• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Рейки залізничні і трамвайні, спецчастини для трамвайних колій, шпали залізобетонні, бруси дерев’яні для стрілочних переводів, колійні скріплення та механізований інструмент і обладнання, код 34940000-8 за ДК021:2015 «Залізничне обладнання»

Завершена

131 443 461.80 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 657 218.00 UAH
Номер: 47ed847491cb4e8a9bacc0853555e783
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-03-01-000041
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 28.02.2023 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 01.03.2023 10:46 - 23.03.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 28.02.2023 № 61 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Голова Алла БАСАЛАЄВА Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 1 UA-2023-02-09-005169-a 09.02.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту моніторингу закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 425-51-73, o.s.usoltsev@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Порушення порядку визначення предмета закупівлі
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання щодо визначення предмета закупівлі установлено порушення вимог пункту 3 Порядок № 708 та статті 5 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «АФС Медицинтехнік» встановлено порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 41 Особливостей. За результатами аналізу питання: відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю та змін до нього, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі та законодавству, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи усунення виявленого порушення шляхом розірвання договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 21 березня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю та змін до нього, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі та законодавству, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального підприємства «КИЇВПАСТРАНС» (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи від 09.02.2023 № 59, запитання до процедури від 10.02.2023, відповідь Замовника на запитання до процедури від 10.02.2023, вимоги про усунення порушень від 10.02.2023 та 13.02.2023, відповідь Замовника на вимоги про усунення порушень від 13.02.2023 та 14.02.2023, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «МС ТРЕЙД УКРАЇНА» (далі – ТОВ «МС ТРЕЙД УКРАЇНА, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 17.02.2023, протокол уповноваженої особи від 21.02.2023 № 84, повідомлення про намір укласти договір від 21.02.2023, договір від 03.03.2023 № 52.23-55, додаткову угоду від 13.03.2023 № 1, відповідь Замовника на запит органу державного фінансового контролю від 16.03.2023. Відповідно до вимог пункту 15 особливостей предмет закупівлі визначається замовником відповідно до вимог Закону та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708 (далі – Порядок № 708). Згідно із пункту 3 Порядку предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Слід зазначити, що Єдиний закупівельний словник, який набрав чинності з 01.01.2016 призначений для стандартизації опису в договорах (контрактах) предмета державних закупівель, забезпечування більшої прозорості процедур закупівель товарів, робіт і послуг за бюджетні кошти, створювання ефективного конкурентного середовища у сфері державних закупівель, а також підтримування участі вітчизняних суб’єктів господарювання у торгах за межами України. Єдиний закупівельний словник згармонізований з європейським закупівельним словником Common Procurement Vocabulary (CPV). Під час здійснення моніторингу процедури закупівлі, установлено, що перелік обладнання, який є предметом досліджуваної закупівлі складається з 27 товарних позицій, зокрема, пункт 25 «Шаблони колієвимірювальні типу ЦУП №2», пункт 26 «Домкрати колійні вантажопідйомністю 8т» та пункт 27 «Рихтувальники колійні гідравлічні», які Замовник відніс до коду ДК 021:2015: 34940000-8 – «Залізничне обладнання» виключно за сферою можливого застосування. Проте наведене обладнання у пункті 25 «Шаблони колієвимірювальні типу ЦУП №2» за своїми технічними характеристиками відноситись до групи коду ДК 021:2015:38330000-7 – «Ручні прилади для вимірювання відстаней». Слід відмітити, що Замовник вже проводив закупівлю з придбання шаблонів колієвимірювальних типу ЦУП №2 (UA-2021-01-14-001259-a), в якій предмет закупівлі відніс саме до групи коду ДК 021:2015:38330000-7 – «Ручні прилади для вимірювання відстаней». Також обладнання у пунктах 26-27 «Домкрати колійні вантажопідйомністю 8т» та «Рихтувальники колійні гідравлічні» за своїми технічними характеристиками відносяться до групи коду ДК 021:2015:42410000-3 – «Підіймально-транспортувальне обладнання», що підтверджується іншими закупівлями такого обладнання (UA-2018-05-17-000931-a, UA-2020-02-24-000928-a), в яких Замовник визначив предмет закупівлі саме за кодом ДК 021:2015:42410000-3 – «Підіймально-транспортувальне обладнання». Отже Замовник Визначив предмет закупівлі щодо обладнання вказаного у пунктах 25-27 не у відповідності до показників четвертої цифри Єдиного закупівельного словника, чим недотримався вимог пункту 3 Порядок № 708. Окрім цього об’єднання в один код Єдиного закупівельного словника усіх товарів, які за своїми технічними характеристиками є різними, призвело до не забезпечення основних принципів публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону, зокрема таких як відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель та добросовісна конкуренція серед учасників. 