в період між датами укладання Договору №13 (02 березня 2023 року) та додаткової угоди №1 (20 березня 2023 року).
Враховуючи вищевикладене, Замовником, на порушення вимог підпункту 2 пункту 19 Постанови №1178, укладено додаткову угоду від 20 березня 2023 року №1 до Договору №13 на збільшення ціни за одиницю товару без документального підтвердження коливання ціни такого товару на ринку.
Період усунення порушень:
17.07.2023 17:57 - 01.08.2023 00:00
Дата публікації висновку:
17.07.2023 17:57
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
ПОВІДОМЛЕННЯ
На виконання вимог частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Комунальний заклад «Заклад дошкільної освіти №59 Вінницької міської ради» (далі – Замовник) повідомляє про вжиття заходів щодо усунення виявлених порушень, зазначених у Висновку Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-02-13-013716-a від «17» липня 2023 року (далі – Висновок).
Нами було надіслано офіційне повідомлення вих.№84 від «20» липня 2023 року (далі – Повідомлення) Фізичній особі-підприємцю Бригиді Олексію Віталійовичу (далі – Постачальник) про необхідність розірвання Договору про закупівлю №13 від «02» березня 2023 року (далі – Договір) та зразок додаткової угоди на розірвання Договору. З метою пришвидшення виконання Висновку, скан-копію Повідомлення з додатками було надіслано на електронну адресу Постачальника, вказану у пункті 6.1.4. Договору (bruguda_olekc@ukr.net).
21 липня 2023 року між Замовником та Постачальником було укладено додаткову угоду №4 про розірвання Договору та оприлюднено в електронній системі закупівель. На підтвердження виконання Висновку, надсилаємо наступні документи, що свідчать про усунення Замовником порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у Висновку:
- Скан - копія Повідомлення.
- Скан – копія додаткової угоди №4 від «21» липня 2023 року до Договору.
- Звіт про виконання договору про закупівлю UA-2023-02-13-013716-a від «13» лютого 2023 року.
Дата публікації звіту:
24.07.2023 15:53
Запити/Пояснення
Номер:
92f2de6a068e4f11a74ed3ea4d77fd55
Назва:
про надання пояснень
Дата опублікування:
30.06.2023 11:36
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
06.07.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі овочів, фруктів та горіхів (буряк, морква, цибуля, капуста білокачанна, капуста цвітна, гарбуз, яблука, лимони, апельсини, банани) (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2023-02-13-013716-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснень з питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість? Також надати посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі?
2. Якими документами підтверджено коливання ціни товару (моркви, цибулі, капусти білокачанної, гарбуза та яблук) на ринку, що призвело до внесення змін до договору про закупівлю від 02 березня 2023 року №13 додатковими угодами: від 20 березня 2023 року №1 та від 17 травня 2023 року №2 в частині збільшення ціни товару? На який відсоток збільшилася ціна товару (моркви, цибулі, капусти білокачанної, гарбуза та яблук) на ринку на дати укладання додаткових угод у порівнянні із датою укладання договору?
Відповідні пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
675d1f3750d6411cb9fde5c88376cac9
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
05.07.2023 14:33
Опис:
На виконання вимог частини 5 статті 8 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон), замовник надає наступні пояснення (інформацію, документи) на даний запит:
Щодо першого питання запиту повідомляємо наступне.
Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі обумовлено статистичним аналізом загальнодоступної інформації про ціну предмета закупівлі на підставі затвердженої центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері публічних закупівель, примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, а саме: згідно з пунктом 1 розділу ІІІ наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 із змінами.
Якісні та технічні характеристики предмета закупівлі визначені з урахуванням реальних потреб замовника та оптимального співвідношення ціни та якості, з урахуванням вимог ЗУ «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» (від 23.12.1997 №771/97-ВР), Інструкцією з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, затвердженою Наказом Міністерства освіти і науки України, Міністерством охорони здоров’я України 17.04.2006 №298/227 (із змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, Міністерства охорони здоров’я України від 26.02.2013 №202/165), ДСТУ 7033:2009, ДСТУ 7035:2009, ДСТУ 3234-95, ДСТУ7037:2009, ДСТУ 3280-95, ДСТУ 3190-95, ДСТУ 8133:2015.
Посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі – https://drive.google.com/file/d/1AysLFzahtjHGjQgcdXGI99DOhVmuiO74/view
Стосовно другого питання запиту надаємо наступну інформацію.
