-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
Лот №1 – Медичні матеріали різні; Лот №2 - Медичні матеріали різні; Лот №3 - Медичні матеріали різні
Завершена
9 900 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 8 500.00 UAH
мін. крок: 0.1% або 8 500.00 UAH
Номер:
0d55622975384784a62063ea6add4b64
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-05-22-000003
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
23.05.2023 00:00
Період моніторингу:
23.05.2023 09:58 - 14.06.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
23.05.2023 № 28-З
Черкаси
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18, та на виконання доручення Держаудитслужби від 21 квітня 2023 року № 003100-18/4590-2023,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Черкаській області Тетяна ВЕЛЬКО
Додаток
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області
від 23.05.2023 № 28-З
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі
UA-2023-02-07-014718-a, 07.02.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 13 Наказу № 1082.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей; розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі; дотримання вимог законодавства під час укладання договору про закупівлю; дотримання вимог законодавства під час внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пунктом 5 частини сьомої статті 8 Закону та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, надалі не допускати таких порушень, та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в України та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості); розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі; дотримання вимог законодавства під час укладання договору про закупівлю; дотримання вимог законодавства під час внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план Комунального некомерційного підприємства «Прикарпатський клінічний онкологічний центр Івано-Франківської обласної ради» (далі – Замовник) на 2023 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 07.02.2023 б/н; пояснення Замовника, отримане 31.05.2023 в електронній системі закупівель; тендерні пропозиції фізичних осіб-підприємців ХАМІКА Романа Ярославовича (далі – ФОП ХАМІК Р.Я.) за Лотом 1, МОСКАЛЬЧУКА Олега Петровича (далі – ФОП МОСКАЛЬЧУК О.П.) за Лотом 2 та товариства з обмеженою відповідальністю «НОВОМЕДІКА» (далі - ТОВ «НОВОМЕДІКА») за Лотом 3; протокол розкриття тендерних пропозицій; повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасниками ФОП ХАМІК Р.Я (Лот 1) та ТОВ «НОВОМЕДІКА» (Лот 3) у тендерних пропозиціях; документи, подані учасниками відкритих торгів ФОП ХАМІК Р.Я (Лот 1) та ТОВ «НОВОМЕДІКА» (Лот 3) протягом 24 годин з моменту розміщення замовником повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей; протокольні рішення уповноваженої особи від 22.02.2023 б/н, від 23.02.2023 б/н (Лот 1, 2) та від 01.03.2023 б/н (Лот 3); повідомлення про намір укласти договір; документи, надані переможцями відкритих торгів ФОП ХАМІК Р.Я. (Лот 1), ФОП МОСКАЛЬЧУК О.П. (Лот 2) та ТОВ «НОВОМЕДІКА» (Лот 3) відповідно до пункту 44 Особливостей та вимог тендерної документації; договори про закупівлю: від 01.03.2023 № 183/23 (Лот 1), від 06.03.2023 № 200/23 та додаткова угода до нього від 05.05.2023 № 1 (Лот 2), від 10.03.2023 № 216/23 та додаткова угода до нього від 27.03.2023 № 1 (Лот 3); повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю за Лотами 2, 3; звіт про результати проведення процедури.
Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей.
За результатами аналізу питання повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю установлено, що оголошення про проведення відкритих торів за Лотами 1, 2 та 3 не містить інформацію щодо коду та назви медичного виробу відповідно до національного класифікатора НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 05.02.2019 № 159 «Про затвердження національного класифікатора НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів», чим порушено вимоги пункту 13 наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 11.06.2020 № 1082 «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі» (далі – Наказ № 1082).
Період усунення порушень:
02.06.2023 11:40 - 17.06.2023 00:00
Дата публікації висновку:
02.06.2023 11:40
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
У відповідь на висновок про результати моніторингу закупівлі від 02.06.2023 р. Замовник торгів повідомляє наступне:
Згідно п. 13 наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 11.06.2020 № 1082 крім полів, визначених пунктом 12 цього Порядку, у випадках, зазначених у цьому пункті, додатково в окремих полях заповнюється інформація щодо коду та назви медичного виробу відповідно до національного класифікатора НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 05 лютого 2019 року № 159, у разі визначення предмета закупівлі - медичний виріб. Якщо предмет закупівлі містить два та більше медичних виробів, замовником зазначаються код та назва кожного медичного виробу.
Варто наголосити, що в даному пункті йде мова про заповнення інформації щодо коду та назви згідно класифікатора НК 024:2019 в окремих полях електронної системи закупівель.
