-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Продукція борошномельно-круп'яної промисловості
Завершена
365 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 650.00 UAH
мін. крок: 1% або 3 650.00 UAH
Номер:
2ed1060b5ac34a65800c78456618623a
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-03-28-000035
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
28.03.2023 00:00
Період моніторингу:
28.03.2023 15:10 - 19.04.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ТЕРНОПІЛЬСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
28.03.2023 № 28-з
Тернопіль
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 12 пункту 4, підпункту 13 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №117
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку процедур закупівель для моніторингу, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Начальник Роман СНІГУР
Додаток
до наказу
Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Тернопільській області
від 28.03.2023 № 28-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу:
4. UA-2023-02-08-004769-a від 08.02.2023 - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
Аналізом відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення абзацу 3 пункту 44 та підпункту 2 пункту 19 Особливостей №1178.
За результатами моніторингу відповідності пропозиції ФОП Борис В.І. умовам тендерної документації встановлено порушення підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області зобов’язує вжити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку зокрема, в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору про закупівлю від 01.03.2023 №18 з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 18 квітня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями та тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі - Закон) та Постанові Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості №1178), оприлюднення інформації про закупівлю, розгляд тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти, культури, молоді та спорту Золотопотіцької селищної ради (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 07.01.2023 №20, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 23.02.2023 №31, тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Борис Вікторії Іванівни (далі – ФОП Борис В.І.), повідомлення про намір укласти договір від 23.02.2023 року, договір про закупівлю від 01.03.2023 за №18, пояснення Замовника від 31.03.2023 та від 14.04.2023 отримані через електронну систему закупівель.
Згідно пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей.
За результатами моніторингу тендерної документації встановлено, що у додатку 3 «Документи щодо підтвердження відповідності вимогам, визначеним у статті 17 Закону, з урахуванням Особливостей 1178» тендерної документації Замовником зазначена вимога щодо подачі переможцем документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 7, 8, 9 частини першої статті 17 Закону, чим порушено абзац 3 пункту 44 Особливостей №1178.
Замовником в підпункті 3.3.2 пункту 3.3 розділу 3 «Ціна договору» проекті договору до тендерної документації передбачено підставу зміни істотних умов договору «збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії», що не відповідає вимогам підпункту 2 пункту 19 Особливостей №1178.
Також, в пункті 1 «Кінцевий строк подання тендерної пропозиції» розділу IV «Подання та розкриття тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником зазначено «Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 15.02.2023», що не відповідає кінцевому строку подання тендерних пропозицій зазначеного в оголошенні про проведення відкритих торгів – 16.02.2023 року.
Крім цього, в оголошені про проведення відкритих торгів з особливостями Замовником зазначено кількість крупи пшеничної 155 кг, що не відповідає кількості крупи пшеничної зазначеної в додатку 1 «Тендерна пропозиція» тендерної документації – 290 кг.
Аналізом пропозиції ФОП Борис В.І. встановлено наступне:
- в додатку 2 «Документи щодо підтвердження відповідності Учасника критеріям, установленим Замовником, відповідно до статті 16 Закону» тендерної документації Замовником зазначено вимогу щодо подання документу на підтвердження додержання оператором ринку вимог законодавства про харчові продукти (копія оригіналу Акту, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) на підприємстві Учасника стосовно додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин за формою, затвердженою наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.2019 року №447 (акт без виявлених порушень за 2021 або 2022 рік);
- в пункті 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділ 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником зазначено вимогу, щодо подання довідки у довільній формі, що містить відомості про країну походження товару;
- в пункті 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділ 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником зазначено вимогу, щодо подання витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що містить дані про останні реєстраційні дії;
- в пункті 6 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділ 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником зазначено вимогу, щодо подачі учасником декларації виробника (із зазначенням фізико-хімічних, характеристик продукції) та/або посвідчення про якість, де вказується назва та адреса виробника, дата виготовлення товару на підприємстві, і термін реалізації, та/або експертний висновок щодо результатів дослідження продуктів на вміст нітратів тощо (пункт) на пшоно.
