Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення вимог пункту 28 та абзацу 3 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, внесення змін до тендерної документації, своєчасності надання відповіді на звернення за роз’ясненнями щодо тендерної документації та на звернення з вимогами щодо усунення порушення під час проведення тендеру, розгляду тендерної пропозиції, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону та Особливостям, своєчасності його розміщення та виконання учасником, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених Законом - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області зобов’язує врахувати виявлені порушення та дотримуватись вимог пункту 28 та абзацу 3 пункту 44 Особливостей під час під час складання тендерної документації.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 29 травня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), внесення змін до тендерної документації, своєчасності надання відповіді на звернення за роз’ясненнями щодо тендерної документації та на звернення з вимогами щодо усунення порушення під час проведення тендеру, розгляду тендерної пропозиції, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону та Особливостям, своєчасності його розміщення та виконання учасником, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2023 рік КП «Дніпроводоканал» Дніпровської міської ради (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 10.02.2023 зі змінами, затвердженими рішенням уповноваженої особи Замовника від 15.02.2023, звернення за роз’ясненнями щодо тендерної документації від 14.02.2023, відповіді Замовника від 14.02.2023, звернення з вимогою щодо усунення порушення за номером UA-2023-02-10-005791-a.b1 від 14.02.2023, відповідь Замовника від 14.02.2023, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «АРМАТУРНИЙ ЗАВОД "АДМІРАЛ» (далі – ТОВ «АРМАТУРНИЙ ЗАВОД "АДМІРАЛ»), повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та документах, поданих учасником ТОВ «АРМАТУРНИЙ ЗАВОД "АДМІРАЛ», документи, завантажені через електронну систему закупівель учасником ТОВ «АРМАТУРНИЙ ЗАВОД "АДМІРАЛ» протягом 24 годин з моменту розміщення Замовником в електронній системі закупівель, протокольне рішення про продовження розгляду пропозиції учасника від 23.02.2023, протокольне рішення уповноваженої особи від 27.02.2023, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 27.02.2023, договір поставки від 09.03.2023 № 115Т (далі – Договір), пояснення від 23.05.2023, отримані від Замовника через електронний кабінет Держаудитслужби в електронній системі закупівель.
Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Виходячи зі змісту абзацу третього підпункту 3 пункту 41 Особливостей спосіб документального підтвердження відсутності підстав, установлених статтею 17 Закону з урахуванням пункту 44 цих особливостей, визначається замовником у тендерній документації.
При цьому, відповідно до абзацу 3 пункту 44 Особливостей переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Моніторингом встановлено, що у розділі «Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі» Додатку 3 до тендерної документації встановлені вимоги для переможця процедури закупівлі щодо надання документального підтвердження інформації, що підтверджує відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, визначених пунктами 2, 8 частини першої статті 17 Закону, а саме:
- «Переможець процедури закупівлі повинен надати витяг або довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення про те, що відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі» не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення»;
- «Переможець процедури закупівлі повинен надати інформаційний лист, наданий міжрегіональним управлінням Міністерства юстиції України або Міністерством юстиції України про те, що переможець процедури закупівлі не визнаний у встановленому законом порядку банкрутом та стосовно нього не відкрита ліквідаційна процедура».
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що в Додатку 3 до тендерної документації Замовник встановив вимогу щодо надання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, визначених пунктами 2, 8 частини першої статті 17 Закону, чим порушив пункт 28 та абзац третій пункту 44 Особливостей.
Період усунення порушень:
29.05.2023 16:16 - 13.06.2023 00:00
Дата публікації висновку:
29.05.2023 16:16