Проте, для того, щоб Замовник торгів мав змогу вказувати код класифікатора НК 024:2019 в оголошенні в окремих полях необхідно, щоб було реалізовану таку можливість самою електронною системою.
Однак, на сьогоднішній день до переліку гілок кодів ДК 021:2015, при виборі яких з’являється можливість обрати код та назву медичного виробу класифікатора НК 024:2019, віднесено:
3311****-* 3379****-* 3395****-* 3851****-* 3312****-* 3397****-* 3852****-* 3317****-* 3318****-* 3373****-* 3391****-* 3319****-* 3374****-* 3392****-* 3372****-* 3841****-* 3894****-* 3315****-* 3369****-* 3375****-* 3393****-* 3842****-* 3895****-* 3316****-* 3371****-* 3377****-* 3394****-* 3843****-*
Тобто при виборі будь-якого коду ДК 021:2015, який починається з 3311, 3312 та інших, що перераховані вище з’явиться можливість додатково обрати код та назву з класифікатора НК 024:2019.
Як вбачається з вищезазначеного, в переліку відсутній такий код ДК як 3314, що технічно не дає можливості Замовнику торгів вказати відповідні коди НК в окремих полях в оголошенні процедури закупівлі.
Однак, принагідно хочемо наголосити, що перелік кодів НК по кожному медичному виробу, який є предметом даної процедури закупівлі, міститься в Додатку №2 тендерної документації.
Окрім цього, поідомляємо, що уповноважена особа систематично проходить різного роду офлайн та онлайн навчання у сфері публічних закупівель з метою покращення своїх навичок під час здійснення професійної діяльності. Також керівником Комунального некомерційного підприємства "Прикарпатський клінічний онкологічний центр Івано-Франківської обласної ради" додатково здійснено роз’яснювальні роботи щодо не допущення у майбутньому різного роду порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Дата публікації звіту:
08.06.2023 10:26
Запити/Пояснення
Номер:
72530b0dddaf462593fea94dbb0711e9
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
26.05.2023 10:38
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
01.06.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом «ДК 021:2015: 33140000-3 — Медичні матеріали» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-02-07-014718-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) з питань щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі:
- яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість по даній закупівлі?
- з яких підстав оголошення про проведення відкритих торів за Лотами 1, 2 та 3 не містить інформацію щодо коду та назви медичного виробу відповідно до національного класифікатора НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів», як це визначено пунктом 13 наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 11.06.2020 № 1082?
- з яких підстав в електронній системі закупівель не оприлюднена нова редакція Додатку 1 (Специфікація № 1) до додаткової угоди від 05.05.2023 № 1 (Лот 2) зі змінами, внесеними у пункт 18 «Хірургічні латексні рукавички стерильні, Santex розмір 6,5»?
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
2ed0f2ae232e4e2c89a428ecfb76a85e
Назва:
У відповідь на запит про надання пояснення від 26.05.2023 р. в межах здійснення моніторингу процедури закупівлі Замовник торгів повідомляє наступне:
Дата опублікування:
31.05.2023 14:39
Опис:
1. Щодо документів, на підставі яких здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість по даній закупівлі:
Відповідно до річного плану даної процедури закупівлі джерелом фінансування є кошти НСЗУ. Кошти, які отримує Комунальне некомерційне підприємство «Прикарпатський клінічний онкологічний центр Івано-Франківської обласної ради» від Національної служби здоров’я України, за правовим статусом не є бюджетним фінансуванням, і їх використання не регулюється бюджетним законодавством.
Так, отримання коштів відбувається на основі укладеного договору про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій; сума коштів, які сплачуватиме НСЗУ вказується у спеціалізованих умовах надання медичних послуг; кошти у договорі рахуються на 1 рік, а потім річний платіж ділиться на 12. Медзаклад для отримання коштів має подавати рахунок до НСЗУ. Рахунок формується на основі послуг та визначених сум оплати в додатках до договору. Кошти зараховуються на той рахунок, який указує медзаклад.
Кошти, які КНП отримує від НСЗУ, призначені найперше для фінансування надання медичних послуг та лікарських засобів за програмою медичних гарантій (ст. 5 Закону № 2168). Кошти, що залишаються, можуть бути спрямовані на будь-які витрати в межах статутної діяльності, зокрема на ремонти, закупівлю медикаментів, медобладнання, медичних виробів, інших господарських товарів.
Таким чином, розподіл отриманих коштів від НСЗУ здійснюється замовниками самостійно з урахуванням наявних коштів та відповідно до річної потреби у певному товарі, роботі чи послузі для забезпечення нормального функціонування установи.
