• Відкриті торги з особливостями
  • Мультилотова
  • КЕП

витратні матеріали для проведення хронічного та гострого гемодіалізу/гемодіафільтрації 2 лоти: Лот №1 – витратні матеріали для проведення хронічного гемодіалізу/гемодіафільтрації; Лот №2 - витратні матеріали для проведення гострого гемодіалізу/гемодіафільтрації

процедура закупівля здійснюється для задоволення потреби протягом 2023 року згідно постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 із змінами.

Завершена

6 227 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 7 970.00 UAH
Номер: 858ee6dfbd9241af8f0425ec25cd296c
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-06-09-000042
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 09.06.2023 00:00
Автор: Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127366
Період моніторингу: 09.06.2023 11:24 - 01.07.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ДОНЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ 09.06.2023 № 10 -з Маріуполь Про початок моніторингу закупівель Відповідно частини другої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VІІІ «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області (із змінами), затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3(із змінами), доручення Держаудитслужби України від 21.04.2023 № 003100-18/4590-2023. НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівлі, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Заступник начальника управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області Наталія БЄЛКІНА Додаток до наказу від 09.06.2023 № 10 -з Перелік процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі замовник унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 1 НАЦІОНАЛЬНА ДИТЯЧА СПЕЦІАЛІЗОВАНА ЛІКАРНЯ "ОХМАТДИТ" МОЗ УКРАЇНИ UA-2023-02-08-007185-a 08.02.2023 ч.2 ст.8 Закону України "Про публічні закупівлі" - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Маріуполь
Контактна особа: Східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 50) 545-51-92, zarudnyyi@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, установлено порушення вимог пункту 3 Порядку № 1082 та пункту 24 Особливостей № 1178, а також вимог наказу № 680. За результатами аналізу питання дотримання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей № 1178, установлено порушення абзацу 2 пункту 2 частини 2 статті 22 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, розгляду тендерних пропозицій, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення– порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону, Управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області зобов’язує здійснити заходи зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо з метою недопущення у подальшому зазначених порушень законодавства та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 29 червня 2023 року. Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (Додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року № 1178 із змінами (далі – Особливості № 1178), розгляду тендерних пропозицій, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель НАЦІОНАЛЬНОЇ ДИТЯЧОЇ СПЕЦІАЛІЗОВАНОЇ ЛІКАРНІ «ОХМАТДИТ» МОЗ УКРАЇНИ (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 08.02.2023, реєстр пропозицій, протокол розкриття, протокол розгляду тендерних пропозицій, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 17.02.2023 № 91 (лоти №1 та №2), тендерну пропозицію учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «Астор Медікал» (далі – ТОВ «Астор Медікал») за лотами № 1 та № 2, повідомлення про намір укласти договір, договір поставки за лотом №1 від 23.02.2023 № Т-10/2023 на загальну суму 4 525 447,30 грн з ПДВ, договір поставки за лотом №2 від 23.02.2023 №Т-11/2023 на загальну суму 1 564 143,12 грн. з ПДВ. Моніторингом дотримання вимог законодавства з питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено наступне. Відповідно до пункту 24 Особливостей № 1178 (в редакції яка діяла на час проведення процедури закупівель), замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082 (далі - Порядок № 1082), та цих Особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Згідно вимог пункту 3 Порядку № 1082 розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника. Після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на веб-порталі у вигляді документа, доступного для друку. За нормою пункту 23 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, а відповідно до пункту 17 частини першої статті 1 зазначеного закону засіб кваліфікованого електронного підпису - апаратно-програмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які реалізують криптографічні алгоритми генерації пар ключів та/або створення кваліфікованого електронного підпису, та/або перевірки кваліфікованого електронного підпису, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису, який відповідає вимогам цього закону. Згідно з частиною другою статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, серед іншого, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису; під час перевірки підтверджено цілісність електронних даних в електронній формі, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис. Відповідно до пункту 12 частини другої статті 23 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису (для кваліфікованого сертифіката електронного підпису). Однак, проведеною під час моніторингу перевіркою накладених Замовником електронних підписів (за посиланням https://czo.gov.ua/verify) встановлено, що після внесення Замовником інформації у відповідні електронні поля, реалізовані в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів (оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію тощо), на них накладено удосконалений електронний цифровий підпис уповноваженої особи Замовника Шадури Олени Михайлівни (тип носія особистого ключа - незахищений, тип підпису - удосконалений, сертифікат - кваліфікований, інформація про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису відсутня), який в розумінні Закону України «Про електронні довірчі послуги» не є кваліфікованим електронним підписом, чим порушено вимогу пункту 3 Порядку № 1082 та пункту 24 Особливостей № 1178. На порушення вимог наказу Мінекономіки від 13.04.2016 №680 «Про затвердження примірної тендерної документації» (далі – Наказ №680), під час оприлюднення в електронній системі закупівель тендерної документації, додатки тендерної документації не оприлюднені в електронній системи закупівель окремими файлами. Моніторингом з питань відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей № 1178 встановлено наступне. Згідно вимог абзацу 2 пункту 2 частини 2 статті 22 Закону у тендерній документації поміж іншого зазначаються такі відомості: Для об’єднання учасників замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, встановленим статтею 17 цього Закону. Однак Замовником у тендерній документації не зазначено умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності, для об’єднання учасників, установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, чим порушені вимоги абзацу 2 пункту 2 частини 2 статті 22 Закону.
Період усунення порушень: 29.06.2023 16:49 - 14.07.2023 00:00
Дата публікації висновку: 29.06.2023 16:49