Вищезазначених документів у складі пропозиції ФОП Борис В.І. не надала.
Також в пункту 7 «Інформація про мову (мови), якою (якими) повинно бути складено тендерні пропозиції» розділу 1 «Загальні положення» тендерної документації Замовником зазначено, що документи або копії документів (які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї), які надаються учасником у складі тендерної пропозиції, викладені іншими мовами, повинні супроводжуватися перекладом українською мовою, переклад (або справжність підпису перекладача) - засвідчений нотаріально або легалізований у встановленому законодавством України порядку. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою.
ФОП Борис В.І. подала у складі пропозиції сертифікат якості на рис на російській мові, при цьому автентичного перекладу на українську мову не подано.
Крім цього, посвідчення про якість манних круп не відповідає опису та характеристиці товару згідно додатку 4 «Інформація про необхідні технічні та кількісні характеристики предмета закупівлі» тендерної документації, а саме в посвідченні про якість зазначено крупність: прохід через шовкове сито №23 – не більше 8%, прохід через шовкове сито №38 – не більше 2%, хоча в додатку 4 «Інформація про необхідні технічні та кількісні характеристики предмета закупівлі» зазначено крупність манних круп: прохід через шовкове сито №23 – не більше 5%, прохід через шовкове сито №38 – не більше 1%.
Також, згідно пункту 6 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділ 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником зазначено вимогу щодо подання у складі пропозиції декларацію виробника (із зазначенням фізико-хімічних характеристик продукції) та/або посвідчення про якість, де вказується назва та адреса виробника, дата виготовлення товару на підприємстві, і термін реалізації, та/або експертний висновок щодо результатів дослідження продуктів на вміст нітратів тощо.
ФОП Борис В.І. подала у складі пропозиції посвідчення про якість на крупи гречані та манні крупи, які не містять інформації про терміни реалізації, посвідчення про якість крупи вівсяної плющеної не містить дати виготовлення і терміну реалізації.
Отже, в порушення підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178 Замовником не відхилено пропозицію ФОП Борис В.І. як таку, що тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та вимогам установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Період усунення порушень:
18.04.2023 15:49 - 03.05.2023 00:00
Дата публікації висновку:
18.04.2023 15:49
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
У зв’язку із висновком Державної аудиторської служби України Відділ освіти, культури, молоді та спорту Золотопотіцької селищної ради повідомляє про усунення порушень щодо закупівлі UA-2023-02-08-004769-a "Продукція борошномельно-круп'яної промисловості", а саме про розірвання договору від 01.03.2023 року №18
Дата публікації звіту:
26.04.2023 15:06
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- corruptionAwarded: Так
Опис:
порушення усунуто
Дата публікації:
27.04.2023 13:04
Запити/Пояснення
Номер:
08da08a1198047f29d94207437f1ccb5
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
28.03.2023 16:37
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
01.04.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Продукція борошномельно-круп'яної промисловості», (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2023-02-08-004769-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), виникла потреба в отриманні пояснення з документальним підтвердженням.
1. Яким чином та на підставі яких документів замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та очікувану вартість предмета закупівлі?
2. Надати посилання на сторінку власного вебсайту (або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року №710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
524e748f2c574a82af53f78a5d1401fa
Назва:
Щодо моніторингу предмету закупівлі "Продукція борошномельно-круп’яної промисловості»
Дата опублікування:
31.03.2023 15:47
Опис:
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі
Номер:
ac8172b34a2a4b3dbca0851ab1b6ce90
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
10.04.2023 15:08
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
14.04.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Продукція борошномельно-круп'яної промисловості», (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2023-02-08-004769-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), виникла потреба в отриманні пояснення з документальним підтвердженням.