Щодо визначення очікуваної вартості даної процедури закупівлі, то під час визначення очікуваної вартості предмета закупівлі враховувалась примірна методика визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, що затверджена наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275, а саме, застосовувався метод обрахування очікуваної вартості послуг методом порівняння ринкових цін. Метод порівняння ринкових цін - це метод визначення очікуваної вартості на підставі даних ринку, а саме загальнодоступної відкритої інформації про ціни та інформації з прайс-листів на момент вивчення ринку, зокрема, шляхом застосування такого способу, як здійснення пошуку, збору та аналізу загальнодоступної інформації про ціну, до якої відноситься в тому числі: інформація про ціни на аналогічні товари, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, в тому числі на сайтах постачальників таких товарів, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, в електронній системі закупівель "Prozorro" та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках.
2. Щодо інформації, яку повинно містити оголошення про проведення процедури закупівлі:
Згідно п. 13 наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 11.06.2020 № 1082 крім полів, визначених пунктом 12 цього Порядку, у випадках, зазначених у цьому пункті, додатково в окремих полях заповнюється інформація щодо коду та назви медичного виробу відповідно до національного класифікатора НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 05 лютого 2019 року № 159, у разі визначення предмета закупівлі - медичний виріб. Якщо предмет закупівлі містить два та більше медичних виробів, замовником зазначаються код та назва кожного медичного виробу.
Для того, щоб Замовник торгів мав змогу вказувати код класифікатора НК 024:2019 в системі Prozorro необхідно, щоб було реалізовану таку можливість під час закупівлі медичних виробів за кодом ДК 021:2015: 33140000-3 — Медичні матеріали.
Однак, на сьогоднішній день до переліку гілок кодів ДК 021:2015, при виборі яких з’являється можливість обрати код та назву медичного виробу класифікатора НК 024:2019, віднесено:
3311****-* 3379****-* 3395****-* 3851****-* 3312****-* 3397****-* 3852****-* 3317****-* 3318****-* 3373****-* 3391****-* 3319****-* 3374****-* 3392****-* 3372****-* 3841****-* 3894****-* 3315****-* 3369****-* 3375****-* 3393****-* 3842****-* 3895****-* 3316****-* 3371****-* 3377****-* 3394****-* 3843****-*
Тобто при виборі будь-якого коду ДК 021:2015, який починається з 3311, 3312 та інших, що перераховані вище з’явиться можливість додатково обрати код та назву з класифікатора НК 024:2019.
Як вбачається з вищезазначеного, в переліку відсутній такий код ДК як 3314, що технічно не дає можливості Замовнику торгів вказати відповідні коди НК в оголошенні процедури закупівлі.
Однак, принагідно хочемо наголосити, що перелік кодів НК по кожному медичному виробу, який є предметом даної процедури закупівлі, міститься в Додатку №2 тендерної документації.
3. Щодо специфікації до додаткової угоди №1:
Замовником торгів було отримано лист-звернення від ФОП МОСКАЛЬЧУК ОЛЕГ ПЕТРОВИЧ (лист додається) щодо заміни виробника хірургічних латексних рукавичок стерильних розміром 6.5 із збереженням технічних характеристик, які були визначені в Додатку №2 тендерної документації. На підставі зазначеного листа, було прийнято рішення про укладення додаткової угоди.
05.05.2023 р. Замовником торгів було укладено додаткову угоду №1 до договору №200/23 від 06.03.2023 р., відповідно до якого позицію під номером 18 було замінено в частині виробника товару без збільшення суми договору, кількості та без погіршення якості товару, а саме, згідно документів тендерної пропозиції Учасника-переможця по Лоту №2 ФОП МОСКАЛЬЧУК ОЛЕГ ПЕТРОВИЧ на торги пропонував хірургічні латексні рукавички стерильні розміру 6.5 виробництва Ньюмед. На підставі даної додаткової угоди було замінено виробника на Santex. В п. 2 додаткової угоди №1 від 05.05.2023 р. зазначено наступне: «Відповідно Додаток №1 (Специфікацію №1) до зазначеного Договору слід читати в новій редакції, що додається». Враховуючи те, що і основна угода в специфікації до договору містить лише найменування без зазначення відомостей про виробників та марок товару, в специфікації до додаткової угоди також не було зазначено такі відомості, проте це не означає, що вона викладена не в новій редакції, що підтверджує п. 2 додаткової угоди №1 від 05.05.2023 р. Таким чином, Додаткова угода №1 від 05.05.2023 р. містить специфікацію в новій редакції.