• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з проведення державної інвентаризації земель на території Одеської області

Завершена

1 026 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 10 260.00 UAH
Номер: db5042ebb5014657b4b68620ccd354b3
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-03-07-000006
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 06.03.2023 00:00
Автор: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40477150
Період моніторингу: 07.03.2023 09:23 - 29.03.2023 01:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 06.03.2023 Одеса № 58 Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів. 4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою. Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 06.03.2023 та доповідна записка завідувача сектору перевірок закупівель відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Ельвіри ЛУЗАН від 06.03.2023. Начальник Наталія СТОЯНОВА Додаток до наказу Південного офісу Держаудитслужби від 06.03.2023 № 58 Витяг з переліку процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення 6 UA-2023-02-10-011340-a 10.02.2023 Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель Начальник відділу контролю у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Адреса: Ukraine, Одеса
Контактна особа: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 93) 203-20-84, nvs3535@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення пунктів 2, 28, 19, 35, абзаців 3 та 5 пункту 44, абзаців 3 та 4 пункту 46 Особливостей. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено порушення абзацу 6 підпункту 2 пункту 41 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 15 березня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі- ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Головного управління Держгеокадастру в Одеській області (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, ТД, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 09.02.2023 № 2, тендерну пропозицію учасника державного підприємства «Одеський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» (далі – ДП «Одеський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою»), рішення уповноваженої особи Замовника від 20.02.2023 № 3, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 20.02.2023, договір про надання послуг від 09.03.2023 №1-Г (далі – Договір), пояснення Замовника отримане 14.03.2023 через електронну систему закупівель. За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено наступне. Відповідно до абзацу першого пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей. Пунктом 28 Особливостей передбачено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до абзацу 5 пункту 44 Особливостей Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених в абзаці першому цього пункту, а саме визначені статтею 17 Закону (за виключенням пункту 13 частини першої статті 17 Закону), окрім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції. Проте Замовник у підпункті 4 пункту 5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД вимагає підтвердження в електронній системі закупівель учасниками інформації передбаченої у тому числі і пунктом 13 частини першої статті 17 Закону. Крім того Замовник у підпункті 4 пункту 5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД встановив вимогу щодо необхідності надання документального підтвердження учасником інформації у вигляді зведеної довідки складеної згідно з додатком 3 до ТД про відсутність підстав для відмови останньому в участі у процедурі закупівлі, визначених у частинах першій і другій статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі». Отже, формуючи вимоги підпункту 4 пункту 5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД та додатку 3 до ТД Замовником порушено абзац 5 пункту 44 та пункт 28 Особливостей. Згідно з абзацом 3 пункту 44 Особливостей переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у пунктах 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. Проте Замовник у підпункті 12 пункту 5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД вимагає надання переможцем процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, документів шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. Також у додатку 3 до ТД Замовник встановив до учасника – переможця процедури закупівлі вимогу щодо способу документального підтвердження, згідно із законодавством, відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону та зазначив, що вказане документальне підтвердження має бути надане останнім у строк, що не перевищує десять днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Таким чином, формуючи вимоги підпункту 12 пункту 5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД та додатку 3 до ТД Замовником порушено абзац 3 пункту 44 та пункт 28 Особливостей. Крім того слід зазначити, що підпункт 12 пункту 5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції», підпункт 1, 2, 3, пункту 2 розділу 4 «Подання та розкриття тендерної пропозиції» підпункт 1, 3, 8 пункту 1 розділу 5 «Розділ та оцінка тендерних пропозицій» ТД Замовника містять посилання на електронний аукціон, в той час коли проведення електронного аукціону