Щодо другого питання повідомляємо наступне.
Коливання ціни товару (моркви, цибулі, капусти білокачанної, гарбуза та яблук) на ринку, що призвело до внесення змін до договору про закупівлю від «02» березня 2023 року №13 додатковими угодами: від «20» березня 2023 року №1 та від «17» травня 2023 року №2 в частині збільшення ціни товару документами підтверджено Висновками експертно-аналітичного дослідження відділу секторальних прогнозів та кон’юнктури ринків Державної установи «Інститут економіки та прогнозування Національної академії наук України» (ДУ «ІЕПр НАН України»):
- №135-7/111 від 08.03.2023 до додаткової угоди №1 від «20» березня 2023 року;
- №135-7/301 від 09.05.2023 до додаткової угоди №2 від «17» травня 2023 року.
Скан-копії вказаних висновків додаються.
Відповідно до пп. 2 п. 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), істотні умови договору про закупівлю (крім договорів про закупівлю товарів, робіт та послуг для/з будівництва, ремонту та інших інженерно-технічних заходів із захисту об’єктів критичної інфраструктури паливно-енергетичного сектору критичної інфраструктури за основними технічними показниками, погодженими Міненерго) не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення
Згідно Висновку експертно-аналітичного дослідження відділу секторальних прогнозів та кон’юнктури ринків ДУ «ІЕПр НАН України» №135-7/111 від 08.03.2023 середні ціни на зазначені товари на дату укладання додаткової угоди №1 від «20» березня 2023 року у порівнянні із датою укладання договору збільшились на ринку наступним чином:
- морква – на 26,8 %;
- цибуля – на 75,0 %;
- капуста білокачанна – на 51,8 %;
- гарбуз – на 91,0 %.
Згідно додаткової угоди №1 від «20» березня 2023 року Сторони дійшли згоди про збільшення цін на зазначені товари у наступних розмірах:
- морква – на 14,5 %;
- цибуля – на 52,8%;
- капуста білокачанна – на 40,4%;
- гарбуз – на 66,7 %.
Таким чином, відсоток збільшення ціни за одиницю товару не перевищив відсотку коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку.
Згідно Висновку експертно-аналітичного дослідження відділу секторальних прогнозів та кон’юнктури ринків ДУ «ІЕПр НАН України» №135-7/301 від 09.05.2023 середні ціни на зазначені товари на дату укладання додаткової угоди №2 від «17» травня 2023 року у порівнянні із датою укладання додаткової угоди №1 від «20» березня 2023 року збільшились на ринку наступним чином:
- морква – на 61 %;
- капуста білокачанна – на 62,2 %.
Середня ціна на яблука на дату укладання додаткової угоди №2 від «17» травня 2023 року у порівнянні із датою укладання договору збільшилась на ринку на 73,1 %.
Згідно додаткової угоди №2 від «17» травня 2023 року Сторони дійшли згоди про збільшення цін на зазначені товари у наступних розмірах:
- морква – на 60,9 %;
- капуста білокачанна – на 61 %;
- яблука – на 27,3 %.
Таким чином, відсоток збільшення ціни за одиницю товару не перевищив відсотку коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку.
Згідно Висновків експертно-аналітичного дослідження відділу секторальних прогнозів та кон’юнктури ринків ДУ «ІЕПр НАН України» №135-7/111 від 08.03.2023 та №135-7/301 від 09.05.2023 загалом середні ціни на зазначені товари у порівнянні із датою укладання договору збільшились на ринку наступним чином:
- морква – на 97,3 %;
- цибуля – на 75,0 %;
- капуста білокачанна – на 121,9 %;
- гарбуз – на 91,0 %;
- яблука – на 73,1 %.
За результатами укладання додаткових угод №1 від «20» березня 2023 року та №2 від «17» травня 2023 року загальне збільшення цін на зазначені товари відносно договору відбулось у наступних обсягах:
- морква – на 84,1 %;
- цибуля – на 52,8 %;
- капуста білокачанна – на 126 %;
- гарбуз – на 66,7 %;
- яблука – на 27,3 %.
Таким чином, загальний відсоток збільшення ціни за одиницю товару не перевищив загального відсотку коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку, а також, зазначені зміни істотних умов договору не призвели до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення.