-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Медичні матеріали: Розхідний матеріал для операційної (голки та шовний матеріал) код ДК 33140000-3 – медичні матеріали
Закупівля провожиться відповідно до вимог Постанови КМУ від 12.10.2022 р. № 1178
Завершена
3 418 600.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 17 093.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 17 093.00 UAH
Номер:
208874a107d349188ddc2dc55035b3d0
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-06-19-000008
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
16.06.2023 00:00
Період моніторингу:
19.06.2023 14:36 - 11.07.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
16.06.2023 № 26-з
Луцьк
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 12 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №113.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедури закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
В.о. начальника Віктор ГАЛЬЧУК
Додаток №1
до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області
від 16.06.2023 № 26-з
Перелік процедур закупівель для моніторингу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області.
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2023-02-08-002240-a від 08.02.2023. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства про публічні закупівлі встановлено порушення вимог пункту 2 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю та оприлюднення змін до нього, своєчасності надання інформації, документів у випадках передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області зобов’язує здійснити заходи щодо не допущення у подальшому виявлених порушень (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо), та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Відповідно до пункту 44 Особливостей Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Згідно з пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей. Пунктом 2 частини другої статті 22 Закону встановлено, що тендерна документація повинна містити відомості про спосіб підтвердження відсутності підстав визначених статтею 17 Закону.
Крім того, відповідно до пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням Особливостей.
Слід відмітити, що у зв’язку із впровадженням воєнного стану в Україні доступ до публічної частини Реєстру корупціонерів обмежено, тож, починаючи з весни 2022 року, деякі функції стали недоступними для користувачів, а саме: перевірка довідок, пошук та перегляд інформації про осіб, яких включено до Реєстру корупціонерів, та публічний API Реєстру (на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 12.03.2022 № 263 для захисту персональних даних українців та захисту самого Реєстру).
Проведеним аналізом відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей установлено, що Замовником не зазначено спосіб підтвердження відсутності підстав визначених у підпункті 3 частини першої статті 17 Закону, чим не дотримано вимог пункту 2 частини другої статті 22 Закону.
Період усунення порушень:
23.06.2023 14:42 - 08.07.2023 00:00
Дата публікації висновку:
23.06.2023 14:42
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання висновку Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській, з метою недопущення у подальшому порушень вимог пункту 2 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», було проаналізовано чинне законодавство у сфері закупівель та відповідні роз’яснення Мінекономіки, на підставі яких підготовлено наступні роз’яснення в частині зазначення в тендерній документації способу підтвердження відсутності підстав визначених у підпункті 3 частини першої статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» та проведено навчання відповідальних працівників.
Відповідно до вказаної статті 17 Закону учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 3, 5, 6, 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених вказаними пунктами статті 17 Закону, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель.
Отже, замовник встановлює вимогу в тендерній документації щодо необхідності підтвердження учасниками процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції відсутності підстав, встановлених пунктами 3, 5, 6, 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, при цьому підтвердження таких підстав може бути передбачено в довільній формі. Змовник не вимагає документальне підтвердження інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель.
Учасник підтверджує відсутність вказаних вище підстав шляхом самостійного декларування, тобто проставленням відміток у відповідних електронних полях щодо всіх вказаних пунктів, за винятком підстави у вигляді невиконання учасником зобов’язань за раніше укладеним договором про закупівлю з тим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання та було застосовано штрафні санкції та/або відшкодування збитків.
Водночас для переможця процедури закупівлі замовник встановлює вимогу в тендерній документації про надання документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 3, 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону шляхом оприлюднення таких документів в електронній системі закупівель після оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю: Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених підп. 3, 5, 6 та 12 п. 44 та абз. 14 п. 44 Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами).
При цьому п. 44 Особливостей передбачено, що доброчесність переможця підтверджується наданням документів щодо керівника учасника, незалежно від того, кого уповноважено представляти інтереси підприємства в торгах.
