-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Дрова паливні твердих порід ( дуб, граб, акація)
Завершена
363 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 815.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 815.00 UAH
Номер:
f7a5186dc8a04a9e867047195834ff03
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-03-07-000048
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
07.03.2023 00:00
Період моніторингу:
07.03.2023 15:03 - 29.03.2023 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
07.03.2023 №21-з
Вінниця
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби
у Вінницькій області Олена ВАХНОВСЬКА
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області
від 07.03.2023 №21-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
7.UA-2023-02-10-000684-a 10.02.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розміщення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 4-1 Постанови №710.
За результатами аналізу питання щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону із урахуванням вимог Постанови №1178 установлено порушення вимог абзацу 2 пункту 28, підпункту 2 пункту 19, абзаців 3,5 пункту 44 та абзацу 4 пункту 46 Постанови №1178.
За результатами аналізу питання щодо дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції встановлено порушення вимог абзацу 6 підпункту 2 пункту 41 Постанови №1178.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 15 березня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), із урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 в редакції чинній до 25 лютого 2023 року (далі – Постанова №1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти Чернівецької селищної ради (далі - Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 09 лютого 2023 року, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ДП Шаргородське районне комунальне агролісогосподарське дочірнє підприємство ВОКСЛП «Віноблагроліс» - Шаргородський «Райагроліс», рішення уповноваженої особи про обрання переможця від 22 лютого 2023 року, повідомлення про намір укласти договір, договір від 06 березня 2023 року №84 (далі - Договір), звіт про результати проведення процедури закупівлі від 06 березня 2023 року та пояснення від 13 березня 2023 року, отримане від Замовника через електронну систему закупівель.
Пунктом 4-1 постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року №710 (далі – Постанова №710) зобов’язано головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктів господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити: оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що відповідно до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщеного на вебпорталі Open Budget – Державний вебпортал бюджету для громадян (https://openbudget.gov.ua/spending-agencies/graphic), Замовник є головним розпорядником бюджетних коштів.
На запит Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області від 08 березня 2023 року про надання пояснень, зокрема, щодо посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, Замовник не надав зазначеної інформації.
Отже, Замовник на порушення вимог пункту 4-1 Постанови №710 не оприлюднив інформацію про обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, яка розміщується на сторінці власного вебсайту (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів).
Окрім того, моніторингом установлено, що тендерна документація Замовника складена не у відповідності до вимог Закону та Постанови №1178, а саме:
- не зазначена інформація про прийняття чи неприйняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, чим порушено вимоги абзацу 2 пункту 28 Постанови №1178;
- пунктом 5.4 розділу 3 визначено, що учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої статті 17 Закону та частиною другою статті 17 Закону у вигляді довідок (зведеної довідки, тощо), складених учасником у довільній формі, зміст яких підтверджує відсутність відповідних підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі. При цьому, Додатком 2 тендерної документації встановлено вимоги щодо надання учасником інформацій в довільній формі щодо відсутності підстав, визначених пунктами 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, чим порушено вимоги абзацу 5 пункту 44 Постанови №1178, в частині не вимагання замовником від учасника процедури закупівлі під час подання ним тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених статтею 17 Закону, крім самостійного декларування відсутності підстав, визначених статтею 17 Закону (крім пункту 13 частини першої статті 17 Закону);
- пунктом 5.5 розділу 3 та додатком 2 тендерної документації визначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, надає документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, чим порушено вимоги абзацу 3 пункту 44 Постанови №1178 яким передбачено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель, надає документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону;
- пунктом 4.3 розділу 6 тендерної документації визначено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, а саме збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару, чим порушено вимоги підпункту 2 пункту 19 Постанови №1178 яким передбачено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, а саме погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення;
- додатком 5 тендерної документації визначено, що «Ми зобов’язуємося укласти договір про закупівлю не раніше ніж через 10 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір про закупівлю та не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та пропозиції учасника-переможця», чим порушено вимоги абзацу 4 пункту 46 Постанови №1178 яким передбачено, що замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів.
Водночас, моніторингом установлено, що відповідно до пункту 1.2 розділу ІІІ. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовник встановив вимогу, що під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються і подаються з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги», тобто тендерна пропозиція у будь-якому випадку повинна містити накладений кваліфікований електронний підпис учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, повноваження якої щодо підпису документів тендерної пропозиції підтверджуються відповідно до поданих документів, що вимагається згідно пункту 1.1. цієї документації.
