• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Масло солодковершкове 72%, фасоване, 200 г

Завершена

270 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 350.00 UAH
Номер: d94d3921b94243b59fd5014c69a000da
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-03-28-000029
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 28.03.2023 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 28.03.2023 15:31 - 19.04.2023 00:00
Статус: Вирішено
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 28.03.2023 № 103 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 28.03.2023 №103. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-02-13-008622-a, 13.02.2023. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Перший заступник начальника Володимир ВОЇНСЬКИЙ
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, atv.zakup@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 4-1 Постанови КМУ №710. За результатами аналізу питання правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178, встановлено порушення пункту 7 частини другої статті 21 Закону та пункту 26 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення вимог пункту 28 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції та визначення переможця встановлено порушення вимог підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи у встановленому законодавством порядку, а саме на усунення порушення вимог підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178 вжити заходи щодо припинення зобов’язань за укладеним за результатами проведеної процедури закупівлі договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ТДВ «Івано-Франківський міськмолокозавод» щодо розірвання договору. Крім того, вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пункту 4-1 Постанови КМУ №710 прирозміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлі, вимог пункту 7 частини другої статті 21 Закону та пункту 26 Особливостей №1178 при заповненні документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178, а також пункту 28 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 11 квітня 2023 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця тендеру; надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального закладу Львівської обласної ради «Ходорівський психоневрологічний інтернат» (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-02-13-002732-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію товариства з додатковою відповідальністю «Івано-Франківський міськмолокозавод» (далі – ТДВ «Івано-Франківський міськмолокозавод»); протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 27.02.2023 №2702/1; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані ТДВ «Івано-Франківський міськмолокозавод» як переможцем документи та інформацію; договір закупівлі від 06.03.2023 №35; опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю. У пункті 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання бюджетних коштів» (далі – Постанова КМУ №710) постановлено головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня) та суб’єктам господарювання державного сектору економіки забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; та оприлюднення такого обґрунтування шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Відповідно до наявної в електронній системі закупівель інформації джерелом фінансування закупівлі UA-2023-02-13-008622-a є кошти місцевого бюджету. Також, відповідно до даних Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів Замовник є розпорядником бюджетних коштів. У наданому під час моніторингу поясненні Замовником зазначено, що власного веб-сайту Замовник не має, план закупівлі «Масло солодковершкове 72%, фасоване, 200 г» на підставі протоколу уповноваженої особи № 1002/1 від 10.02.2023 розміщено на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель 13.02.2023. Таким чином, на порушення вимог пункту 4-1 Постанови КМУ №710, Замовником (як розпорядником бюджетних коштів) не забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та очікуваної вартості предмета закупівлі на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів). Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону № 2526-IX від 16.08.2022) постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. За нормою пункту 24 Особливостей №1178 замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Відповідно до пункту 26 Особливостей №1178 оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону. За нормою пункту 7 частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити наступну інформацію: умови оплати. Проведеним моніторингом встановлено, що за умовами пункту 4.3 Проекту догвоору, що міститься у Додатку 3 до тендерної документації, розрахунок за поставлений товар здійснюється Замовником протягом 10 робочих днів після його фактичного отримання на підставі виставлених рахунків–фактур та накладних, шляхом переводу коштів на рахунок постачальника. Водночас, в опублікованому замовником оголошенні про проведення відкритих торгів зазначено наступні умови оплати: післяоплата в розмірі 100% протягом 14 робочих днів. Таким чином, в оголошенні про проведення відкритих торгів Замовником внесено недостовірні дані щодо умов оплати, чим порушено пункт 7 частини другої статті 21 Закону та пункт 26 Особливостей №1178. Відповідно до норм пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Так, за нормою пункту 44 Особливостей №1178 переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. Вимога щодо надання переможцем процедури закупівлі замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених іншими пунктами частини першої статті 17 Закону, окрім пунктів 3, 5, 6 і 12, у пункті 44 Особливостей №1178, відсутня. Водночас, під час моніторингу встановлено, що у тендерній документації (Таблиця розділу 3 Додатку 1) визначено перелік документів, які повинен надати переможець Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель на підтвердження відсутності підстав, визначених пунктами 2 та 8 частини першої статті 