-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Капітальний ремонт прибудинкової дороги житлових будинків №19 по вул. С. Бандери та №1 по вул. І. Мазепи в м. Новояворівськ Яворівського району Львівської області» (код ДК 021:2015: 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація)
Завершена
3 194 002.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 970.01 UAH
мін. крок: 0.5% або 15 970.01 UAH
Номер:
8ec52674539f4908a90ad7eeb527f9aa
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-02-28-000032
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
28.02.2023 00:00
Період моніторингу:
28.02.2023 15:10 - 22.03.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
28.02.2023 № 74
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 28.02.2023 № 74.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-02-09-012331-a, 09.02.2023. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення вимог пункту 28 Особливостей №1178, а також частин другої і третьої статті 22 та першої статті 23 Закону, внаслідок визначення технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, що не відповідають Цивільному кодексу України та Постанови КМУ №668.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЕКОНОМБУД-ЛВ» встановлено порушення вимог пунктів 41 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону; надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень пункту 41 Особливостей №1178.
Крім того, вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пункту 28 Особливостей №1178 та частин другої і третьої статті 22 Закону, частини першої статті 23 Закону при складанні тендерної документації та врахування норм не відповідають Цивільному кодексу України та Постанови КМУ №668 при здійсненні закупівель з капітального ремонту.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі: 17 березня 2023 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця тендеру.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Новояворівської міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-02-09-001913-c), оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію ТОВ «ЕКОНОМБУД-ЛВ»; протокол уповноваженої особи щодо розгляду тендерних пропозицій по закупівлі від 17.02.20213; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
За нормою пункту 24 Особливостей №1178 замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Відповідно до пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
За нормою пункту 44 Особливостей №1178 переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону.
Вимога щодо надання переможцем процедури закупівлі замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених іншими пунктами частини першої, окрім пунктів 3, 5, 6 і 12, у пункті 44 Особливостей №1178, відсутня.
Водночас, під час моніторингу встановлено, що у тендерній документації (таблиця 3 Додаток 1) визначено перелік документів, які повинен надати переможець Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель на підтвердження відсутності підстав, визначених пунктами 2 та 8 частини першої статті 17 Закону.
Таким чином, Замовником при складанні тендерної документації порушено норми пункту 28 Особливостей №1178.
Також, відповідно до пункту 3 частини другої статті 22 Закону, тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію. Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
При цьому, відповідно до норм частини першої статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Проведеним моніторингом встановлено, що у тендерній документації (пункт 6.8 частини 6 розділу 3) при зазначенні інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі Замовником встановлено, що гарантійний строк експлуатації об’єкта будівництва становить не менше 5 років від дня його прийняття замовником.
На виконання вказаної умови учасником ТОВ «ЕКОНОМБУД-ЛВ» у складі тендерної пропозиції надано Гарантійний лист, яким підтверджено, що гарантійний строк експлуатації об’єкта будівництва становить не менше 5 років від дня його прийняття замовником (вих. №15/02-10 від 15.06.2023, файл 49.Гарантійний лист щодо строків.pdf).
Слід зазначити, що відповідно до статті 884 Цивільного кодексу України підрядник гарантує досягнення об'єктом будівництва визначених у проектно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об'єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить 10 років від дня прийняття об'єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом.
Також, відповідно до пункту 103 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668 (які визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва, далі Постанова КМУ №668), гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить 10 років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом.
Таким чином, на порушення вимог пункту 3 частини другої, частини третьої статті 22, а також частини першої статті 23 Закону, пункту 28 Особливостей №1178 у тендерній документації Замовника необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (гарантійного строку експлуатації об’єкта будівництва) визначено з недотриманням норм законодавства, яке регулює виконання договорів підряду в капітальному ремонті, зокрема в частині надання гарантійного строку експлуатації об'єкта будівництва, а саме Цивільного кодексу України та Постанови КМУ №668.
