-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
ДК 021:2015: (CPV) Вершкове масло (15530000-2) (Вершкове масло жирністю не нижче 72,5%)»
Категорія замовника: органи місцевого самоврядування, зазначені у пункті 1 частини 4 статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі».
Завершена
1 410 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 1 350.00 UAH
мін. крок: 0.1% або 1 350.00 UAH
Номер:
227059ceda4741b08e45cd8fc362da34
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-03-09-000057
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
09.03.2023 00:00
Період моніторингу:
09.03.2023 15:53 - 31.03.2023 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
09.03.2023 № 86
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 09.03.2023 № 86.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-02-09-016513-a, 09.02.2023. Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Перший заступник начальника Володимир ВОЇНСЬКИЙ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостям №1178 встановлено порушення вимог пункту 28 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178, розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця тендеру, надання учасником-переможцем документів при укладанні договорів про закупівлю, своєчасності укладання договорів та їх оприлюднення, відповідності умов договорів умовам тендерної документації та тендерним пропозиціям переможця процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, а саме вжити заходи (зокрема, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення у подальшому порушення вимог пункту 28 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 22 березня 2023 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості №1178), правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178, розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця тендеру, надання учасником-переможцем документів при укладанні договорів про закупівлю, своєчасності укладання договорів та їх оприлюднення, відповідності умов договорів умовам тендерної документації та тендерним пропозиціям переможця процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти Галицького та Франківського районів управління освіти департаменту розвитку Львівської міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-02-09-005175-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій (за Лотами 1 та 2); протокол розкриття тендерних пропозицій (за Лотами 1 та 2); тендерну пропозицію ТОВ «ЗАХІДНА РЕГІОНАЛЬНА КОМПАНІЯ» (за Лотом 1 та Лотом 2); протокольні рішення уповноваженої особи Замовника від 21.02.2023 №74 (за Лотом 1) та від 21.02.2023 №75 (за Лотом 2); повідомлення про намір укласти договір (за Лотами 1 та 2), опубліковані ТОВ «ЗАХІДНА РЕГІОНАЛЬНА КОМПАНІЯ» документи як переможцем тендеру (за Лотоами 1 та 2), договір від 27.02.2023 №22-23 (за Лотом 1) та договір від 27.07.2023 №23-23 (за Лотом 2); опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону № 2526-IX від 16.08.2022) постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 24 Особливостей №1178 замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Відповідно до норм пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Так, за нормою пункту 44 Особливостей №1178 переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону.
Вимога щодо надання переможцем процедури закупівлі замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених іншими пунктами частини першої, окрім пунктів 3, 5, 6 і 12, у пункті 44 Особливостей №1178, відсутня.
Водночас, під час моніторингу встановлено, що у тендерній документації (Таблиця 3 Додатку 1) визначено перелік документів, які повинен надати переможець Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель на підтвердження відсутності підстав, визначених пунктами 2 та 8 частини першої статті 17 Закону.
Таким чином, Замовником при складанні тендерної документації не враховано норми Особливостей №1178, чим порушено вимогу пункту 28 Особливостей №1178.
Період усунення порушень:
22.03.2023 15:38 - 06.04.2023 01:00
Дата публікації висновку:
22.03.2023 15:38
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Інформація, що свідчить про
усунення порушення (порушень) законодавства у сфері
публічних закупівель, викладених у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-02-09-016513-a
Відділом освіти Галицького та Франківського районів управління освіти департаменту розвитку Львівської міської ради розглянуто висновок Західного офісу Держаудитслужби Державної аудиторської служби України за результатами проведеного моніторингу. За результатами розгляду повідомляємо наступне.
Відділ освіти здійснював закупівлю товарів за предметом: «ДК 021:2015: (CPV) Вершкове масло (15530000-2) (Вершкове масло жирністю не нижче 72,5%)» відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 1178 від 12.10.2022 (надалі – Особливості) відповідно до останніх змін від 03.01.2023, які діяли на момент оголошення даної закупівлі.
Відтак, відповідно до частини 1 пункту 44 Особливостей замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі в разі, коли наявні підстави, визначені статтею 17 Закону (крім пункту 13 частини першої статті 17 Закону).