17 Закону. Отже, Замовником при складанні тендерної документації не враховано норми Особливостей №1178, чим порушено вимогу пункту 28 Особливостей №1178. В абзаці першому частини третьої статті 22 Закону визанчено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до умов пункту 1.1 частини 1 розділу 3 тендерної документації Замовника тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями та шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що вимагаються Замовником у тендерній документації та підтверджують відповідність вимогам, визначеним Замовником, зокрема, з інформацією, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, — згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації; інформацією та документами, які передбачені у таблиці 4 «Інші вимоги до учасника» Додатку 1 до тендерної документації. Так, згідно з вимогами пункту 1 розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації, на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» у складі тендарної пропозиції учасники повинні надати інформацію щодо проведення дезінфекції кузова автотранспортного засобу, яким будуть перевозитися продукти харчування, а саме: угоду із спеціалізованим підприємством на проведення дезінфекції (сканований оригінал або копія) та акт/довідку здійснення санітарних заходів щодо дезінфекції, що свідчить про проведення санітарних заходів не пізніше 30-денної давності до моменту проведення торгів (сканований оригінал або копія). Також, учасники повинні надати інформацію щодо проведення дезінфекції/дератизації приміщення (виробничі, складські приміщення): договір зі спецпідприємством на проведення дезинфекції, дератизації приміщення (виробничі приміщення, складські) (сканований оригінал або копія) та акт/довідку про дезинфекцію, дератизацію приміщення (виробничі/складські приміщення) (дані документи мають бути не більше 30-денної давності до моменту розкриття тендерних пропозицій електронною системою закупівель після закінчення строку для подання тендерних пропозицій, визначеного замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, сканований оригінал або копія). Учасником ТДВ «Івано-Франківський міськмолокозавод» у складі тендерної пропозиції надано Інформацію (від 13.02.2023 №01/9-0193) про перелік матеріально-технічної бази, а саме про наявність в учасника на праві оренди блоку підсобних складів, прохідної, головного виробничого корпусу та сметанного цеху (сметанний цех, складські приміщення, механічна майстерня, котельня, навіс), а також Інформацію (від 13.02.2023 №01/9-0192) про наявність на праві власності транспортних засобів, а саме 2 спеціалізованих вантажних фургонів-рефрижираторів. Проведеним моніторингом встановлено, що у складі тендерної пропозиції учасника ТДВ «Івано-Франківський міськмолокозавод» також містяться акти наданих ТОВ «Профілактична дезінфекція, дезінсекція, дератизація» для учасника послуг з дезінфекції виробничих приміщень та складу зберігання готової продукції (акт №49 від 24.01.2023) та дезінфекції автотранспорту (акт №50 від 24.01.2023). Проте, угоди із спеціалізованим підприємством на проведення дезінфекції кузова автотранспортного засобу та проведення дезинфекції, дератизації приміщення (виробничі приміщення, складські) у складі тендерної пропозиції учасника ТДВ «Івано-Франківський міськмолокозавод» відсутні. Відповідно до пункту 3 розділу 4 (Інші вимоги до учасника) Додатку 1 до тендерної документації Замовника учасник повинен надати Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, виданий не більше 30 -денної давнини відносно кінцевого строку подання тендерних пропозицій (витяг має бути сформований державним реєстратором або нотаріусом). Згідно з положеннями частини першої статті 1 Закону України від 15.05.2003 №755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» (далі – Закон №755-IV) витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі – Витяг з ЄДРРОУ) – документ у паперовій або електронній формі, що сформований програмним забезпеченням Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань за зазначеним заявником критерієм пошуку та містить відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, які є актуальними на дату та час формування витягу або на дату та час, визначені у запиті, або інформацію про відсутність таких відомостей у цьому реєстрі. Держателем Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань є Міністерство юстиції України (стаття 1 Закону №755-IV), веде Єдиний державний реєстр державний реєстратор (стаття 6 Закону №755-IV). Відповідно до частини другої статті 11 Закону №755-IV відомості, що містяться в Єдиному державному реєстрі, надаються у вигляді, зокрема, витягів у паперовій та електронній формі, що містять відомості, актуальні на момент запиту або на визначену дату. Моніторингом встановлено, що учасником ТДВ «Івано-Франківський міськмолокозавод» у складі пропозиції надано Витяг з ЄДРПОУ на 10.02.2023 09:34:54, сформований через Чатбот Опендатабот (сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагенті), чим недотримано вимогу пункту 3 розділу 4 Додатку 1 до тендерної документації, відповідно до якої учасник повинен надати Витяг з ЄДРПОУ, який має бути сформований державним реєстратором або нотаріусом. Згідно з вимогою підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178 Замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли вона не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Однак, на порушення вимог підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178 Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТДВ «Івано-Франківський міськмолокозавод», а визначено його переможцем та укладено з ним договір закупівлі від 06.03.2023 №35.
Період усунення порушень: 11.04.2023 15:43 - 26.04.2023 00:00
Дата публікації висновку: 11.04.2023 15:43

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionBiddingDocuments: Так
  • documentsForm: Так
  • corruptionAwarded: Так
  • other: Так
Опис: порушення усунені, договір розірвано
Дата публікації: 17.10.2023 16:44

Запити/Пояснення