Зазначені документи стосуються керівника суб’єкта господарювання – учасника торгів (або ж фізичної особи – учасника). При цьому документи, які має надати переможець, не мають визначеного строку дії, оскільки відображають стан справ на час формування витягу / довідки. Тому додаткові обмеження стосовно дати його видачі не мають встановлюватися в тендерній документації
З наведеного системного аналізу чинного законодавства, вбачається, що єдиний спосіб виконання вищезазначеної вимоги для переможця відкритих торгів, який має бути зазанчений в тендерній документації, а саме: переможець відкритих торгів завантажує у визначений строк витяг, наданий МВС України та довідку, надану НАЗК.
Крім того Ваші пропозиції щодо проходження курсів підвищення кваліфікації Уповноваженою особою будуть враховані в подальшій роботі.
Дата публікації звіту:
03.07.2023 08:28
Запити/Пояснення
Номер:
3e2fdff23acc4c699912b1f89d3f73c8
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
19.06.2023 15:01
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
23.06.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі Медичні матеріали: Розхідний матеріал для операційної (голки та шовний матеріал) код ДК 33140000-3 – медичні матеріали (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-02-08-002240-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178, частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №113, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
afe5d0efe72e4bd7895cbe768169b1f0
Назва:
Надання пояснень
Дата опублікування:
22.06.2023 15:41
Опис:
Стосовно закупівлі:
Медичні матеріали: Розхідний матеріал для операційної (колагеновий та шовний матеріал) код ДК 33140000-3 – медичні матеріали UA-2023-02-08-002240-a
Проведення моніторінгу цін при здійсненні закупівель товарів за кошти власного бюджету проводився з метою забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері закупівель, запобігання проявам корупції, розвитку добросовісної конкуренції серед учасників, об’єктивної та неупередженої оцінки пропозицій конкурсних торгів.
Предметом моніторінгу цін було визначення очікуваної ціни на товари для потреб нашого закладу.
Відповідно до вимог наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 275 від 18.02.2020 р. «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» моніторінг цін проводився в два етапи: перед формуванням бюджетного запиту -попередній моніторинг цін та до початку проведення процедури закупівлі – підсумковий моніторинг цін.
Моніторінг цін здійснювався за конкретними видами товарів (робіт та послуг). Було отримано комерційні пропозиції від постачальників (ТОВ «Український медичний дім», ТОВ «Вест Ост Медікал», ФОП Грабовський Юрій Павлович), які зарекомендували себе стабільністю та відповідальністю в роботі . Комерційні пропозиції надійшли електронною поштою.
Було також проведено моніторинг системи Prozorro із застосуванням аналітичного модуля bi.prozorro.org стосовно вартості за конкретним товаром предмета закупівлі.
При проведенні моніторингу цін з використанням мережі Інтернет формувались відповідні запити в пошуковій системі, які містили ключові слова, запити, артикули, щодо відповідних товарів. Можна підкласти скрін-шоти кількох сторінок.
Було проведено моніторинг ринку та постачальників аналогічних продуктів по території України.
За результатами проведеного моніторингу цін та на підставі даних з вказаними цінами визначалась середня ціна на кожний окремий товар.
Середня ціна розраховувалась за формулою: Сц=∑Ц/n
де:
∑Ц- сума цін на один товар;
n – кількість цін згідно з проведеним моніторингом по кожному товару;
Сц – середня ціна, згідно з якою розраховувалась очікувана вартість на товар.
Після цього було виведено очікувану вартість закупівлі.
- моніторинг цін на комунальні послуги для промислових підприємств та інших виробників, оскільки у разі зростання цін на комунальні послуги , зростає і ціна на товар.
- вивчення ринку виробників через мережу інтернет (Виробники аргументують це тим, що у зв'язку з пандемією коронавірусу в світі й обмеженнями, які введені повсюдно, зросла собівартість продукції. Це привело до зростання курсу долара США та різких коливань на валютному ринку загалом. Також на цій ситуації позначилося фактичне закриття імпорту багатьох товарів.
Технічні, якісні та кількісні характеристики визначалися виходячи з потреби закладу в даному предметі закупівлі.