Відповідно до пункту 47 Особливостей №1178 Замовник відміняє відкриті торги у разі: неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
Згідно пункту 6.5 частина 6 розділу 3 тендерної документації Замовником зазначено, шо у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати кошторисний розрахунок цінової пропозиції, складений у відповідності до технічного завдання (Додаток 2), а саме: договірну ціну; локальні кошториси (мають бути складені відповідно до технічного завдання з урахуванням будівельного технологічного процесу); відомість ресурсів; розрахунок загальновиробничих витрат; проект календарного графіку виконання робіт.
При цьому, Додатку 2 до тендерної документації наведені перелік і обсяги послуг/робіт, які підлягають виконанню в рамках договору про закупівлю.
Також, за умовами п.3.1 Проєкту договору про закупівлю (Додаток 3 до тендерної документації) підрядник зобов’язаний виконати роботи, визначені цим договором та додатками до нього відповідно до календарного графіка виконання робіт.
Відповідно до пункту 17 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному ремонті, затверджених Постановою КМУ №668, строки виконання робіт (будівництва об'єкта) встановлюються договором підряду і визначаються датою їх початку та закінчення, невід'ємною частиною договору підряду є календарний графік виконання робіт, в якому визначаються дати початку та закінчення всіх видів (етапів, комплексів) робіт, передбачених договором підряду.
Отже, календарний графік виконання робіт за договором підряду повинен визначати дати початку та закінчення всіх видів (етапів, комплексів) робіт, передбачених договором підряду.
Моніторингом встановлено, що учасником ТОВ «ЕКОНОМБУД-ЛВ» у складі тендерної пропозиції надано Проект календарного графіку виконання робіт по об’єкту (файл. 45.Проект календарного графіку виконання робіт.pdf), у якому вказано лише найменування предмету закупівлі «Капітальний ремонт прибудинкової дороги житлових будинків №19 по вул. С. Бандери та №1 по вул. І.Мазепи в м. Новояворівськ Яворівського району Львівської області», та кінцевий строк завершення робіт.
Проте, вказаний проект календарного графіка виконання робіт не містить інформації щодо основних етапів (видів, комплексів) виконання робіт (визначених у Додатку 2 до тендерної документації) та строків їх (етапів) виконання, що не відповідає вимогам пункту 17 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Постановою КМУ №668 та чим недотримано вимог пункту 6.5 частина 6 розділу 3 тендерної документації Замовником, відповідно до якого учасник повинен відповідні документи, визначені у цьому пункті тендерної документації, складені у відповідності до технічного завдання (Додаток 2 до тендерної документації).
Відповідно до пункту 41 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли вона не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Проте, на порушення вимог пункту 41 Особливостей №1178, Замовником прийнято рішення про намір укласти договір з учасником ТОВ «ЕКОНОМБУД-ЛВ» (протокол уповноваженої особи щодо розгляду тендерних пропозицій закупівлі від 17.02.2023).
Слід зазначити, що станом на час завершення моніторингу кінцевий строк для укладення договору, з врахуванням пункту 46 Особливостей №1178, не настав.
Відповідно до пункту 47 Особливостей №1178 Замовник відміняє відкриті торги у разі: неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
Період усунення порушень:
17.03.2023 15:12 - 01.04.2023 01:00
Дата публікації висновку:
17.03.2023 15:12
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Новояворіввська міська рада ознайомилася із Висновком по моніторингу по закупівлі «Капітальний ремонт прибудинкової дороги житлових будинків №19 по вул. С. Бандери та №1 по вул. І. Мазепи в м. Новояворівськ Яворівського району Львівської області» (код ДК 021:2015: 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація) UA-2023-02-09-012331-a (далі - Закупівля).
Із висновком моніторингу погоджуємося лише частково, тому нижче надаємо обґрунтування своєї позиції.
1. Щодо складення тендерної документації
1.1. Про встановлення у тендерній документації вимог до учасника-переможця підтверджувати відсутність підстав для відмови, які передбачені п.2,8 частини 1 статті 17 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон)
Згідно із п.44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджені Постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 року (далі - Особливості) встановлено, що замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі в разі, коли наявні підстави, визначені статтею 17 Закону (крім пункту 13 частини першої статті 17 Закону).
Згідно із абз. 3 пункту 44 Особливостей передбачено, що Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону.