Однак, тендерна пропозиція учасника ДП Шаргородського районного комунального агролісогосподарського дочірнього підприємства ВОКСЛП «Віноблагроліс» - Шаргородський «Райагроліс» не містить накладений кваліфікований електронний підпис учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, повноваження якої щодо підпису документів тендерної пропозиції підтверджуються відповідно до поданих документів.
Оскільки, під час перевірки електронного цифрового підпису на сайті Центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/verify) установлено, що тип носія особистого ключа «незахищений/удосконалений», що свідчить про накладення на тендерну пропозицію учасника ДП Шаргородське районне комунальне агролісогосподарське дочірнє підприємство ВОКСЛП «Віноблагроліс» - Шаргородський «Райагроліс» електронного підпису, який не може вважатися кваліфікованим та, що не відповідає вимогам пункту 1.2 розділу ІІІ. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації.
Окрім цього, установлено, що у складі тендерної пропозиції вказаного учасника відсутня банківська виписка або платіжне доручення щодо повної оплати за отриманий товар, які свідчать про виконання аналогічного договору, чим порушено вимоги пункту 2.3 додатку 1 тендерної документації.
Відповідно до абзацу 6 підпункту 2 пункту 41 Постанови №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі невідповідності вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону.
Однак, на порушення вимог абзацу 6 підпункту 2 пункту 41 Постанови №1178 Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ДП Шаргородське районне комунальне агролісогосподарське дочірнє підприємство ВОКСЛП «Віноблагроліс» - Шаргородський «Райагроліс» як таку, що не відповідає умовам установленим у тендерній документації відповідно до абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону, а уклав з ним Договір на суму 363 000,00 грн.
Період усунення порушень:
15.03.2023 16:34 - 30.03.2023 01:00
Дата публікації висновку:
15.03.2023 16:34
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Після отриманого висновку Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, інформуємо про те що ,20 березня 2023 року ми розірвали договір з ДП Шаргородським районним комунальним агролісогосподарським дочірнім підприємством ВОКСЛП "Віноблагроліс" - Шаргородський "Райагроліс"
Дата публікації звіту:
20.03.2023 12:36
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- corruptionAwarded: Так
- other: Так
Опис:
Замовником усунуто порушення шляхом розірвання договору від 06.03.2023 №84 додатковою угодою від 20.03.2023 №1/91
Дата публікації:
20.03.2023 14:17
Запити/Пояснення
Номер:
449d36c6ab8c48f78e6f27b20511c2a3
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
08.03.2023 15:16
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
14.03.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі дров паливних твердих порід (дуб, граб, акація) (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2023-02-10-000684-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснення з питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. Також надати посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі?
2. З яких підстав тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи від 09 лютого 2023 року (далі – тендерна документація), складена не у відповідності до вимог, визначених Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 (далі – Постанова №1178), а саме:
- пунктом 5.4 розділу 3 та додатку 2 тендерної документації встановлено вимогу про надання учасником процедури закупівлі довідки або гарантійного листа у довільній формі щодо відсутності підстав, передбачених частинами першою та другою статті 17 Закону, тоді як абзацом 5 пункту 44 Постанови №1178 визначено, що замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених статтею 17 Закону, крім самостійного декларування відсутності таких підстав;
- пунктом 5.5 розділу 3 та додатку 2 тендерної документації визначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, надає документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, тоді як абзацом 3 пункту 44 Постанови №1178 передбачено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель, надає документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону;
- пунктом 4.3 розділу 6 тендерної документації визначено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, а саме збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару, тоді як пунктом 19 Постанови №1178 передбачено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, а саме погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення;
- додатком 5 тендерної документації визначено, що «Ми зобов’язуємося укласти договір про закупівлю не раніше ніж через 10 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір про закупівлю та не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та пропозиції учасника-переможця», тоді як абзацом четвертим пункту 46 Постанови №1178 передбачено, що замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів?
3.Чому тендерна документація не містить інформації про прийняття чи неприйняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, яка визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, як це визначено пунктом 28 Постанови №1178?
4. Чому не відхилено тендерну пропозицію учасника ДП Шаргородське районне комунальне агролісогосподарське дочірнє підприємство ВОКСЛП «Віноблагроліс» - Шаргородський «Райагроліс», а обрано переможцем, оскільки не накладено кваліфікований електронний підпис учасника на тендерну пропозицію (вимога підпункту 1.2. пункту 1 Розділу ІІІ тендерної документації) та не надано банківські виписки або платіжні доручення щодо повної оплати за отриманий товар, які свідчать про виконання аналогічного договору (вимога пункту 2.3 додатку 1 тендерної документації)?
