-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015: 15330000-0 Оброблені фрукти та овочі (вишня без кісточок швидкозаморожена, смородина чорна швидкозаморожена, абрикос без кісточок швидкозаморожений, малина швидкозаморожена)
Завершена
4 138 595.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 41 385.95 UAH
мін. крок: 1% або 41 385.95 UAH
Номер:
8b843eccb11d46619f3e74b0423a74d8
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-05-08-000093
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
08.05.2023 00:00
Період моніторингу:
09.05.2023 10:58 - 31.05.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
08.05.2023 № 119
(дата)
м.Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка в.о. начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб’євої О.М. від 08.05.2023 року.
В.о. начальника Артур ЄГІОЗАР`ЯН
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 08.05.2023 № 119
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
32. UA-2023-02-10-008981-a 10.02.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель.
В.о. начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів установлено порушення вимог пункту 14 Порядку № 1082 та пункту 24 Особливостей.
За результатами аналізу питань відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей; розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ЛЕВ 2022»; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового закупівель (у разі наявності таких порушень): контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 30 травня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості, Постанова № 1178); розгляду тендерної пропозиції; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління освіти Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації (далі – Замовник) на 2023 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи протоколом від 28.12.2022 зі змінами, внесеними протоколом від 10.02.2023; тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛЕВ 2022» (далі - ТОВ «ЛЕВ 2022»); протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 21.02.2023 № 278; повідомлення про намір укласти договір від 21.02.2023; договір про закупівлю від 27.02.2023 № 27 (далі – Договір); звіт про результати проведення процедури закупівлі від 28.02.2023 року; пояснення Замовника на запит Держаудитслужби, надане через електронну систему закупівель 11.05.2023 року.
Моніторингом за результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями установлено, що відповідно до пункту 24 Особливостей Замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі» від 11.06.2020 №1082 (далі – наказ №1082), та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
При цьому, на порушення вимог пункту 14 наказу №1082 в оголошенні про проведення відкритих торгів в окремих електронних полях недостовірно зазначена інформація щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Так, в оголошенні про проведення відкритих торгів Замовником зазначено код предмета закупівлі ДК 021:2015: 15330000-0 Оброблені фрукти та овочі, тоді як Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 749, містить більш деталізовані позиції щодо товару, який має намір придбати Замовник, а саме: ДК 021:2015: 15332100-5 Оброблені фрукти.
Зважаючи на зазначене, Замовником при визначенні предмета закупівлі «Оброблені фрукти та овочі» порушено вимоги пункту 14 Порядку № 1082 та пункту 24 Особливостей.
Період усунення порушень:
31.05.2023 22:41 - 15.06.2023 00:00
Дата публікації висновку:
31.05.2023 22:41
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Управління освіти Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації (далі – Управління освіти, замовник) у відповідь на висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-02-10-008981-a за предметом ДК 021:2015: 15330000-0 Оброблені фрукти та овочі (вишня без кісточок швидкозаморожена, смородина чорна швидкозаморожена, абрикос без кісточок швидкозаморожений, малина швидкозаморожена) (далі – закупівля) надає аргументовані заперечення до висновку та повідомляє.
Відповідно до п. 8 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель повідомляємо, що зобов’язуємось врахувати виявлені моніторингом порушення та дотримуватись вимог п. 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 р. № 1082 та пункту 24 Особливостей, та здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, а саме: уповноважена особа зобов’язується пройти додаткове навчання для підвищення рівня кваліфікації у сфері публічних закупівель - курс «Публічні закупівлі: від теорії до практики» на платформі Prometheus.
Згідно висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-02-10-008981-a встановлено наступні порушення:
1) На порушення пункту 24 Особливостей та абзацу 3 пункту 14 Порядку № 1082 Замовник в оголошенні про проведення відкритих торгів в окремих електронних полях недостовірно зазначена інформація щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. Так, в оголошенні про проведення відкритих торгів Замовником зазначено код предмета закупівлі ДК 021:2015: 15330000-0 Оброблені фрукти та овочі, тоді як Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 749, містить більш деталізовані позиції щодо товару, який має намір придбати Замовник, а саме: ДК 021:2015: 15332100-5 Оброблені фрукти.
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового закупівель (у разі наявності таких порушень): контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Разом з тим варто зауважити, що виходячи із судової практики (Постанови Третього апеляційного адміністративного суду та від 09.01.2023 року по справі № 160/1084/22; Постанова П’ятого апеляційного адміністративного суду від 08.02.2023 по справі № 420/8777/22 та інші постанови, стосовно подібного формулювання заходів щодо усунення порушень є незрозумілим і не конкретизованим.
Зокрема у справі № 420/8777/22 від 08.02.2023 р. П`ятий апеляційний адміністративний суд м. Одеса щодо оскарження висновку за результатом моніторингу з аналогічним формулюванням заходів щодо усунення порушень, внаслідок встановленого порушення, контролюючий орган зазначив у своєму Висновку про відсутність механізму усунення виявленого порушення, але при цьому зобов`язав Замовника здійснити заходи направлені на недопущення в подальшому, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення вимог п.19 ч.2 та абз. 1 ч.3 ст.22 Закону, та неврахування вимог Наказу №710, та протягом 10 робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про життя таких заходів.
Розділом ІІІ «Порядку заповнення форми висновку про результати моніторингу процедури закупівлі», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 08.09.2020р. №552 визначено, що у разі виявлення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель п.3 повинен містити посилання на структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акта, на підставі якого орган державного фінансового контролю зобов`язує замовника усунути у встановленому законодавством порядку такі порушення, а також зобов`язання щодо їх усунення.
Зміст висновку, який є індивідуально-правовим актом та породжує права і обов`язки для позивача, має відповідати вимогам, визначеним ст.2 КАС України, зокрема, щодо його обґрунтованості, яка є однією з обов`язкових ознак рішення суб`єкта владних повноважень.
Обґрунтованість, в силу статті 2 КАС України, є однією з обов`язкових ознак рішення (дії, бездіяльності) суб`єкта владних повноважень, що підлягає встановленню адміністративним судом.
Як вбачається зі змісту висновку, в його констатуючій частині зазначено, що на замовника покладається обов`язок здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому. Однак даний пункт висновку не має містити інформації, спрямованої на майбутні дії замовника, оскільки має встановлювати конкретне зобов`язання щодо усунення вже встановленого порушення. Зобов`язання недопущення ймовірних порушень у майбутньому, не відповідає вимогам Закону. До того ж у пункті 3 констатуючої частини висновку відповідач вказує на відсутність механізму усунення встановлених порушень законодавства у сфері закупівель, тобто зобов`язуючи усунути порушення певним шляхом, орган державного фінансового контролю у цьому ж пункті зазначає про неможливість виконання даного зобов`язання. Отже, на замовника покладено неконкретизований обов`язок вчинити дії, який не має реального законодавчого механізму виконання.
Не зрозумілим є також і спосіб виконання зобов`язальної частини висновку, зокрема в частині притягнення винних у допущенні встановлених за результатами моніторингу процедури закупівлі порушень, оскільки не зрозумілим є до якої саме відповідальності необхідно було притягнути винних осіб: кримінальної, чи цивільної, адміністративної або дисциплінарної. Можливість усунення виявлених порушень прямо залежить від чіткого визначення суб`єктом владних повноважень конкретного заходу (варіанту поведінки), яких слід вжити уповноваженій особі замовника для усунення порушень. З перелічених видів відповідальності у компетенції роботодавця є право притягнення лише до дисциплінарної відповідальності у межах строків та за порушення трудової дисципліни, а зазначення інформації в тендерній документації не відноситься до порушення трудової дисципліни у розумінні статті 140 КЗпП.
Таким чином, у висновку не конкретизовано яких саме заходів має вжити замовник. Встановлення заходів щодо усунення порушень при відсутності встановлених органом державного фінансового контролю порушень суперечить нормам Закону (ч.7 ст. 8) та Порядку № 86.
Втручання органу державного фінансового контролю в публічні закупівлі є виправданим виключно у разі, якщо виявлене порушення має негативний вплив для бюджету (зайве витрачання бюджетних коштів). Однак у висновку про результати моніторингу закупівлі не йдеться про неефективне, незаконне, нецільове використання бюджетних коштів, що не узгоджується з вимогою притягнути до відповідальності осіб, якими допущено порушення.
Також слід вказати, що не зазначення в оголошенні про проведення відкритих торгів в окремому електронному полі «Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі» коду товарів, визначених згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідають назвам номенклатурних позицій предмета закупівлі, а саме ДК 021:2015: 15332100-5 Оброблені фрукти, не було оскаржено учасниками закупівлі, не призвело до порушення принципів здійснення закупівель, встановлених ст. 5 Закону, та в результаті не призвело до перевитрати державних коштів. Втім замовником дані зауваження будуть враховані в подальшій роботі.