під час застосування Замовником процедури відкритих торгів з особливостями скасовано відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30.12.2022 №1495 «Про внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», яка набрала чинності 03.01.2023, чим порушено вимоги пункту 35 та пункту 28 Особливостей. Підпункт 8 пункту 1 розділу 5 «Розділ та оцінка тендерних пропозицій» ТД Замовника містить визначення аномально низької ціни тендерної пропозиції, яке викладено з порушенням вимог пункту 2 Особливостей. Також підпункт 1 пункту 3 розділу 5 «Розгляд та оцінка тендерних пропозицій» та підпункт 5 пункту 1 розділу 6 «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» викладено Замовником без урахування Особливостей, чим порушено пункт 28 Особливостей. Відповідно до абзацу 3 пункту 46 Особливостей з метою забезпечення права на оскарження рішень замовника до органу оскарження договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через п’ять днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Згідно з абзацом 4 пункту 46 Особливостей Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів. Проте у підпунктах 2 та 3 пункту 2 розділу 6 «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» ТД Замовника зазначено, що з метою забезпечення права на оскарження рішень замовника до органу оскарження договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через десять днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Термін на укладання Договору з переможцем - не раніше ніж через 10 днів та не пізніше ніж через 20 днів з дня визначення переможця (прийняття рішення про намір укласти договір), але в будь-якому випадку протягом строку дії його пропозиції. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладання договору може бути продовжений до 60 днів. Отже, формуючи вимоги підпунктів 2 та 3 пункту 2 розділу 6 «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» ТД Замовником порушено вимоги абзацу 3 та 4 пункту 46 та пункту 28 Особливостей. Також пункт 4 розділу 6 «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» ТД Замовника містить інформацію щодо порядку зміни істотних умов договору, які викладено з порушенням вимог пункту 19 Особливостей. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено наступне. Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД для підтвердження повноважень щодо права підпису документів тендерної пропозиції учасника, учасники – юридичні особи надають у складі тендерної пропозиції, зокрема, рішення про призначення керівника (оригінал або копія протоколу або іншого розпорядчого документу органу учасника до компетенції якого, згідно установчих документів, відноситься прийняття такого рішення або виписка/витяг з нього) та наказ на призначення керівника (оригінал або копія). Проте учасником ДП «Одеський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» у складі тендерної пропозиції надано лише наказ від 04.10.2019 № 73-ДП «Про призначення Петрушки В.М.» (далі – Наказ). Слід зазначити, що Наказ містить посилання, як на одну з підстав для його видачі - витяг з протоколу від 16.08.2019 № 5. Але зазначений протокол відсутній у складі тендерної пропозиції учасника ДП «Одеський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою», чим порушено вимоги пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД. На запит Південного офісу Держаудитслужби від 10.03.2023 щодо невідповідності тендерної пропозиції учасника ДП «Одеський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» вимогам пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД Замовником, 14.03.2023 надано пояснення, яке не спростовує факту встановленого порушення. Відповідно до вимог пунктів 2 та 3 розділу «Фінансова спроможність» додатку 2 до ТД юридичні особи, які є учасниками процедури закупівлі подають у складі тендерної пропозиції баланс та звіт про фінансові результати. Звітність подається за останній звітний період, тобто за 2022 рік. Проте учасником ДП «Одеський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» у складі тендерної пропозиції надано фінансову звітність за 2021 рік, а саме баланс станом на 31.12.2021 та звіт про фінансові результати за 2021 рік, чим порушено вимоги пунктів 2 та 3 розділу «Фінансова спроможність» додатку 2 до ТД. На запит Південного офісу Держаудитслужби від 10.03.2023 щодо невідповідності тендерної пропозиції учасника ДП «Одеський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» вимогам пунктів 2 та 3 розділу «Фінансова спроможність» додатку 2 до ТД Замовником, 14.03.2023 надано пояснення, що відповідно до п. 5 Порядку подання фінансової звітності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2000 № 419, строк подання річної фінансової звітності – не пізніше 28 лютого року, що настає за звітним. Враховуючи, що на момент подання тендерної пропозиції кінцевий строк подання фінансової звітності за 2022 рік не настав, Учасник надав фінансову звітність за 2021 рік. Проте надане Замовником пояснення не спростовує факту встановленого порушення, оскільки відповідно до умов пункту 1 та підпункту 10 пункту 5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД в разі неможливості надання учасником будь-якого документа, передбаченого