1. За результатами проведеного моніторингу встановлено, що умовами пункту 42 додатку 5 до тендерної документації (далі – ТД) встановлена вимога щодо надання учасниками в складі тендерної пропозиції експертного висновку згідно специфікації щодо підтвердження рівня цін від державної або недержавної профільної установи, яка згідно законодавства України має право проводити експертизу, контроль якості, кількості, комплектності товарів і визначити їх вартість. Оголошення про проведення процедури закупівлі за номером UA-2023-02-09-005169-a, ТД та специфікація до ТД, як її невід’ємна частина оприлюднені в електронній системі закупівель 09.02.2023. Таким чином, учасники отримали змогу ознайомитись з переліком та необхідними технічними і якісними характеристиками переліку товарів, що є предметом закупівлі лише після 09.02.2023. Отже на виконання вимог пункту 42 додатку 5 ТД відповідний висновок про рівень цін від державної або недержавної профільної установи щодо підтвердження актуального рівня станом на момент проведення процедури закупівлі повинен бути отриманий учасниками закупівлі для досліджуваної закупівлі після 09.02.2023. Проте, учасник закупівлі ТОВ «МС ТРЕЙД Україна» завантажив в складі тендерної документації Висновок Дніпропетровської торгово-промислової палати № 010 (далі – Висновок ТПП), датований за один рік до оголошення закупівлі UA-2023-02-09-005169-a, а саме 15.02.2022 про ціни станом на 10.02.2022 з необхідним переліком товарів, що є предметом закупівлі в поточній процедурі. Зважаючи на вказану невідповідність, Держаудитслужба керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону, 16.03.2023 звернулась через ЕСЗ до Замовника з метою встановлення причин та положень ТД і законодавства, якими керувався Замовник при розгляді зазначеного Висновку ТПП та ухваленні рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника ТОВ «МС ТРЕЙД Україна» в частині виконання вимоги умов пункту 42 додатку 5 до ТД. У встановлений Законом термін, 20.03.2023 Замовник надав пояснення, згідно з якими, через відсутність у вимозі ТД конкретної дати на яку повинен бути наданий необхідний документ, що підтверджує рівень цін є достатньою умовою для того, щоб документ, виданий профільною установою про рівень цін відповідає вимогам ТД. З огляду на надані пояснення Замовника, Держаудитслужба вважає, що наданий в складі тендерної пропозиції Висновок ТПП не відповідає вимогам розумного строку давності рівня цін для поточної закупівлі. Виходячи з суті відповіді Замовника на запит, достатньою умовою виконання вимог пункту 42 додатку 5 до ТД вважався б висновок ТПП, виданий, наприклад в 1997 році. Таким чином, під час розгляду та оцінки тендерної пропозиції ТОВ «МС ТРЕЙД Україна», Замовник володів інформацією про те, що учасником пропонується Висновок ТПП про рівень цін, який уже не є актуальний станом на момент проведення цієї процедури закупівлі. Відповідно до вимог підпункту 2 пункту 1 частини третьої розділу V ТД, замовник відхиляє тендерну пропозицію, яка не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. 2. Крім цього у таблиці «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ» додатку 5 до ТД, Замовник установив щодо кожної позиції товару з переліку, що є предметом закупівлі необхідну відповідність ДСТУ або ТУ або ГОСТу, тощо. Таким чином, учасники закупівлі для товару, що ними пропонується відповідно до умов пунктів 1 та 32 додатку 5 до ТД та вимог Таблиці «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ» повинні були враховувати встановлені особливості щодо технічних та якісних характеристик товару. Зокрема, технічні та якісні характеристики підкладок Д65 (ДЛ65), що пропонуються учасниками, повинні відповідати ГОСТ 8194-75. Даний стандарт поширюється на підкладки типу Д та СД (ДН) для костильного кріплення залізничних рейок типу Р65 та Р75. Проте, учасник ТОВ «МС ТРЕЙД Україна» надав в складі тендерної пропозиції паспорт якості продукції від 16.09.2020 № 16/09-15, що підтверджують технічні та якісні характеристики підкладок Д65, які виготовляються серійно відповідно до ГОСТу 16277-93, а не ГОСТу 8194-75 як вимагалось умовами таблиці «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ» додатку 5 до ТД. Слід зазначити, що ГОСТ 16277-93 поширюється на підкладки типу КБ, КД та СК для костильного кріплення залізничних рейок типу Р50, Р65 та Р75. Таким чином, тендерна пропозиція учасника ТОВ «МС ТРЕЙД Україна» не відповідає вимогам технічних та якісних характеристик предмета закупівлі в частині невідповідності підкладок Д65 (ДЛ65) для костильного кріплення залізничних рейок, що пропонуються учасником ТОВ «МС ТРЕЙД Україна» вимогам таблиці «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ» додатку 5 до ТД. Відповідно до вимог підпункту 2 пункту 1 частини третьої розділу V ТД, замовник відхиляє тендерну пропозицію, яка не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. 