Відсутність у п.44 Особливостей положення про те, що переможець повинен підтверджувати відсутність щодо нього підстави для відхилення, які передбачені п.2 та 8 частини 1 статті 17 Закону не означає, що Замовник не мав перевіряти учасника-переможця по цих підставах.
Враховуючи, що на час воєнного стану доступ до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення на веб-сайті: https://corruptinfo.nazk.gov.ua та до Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство на веб-сайті: https://kap.minjust.gov.ua/ обмежений (про що було зазначено у таблиці 3 додатку №1 до тендерної документації), то для того, щоб мати можливість перевірити відсутність щодо учасника-переможця підстав для відхилення, передбачених п.2 та п.8 ч.1 статті 17 ЗУ «Про публічні закупівлі» замовник у тендерній документації встановив спосіб підтвердження учасником-переможцем відсутності цих підстав для відмови.
З огляду на вищенаведене, вважаємо висновок моніторингу в частині того, що «Замовником при складанні тендерної документації порушено норми пункту 28 Особливостей №1178» необґрунтованим.
1.2. Щодо встановлення у тендерній документації вимог про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
У висновку моніторингу неведені норми статті 884 Цивільного кодексу України та пункту 103 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668 про те, що гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить 10 років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом.
Всупереч цим вимогам у п.6.8. розділу 3 тендерної документації було зазначено так: «Гарантійний строк експлуатації об’єкта будівництва становить не менше 5 років від дня його прийняття замовником…» Ми погоджуємося із тим, що таке формулювання вимоги тендерної документації не відповідає вищенаведеному законодавству.
Тому в майбутньому обов’язково враховуватимемо цей нюанс і будемо встановлювати у тендерних документаціях положення, які чітко відповідатимуть ЦК України та Загальним умовам укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, які затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668.
На виконання вимог висновку моніторингу уповноваженій особі проведено роз’яснювальну роботу щодо недопущення в подальшому порушення вимог пункту 28 Особливостей №1178 та частин другої і третьої статті 22 Закону, частини першої статті 23 Закону при складанні тендерної документації та врахування норм Цивільному кодексу України та Постанови КМУ №668 при здійсненні закупівель з капітального ремонту.
2. Щодо невідхилення тендерної пропозиції ТОВ ЕКОНОМБУД-ЛВ
2.1. Згідно із п. 6.5 частини 6 розділу 3 тендерної документації Замовник вимагав від учасників надати у складі тендерної пропозиції проект календарного графіку виконання робіт. Особливих вимог до складання учасниками графіку виконання робіт у тендерній документації встановлено не було. В загальній юридичній практиці «проект» - це попередній текст документа, а не його остаточний варіант.
Нам видається абсолютно нелогічною ваша позиція про те, що учасник мав в проекті календарного графіку виконання робіт вказувати інформацію щодо строків та етапів виконання робіт. Як може учасник самостійно, без погодження з замовником встановлювати і визначати такі речі? Крім того, на етапі підготовки тендерних пропозицій неможливо спрогнозувати на скільки затягнеться тендер, коли буде підписано договір, і чи уклав замовник договір на здійснення технічного нагляду за виконанням цих робіт. А перелічені обставини напряму впливають на можливість початку виконання робіт.
У висновку моніторингу вказано, що замовник повинен був відхилити тендерну пропозицію учасника на підставі пункту 41 Особливостей №1178, згідно із яким замовник відхиляє тендерну пропозицію «у разі, коли вона не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації».
Ні технічною специфікацією, ні у тендерній документації не було встановлено вимог про те, що проект графіку виконання робіт має бути складений згідно із Загальними умовами укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, які затверджені Постановою КМУ №668 від 1 серпня 2005 р. (далі – Загальні умови).
Згідно із п.2 Загальних умов встановлено, що «Загальні умови є обов'язковими для врахування під час укладення та виконання договорів підряду…», а , підготовка тендерної пропозиції не є ні процесом укладанням договору, ні тим більше процесом його виконанням, тому в проектах документів може бути попередньо відсутня та інформація, яка передбачена Загальними умовами.