Відповідні пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
14c743bd50ba475c9c355dd8feb9d7a0
Назва:
Пояснення до моніторингу
Дата опублікування:
13.03.2023 14:44
Опис:
Доброго дня! Надаємо відповідь на запит замовнику на пояснення.
Питання № 1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. Також надати посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі?
Відповідь № 1. Обсяг закупівлі послуг визначено на підставі аналізу фактичного використання деревини для забезпечення діяльності замовника у минулих періодах та з врахуванням планових потреб замовника на 2023 рік.
Очікувану вартість предмету закупівлі визначено відповідно до очікуваної потреби, обрахованої Замовником на основі планових обсягів використання товару на 2023 рік, та цін на товар, визначених шляхом пошуку, збору та аналізу загальнодоступної інформації про ціни на даний вид товару, зокрема в мережі Інтернет у відкритому доступі, в тому числі в електронній системі закупівель «Prozorro».
Технічні вимоги розроблені відповідно до потреб замовника на підставі аналізу фактичного використання деревини для забезпечення діяльності замовника у минулих періодах.
Власного вебсайту замовник немає, а інші способи оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі законодавством не визначено.
Питання № 2. З яких підстав тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи від 09 лютого 2023 року (далі – тендерна документація), складена не у відповідності до вимог, визначених Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 (далі – Постанова №1178), а саме:
- пунктом 5.4 розділу 3 та додатку 2 тендерної документації встановлено вимогу про надання учасником процедури закупівлі довідки або гарантійного листа у довільній формі щодо відсутності підстав, передбачених частинами першою та другою статті 17 Закону, тоді як абзацом 5 пункту 44 Постанови №1178 визначено, що замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених статтею 17 Закону, крім самостійного декларування відсутності таких підстав;
- пунктом 5.5 розділу 3 та додатку 2 тендерної документації визначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, надає документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, тоді як абзацом 3 пункту 44 Постанови №1178 передбачено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель, надає документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону;
- пунктом 4.3 розділу 6 тендерної документації визначено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, а саме збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару, тоді як пунктом 19 Постанови №1178 передбачено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, а саме погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення;
- додатком 5 тендерної документації визначено, що «Ми зобов’язуємося укласти договір про закупівлю не раніше ніж через 10 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір про закупівлю та не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та пропозиції учасника-переможця», тоді як абзацом четвертим пункту 46 Постанови №1178 передбачено, що замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів?
Відповідь № 2.
Закупівля здійснювалася в умовах введеного воєнного стану і регулярних повітряних тривог, які регулярно оголошуються через ракетні удари російськими військовими в ході російського вторгнення в Україну. Через особливі умови праці в умовах воєнного стану, уповноважена особа не мала змоги слідкувати за постійними змінами у законодавстві і врахувати їх при підготовці тендерної документації.
Питання № 3. Чому тендерна документація не містить інформації про прийняття чи неприйняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, яка визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, як це визначено пунктом 28 Постанови №1178?
Відповідь № 3.
Закупівля здійснювалася в умовах введеного воєнного стану і регулярних повітряних тривог, які регулярно оголошуються через ракетні удари російськими військовими в ході російського вторгнення в Україну. Через особливі умови праці в умовах воєнного стану, уповноважена особа не мала змоги слідкувати за постійними змінами у законодавстві і врахувати їх при підготовці тендерної документації.
Питання № 4. Чому не відхилено тендерну пропозицію учасника ДП Шаргородське районне комунальне агролісогосподарське дочірнє підприємство ВОКСЛП «Віноблагроліс» - Шаргородський «Райагроліс», а обрано переможцем, оскільки не накладено кваліфікований електронний підпис учасника на тендерну пропозицію (вимога підпункту 1.2. пункту 1 Розділу ІІІ тендерної документації) та не надано банківські виписки або платіжні доручення щодо повної оплати за отриманий товар, які свідчать про виконання аналогічного договору (вимога пункту 2.3 додатку 1 тендерної документації)?
Відповідь № 4.
В лютому 2023 року в ході російського вторгнення в Україну російські військові завдавали масовані ракетні удари по енергетичній інфраструктурі України, що призводило до обмеження електропостачання у Відділі освіти Чернівецької селищної ради, що ускладнювало роботу уповноваженої особи в умовах особливого навантаження на початку бюджетного періоду і унеможливило якісний аналіз документів, поданих учасником у складі тендерної пропозиції.» та у значній потребі у придбані дрів паливних для закладів освіти , було прийняте рішення про визначення переможця даних торгів ДП Шаргородське районне комунальне агролісогосподарське дочірнє підприємство ВОКСЛП «Віноблагроліс