Дата публікації звіту:
05.06.2023 08:44
Запити/Пояснення
Номер:
2979229dbfea41e28b3a97ecc5ab3e54
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
10.05.2023 17:33
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
16.05.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Вишня без кісточок швидкозаморожена, смородина чорна швидкозаморожена, абрикос без кісточок швидкозаморожений, малина швидкозаморожена (ДК 021:2015: 15330000-0 Оброблені фрукти та овочі)» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2023-02-10-008981-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
- яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість? Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або на сторінку офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення з приводу вищевикладеного необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучене їх документальне підтвердження.
Номер:
604f821adf644892b6c9a32a9c46084e
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
11.05.2023 10:43
Опис:
У відповідь на запит замовнику на пояснення від 10.05.2023 р. по моніторингу № UA-M-2023-05-08-000093 щодо закупівлі за предметом ДК 021:2015: 15330000-0 Оброблені фрукти та овочі (вишня без кісточок швидкозаморожена, смородина чорна швидкозаморожена, абрикос без кісточок швидкозаморожений, малина швидкозаморожена)(№ UA-2023-02-10-008981-a) Управління освіти Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації (далі - Управління освіти) надає відповідні пояснення, інформацію та документи.
1. З метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів та на виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1266 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 631 і від 11 жовтня 2016 р. № 710» підготовлено та опубліковано обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. Підготовка обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі здійснюється відповідно до річного плану закупівель на 2023 рік.
При визначенні технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі Управління освіти керується: Законами України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» та «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів», Постановою Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку», наказом МОН України та МОЗ України від 17.04.2006 № 298/227 «Про затвердження Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних закладах», наказу МОН України та МОЗ України від 15.08.2006 № 620/563 «Щодо невідкладних заходів з організації харчування дітей у дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладах», наказу МОЗ від 03.09.2017 № 1073 «Про затвердження Норм фізіологічних потреб населення України в основних харчових речовинах і енергії». Вимоги до технічних та якісних характеристик предмету закупівлі обумовлені необхідністю закупівлі якісних продуктів харчування для належного функціонування закладів освіти.
Розмір бюджетних призначень (витрат) визначався відповідно до кошторисних призначень по КЕКВ 2230 (продукти харчування) згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» та рішення Київської міської ради від 08.12.2022 № 5828/5869 «Про бюджет міста Києва на 2023 рік». Загальна кількість необхідного до закупівлі обсягу продуктів харчування сформована виходячи із потреби замовника на 2023 рік.
Відповідно до розрахунків вартості товару, проведених у відповідності до ч. 4 ст. 4 Закону України «Про публічні закупівлі» шляхом моніторингу ринкових цін на аналогічні товари, з урахуванням видатків замовника на 2023 р., визначено очікувано вартість закупівлі. Ціна за одиницю товару перебуває в межі середнього діапазону показників, актуальних на момент оприлюднення закупівлі на території України. Розрахунок очікуваної вартості предмету закупівлі з урахуванням роз’яснення Мінекономіки Щодо розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі № 3301-04/34980-06 від 20.08.2019 р. та Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 275 від 18.02.2020, Щодо передумов здійснення закупівель № 3304-04/55366-06 від 10.09.2020 р. здійснювався замовником шляхом моніторингу середньоринкових цін на товари (продукти харчування), актуальних на момент моніторингу в мережі інтернет по найбільших торгівельних мережах України та даних Державної служби статистики України про середні споживчі ціни на товари за листопад 2022 р.
При визначенні вартості продуктів харчування враховано індекс споживчих цін у середньому до попереднього року, визначений на 2023 рік в розмірі 106% у відповідності до додатку до Постанови Кабінету Міністрів України № 586 від 31.05.2021 року «Про схвалення Прогнозу економічного і соціального розвитку України на 2022 – 2024 роки». Визначення вартості продуктів харчування здійснено за формулою Сц * 106% / 100% = Вп, де: Сц - середньоарифметична ціна на товар по торгівельним мережам з врахуванням середньої споживчої ціни на товар за листопад 2022 р. (згідно Держстату України); 106% - Індекс споживчих цін на 2023 р. (106%); Вп – прогнозована вартість товару на 2023 рік, на підставі якої визначена очікувана вартість закупівлі.
Результати моніторингу та розрахунок середньоарифметичних цін наведено в прикріплених файлах.
2. Посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами): http://ruodesn.gov.ua/publichni-zakupivli/ (chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/http://ruodesn.gov.ua/wp-content/uploads/UA-2023-02-10-008981-a.pdf)