З огляду на вищенаведене, замовник не погоджується із висновком моніторингу в тій частині, що поданий учасником ТОВ ЕКОНОМБУД-ЛВ календарний графік виконання робіт не відповідав вимогам тендерної документації і їхня тендерна пропозиція мала бути відхилена на цій підставі.
3. Щодо виконання зобов’язань, які встановлені у п.3 Констатуючої частини Висновку моніторингу
Згідно із п.5 частини 7 статті 8 Закону встановлено, що у висновку обов’язково зазначається зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
У висновку моніторингу за результатами Закупівлі зобов’язання викладено у такій редакції:
«З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень пункту 41 Особливостей №1178.
Крім того, вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пункту 28 Особливостей №1178 та частин другої і третьої статті 22 Закону, частини першої статті 23 Закону при складанні тендерної документації та врахування норм не відповідають Цивільному кодексу України та Постанови КМУ №668 при здійсненні закупівель з капітального ремонту.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень».
Замовник виконує встановлені зобов’язання в частині вжиття заходів (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань ) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пункту 28 Особливостей №1178 та частин другої і третьої статті 22 Закону, частини першої статті 23 Закону при складанні тендерної документації та врахування норм не відповідають Цивільному кодексу України та Постанови КМУ №668 при здійсненні закупівель з капітального ремонту.
Водночас конкретні заходи щодо усунення виявлених порушень пункту 41 Особливостей №1178 – не встановлені. У Рішенні Верховного Суду України від 05.03.2020 у справі № 640/467/19, де констатовано порушення вимог закону щодо змісту Висновку моніторингу як акта індивідуальної дії, зазначено, що можливість усунути виявлені порушення прямо залежить від чіткого визначення суб`єктом владних повноважень конкретного заходу/варіанту поведінки, яких має вжити уповноважена особа замовника, щоб усунути порушення. А спонукання замовника самостійно визначити на підставі невизначених норм, яких саме заходів слід ужити, щоб усунути виявлені порушення, може призвести до нового можливого порушення ним законодавства.
Крім цього, враховуючи ту обставину, що ми взагалі не погоджуємося з тим, що були допущені порушення пункту 41 Особливостей №1178, ми повідомляємо про намір оскаржити Висновок моніторингу в судовому порядку.
Начальник юридичного відділу
виконкому Новояворівської міської ради Цуняк І.С.
Дата публікації звіту:
24.03.2023 11:38
Запити/Пояснення
Номер:
a9192db67bef472f90dfa967e25b4bbf
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
01.03.2023 14:18
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.03.2023 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2023-02-09-012331-a, яка проводилась Новояворівською міською радою (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку офіційного веб-сайту розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Відповідно до частини другої статті 41 Закону переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю, а також копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації.
У пункті 3.3 частини 3 розділу 6 тендерної документації Замовника зазначено, що переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати: інформацію про право підписання договору про закупівлю; достовірну інформацію про наявність у нього чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
3. Надати інформацію щодо виконання переможцем тендеру при укладанні договору вимоги пункту 3.3 частини 3 розділу 6 тендерної документації Замовника (з обов’язковим долученням відповідних підтверджуючих документів)?
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
9585e973e87e4665a2e1a097cce2dc84
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
03.03.2023 15:31
Опис:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі складені відповідно до потреб та в інтересах жителів будинків №19 по вул. С. Бандери та №1 по вул. І. Мазепи міста Новояворівськ.
Технічне завдання на закупівлю розроблене на основі затвердженої проектно-кошторисної документації. Відповідно до п.5.1. КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва» встановлено, що для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) замовник надає відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проектну документацію. Замовник на виконання зазначеної норми надав відомість обсягів робіт та відомість ресурсів до неї без цін.
Розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі здійснено відповідно до Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 18.02.2020 № 275.
Розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі здійснено на підставі кошторисної документації, визначеної з урахуванням КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва» та затвердженого Експертного звіту щодо розгляду проєктної документації на будівництво за робочим проєктом «Капітальний ремонт прибудинкової дороги житлових будинків №19 по вул. С. Бандери та №1 по вул. І. Мазепи в м. Новояворівськ Яворівського району Львівської області».