Аналізом пропозиції фізичної особи-підприємця Борис Вікторії Іванівни встановлено, що учасником у складі пропозиції не подано документи, які вимагалися тендерною документацією, а саме:
- документ на підтвердження додержання оператором ринку вимог законодавства про харчові продукти (копія оригіналу Акту, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) на підприємстві Учасника стосовно додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин за формою, затвердженою наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.2019 року №447 (акт без виявлених порушень за 2021 або 2022 рік)) (додаток 2 «Докумети щодо підтвердження відповідності Учасника критеріям, установленим Замовником, відповідно до статті 16 Закону» тендерної документації);
- довідки у довільній формі, що містить відомості про країну походження товару (пункт 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділ 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації);
- сертифікат якості на рис завантажений в складі пропозиції російською мовою, хоча згідно пункту 7 «Інформація про мову (мови), якою (якими) повинно бути складено тендерні пропозиції» розділу 1 «Загальні положення» тендерної документації документи або копії документів (які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї), які надаються учасником у складі тендерної пропозиції, викладені іншими мовами, повинні супроводжуватися перекладом українською мовою, переклад (або справжність підпису перекладача) - засвідчений нотаріально або легалізований у встановленому законодавством України порядку. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою;
- відсутні документи на пшоно, а саме: декларація виробника (із зазначенням фізико-хімічних, характеристик продукції) та/або посвідчення про якість, де вказується назва та адреса виробника, дата виготовлення товару на підприємстві, і термін реалізації, та/або експертний висновок щодо результатів дослідження продуктів на вміст нітратів тощо (пункт 6 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділ 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації).
Посвідчення про якість манних круп не відповідає опису та характеристиці товару згідно додатку 4 тендерної документації, а саме в посвідченні про якість зазначено крупність: прохід через шовкове сито №23 – не більше 8%, прохід через шовкове сито №38 – не більше 2%, хоча в додатку 4 «Інформація про необхідні технічні та кількісні характеристики предмета закупівлі» зазначено крупність манних круп: прохід через шовкове сито №23 – не більше 5%, прохід через шовкове сито №38 – не більше 1%;
В посвідченнях про якість на крупи гречані та манні крупи не вказано термінів реалізації, посвідчення про якість крупа вівсяна плющена не містить дати виготовлення і терміну реалізації (пункт 6 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділ 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації).
У зв’язку з чим прошу надати інформацію чому не відхилено пропозицію фізичної особи-підприємця Борис Вікторії Іванівни, як таку що не відповідає умовам тендерної документації?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
c5a092142f0046b69b189256c245dc93
Назва:
Відповідь на запит щодо закупівлі «Продукція борошномельно-круп'яної промисловості
Дата опублікування:
14.04.2023 11:55
Опис:
Відповідно до запиту держаудитслужби закупівлі «Продукція борошномельно-круп'яної промисловості», (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2023-02-08-004769-a) відділ освіти, культури, молоді та спорту Золлотопотіцької селищної ради надає пояснення щодо відсутності перелічених документів щодо даної закупівлі, а саме:
- щодо документу на підтвердження додержання оператором ринку вимог законодавства про харчові продукти (копія оригіналу Акту, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) на підприємстві Учасника стосовно додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин за формою, затвердженою наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.2019 року №447 (акт без виявлених порушень за 2021 або 2022 рік) Учасник повідовмив про те, що Він не надає у складі свої тендерної пропозиції копію оригіналу акту, оскільки він не є виробником продукції , а його діяльністю є транспортування та реалізація продуктів, що зазначено в рішенні про державну реєстрацію потужностей. Разом з тим бере на себе зобов’язання при кожній поставці продукції надавати документи від виробника, що посвідчують якість та безпечність продукціїї (додається);
- щодо довідки у довільній формі, що містить відомості про країну походження товару, то так дійсно Учасник не надав її. Проте у кожному сертифікаті якості товару вказані виробник та юридична адреса виробника;
- щодо сертифікату якості на рис, Учасник надав інший, але не оприлюднив у тендерній пропозиції (додається);
- щодо документів на пшоно, Учасник надав сертифікат, але знову ж таки не оприлюднив на сайті (додається);
- щодо посвідчення про якість манних круп помилково не звернули увагу на крупність проходу через шовкове сито манних круп.
При постачанні товару до кожного закладу на кожній упаковці фасування міститься така інформація: назва харчового продукту, назва та адреса підприємства - виробника, вага нетто, склад, дата виготовлення, термін придатності та умови зберігання, дані про харчову та енергетичну цінність.