3. Окрім цього, в ході моніторингу встановлено, що відповідно до умов оголошення в ЕСЗ та технічної специфікації предметом закупівлі є певний перелік залізничного обладнання (код 34940000-8 за ДК021:2015 «Залізничне обладнання»), який складається з 27 позицій без поділу на лоти. Відповідно до умов пункту 1.1 розділу 1 проєкту договору (додаток 3 до ТД) весь перелік товарів, що складається з 27 позицій (рейки залізничні і трамвайні, спецчастини для трамвайних колій, шпали залізобетонні, бруси дерев’яні для стрілочних переводів, колійні скріплення та механізований інструмент і обладнання) визначено як Товар. Таким чином, всі вимоги та характеристики щодо певного залізничного обладнання, що не виокремлено в ТД в конкретну вимогу для певного обладнання. мають спільний критерій (вимогу) для всього переліку, що закуповується. Зокрема, ТД містить в своєму складі вимоги, щодо гарантії на Товар, що пропонується учасниками. Так, умовами пункту 36 додатку 5 до ТД встановлена вимога про те, що строк гарантії на Товар – «не менше гарантійного строку заводу-виробника». Також, вимоги щодо гарантії на Товар встановлені в пункті 2.1 розділу «Гарантійні зобов’язання» додатку 3 до проєкту договору (додаток 3 до ТД), викладені в наступній редакції «Строк гарантії на Товар – надається згідно з технічними даними заводу-виробника, але в будь - якому разі не менше 3 (трьох) років з дати поставки Товару». Таким чином, тендерною документацією встановлені дві вимоги для гарантії на все обладнання з переліку (Товар), а саме – учасник не може пропонувати гарантію на товар меншу ніж встановлена заводом-виробником та водночас, гарантія не може бути меншою ніж три роки з дати поставки будь-якого товару з переліку. Під час аналізу документів, що підтверджують технічні та якісні характеристики залізничного обладнання на предмет гарантії на це обладнання заводів-виробників, що пропонується учасником ТОВ «МС ТРЕЙД Україна» було встановлено невідповідність гарантійних термінів для наступних товарів з переліку обладнання, що не відповідають вимозі «не менше 3 (трьох) років з дати поставки Товару»:  Стрілки трамвайні однопері Р=50м праві ДН 910.10/ДН 910.30 – 2 роки від дня вкладання виробу  Стрілки трамвайні однопері Р=50м лівіДН 910.20/ДН 910.40 – 2 роки від дня вкладання виробу  Стрілки трамвайні однопері Р=30м правіДН 740.10/ДН 740.30 – 2 роки від дня вкладання виробу  Стрілки трамвайні однопері Р=30м лівіДН 740.20/ДН 740.40 - 2 роки від дня вкладання виробу  - Хрестовини стрілочних переводів Р=50м праві ДН 910.002 – 2 роки від дня вкладання виробу  Хрестовини стрілочних переводів Р=50м ліві ДН 910.001 - 2 роки від дня вкладання виробу  Хрестовини стрілочних переводів Р=30м праві ДН 740.002 - 2 роки від дня вкладання виробу  Хрестовини стрілочних переводів Р=30м ліві ДН 740.001 - 2 роки від дня вкладання виробу  Шаблони колієвимірювальні типу ЦУП №2 – 12 місяців з дня введення в експлуатацію  Домкрати колійні вантажопідйомністю 8т - 12 місяців за умови дотримання правил зберігання та експлуатації.  Рихтувальники колійні гідравлічні – 12 місяців за умови дотримання правил зберігання, експлуатації та транспортування. Інших документів, які б містили гарантійні зобов’язання учасника чи заводу-виробника щодо відповідності критерію «в будь - якому разі не менше 3 (трьох) років з дати поставки Товару» тендерна пропозиція учасника ТОВ «МС ТРЕЙД Україна» не містить. Таким чином, в 11 (одинадцяти) з 27 (двадцяти семи) позицій залізничного обладнання, що пропонується учасником ТОВ «МС ТРЕЙД Україна» не дотримано вимоги пункту 2.1 розділу «Гарантійні зобов’язання» додатку 3 до проєкту договору (додаток 3 до ТД) щодо підтвердження гарантії на товар в 3 (три) роки заводом-виробником. Відповідно до вимог підпункту 2 пункту 1 частини третьої розділу V ТД, замовник відхиляє тендерну пропозицію, яка не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Проте, Замовник в порушення абзацу другого підпункту 2 пункту 41 Особливостей визначив учасника ТОВ «МС ТРЕЙД Україна» переможцем закупівлі та уклав з ним договір від 03.03.2023 № 52.23-55.
Період усунення порушень: 25.03.2023 05:03 - 08.04.2023 01:00
Дата публікації висновку: 25.03.2023 05:03

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Розглянувши висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-02-09-005169-a від 25.03.2023 повідомляю наступне. Згідно з вищезазначеним висновком Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушень шляхом розірвання договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. Звертаємо увагу, що жодним нормативно-правовим актом не визначено право Держаудитслужби визначати перевіряючий особі шляхи усунення виявлених порушень у вигляді розірвання договору, про що зазначено у рішеннях П`ятого апеляційного адміністративного суду від 29.09.2022 у справі 420/11829/21, Херсонського окружного суду від 21.01.2021 у справі № 540/2606/20, Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 20.06.2020 у справі № 160/1884/20. Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Згідно зі п. 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості) , замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до ст. 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Згідно зі ст. 651 Цивільного кодексу України зміни або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. При цьому, Закон України «Про публічні закупівлі» та Особливості не містять підстав для розірвання договору.
Дата публікації звіту: 30.03.2023 13:24

Запити/Пояснення