-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«ДК 021:2015: 33600000-6 – Фармацевтична продукція (Сholine alfoscerate, Metamizole sodium, Vinpocetinе, Glucose, dexketoprofen, Diphenhydramine hydrochloride, Suxamethonium, Drotaverine, Ketorolac, Lidocaine, Metoclopramide, Levofloxacin, Thiosulfate, Omeprazole, Papaverine, Pentoxifylline, Piracetam, Pyridoxine hydrochloride, platyphylline hydrotartrate, Pregabalin, Prednisolone, Neostigmine, Ethanol, thiaminе hydrochloride, Tiazotic acid, Fluconazole, Cyanocobalamin, Nicotinic acid, Meldonium, Pitofenone and analgesics, Paracetamol)»
Категорія Замовника: Згідно п. 3, ч. 1, ст. 2 Закону України "Про публічні закупівлі", Пропозиції готуються українською мовою
Завершена
3 227 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 32 270.00 UAH
мін. крок: 1% або 32 270.00 UAH
Номер:
71cf2b16828c4023817c897bc1fb60b5
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-05-08-000046
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
08.05.2023 00:00
Період моніторингу:
08.05.2023 16:07 - 30.05.2023 00:00
Статус:
Порушення не виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
08.05.2023 №39-з
Вінниця
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами,доручення Державної аудиторської служби України від 21 квітня 2023 року №003100-18/4590-2023,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби
у Вінницькій області Олена ВАХНОВСЬКА
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області
від 08.05.2023 №39-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
2. UA-2023-02-08-003733-a 08.02.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону із урахуванням вимог Постанови №1178, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення – порушень не установлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 29 травня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, в редакції чинній на момент проведення закупівлі (далі – Постанова №1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2023 рік Комунального некомерційного підприємства «Черкаська обласна лікарня Черкаської обласної ради (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішеннями уповноваженої особи від 08 та 13 лютого 2023 року (далі - тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ТОВ «Белітрейд», рішення уповноваженої особи від 21 лютого 2023 року, повідомлення про намір укласти договір, договір від 27 лютого 2023 року №3733, звіт про результати проведення процедури закупівлі, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, додаткову угоду від 24 квітня 2023 року №1 та пояснення від 25 травня 2023 року, отримане від Замовника через електронну систему закупівель.
Період усунення порушень:
29.05.2023 15:01 - 02.06.2023 00:00
Дата публікації висновку:
29.05.2023 15:01
Запити/Пояснення
Номер:
393c8d24d2a045a3a061b9eea60a9c4a
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
23.05.2023 15:36
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.05.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі фармацевтичної продукції (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2023-02-08-003733-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснення з питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
2. З яких підстав в пункті 9 розділу ІІ додатку 1 тендерної документації міститься вимога щодо підтвердження переможцем процедури закупівлі відсутності підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі, що визначена пунктом 9 частини першої статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в редакції чинній на момент проведення процедури закупівлі, зокрема шляхом надання гарантійного листа в довільній формі, тоді як нормами абзацу 3 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, визначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону?
Відповідні пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
d88ec59a4717473ead918d7c40fd31d4
Назва:
ПОЯСНЕННЯ
Дата опублікування:
25.05.2023 12:19
Опис:
Уповноваженою особою Замовника розглянуто Ваш запит про надання пояснень в межах проведеної закупівлі «ДК 021:2015: 33600000-6 – Фармацевтична продукція (Сholine alfoscerate, Metamizole sodium, Vinpocetinе, Glucose, dexketoprofen, Diphenhydramine hydrochloride, Suxamethonium, Drotaverine, Ketorolac, Lidocaine, Metoclopramide, Levofloxacin, Thiosulfate, Omeprazole, Papaverine, Pentoxifylline, Piracetam, Pyridoxine hydrochloride, platyphylline hydrotartrate, Pregabalin, Prednisolone, Neostigmine, Ethanol, thiaminе hydrochloride, Tiazotic acid, Fluconazole, Cyanocobalamin, Nicotinic acid, Meldonium, Pitofenone and analgesics, Paracetamol)» (ID: UA-2023-02-08-003733-a) (далі - Закупівля) щодо того яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість, та з яких підстав в пункті 9 розділу ІІ додатку 1 тендерної документації міститься вимога щодо підтвердження переможцем процедури закупівлі відсутності підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі, що визначена пунктом 9 частини першої статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в редакції чинній на момент проведення процедури закупівлі, зокрема шляхом надання гарантійного листа в довільній формі.
За результатами розгляду надаємо наступні пояснення.
1. Закупівля була здійсненна замовником за власні кошти, отримані від діяльності згідно статуту (надання медичної допомоги за договором про медичне обслуговування населення, укладеним з Національною службою здоров’я України). Зазначені кошти не є бюджетними. Очікувана вартість Закупівлі визначалась відповідно до Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275.
При цьому визначення кількісних та якісних характеристик здійснювалось відповідно до сформованої потреби спеціалістів Замовника, зайнятих безпосередньо лікуванням пацієнтів, на основі статистичних даних за попередні періоди використання таких засобів для надання медичної допомоги в умовах стаціонару, в тому числі пролікованих випадків та з урахуванням тенденції до зростання кількості хворих в умовах війни.