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: НАЦІОНАЛЬНА ДИТЯЧА СПЕЦІАЛІЗОВАНА ЛІКАРНЯ «ОХМАТДИТ» МОЗ УКРАЇНИ Від 04.07.2023 року Аргументовані заперечення Замовника до висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-02-08-007185-a 1.«… Відповідно до пункту 24 Особливостей № 1178 (в редакції яка діяла на час проведення процедури закупівель), замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082 (далі - Порядок № 1082), та цих Особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Згідно вимог пункту 3 Порядку № 1082 розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника. Після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи.. За нормою пункту 23 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованомусертифікаті відкритого ключа, а відповідно до пункту 17 частини першої статті 1 зазначеного закону засіб кваліфікованого електронного підпису – апаратно-програмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які реалізують криптографічні алгоритми генерації пар ключів та/або створення кваліфікованого електронного підпису, та/або перевірки кваліфікованого електронного підпису, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису, який відповідає вимогам цього закону. Згідно з частиною другою статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги», кваліфікований електронний підпис вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, серед іншого, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису; під час перевірки підтверджено цілісність електронних даних в електронній формі, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис. Відповідно до пункту 12 частини другої статті 23 зазначеного закону, кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису (для кваліфікованогосертифіка та електронного підпису). Водночас, проведеною під час моніторингу перевіркою накладених Замовником електронних підписів (за посиланням https://czo.gov.ua/verify) встановлено, що після внесення Замовником інформації у відповідні електронні поля, реалізовані в електронній системіз акупівель, та завантаження відповідних документів (річний план закупівель, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація), на них накладено удосконалений електронний цифровий підпис посадової особи Замовника Горячева Наталія Вікторівна (тип носія особистого ключа – незахищений, тип підпису - удосконалений, сертифікат - кваліфікований, інформація про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису відсутня), який в розумінні Закону України «Про електронні довірчі послуги» не є кваліфікованим електронним підписом, чим не дотримано вимоги пункту 3 Порядку № 1082…». Згідно до вимог пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893, розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється Замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника, після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Проте, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 24 травня 2022 р. № 617 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 17 березня 2022 р. № 300» на період воєнного стану на території України та протягом шести місяців з дня його припинення чи скасування дозволяється використання електронних підписів чи печаток, що базуються на сертифікатах відкритого ключа, виданих кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг без відомостей про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки, користувачами електронних довірчих послуг для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб у разі, коли законодавством передбачено використання виключно кваліфікованих електронних підписів чи печаток (засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки, кваліфікованих електронних довірчих послуг) або засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри. З огляду на вищезазначене, Замовником було дотримано вимоги чинного законодавства в частині розміщення інформації в електронній системі закупівель. 2.