У зв’язку з веденням воєнного стану в Україні Єдиний реєстр підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство є закритим, відповідно в замовника відсутня можливість самостійно здійснити перевірку такої інформації. Окрім цього, також відсутня можливість перевірити інформацію про переможця, яка міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань. Тому, замовник у тендерній документації (Таблиця 3 Додатку 1), зазначив, що переможець надає інформаційний лист з відомостями з Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство та Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань отриманий не раніше оголошення про проведення цих відкритих торгів або Аналогічний документ, отриманий через електронні ресурси, що надають доступ до державних даних для громадян та бізнесу (Опендатабот, Youcontrol тощо).
Однак, на виконання вимог Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі від 22.03.2023 відділом освіти здійснено заходи щодо недопущення у подальшому встановлених порушень вимог пункту 28 Особливостей № 1178 при складанні тендерної документації.
Зокрема, начальником відділу освіти Галицького та Франківського районів управління освіти департаменту розвитку Львівської міської ради А.Ю. Сороківським проведено роз’яснювальну роботу із уповноваженою особою Оленою Шупер та надано рекомендації про проходження навчання, у тому числі онлайн, у сфері публічних закупівель тощо, щодо дотримання законодавства у сфері публічних закупівель з метою недопущення у подальшому встановлених порушень вимог пункту 28 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації.
Дата публікації звіту:
30.03.2023 17:18
Запити/Пояснення
Номер:
066119a61f69459ea61a9b125245bf1a
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
10.03.2023 10:23
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
16.03.2023 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2023-02-09-016513-a, яка проведена Відділом освіти Галицького та Франківського районів управління освіти департаменту розвитку Львівської міської ради (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Зокрема, під час моніторингу досліджується питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, в тому числі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
e91f1b4f4b694ce5ae2cbe35c758b327
Назва:
Пояснення з власної ініціативи
Дата опублікування:
15.03.2023 18:58
Опис:
У відповідь на Ваш запит повідомляємо наступне:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі обумовлені вимогами, прописаними у державних стандартах України, розроблені та затверджені відповідно до чинного законодавства України та з врахуванням постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» від 24.03.2021 р. № 305. Згідно даної Постанови масло вершкове у закладах дошкільної освіти повинно містити не менше ніж 72 відсотки жиру.
Обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі, бюджетного призначення. Розрахунок очікуваної вартості обумовлений статистичними даними про середньомісячне споживання масла у закладах дошкільної освіти Галицького та Франківського районів м. Львова та з врахуванням постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» від 24.03.2021 р. № 305. При визначенні цін на масло замовником бралась до уваги інформаційна довідка з Львівської Торгово-Промислової палати № 19-09/42 від 23.01.2023р. та інформація розміщена в мережі інтернет. Згідно з довідкою Львівської Торгово-Промислової палати № 19-09/42 від 23.01.2023р. для отримання інформації щодо цін на внутрішньому ринку України (Львівська обл.) на товар було проведено пошук інформації на сайтах фірм – продавців (постачальників) товарів, що забезпечують доставку товару до споживача у межах області. При цьому дана довідка передбачає рівень цін на внутрішньому ринку України (Львівська обл.) на товар з урахуванням доставки, станом на січень 2023 р.
Розмір бюджетного призначення визначений відповідно до розрахунку кошторису на 2023 рік.
2. Надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
На виконання постанови КМУ від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів», забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на закупівлю товарів за предметом: ДК 021:2015: (CPV) Вершкове масло (15530000-2) (Вершкове масло жирністю не нижче 72,5%) для потреб закладів дошкільної освіти Галицького та Франківського районів м. Львова на власному веб-сайті: - https://gfosvita.lviv.ua/2023/02/09/%d0%be%d0%b1%d0%b3%d1%80%d1%83%d0%bd%d1%82%d1%83%d0%b2%d0%b0%d0%bd%d0%bd%d1%8f-%d1%82%d0%b5%d1%85%d0%bd%d1%96%d1%87%d0%bd%d0%b8%d1%85-%d1%82%d0%b0-%d1%8f%d0%ba%d1%96%d1%81%d0%bd%d0%b8%d1%85-%d1%85-13/.