Обґрунтування розміру витрат: відповідно до річного плану по закупівлі зазначено, що джерелом фінансування кошти місцевого бюджету. Конкретні суми фінансування будуть узгоджуватися у графіку фінансування, залежно від надходження коштів на рахунок замовника.
2. Посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
На виконання вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) замовник розмістив обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі власному веб-сайті (https://novmiskrada.gov.ua/).
https://novmiskrada.gov.ua/2023/02/09/obgruntuvannya-tehnichnyh-harakterystyk-zakupivli-ta-ochikuvanoyi-vartosti-kapitalnogo-remontu-dorig/
3. Надати інформацію щодо виконання переможцем тендеру при укладанні договору вимоги пункту 3.3 частини 3 розділу 6 тендерної документації Замовника (з обов’язковим долученням відповідних підтверджуючих документів)?
З цього приводу повідомляємо, що 03.03.2023 року замовником було прийнято рішення про продовження строку для укладання договору за результатами закупівлі до 60 днів (відповідно до абз.4 пункту 46 Особливостей).
Тому переможець ще не прибував за місцезнаходженням замовника для того, аби укласти договір. Відповідно документи, визначені вимогами пункту 3.3 частини 3 розділу 6 тендерної документації ще не надані.
При підписанні договору ми обов’язково будемо витребовувати від учасника документи, які підтверджують право підписання договору про закупівлю та ліцензію.
Номер:
a4408c2a69e247c1b5f38a225ddfb251
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
06.03.2023 17:28
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
10.03.2023 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2023-02-09-012331-a, яка проводилась Новояворівською міською радою (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Відповідно до вимог тендерної документації Замовника (пункту 1 Додатку 1) на підтвердження наявності обладнання, матеріально-технічної бази, що є предметом закупівлі учасник повинен надати довідку у табличній формі, у якій вказані назва і кількість обладнання та матеріально-технічної бази, власне, орендоване, інше, найменування орендодавця (надавача послуг). У разі залучення обладнання та матеріально-технічної бази на договірних засадах надаються копії документів, які підтверджують право користуватися обладнанням та матеріально-технічною базою: копії чинних договорів оренди, у яких повинно бути визначено перелік обладнання та матеріально-технічної бази, яка орендується або копії чинних договорів про надання послуг з механізації будівельно-монтажних робіт, вантажно-транспортних чи інших робіт.
Під час моніторингу встановлено, що учасником ТОВ «ЕКОНОМБУД-ЛВ» надано довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази від 15.02.2023 №15/02/13 та скан-копії договору від 04.01.2022 №04/01/09 про надання послуг спецтехніки: екскаватора гусеничного KOMATSU та самоскид МАЗ (далі – Договір №04/01/09), а також договору оренди від 24.05.2022 №24/05 (далі – Договір оренди №24/05) бульдозера Д606.
Водночас, аналізом Договору про надання послуг №04/01/09 (пункт 1.1. розділу I) зазначено, що в порядку та на умовах, визначених цим Договором, Виконавець зобов’язується за завданням Замовника протягом визначеного в Договорі строку надати за плату послуги роботи спецтехніки з водієм «Виконавця» на будівельних майданчиках Замовника.
Однак, вказаний Договір №04/01/09 не містить інформації про строк надання послуг спецтехніки, що не уможливлює підтвердити чинність договору на момент оголошення тендеру процедури закупівлі: UA-2023-02-09-012331-a.
Аналогічно, укладений Договір оренди №24/05 не містить строку надання в оренду (бульдозера Д606), що не уможливлює підтвердити чинність вказаного договору на момент оголошення тендеру процедури закупівлі.
Слід зазначити, що відповідно до частини 3 та 7 статті 180 Господарського кодексу України при укладенні господарського договору сторони зобов'язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору. Строком дії господарського договору є час, впродовж якого існують господарські зобов'язання сторін, що виникли на основі цього договору.