«…На порушення вимог наказу Мінекономіки від 13.04.2016 №680 «Про затвердження примірної тендерної документації» (далі – Наказ №680), під час оприлюднення в електронній системі закупівель тендерної документації, додатки тендерної документації не оприлюднені в електронній системи закупівель окремими файлами. Моніторингом з питань відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей № 1178 встановлено наступне. Відповідно до норм наказу Мінекономіки від 13.04.2016 №680 «Про затвердження примірної тендерної документації» (далі – Наказ №680), встановлено, що примірна тендерна документація формується та подається в електронному вигляді відповідно до вимог Закону України "Про електронні документи та електронний документообіг". У свою чергу, даним наказом передбачено, що додатки до тендерної документації, завантажуються до електронної системи закупівель окремими файлами. Поряд з цим, 12 жовтня 2022 року Кабінет Міністрів України затвердив Постанову № 1178 «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості). Особливості встановлюють порядок та умови здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. При цьому, Особливості не скасовують та не призупиняють дію Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно, Замовники у своїй діяльності продовжують керуватися нормами Закону України «Про публічні закупівлі». Також, Міністерство юстиції України у листі від 30.01.2009 № Н-35267-18 зазначає, що у разі існування неузгодженості між актами, які мають різну юридичну силу, застосовується акт вищої юридичної сили. З огляду на вищезазначене, Замовник під час розробки тендерної документації та її оприлюднення керувався нормами Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015р. № 922-VІIІ – як акту вищої сили та Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». 3. «…Згідно вимог абзацу 2 пункту 2 частини 2 статті 22 Закону у тендерній документації поміж іншого зазначаються такі відомості: Для об’єднання учасників замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, встановленим статтею 17 цього Закону. Виходячи з пункту 1 Розділу І Загальні положення тендерної документації передбачено, що тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015р. № 922-VІIІ (далі – Закон), Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова). Терміни вживаються у значенні, наведеному в Законі. У свою чергу, наказом Мінекономіки від 13.04.2016 №680 «Про затвердження примірної тендерної документації» (далі – Наказ №680) затверджено примірну тендерну документацію. При цьому, варто зазначити, що жоден із зазначених вище нормативно-правових актів чинного законодавства не зобов’язує замовників переписувати та/або включати до змісту тендерної документації усі норми, які регламентовані даними нормативно-правовими актами, оскільки у будь-якому випадку і замовник під час підготовки тендерної документації і учасник під час підготовки тендерної пропозиції має керуватися виключно нормами чинного законодавства, у тому числі в частині зазначення, відображення та надання інформації об’єднання учасників. У зв’язку з цим, відсутність прямої вимоги тендерної документації в частині зазначення інформації про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, встановленим статтею 17 цього Закону у разі прийняття участі об’єднанням учасників не може вважатись порушенням. Додатково, маємо намір висловити Вам повагу та звернути увагу, що під час здійснення закупівель товарів, робіт і послуг, у тому числі товару, який є предметом закупівлі ми жодним чином не мали на меті порушити порядок проведення процедури закупівлі регламентований нормами діючого законодавства у сфері публічних закупівель та під час прийняття рішень, у тому числі під час підготовки та оприлюднення тендерної документації керувалися виключно нормами Закону (з урахуванням особливостей, визначених та встановлених Постановою), практикою Антимонопольного комітету України під час розгляду скарг, листами роз’ясненнями Уповноваженого органу тощо. Окрім цього, повідомляємо, що серед спеціалістів, які забезпечують організацію та проведення процедур закупівель проведено роз’яснювальну роботу з метою недопущення у подальшому зазначених порушень законодавства. Уповноважена особа КЕП Олена ШАДУРА
Дата публікації звіту: 04.07.2023 07:58

Запити/Пояснення