тендерною документацією, в складі тендерної пропозиції через його відсутність в нього відповідно до вимог діючого законодавства, він повинен надати довідку в довільній формі про неможливість подання такого документу із зазначенням причин відсутності та посиланням на норми діючих нормативно-правових актів. У складі тендерної пропозиції учасника ДП «Одеський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» відсутнє будь-яке пояснення щодо неможливості надання останнім фінансової звітності за останній звітний період, тобто за 2022 рік, чим порушено вимоги пунктів 2 та 3 розділу «Фінансова спроможність» додатку 2 до ТД. Крім того відповідно до пункту 4 розділу «Фінансова спроможність» додатку 2 до ТД учасник має підтвердити, що фінансова звітність була прийнята центром збору фінансової звітності і надати квитанцію про перевірку звіту та його приймання (квитанція № 2). Якщо звітність подавалася не через електронний ресурс, то учасник надає відповідний документ чи звітність з відміткою, що підтверджує її прийняття. Проте у складі тендерної пропозиції учасника ДП «Одеський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» відсутній будь-який із вищевказаних документів, чим порушено вимоги пункту 4 розділу «Фінансова спроможність» додатку 2 до ТД. На запит Південного офісу Держаудитслужби від 10.03.2023 щодо невідповідності тендерної пропозиції учасника ДП «Одеський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» вимогам пункту 4 розділу «Фінансова спроможність» додатку 2 до ТД Замовник, 14.03.2023 у наданому поясненні погодився з фактом встановленого порушення. Згідно з вимогами розділу 3 «Обладнання та матеріально-технічна база» додатку 2 до ТД учасники у складі тендерної пропозиції мають надати довідку, яка повинна відображати в повному обсязі інформацію, зокрема щодо наявності в останніх джерела резервного альтернативного живлення. Пунктом 2 розділу 3 «Обладнання та матеріально-технічна база» додатку 2 до ТД передбачено, що учасники зобов’язані підтвердити наявність власного обладнання та матеріально-технічної бази наданням одного з наступних документів: інвентаризаційна відомість, або розрахункові документи, або накладна на поставку, які засвідчують факт придбання обладнання. У разі користування, або іншого правового статусу необхідно надати договір оренди, чи договір лізингу, тощо, та оригінал листа-підтвердження орендодавця, лізингодавця або іншої особи, щодо не заперечення використання його обладнання та/або матеріально-технічної бази для надання послуги учасником за предметом закупівлі у відповідності до оголошення ID: __ в електронній системі закупівель, на весь строк надання послуг. Учасником ДП «Одеський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» на підтвердження зазначеної вимоги Замовника надано у складі тендерної пропозиції інформацію в листі від 14.02.2023 № 32 стосовно використання ним бензинового генератора при наданні послуг, які є предметом закупівлі, залученого за договором оренди від 06.02.2023 № 01-АО Зазначений договір укладено між учасником ДП «Одеський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» та орендодавцем цього обладнання Михальчук Л.С. Проте у складі тендерної пропозиції учасника ДП «Одеський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» не надано оригіналу листа-підтвердження орендодавця бензинового генератора Михальчук Л.С. щодо не заперечення останнього проти використання орендованого обладнання за умовами закупівлі учасником якої є ДП «Одеський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» у відповідності до оголошення ID:___ в електронній системі закупівель, на весь строк надання послуг, чим порушено вимоги пункту 2 розділу 3 «Обладнання та матеріально-технічна база» додатку 2 до ТД. На запит Південного офісу Держаудитслужби від 10.03.2023 щодо невідповідності тендерної пропозиції учасника ДП «Одеський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» вимогам пункту 2 розділу 3 «Обладнання та матеріально-технічна база» додатку 2 до ТД Замовником, 14.03.2023 надано пояснення, яке не спростовує факту встановленого порушення. Таким чином, на порушення вимог абзацу 6 підпункту 2 пункту 41 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ДП «Одеський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» у зв’язку із невідповідністю вимогам, встановленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Період усунення порушень: 15.03.2023 17:11 - 30.03.2023 01:00
Дата публікації висновку: 15.03.2023 17:11

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Враховуючи Висновки Південного офісу Держаудитслужби від 15.03.2023 за результатами моніторингу (UA-М-2023-03-07-000006) процедури закупівлі "Послуги з проведення державної інвентаризації земель на території Одеської області Головним управлінням Держгеокадастру в Одеській області було здійснено заходи щодо усунення порушень шляхом укладання додаткової угоди від 17.03.2023 №1 про розірвання Договору про надання послуг від 09.03.2023 №1-Г.
Дата публікації звіту: 21.03.2023 14:07

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionBiddingDocuments: Так
  • corruptionAwarded: Так
Опис: .
Дата публікації: 22.03.2023 14:32

Запити/Пояснення