Розрахунок очікуваної вартості товарів здійснювався на підставі закупівельних цін попередніх закупівель та закупівель інших замовників на основі аналізу розміщеної інформації в системі електронних закупівель «Prozorro». Так, для розрахунку очікуваної вартості використовувались як ціни попередніх власних закупівель замовника (укладених договорів) аналогічних товарів, так і ціни відповідних закупівель минулих періодів, інформація про які міститься в електронній системі закупівель «Prozorro», з урахуванням індексу інфляції, зміни курсів іноземних валют тощо. Щодо посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі - Постанова) пояснюємо наступне: Зі змісту пункту 1 Постанови, що обов’язковість застосування заходів, визначені цією Постановою, виключно для ефективного та раціонального використання державних коштів, передбачених для утримання органів державної влади та інших державних органів, утворених органами державної влади підприємств, установ та організацій, які використовують кошти державного бюджету. При цьому, відповідно до пункту 4 Постанови, органам місцевого самоврядування рекомендовано - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Враховуючи, те що закупівля «ДК 021:2015: 33600000-6 – Фармацевтична продукція (ЛОТ 1: Diazepam, Ketamine, Morphine, Phenobarbital, Fentanyl, Naloxone, Atracurium, Propofol, Suxamethonium; ЛОТ 2: Thiopental)» (ID: UA-2023-01-30-007685-a) здійснювалась за власні кошти комунального підприємства, відсутність переліку затверджених заходів щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів Черкаською обласною радою, оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті Замовником не здійснювалось.
2. Абзацом2 п.2 Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 встановлено, що замовникам забороняється здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг у юридичних осіб - резидентів Російської Федерації/Республіки Білорусь державної форми власності, юридичних осіб, створених та/або зареєстрованих відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь, та юридичних осіб, кінцевими бенефіціарними власниками (власниками) яких є резиденти Російської Федерації/Республіки Білорусь, та/або у фізичних осіб (фізичних осіб -підприємців) - резидентів Російської Федерації/Республіки Білорусь, а також публічні закупівлі в інших суб’єктів господарювання, що здійснюють продаж товарів, робіт і послуг походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, за винятком товарів, робіт і послуг, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності цією постановою.
Відповідно до п.22 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей. Замовник в тендерній документації обов’язково зазначає інформацію про прийняття чи неприйняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів. Якщо замовник зазначає в тендерній документації про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, він повинен зазначити про прийнятний відсоток перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, визначеної замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Якщо замовник не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення, або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації, то замовник відхиляє таку тендерну пропозицію відповідно до абзацу тринадцятого пункту 41 цих особливостей.
Відповідно до п.2 ч.2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначаються один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Відповідно до п 44. Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. Замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі в разі, коли наявні підстави, визначені статтею 17 Закону (крім пункту 13 частини першої статті 17 Закону).
Замовник не перевіряє переможця процедури закупівлі на відповідність підстави, визначеної пунктом 13 частини першої статті 17 Закону, та не вимагає від учасника процедури закупівлі/переможця процедури закупівлі підтвердження її відсутності.
Абзацом 3 п.44 саме для переможця закупівлі встановлюється обов’язок, незалежно від вимог Замовника, у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. А для замовника встановлено заборону вимагання документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Тобто для замовника встановлено вичерпний перелік документів які заороняється вимагати - вимагання документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, тобто не «визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону» а саме тієї інформації яка міститься у формі відкритих даних.
Винятком з цього правила є лише випадки - коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів (аналогічною з цього приводу є практика адміністративної колегії з розгляду скарг у сфері публічних закупівель Антимонопольного комітету України та судова практика включаючи аналогічну позицію Верховного Суду України з таких спорів).
На сьогоднішній день у замовника відсутній вільний безоплатний доступ до Єдиного Державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців через офіційні онлайн-сервіси, як це було до почату повномасштабного вторгнення з боку російської федерації, таі обмеження застосовані Мін’юстом України (до війни можна було здійснювати перегляд відомостей у вільному режимі безоплатно і будь-кому).
Таким чином, з огляду на вище викладене, підставою для включення вимоги про надання документального підтвердження відсутності підстави передбаченої пунктом 9 частини першої статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» стало:
1) наявність прямої заборони здійснення закупівель в субєктів господарювання кінцевими бенефіціарними власниками (власниками) яких є резиденти Російської Федерації/Республіки Білорусь, та/або у фізичних осіб (фізичних осіб - підприємців) - резидентів Російської Федерації/Республіки Білорусь;
2) відсутність у замовників безоплатного, вільного доступу до ЄДР, для самостійного здійснення перевірки кінцевого беніфіціарного власника;
3) встановлення обов’язку надання документів, що передбачені абзацом 3 п.44 саме для переможця закупівлі, незалежно від вимог Замовника, у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону.
4) відсутності обмежень для замовників вимагати документального підтвердження стосовно ст..17 Закону (крім п.13 та публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель);
5) наявна практика адміністративної колегії з розгляду скарг у сфері публічних закупівель Антимонопольного комітету України та судова практика включаючи аналогічну позицію Верховного Суду України з таких спорів, яка підтверджує вище описану позицію Замовника.
Посилання на нормативно правові акти та їх норми, що наведені у поясненнях – зазначені в редакції, що діяла на момент оголошення закупівлі.