Згідно статті 251 та 631 Цивільного кодексу України строком є певний період у часі, зі спливом якого пов'язана дія чи подія, яка має юридичне значення. Терміном є певний момент у часі, з настанням якого пов'язана дія чи подія, яка має юридичне значення. Строком договору є час, протягом якого сторони можуть здійснити свої права і виконати свої обов'язки відповідно до договору.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати обґрунтування не відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЕКОНОМБУД-ЛВ» у складі якої надано договори про надання послуг та оренду на обладнання, у яких не визначено чіткого строку дії договору?
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
1142144c68654458b269bbf100bc7fa3
Назва:
«Капітальний ремонт прибудинкової дороги житлових будинків №19 по вул. С. Бандери та №1 по вул. І. Мазепи в м. Новояворівськ Яворівського району Львівської області» (код ДК 021:2015: 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація) UA-2023-02-09-012331-a
Дата опублікування:
09.03.2023 09:56
Опис:
На ваш запит, опублікований в рамках моніторингу закупівлі «Капітальний ремонт прибудинкової дороги житлових будинків №19 по вул. С. Бандери та №1 по вул. І. Мазепи в м. Новояворівськ Яворівського району Львівської області» (код ДК 021:2015: 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація) UA-2023-02-09-012331-a, надаємо наступні пояснення.
Ви запитуєте чому не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «ЕКОНОМБУД-ЛВ» у складі якого надано договори про надання послуг та оренду на обладнання, у яких не визначено чіткого строку дії договору. З цього приводу повідомляємо, що при перевірці тендерної пропозиції учасника ТОВ ЕКОНОМБУД-ЛВ уповноважена особа звертала увагу на ті моменти по договорах, які й ви зауважили. При прийнятті рішення уповноважена особа керувалася наступним.
У складі тендерної пропозиції учасника ТОВ ЕКОНОМБУД-ЛВ надано скан-копію договору оренди бульдозера від 24.05.2022 №24/05 (далі – Договір оренди №24/05). Згідно із п. 5.1. цього договору встановлено, що «Цей договір є укладеним з моменту його підписання та діє до повного виконання сторонами своїх зобов’язань».
Також у складі тендерної пропозиції учасника надано скан-копію договору від 04.01.2022 №04/01/09 про надання послуг спецтехніки: екскаватора гусеничного KOMATSU та самоскид МАЗ (далі – Договір №04/01/09). Згідно із п. 1.4. Договору встановлено, що «Цей договір є укладеним з моменту його підписання та діє до повного виконання сторонами своїх зобов’язань».
Згідно із ч.7 статті 179 Господарського кодексу України господарські договори укладаються за правилами, встановленими Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами щодо окремих видів договорів.
Згідно із ст. 284 Господарського кодексу України строк договору оренди визначається за погодженням сторін.
Згідно із статтею 763 Цивільного кодексу України (Глава 58 Найм (оренда)) якщо строк найму не встановлений, договір найму вважається укладеним на невизначений строк.
Отже, виходячи з вищенаведеного, було зроблено висновок, що Договір оренди №24/05 чинний, оскільки укладений на невизначений строк. Уповноважена особа не мала достатньо підстав, щоб стверджувати, що сторони свої зобов’язання за договором повністю виконали.
При оцінці договору №04/01/09 було взято до уваги те, що до Договору надано акт прийому передачі від 04.02.2022 року, в якому зазначено, що Замовник (ТОВ Економбуд-ЛВ) приймає техніку на умовах оренди. Тобто договір за своєю суттю є змішаним. Оцінюючи цей договір, уповноважена особа також не мала достатньо підстав, щоб стверджувати, що сторони свої зобов’язання за договором повністю виконали та враховувала ст.763 ЦК України.
Неможливо було не зважати на статтю 204 ЦК України, яка закріплює презумпцію правомірності правочину. Ця презумпція означає, що вчинений правочин вважається правомірним, тобто таким, що породжує, змінює або припиняє цивільні права й обов'язки, доки ця презумпція не буде спростована, зокрема, на підставі рішення суду, яке набрало законної сили.
Здійснення кваліфікації учасника передбачає перевірку його тендерної пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації. Оцінювати правильність укладання контрактів між суб’єктами господарювання не є прерогативою замовника. Уповноважена особа виходила із презумпції свободи договору та правомірності правочину згідно із ст. 6, 204, 627 та 763 ЦК України.